Huidprobleem

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Antja
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 november 2008, 21:04

Huidprobleem

Berichtdoor Antja » di 09 december 2008, 22:15

Hallo,
Bij verschillende forums had ik niet het gevoel dat ik mijn verhaal kwijt kon, maar hier wel. Het is nogal een… apart verhaal. Door een huidaandoening kan ik mijn oksels niet scheren. Behalve dat het gelukkig niet ernstig is <de huidaandoening> vind ik het vreselijk dat ik dus gewoon haar onder mijn oksels heb.
Nu vroeg ik mij af wat mannen daarvan vinden!
En of je zoiets misschien verborgen kunt houden tijdens ‘de daad’?
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » di 09 december 2008, 22:34

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op ma 23 maart 2009, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Berichtdoor Benno » di 09 december 2008, 22:40

Als ik zoiets lees :o, dan rijzen mijn (oksel)haren ten berge!
Voor alle duidelijkheid: nee, als man zou ik daar geen probleem mee hebben.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 09 december 2008, 22:49

Hoi Antja,

Als psoriasispatient vraag ik me af welke huidaandoening jij hebt. Scheren gaat niet schrijf je. Misschien wel ontharingscreme, als je een hele milde gebruikt? Of niet scheren maar idd kort knippen. Of wellicht met de tondeuse het heel kort trimmen.
Kun je er iets duidelijker over zijn? Alleen als je het zelf wilt natuurlijk. Niet met een rotgevoel dat je het MOET melden hoor. Maar misschien kunnen we dan een beter advies geven?

groet Shazzz

ps en welkom op shespot! :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 09 december 2008, 23:08

Geen idee of dit kan ivm de huidaandoening maar dit vond ik net op het www.


Nieuwe deodorant 'stopt haargroei'
Uitgegeven: 9 december 2008 11:29

AMSTERDAM - Dove komt met een nieuw type deodorant met haargroeiremmers. De 'Hair Minimising Deodorant' gaat niet alleen transpiratie tegen, maar zou ook de haargroei onder de oksels verminderen.

Dove heeft drie jaar onderzoek gedaan naar het zogenaamde 'pro-epil'-complex dat okselhaar geleidelijk fijner maakt en de groei van het haar zichtbaar reduceert. Op die manier is het minder vaak nodig de oksels te ontharen.

Het resultaat is niet blijvend; als de deodorant niet meer gebruikt wordt, keren de haartjes terug.


Voordeel

"Dit geeft vrouwen een extra cosmetisch voordeel dat geen enkele andere deodorant op dit moment biedt," aldus een woordvoerder van Unilever, Murray Bisschop.

Volgens Bisschop is het essentieel dat de advertentiecampagnes de consumenten erop wijzen dat de deodorant geen schadelijke gevolgen voor de gezondheid heeft. Bisschop: "Het pro-epil complex bevat natuurlijke extracten en het is vreselijk belangrijk voor Unilever om niets te lanceren dat een potentieel risico vormt."

De deodorant bevat alleen natuurlijke ingrediënten, zoals zonnebloemolie en Sint-Janskruid en is hoogstwaarschijnlijk vanaf januari te koop
voor €3,99.

bron: nu.nl
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » di 09 december 2008, 23:10

Zou dat werken denk je??? :?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 09 december 2008, 23:14

Geen idee maar lijkt mij het proberen waard. Oftewel, als het in de winkel ligt ga ik het proberen. Ben zowiezo wel een Dove fan. :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Nimfje
Berichten: 104
Lid geworden op: ma 08 december 2008, 22:35
Locatie: Zuiderlijk Nederland, werkende

Berichtdoor Nimfje » di 09 december 2008, 23:23

Zelf heb ik ook altijd moeite met scheren... ook heb ik een nare ervaring met scheermesjes... maar daar gaat het niet om. En wat als je het kort trimt of een epilady gebruikt?

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » wo 10 december 2008, 0:19

@ Shazia

Misschien even bij Buzzer kijken. Daar gaan ze een campagne beginnen van Dove. Ik kon me daar ook voor inschrijven, maar had er geen mail over gekregen.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » wo 10 december 2008, 2:03

Hi Antja,

Welkom hier. Wellicht is dat al op een ander topic gebeurd :D

Erg vervelend voor je dat je door je huidaandoening niet met scheermesjes aan de 'slag' kunt.
Is dat altijd al zo geweest?

En wat Shaz ook al aangaf....ontharingscreme evt?

Wat voor soort mesjes heb je gebruikt/gebruik je? Van mezelf weet ik dat ik bijv. niet met wegwerpmesjes aan de slag moet gaan. Dat levert problemen op.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Berichtdoor twin » wo 10 december 2008, 22:09

Nou Antja ik heb er geen problemen mee zolang het maar niet overal uitsteekt en inderdaad, het kort houden met een schaartje is lijkt me een goede oplossing of wat shazia voorstelde van Dove als je daar tegen kan tenminste.
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.

Avondrood
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 11:10
Locatie: Brabant

Berichtdoor Avondrood » do 11 december 2008, 13:44

Beste Antja,

Het huidige modebeeld over een vrouw, zit bij de mannen ingeprent in het hoofd. Kan ook moeilijk anders wanneer er bijna in elke reclame een perfecte vrouw verschijnt.

Als je het zou verzwijgen en steeds met je armen tegen je lijf loopt, kan je dus wel een rare reactie verwachten. Dit lijkt me dan ook niet de oplossing.

Ik zou het melden aan de man in kwestie van kijk, ik verzorg het wel maar als ik het helemaal wegdoe krijg ik huiduitslag. Wedden dat die man ook wel ergens een kwaaltje zal hebben!

Dus u niet generen voor je partner. Het zou maar erg zijn als je hem zoiets niet kan toevertrouwen! Als het je angstvallig zou proberen te verbergen, gaat die man zich anders afvragen wat je nog zoal te verbergen hebt.

Als je het gewoon zegt, zou ik er absoluut geen problemen mee hebben! Zolang het verzorgd is en geen kwalijke geuren nalaten. Trouwens binnen vijf jaar is okselhaar misschien net terug in! Kaler als vandaag qua schaam, borst, rug en okselhaar kan al niet meer in het modebeeld :wink:

Antja
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 november 2008, 21:04

Bedankt :-D

Berichtdoor Antja » za 13 december 2008, 18:50

Zelf heb ik behalve laseren alles al een keer gedaan.
Mijn huidprobleem is dat ik continu abcessen krijg, valt niets tegen te doen (nou ja er zijn wel maatregelen maar die zijn niet waar te maken)

Allemaal super bedankt! (voor het welkomst heten & antwoord!) en een goed weekend!!

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » za 13 december 2008, 22:20

Ik heb de deodorant binnen, dus ik kan gaan testen.
Ik zal je op de hoogte houden of het echt werkt. :)
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » za 13 december 2008, 22:51

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op ma 23 maart 2009, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten