...een eerste ontmoeting uit laten lopen op een vervolg?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gewone jongen
Berichten: 934
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 15:12
Locatie: Lekker tussen het groen.

...een eerste ontmoeting uit laten lopen op een vervolg?

Berichtdoor Gewone jongen » zo 01 februari 2009, 19:57

Een vraag die bij mij opkwam tijdens het douchen. Waarom daar vraag het me niet, maar ben nieuwsgierig naar jullie antwoord.

Een eerste ontmoeting met iemand die je leuk vind lukt de meeste wel, maar dan. Dan komt misschien wel tot een vervolg.

Op basis waarvan besluit jij of het een vervolg waard is?
Wie van de twee zette de eerst volgende stap jij of die andere?
Was het net zo leuk als de eerste keer?
In hoeverre verschilde de eerste ontmoeting van de andere (zowel in lokatie als gedrag)?
Welke strategie had je in gedachten?

Genoeg vragen, en misschien kom ik door jullie reacties ook wel op andere.
Een nieuw huisdier moet ook zijn plekje vinden.

JustMyself
Berichten: 422
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:39

Berichtdoor JustMyself » zo 01 februari 2009, 21:42

Op basis waarvan besluit jij of het een vervolg waard is?

* Als die persoon me aanspreekt, het klik gevoel zeg maar. Dat merk ik meestal al binnen een paar minuten... :wink:

Wie van de twee zette de eerst volgende stap jij of die andere?

* Ik ben niet iemand die zegt; laat de ander maar bellen... Maar ik blijf niet aan de gang.. 2 x bellen, smsen, mailen dat is de max!

Was het net zo leuk als de eerste keer?

* Dat weet je dus niet... :wink:

In hoeverre verschilde de eerste ontmoeting van de andere (zowel in lokatie als gedrag)?

* Dat ligt eraan hoe het de eerste keer is verlopen. Welke klik is er? Een erotische klik, verliefde klik e.d.

Welke strategie had je in gedachten?

* Denk niet dat je met een strategie aan een date moet beginnen :oops: (of je moet er al samen afspraken over hebben gemaakt :P)

Arjan
Berichten: 65
Lid geworden op: do 29 januari 2009, 19:34
Locatie: Niet altijd onder de zon

Berichtdoor Arjan » zo 01 februari 2009, 23:31

Goed verwoord hierboven.

Er moet een klik zijn, hoe die klik moet zijn is afhankelijk van jezelf.
Je moet elkaar op een bepaalde manier aantrekkelijk vinden uiteraard.

Ik moet er altijd een goed gevoel bij hebben, me op mijn gemak voelen ( vrouwelijke kant ), mijn gevoel zegt me bijna altijd het juiste.

Bij een tweede date vind ik het belangrijk om te laten zien wie ik werkelijk ben, maw, je niet anders voordoen dan dat je bent.
Iemand moet je nemen zoals je bent dus, andersom uiteraard ook en dat moet dus klikken.
Het vervolg doorzetten op de eerste date, spreek je daarna nog een keer af dan mag je aannemen dat het de goede kant opgaat!
Als je dit leest, heb ik gereageerd!

Nimfje
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 08 december 2008, 22:35
Locatie: Zuiderlijk Nederland, werkende

Berichtdoor Nimfje » ma 02 februari 2009, 13:12

* Op basis waarvan besluit jij of het een vervolg waard is?
Als diegene gemeende interesse in je toont, het een aardig en vooral op het eerste gezicht betrouwbaar persoon is. En gewoon mijn intuitie! Heb een keer een blinddate gehad, en toen moest ik nog net niet bijna overgeven. Klinkt erg he? Iets in me zei/schreeuwde gewoon "verzin een smoes en neem de benen!" Beetje flauw, maar mijn intuitie had reuze gelijk!
* Wie van de twee zette de eerst volgende stap jij of die andere?
Dat ligt aan de situatie, maar over het algemeen moet hij het doen.
* Was het net zo leuk als de eerste keer?
Ja super! Alleen onze tweede date was nogal weird. En die keren daarna nog vreemder! maar over het algemeen is het goed gekomen, we hebben nu al bijna een jaar :D
* In hoeverre verschilde de eerste ontmoeting van de andere (zowel in lokatie als gedrag)?
Eerste ontmoeting was in de kroeg, de tweede op een gezamelijk vrienden feestje, we waren beide uitgenodigd voor een feestje van een vriend van ons. En bij toeval kwamen we elkaar tegen. Hij heeft me toen mee uit gevraagd naar de film, maar daar is pas meer als een maand later actie in gekomen. Wel zagen we elkaar vanaf die dag, elkaar elke dag! Om de meest rare dingen kwamen we even langs bij elkaar. 8km fietsen voor een kopje suiker ;)
* Welke strategie had je in gedachten?
Geen, ik had op dat moment een hekel aan mannen. (heel appart verhaal) en had geen zin in een nieuwe relatie, daarvoor heeft me vriend dus de prijs moeten betalen :lol: Maar hij bleef volhouden, en nu zijn we super gelukkig met elkaar :wink:

Zo genoeg uitleg?
Liefs,
Nimfje

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » wo 04 februari 2009, 11:45

Hoi,

blijkbaar gaat het over dates met iemand die je nog niet verder kent (datingsites oid).

Ik zou de 1ste keer neutraal afspreken, kopje koffie, als het dan niet klikt zit je er niet aan vast t/m het toetje:o).

Volgens mij heb je altijd wel snel door of het klikt of niet, 6de zintuig. En dan laten weten (telefoon/mail/sms) dat je het leuk vond en nog een keer wil afspreken. Ach en dan maar kijken wat er van komt, soms een hele leuke vriendschap, soms meer. Vooral daar niet teveel op focussen, dat vertroebeld het contact m.i.

3 verschillende eigen ervaringen:

- man leren kennen via buurtwerkgroep, leuke man om te zien, kende hem niet echt. Het was 1 van mijn 1ste dates na mijn scheiding. Fout dus gemaakt om uit te gaan eten, na 10 minuten was ik echt wel klaar. Toen het hoofdgerecht op was heb ik mijn deel betaald en heb afscheid genomen. Waste of time om nog koffie te nemen.

- bij de motorgarage aan de praat gekomen met leuke man. Koffie gedronken (jaja, lesje geleerd). Geen relatie, wel hele leuke vriendschap. Hij is naar ver weg verhuisd maar 2x per jaar mag ik nog achterop de motor.

- mijn huidige lief leerde ik via mail kennen. Ontmoeten duurde lang door omstandigheden en toen toch maar uit gaan eten. Al hoewel, ik geloof dat ik geen hap door mijn keel kreeg. Alles via direct op zijn plek. Rillend, trillend, mmmmm. Ik zette hem 's avonds op de trein en liep naar huis, compleet van slag. Voor ik thuis was kreeg ik al een smsje, mierzoet.

Sara01
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 04 februari 2009, 12:54

Berichtdoor Sara01 » wo 04 februari 2009, 13:35

Hoi gewone jongen, ik kan mij wel vinden in de reactie van Suzette. Als je elkaar ontmoet heb je snel genoeg in de gaten of er "meer" tussen jullie is dan alleen een kop koffie drinken. Je gevoel zegt je wel in hoeverre er een aantrekkingskracht is zodat je tot de conclusie komt om nog een keer af te spreken. Hangt natuurlijk ook af van de gespreksstof, via mail of sms kun je vaak dingen aangeven die je misschien niet zo snel face to face zou zeggen. Ga op je gevoel af. Succes.

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » wo 04 februari 2009, 13:40

Als je daarna elkaar maar blijft bellen/mailen, weet je zeker dat je daarna elkaar ook weer wil zien. 2e afspraak is dan slechts een kwestie van tijd.

Mau

Gewone jongen
Berichten: 934
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 15:12
Locatie: Lekker tussen het groen.

Berichtdoor Gewone jongen » wo 04 februari 2009, 22:23

Bedankt voor jullie reacties.

Heb gewoon soms het gevoel dat mijn gevoel mij in de steek laat.
Bijvoorbeeld dat ik leuk iemand ontmoet, er een leuke gesprek mee heb, maar dan blijkt dat die persoon al een relatie heeft.
Jammer voor mij natuurlijk, maar dan blijft er op den duur weinig van het contact over.

Blijf gewoon dus zoeken naar een leuk iemand. Uit jullie verhalen blijkt al dat het niet gelijk de eerste keer raak hoeft te zijn. Dan ben ik in ieder geval niet de enige die dat heeft.

Mochten jullie nog tips hebben wat te doen op een date met een persoon die je eigenlijk nog niet goed genoeg kent om te weten wat hij/zij wil dan zijn die welkom.
Een nieuw huisdier moet ook zijn plekje vinden.

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » do 05 februari 2009, 0:18

Belangrijk - weet wie je zelf bent en wat je wil. Spreek met een vrouw open, als met eeen heel goede vriend. Het is soms prettiger om eerst veel met elkaar te schrijven, bij vertrouwen eens te bellen en vervolgens foto's te wisselen. Veins niets en als iemand je geen klik doet voelen, niet doen. Je moet natuurlijk wel een beetje op dezelfde golflengte zitten. Verschil kan spannend zijn, maar als er geen raakvlak of begrip is... Men zegt dat 70% matching genoeg is. Als je het moeilijk vindt, heeft dat mss met onzekerheid te maken. Je moet een goede dosis zelfwaardering hebben. Inventariseer voor je zelf wat je wil en wat je aan kwalteiten en mindere zaken hebt. Accepteer. Dus zeg wat je leuk vindt. Reageert de ander positief dan weet je dat het zou kunnen matchen. Vraag naar wat de ander leuk vind, zonder direct af te stevenen op. Draai er omheen als in algemene belangstelling en af en en toe direct. Kijk naar reactie. Vraag hoe ze over bepaalde dingen denkt. Waar ze van hout. Luister goed. Reageer ook op ongesproken hints.
Mja, mss bedoelde je dit alles wel helemaal niet, negeer deze woorden dan a.j.b.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten