mijn beste vriendin is kortzichtig over seks

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Corina
Berichten: 136
Lid geworden op: do 09 mei 2002, 1:01
Locatie: Utrecht

mijn beste vriendin is kortzichtig over seks

Berichtdoor Corina » ma 16 augustus 2004, 17:50

Een vriendin van mij is al 17 jaar samen met dezelfde vent. Ik ben na een aantal kortere relaties weer anderhalf jaar vrijgezel. We zijn dikke vriendinnen, alleen als we over relaties en seks praten voel ik regelmatig een woede in mij opkomen als ik haar zienswijze daarover moet aanhoren. Het feit dat ik ook met iemand intimiteit/seks kan hebben waar ik geen relatie mee heb of wil, is voor haar onbegrijpelijk. Gisteravond bastte de bom in mij toen ze me vroeg 'waarom ik geen hoer werd'. Ze wilde het verschil weten.. zucht.. Meestal blijf ik vriendelijk, maar vandaag heb ik haar een boze mail gestuurd. Ik vind het jammer dat ze zo (in mijn ogen) kortzichtig en kinderlijk hiermee omgaat en ik voel mij aangevallen en beledigd.

Groetjes,
Corina.

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

Berichtdoor miki » ma 16 augustus 2004, 17:54

Ik herken je frustratie wel een beetje... het is niet altijd gemakkelijk je te verplaatsen in de positie van een ander of om gewoon respect op te brengen voor andermans denk- of handelwijze. Zou het iets te maken kunnen hebben met jalouzie, denk je?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 16 augustus 2004, 19:34

Onbegrip/naieviteit... echt herkenbare GROTE frustratiefactoren :roll:

Ik heb veel 'beste' vriendinnen, en elk persoon heeft haar eigen kwaliteiten waarbij ik terecht kan (bij de een kan ik over politiek discussieren, de ander over relaties, en weer een ander over sex an sich, etc). Er zijn er bij die ook nogal kortzichtig zijn zoals jouw vriendin. En soms plaag ik hen uit hun schulp te lokken. Als ik dan zo'n opmerking krijg als; waarom word je geen hoer?-dan is dat hun goed recht, want ik heb ze 'uitgedaagd'. :P
Misschien kwam je vriendin met zo'n opmerking omdat ze zich 'aangevallen' voelt door jou, en zo op haar manier terug 'uithaalt'. Misschien vind ze jou juist kortzichtig omdat je haar ideeen niet respecteerd (ze kan zich zo voelen, wil niet zeggen dat jij dat opzettelijk doet).

Een ding is zeker (vind ik) het heeft geen zin om over sex door te gaan met haar, ze begrijpt jou ideeen niet en voelt zich waarschijnlijk aangevallen als je erover begint (wat daar achter steekt is weer een ander verhaal). Zoek een ander als je lekker open-minded over sex wilt praten (genoeg hier op shespot) :)

aksoj
Berichten: 8
Lid geworden op: za 03 juli 2004, 13:26
Locatie: noordholland

Berichtdoor aksoj » ma 16 augustus 2004, 19:50

Hallo Corina,

Lastig als ideeën zo ver uit elkaar liggen. reactie van je vriendin roept wel een aantal vragen bij mij op. Zou ze zelf wel eens het bed met een ander willen delen? Gaat haar man vreemd? Vermoed ze dat haar man wel eens naar de hoeren gaat? Heeft je vriendin wel eens lust gevoelens? Ik heb niet het idee dat je altijd verliefd moet zijn om met iemand te vrijen. Er zijn mensen waar ik graag mee naar bed ga, maar ik moet er niet aan denken dat ik er een relatie mee zou hebben. Is voor je vriendin sex een soort exclusief ruil middel om liefde en geborgenheid te kopen? Als dat zo is mag je je afvragen wie hier de hoer is!

Geniet en laat die vriendin maar lullen. :wink:

Aksoj
Lief hebben is een kunst!

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » ma 16 augustus 2004, 20:37

Nee jouw vriendin is niet jaloers oid. Ze is kortzichtig al zou ik het liever "niet wereldwijs" willen noemen.
Ik had ook zo'n vriendin. Nu is ze nog steeds mijn vriendin maar kan ze ook one night stands hebben en is ze heel anders gaan denken over dit soort dingen omdat ze nu ook vrijgezel is. Principes, normen en waarden zijn afhankelijk van je levensfactoren en die van jouw vriendin zijn nou eenmaal beperkt. Kun je dit veranderen? Wil je dit veranderen?

Maar wel heel pijnlijk voor jou. Het heeft mij ook wel eens vriendschap gekost maar als je zo ver uit elkaar ligt en ze zulke beledigende opmerkingen naar elkaar maakt moet je je toch gaan afvragen of je niet gewoon respectvol een einde moet maken aan je "vriendschap". Met ruzie eindigen is nog veel pijnlijker.

Sterkte!

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » ma 16 augustus 2004, 21:09

Je kunt elkaar nou eenmaal niet elkaars normen en waarden opleggen. Klaarblijkelijk valt jouw gedrag niet echt onder hetgeen je vriendin verstaat onder die normen en waarden die ze zelf heeft. Zoals eerder al aangegeven werd worden normen en waarden ingegeven door de realiteit die men op dat moment heeft.
Je vriendin zal zeker voelen dat je niet past binnen haar normen en waarden. Dat maakt je niet minder dan dat zij is, maar ze ziet jouw gedrag als dat van een hoer... (tja....)
Ik begrijp dat je niet gecharmeerd bent van haar kwalificatie van jouw gedrag. Tijd om te overwegen of die vriendschap nog wel die vriendschap van vroeger is. Ik zou er in elk geval wel over praten.

M

merlijn
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 19:16
Locatie: kempen

Berichtdoor merlijn » wo 18 augustus 2004, 17:32

Iemand anders uw waarden en moraal proberen op te leggen is altijd gevaarlijk, kijk maar naar al de miserie die sommige godsdiensten met zich mee brengen.
Sex en intiem zijn met iemand hoort daar zeker ook bij.
Gaan sex en liefde samen? Voor mij wel.
Wat is de waarde van je liefde? Ik ben moeder Teresa niet, ik heb maar liefde voor één persoon, meer plaats is er niet in mijn hart, :D
Ieder moet voor zich uitmaken wat hij of zij met hun sexleven doen, anderen moeten daar het nodige respect voor opbrengen, ook voor die persoon het al "17 jaar met diezelfde vent" doet.
Iemand in je leven hebben, een partner, een maatje waar het goed mee samen zijn is een godsgeschenk, daarvoor wil ik ook dingen exclusief houden. Bij gebrek daaraan hoef je natuurlijk noch geen non te zijn, pastoor durf ik in deze context niet te gebruiken. :)
Alleen zou ik als man problemen hebben met geen winkel te kunnen binnekomen zonder daar iemand tegen te komen die mijn partner haar bed al gedeeld heeft.
Sex is met iemand een speciale band vormen, hoe vaker die band gevormd is hoe minder speciaal hij is.
Verder is er zonder dat ik daar verder wil over uitweiden ook een ernsrig gezondheidsrisico verbonden aan het vlotjes van partner verwisselen. Men doet precies alsof het condoom alles oplost. De virussen en bacteriën die je via zweet maar vooral via speeksel enz.. kan overdragen hou je met een condoom niet tegen, of het zou zo een hele grote moeten zijn waar je helemaal inpast.
Als jouw waarden en die van je vriendin zover uiteen lopen dat je mekaar begint te kwetsen is het inderdaad tijd om die vriendschap eens opnieuw te bekijken.
Ik hoop niemand gekwetst te hebben en maar zo voel ik er heel sterk over.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 19 augustus 2004, 20:23

pfoe. als iemand mij zoiets zou zeggen omdat ik niet alleen maar 1 man al 17 jaar heb en wel seks heb in de periodes dat ik vrijgezel ben en meerdere relaties gehad heb... ik zou wel behoorlijk uit mijn slof schieten..

er andere normen en waarden op na houden prima, maar ik zou zo iemand ook niet voor gek verklaren omdat ze het maar met 1 man deed terwijl mij dat niets zou lijken, je hele leven maar met 1 persoon seks gehad te hebben...

andere normen en waarden hebben prima... maar mij niet respecteren is in veel gevallen einde vriendschap... respect is toch erg belangrijk onder vrienden lijkt mij
nothing will kill me except a silver bullet

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 19 augustus 2004, 20:45

Alhoewel ik het wel helemaal met Chxio eens ben, ligt het toch ook wel aan de context waarin je vriendin het heeft gezegd. Als ze het als een soort statemant zei, terwijl je in dat gesprek haar prinicipes niet heb uitgedaagd (als vriendinnen onder elkaar), ja, dan zit zij helemaal fout.

Maar het kan ook dat het binnen een bep context viel, en dat het en soort lacherige vraag was.. tja, dan zou ik het haar niet kwalijk hebben genomen en hebben uitgelegd waar het (grote) verschil ligt... Als vriendinnen onder elkaar kán je het maken dit soort stellingen te geven als een uitdaging dit te weerleggen, al is het maar om elkaar beter te begrijpen....

Het ligt eraan HOE ze het zei, in welke context...

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » vr 20 augustus 2004, 16:09

tja zou er eerder over praten met haar, dat het je gekwetst heeft,
dat zij niet kan weten hoe het is om vb in jouw situatie te zijn, vriendinnen wederzijds respect voor elkaar dus, en praten

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » vr 20 augustus 2004, 16:11

Merlijn ook jouw denkwijze/gevoel zal veranderen als je geen partner meer had zoals je die nu hebt.

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » vr 20 augustus 2004, 18:11

het zou me niet verbazen als hij inderdaad nog eens in een condoom gaat rondlopen.
Laatst gewijzigd door Joepie op do 17 maart 2005, 2:25, 1 keer totaal gewijzigd.

merlijn
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 19:16
Locatie: kempen

Berichtdoor merlijn » do 26 augustus 2004, 9:19

ik had die zienswijze al voor ik mijn huidige partner had

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » do 26 augustus 2004, 10:17

Een boze mail sturen is wel het slechtste wat je kan (kon) doen. Op schrift komen alle verwijten 10x harder aan. Een goede vriendin stuur je geen boze mail maar bel je op of gaat langs.

Met veel mensen naar bed gaan waar je geen relatie mee hebt is in mijn ogen ook niet erg jofel. Het kan een keer voorkomen maar als het regel wordt dan kan ik me voorstellen dat bepaalde mensen met wat sterke principes (waar niets mis mee is!) het te ver vinden gaan.

Soms overdrijf je een stelling om iets duidelijk te maken en ik denk dat dit hier aan de hand is. Ze wil je iets duidelijk proberen te maken door de zaak (flink) te overdrijven. Dat moet een goede vriend(in) ook kunnen doen in mijn ogen. Ik pik dingen van mijn beste vriend met een lach waarvoor ik iemand anders een klap voor zijn kop zou verkopen. Was sich liebt, das neckt sich....

take care

star
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 14 november 2003, 21:15

Berichtdoor star » do 26 augustus 2004, 10:29

Ik kan hier ook nog wel mijn mening lopen verkondigen, maar ik zie dat Corina al 10 dagen geleden gepost heeft en ben nu eerst wel benieuwd naar de huidige stand van zaken...
Dus Corina, vertel, in welke context is alles gezegd, hoe reageerde je vriendin op je mail en hoe gaat het nu tussen jullie?

Star


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten