alleen voor de meiskes onder ons.......

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

alleen voor de meiskes onder ons.......

Berichtdoor dalinka » wo 25 februari 2009, 22:44

Tenzij er ook mannen zijn die zich graag eens opmaken?

Ik heb een allergie probleem.
Ik zou zo vreselijk graag ook eens een beetje mascara o.i.d gebruiken,om er wat minder flets uit te zien.
Maar ik verdraag vrijwel niets op make up gebied.

Al heel veel merken geprobeert maar na een paar uurtjes krijg ik steevast prikkende,rode ogen.

Wie heeft de gouden tip?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 25 februari 2009, 22:52

Clinique schijnt erg goede make up te hebben voor de allergische huid/ogen.
Maar meis, als je er minder flets uit wilt zien is een mooie basis make up veel mooier. Kleurtje op de wangen doet dan al wonderen hoor. Maar goed, Clinique dus. Succes!
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Ikkebenikke
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 17:12
Locatie: Haarlem

Berichtdoor Ikkebenikke » do 26 februari 2009, 0:03

Idd clinique is fijne cosmetica. Ik ben allergisch voor heel veel cosmetica producten en dan vooral voor de conserveermiddelen die erin zitten.
Ik gebruik al jaren clinique nu zonder problemen. Mss het proberen waard voor je. Mijn ervaring is ook dat als je je situatie uitlegt bij een parfumerie zaak je veelal een aantal proefmonsters van clinique meekrijgt om het te proberen.

Succes, ikbenik
geluk zit in jezelf!

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » do 26 februari 2009, 10:42

Hier ook een Clinique van. Ik reageer met mijn ogen op veel make up, maar die van Clinique gaat prima. Kost wat maar het gaat ook lang mee. Wel 's avonds alles er netjes afhalen, anders wordt je 's ochtends alsnog met dikke ogen wakker.

empeejeetje
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 12 maart 2004, 12:57
Locatie: Haarlem

Berichtdoor empeejeetje » zo 01 maart 2009, 23:08

En je wimpers laten verven??

Ik weet niet of je daar allergisch voor bent??

Lijkt mij de ideale oplossing........


kuss

empeejeetje
ff niks....kzou niet weten wat!!

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » zo 01 maart 2009, 23:17

Misschien een keer mascara voor contactlensdragers proberen?
Heb geen merknamen voor je, want ik gebruik gewone mascara, maar ik weet dat er wel speciale mascara te koop is.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » zo 08 maart 2009, 19:23

heb je al merken uit natuurvoedingswinkels geprobeerd? bv. Dr Hauschka?

amazonnetje
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 19 juli 2009, 14:57
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor amazonnetje » zo 26 juli 2009, 22:46

ik gebruik weinig make up en ook bij clinique heb ik allergische reacties, ik gebruik hele dure mascara, aangezien ik het weinig draag, mijn 2 merken waar ik goed tegen kan: lancome en dior.
al 4 jaar verliefd en nu verloofd, na 15 jaar huwelijkse ellende

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » zo 26 juli 2009, 23:07

Wil geen spelbreker zijn maar weet je dat er op mascara een houdbaarheidsdatum zit?
En dat als je weinig gebruikt dus daarvoor moet opletten zeker als je gevoelig bent ?

gemiddelde mascara blijft een half jaar goed...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

amazonnetje
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 19 juli 2009, 14:57
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor amazonnetje » zo 26 juli 2009, 23:10

oh dat is voor mij ook wel een goede tip trouwens..ik doe soms wel een jaar met een potje...zal er eens op letten! dank je
al 4 jaar verliefd en nu verloofd, na 15 jaar huwelijkse ellende

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » ma 27 juli 2009, 15:25

heb je al merken uit natuurvoedingswinkels geprobeerd? bv. Dr Hauschka?
Precies de tip die ik wou geven. Ik vind het een heerlijke mascara. Ik wrijf nogal eens in mijn ogen voordat ik 's avonds mijn make-up eraf haal en eigenlijk nooit irritatie. Het is wel een prijzige mascara, maar je doet er lang mee (ik gebruik de volume versie) en het is bovendien een 'groen' merk.

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » wo 29 juli 2009, 2:34

Hai!

Wat dacht je van permanente makeup?Wat dacht je van stipjes tussen je wimpers? Of een mooie uitgeveegde eyeliner die natuurlijk oogt. Spreekt al veel meer..
Act like a lady, think like a man..

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 29 juli 2009, 3:32

:? IKKE vind dat een beetje 'eng' baby.. make-up is juist zo leuk omdat het veranderlijk te maken is.. maarja.. dat is mijn mening :)

Guusje
Berichten: 151
Lid geworden op: di 14 april 2009, 19:25

Berichtdoor Guusje » wo 29 juli 2009, 10:54

Tjah als permanente make-up de oplossing biedt voor iemand die voor alle andere dingen allergisch is....maar mij spreekt het ook niet zo heel erg aan. Vind het fijn om ook wel eens helemaal naturel te ogen.
Overigens denk ik dat die stipjes of eyeliner bij mij niet erg zouden werken, ik heb blonde wimpers en wenkbrauwen. Dan zou ik nog niet zonder mascara de straat over kunnen, denk ik.
Misschien dat het voor Dalinka wel een idee is?

baby_19
Berichten: 900
Lid geworden op: wo 31 augustus 2005, 23:36

Berichtdoor baby_19 » do 30 juli 2009, 0:06

Sowieso vervaagt permanente makeup na 1 tot 4 jaar. Dus echt levenslang is het niet.

Maar net als met makeup kan je ook met permanente makeup het minimale hebben. Het is maar of je voor een dikke zwarte eyeliner wilt gaan of een heel natuurlijk schaduweffect in grijs of bruintinten.

Het mooiste effect vind ikzelf dat men niet ziet dat het makeup of getattoeerd is. Want ook met VEEL makeup kan je er natuurlijk uitzien als je maar verstand hebt van de schaduweffecten en wat bij je gezicht past.

En zorg ervoor dat je weet bij wie je het doet.. Want tattoeeren kunnen we allemaal wel opmaken ook, maar weten wat je doet? Nehhh dat kan niet iedereen.

Owja en Guusje als je echt bij een goeie gaat bv irma hulscher (duur) dan denk ik dat je verrast zal zijn met wat de mogelijkheden zijn. Zelfs blonde wenbrauwen kunnen vol sierlijk en echt lijken.

Ja ik vind het best wel een kunst hihi ook heel erg interressant. Ik ben nu namelijk bezig met mijn eigen salon (ben nog aan het klussen) Maar ik wil dus mijn eigen salon in permanente makeup. Ook omdat ik zelf maar zelden goeie permanente makeup zie en maar zelden tevreden mensen.

Ikzelf heb getattoeerde wenkbrauwen en ik krijg in het dagelijkse leven vaak genoeg een complimentje dat ik zulke mooie wenkbrauwen heb..
Wel leuk als ik naga dat mijn eigen wenkbrauwen zo blond en vormloos zijn als t maar wezen kan haha!

Maarre tis gaat wel heel erg offtopic maar wilde het even kwijt :D

Owja en tegenwoordig kunnen ze haartjes transplanteren tussen je echte wimpers voor een vals wimper effect. Mischien is dat nog een optie als je niet tegen mascara kan?? Ikzelf moet er niet aan denken..
Act like a lady, think like a man..


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten