"Gebruik me"

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » do 21 augustus 2008, 9:37

Voor mij is er een heel groot verschil in 'neem me ' en 'gebruik me' .
' Neem me' zeg ik als mijn genot op dat moment op de eerste plaats komt en ik wil geneukt worden.
'Gebruik me' zeg ik als ik op dat moment het genot van lief boven alles gaat, wil dan niet meer of min het speeltje wil zijn van manlief.
Ik volg dus wel spotjes theorie 8)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 23 augustus 2008, 4:36

Bij 'neem me' bedoel ik 'neuk me nu hard'

Bij 'gebruik me' bedoel ik... sja misschien wel juist de zijn mannelijke fantasie op me botvieren (eens met flippo zijn uitleg tussen realiteit en fantasie met liefde; maar oneens tussen verschil mannelijke en vrouwelijke fantasie)

Wat me opvalt in dit topic is dat haast iedereen dit ziet als groot pluspunt, 'hulde'. Ben ik het zèlf mee eens trouwens, want volledige overgave (ook al is het droog, om maar een voorbeeld te noemen, nav wat flippo zegt) kàn ook iets heel moois zijn. Juist, het is een eer eigenlijk ;)

Maar uit ervaring weet ik dat mannen hier juist volledig op kunnen dichtklappen. Wij vrouwen (ik had dat iig wel) hebben blijkbaar vaak het idee dat alle mannen zo'n 'duister' dominant dierlijk trekje hebben, dat dus echt niet altijd aanwezig hoeft te zijn...

Vervelender; een man die wel degelijk zulke fantasieen/driften heeft, maar het niet wil of kàn botvieren op hun partner. Omdat het een te moeilijke grens blijkt tussen liefde en gebruik. Realistisch.. ik kan het begrijpen..

Maar hier hoor ik eigenlijk nooit wat over (op she althans), ben er wel benieuwd naar. Ik stel dat er redelijk wat mannen zijn die juist aardig onzeker kunnen worden over zo'n 'gebruik me' wens/uitspraak. Want niet alle mannen hebben dit, en dat strookt niet met 'mannelijk'(macho?) instinct. Dùs kan het een probleem worden..

Om maar te zwijgen over een mogelijk probleem binnen een relatie waar een man wel degelijk zulke dingen zou willen, maar niet met hun liefde (en het misschien/dus ergens anders zoekt; hoe jammer en zonde, maar het komt vaker voor :? )terwijl hun lief er zelf juist naar verlangt

Wellicht volledig off topic, maar ik ben er gewoon wel benieuwd naar; of mannen dit topic lezen en denken; "ja, mijn liefie zegt dit ook, en ik weet wat ze wil, maar ik vind dit eigenlijk heel moeilijk'.

Ik heb in ieder geval geleerd dat lang niet alle mannen blij zijn met een oproep naar zogenaamde 'alpha-male' seks-instincten.. Jammer, omdat het mij in zekere zin ook onzeker maakt...

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » za 23 augustus 2008, 9:25

Wauw Jessebel ... schitterend verwoord, ik lijst hem in! :-)
De onzekerheid die je noemt heeft ook betrekking op mij, alleen werkt het bij mij andersom. Mijn vrouw verwacht juist een "niet macho" gedrag en ik zou eigenlijk graag anders willen :-).

Wat mij betreft raak jij met deze post een kern waar mijn inziens veel relaties mee tobben en waarom het op dit forum niet ter sprake komt dat weet ik niet. Maar misschien een topic waard.
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » za 23 augustus 2008, 12:27

Blij dat je erover begint, Jessebel. Ik zou me een hoedje schrikken als mevrouw Polder zich zo expliciet zou willen laten misbruiken. Het is een uitnodiging ongeremd primitief te zijn, man tout court, zonder voorzichtige vragen of het wel lekker genoeg is. Hartstikke lekker hoor. Maar het zorgt voor onmiddellijke kortsluiting in de hersenen, die in vijfitg jaar tijd gemodelleerd zijn tot een vrouwvriendelijke vorm die niet zou misstaan als welkomstgeschenk voor Opzij-abonnees.

Hoewel ik - mede dankzij de openheid van de Shespotters - een beetje begin los te raken van die eenzijdigheid, kan ik me niet vrij van schuld voelen zodra ik mijn vrouw ga behandelen als een speeltoestel. Zelfs niet als zij er uitdrukkelijk om zou vragen. Dat vergt een reuzenzwaai in mijn denkwereld, die maar heel traag op gang begint te komen.

Dat neemt niet weg dat het aangenaam is te lezen hoe vrije vrouwen gewoon kunnen genieten van geil rollenspel, zonder bijgedachten aan de akelige gedragingen die mannen nog altijd vertonen. :D
Amor vincit omnia

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 23 augustus 2008, 15:00

@Jessebel, petje af voor je post. Ook ik heb hierover nagedacht.

Ik vraag mijzelf wel eens af of mannen er op zitten te wachten dat vrouwen (ik bijvoorbeeld :oops: ) zo uitgesproken verlangen naar een alpha-male, erover fantaseren. Was het trouwens destijds een opluchting voor mannen dat ze niet meer zo dominant hoefde te zijn?
Ik kan mij voorstellen dat het mannen onzeker maakt vooral omdat het heel vaak niet de intentie is van een man zich zo te willen gedragen. Mijn eigen man is eigenlijk altijd zacht en lief. Ik heb in het verleden een paar keer terloops laten vallen dat het wel heel lekker lijkt af en toe 'misbruikt' te worden. Hij kan het ook niet, voelt zich daar erg ongemakkelijk en onhandig bij.

Hierdoor word ik ook onzeker, want waar ik naar verlang is blijkbaar iets vreemds...bijna pervers voelt het dan. En voel ik me ook nog schuldig dat ik het van hem verlang. Dit terwijl het 'algemeen' aangenomen wordt door vrouwen dat mannen jagers zijn. Hier zal o.a. de vele damesromannetjes wel de schuld van hebben. Als puber kon ik er geen genoeg van krijgen. Nu niet meer hoor, veeeeel te zoet!

Het is behoorlijk dubbel. Ik weet dat mijn man de behoefte niet heeft te domineren. Zelfs al zou hij het 'spelen', lijkt het mij heel moeilijk mij over te geven aan hem omdat ik weet dat het niet een natuurlijke, oergevoel van hem is.
Dus heb ik weinig keuze anders dan om het buiten de deur te zoeken mocht ik het toch willen. Voor mij geld er dus ook iets van 'graag' maar niet met mijn eigen man.

:? Wat willen we nou eigenlijk? Het zal al heel wat zijn als we gewoon openlijk uit kunnen komen voor onze verlangens en ernaar leven, ongeacht of het strookt met de 'tijd' of niet. Als ik naar mijzelf kijk, ben ik sexueel voor ouderwetse jager/prooi gedrag. Anders ben ik een sterke, onafhankelijke vrouw. Geen wonder dat de mannen niet weten wat ze met mij moeten.

@FrankPolder
'akelige gedragingen' van mannen ervaar ik als vertederend :wink:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » za 23 augustus 2008, 21:27

@ Jessebel
@ Frankpolder
@ Monique

Mooi en zo herkenbaar voor mij!

Frankpolder
Dat vergt een reuzenzwaai in mijn denkwereld, die maar heel traag op gang begint te komen. Dat neemt niet weg dat het aangenaam is te lezen hoe vrije vrouwen gewoon kunnen genieten van geil rollenspel, zonder bijgedachten aan de akelige gedragingen die mannen nog altijd vertonen.


Het lot van de mannen die de emancipatie en het feminisme opgedrongen hebben gekregen :-)
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 23 augustus 2008, 22:59

@Monique; zeker herkenbaar wat je daar beschrijft.. vooral dat je jezelf dan een beetje 'fout pervers' gaat voelen :? :wink:

Het is allemaal zo dubbel; enerzijds krijgen 'wij' vrouwen het idee dat alle mannen wel 'een hoer in bed willen' (althans die indruk heb ik altijd wel gehad). Aan de andere kant is 'hoeren' verkeerd. Willen we niets te maken hebben met dagelijks haantjesgedrag (althans ik niet), maar wil je dat haantje wel in bed. Maar niet altijd, en wel voor jou. etcetcetc :roll:

Zo weten een hoop mannen niet wat ze met een hoop vrouwen moeten en vice versa.

Hoe dit komt? Zat ik net ook een beetje over te denken.. Kwam toch al snel bij maatschappelijke beeldvorming. Sja en de media (weer). De media waar bijvoorbeeld Beperkt Houdbaar (Sunny Bergman) op doelt, zijn van dezelfde aard als de media die 'ons' vrouwen wil tonen hoe een begeerlijke vrouw eruit moet zien en hoe ze moet handelen, en daarmee net zo goed de man toont wàt zij begeerlijk zouden moeten vinden en hoe een 'macho' man moet handelen.

Het mes snijdt dus aan twee kanten zo.

Nja, gelukkig bestaat er ook zoiets als 'eigen wensen en voorkeuren' en communicatie :lol: Maar toch, het scheelt een stukje als we ons werkelijk bewust kunnen zijn van waar onze ingeslepen veronderstellingen vandaan komen... (of uberhaupt dàt het veronderstellingen zijn)

Maar nu zit ik weer op een ander spoortje... Ik lees graag meer van jullie reacties... Als de topicstarter wil zet ik het wel in een nieuw topic?:)

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » zo 24 augustus 2008, 10:50

...Nja, gelukkig bestaat er ook zoiets als 'eigen wensen en voorkeuren' en communicatie :lol: Maar toch, het scheelt een stukje als we ons werkelijk bewust kunnen zijn van waar onze ingeslepen veronderstellingen vandaan komen... (of uberhaupt dàt het veronderstellingen zijn)

Maar nu zit ik weer op een ander spoortje... Ik lees graag meer van jullie reacties... Als de topicstarter wil zet ik het wel in een nieuw topic?:)
@Jessebel, misschien inderdaad een nieuw topic. Ik raak moeilijk uitgepraat over deze fenomeen. :lol:

Er komen zoveel gedachten boven.

Ik vraag me af: Zijn de mannen echt door alle eeuwen heen dominant (geweest), of alleen in de stenentijdperk (zoals we dat voorstellen)? Dan doel ik op dominantie in de slaapkamer/huis en niet zozeer op maatschappelijk vlak. De strijd van de feministen ging/gaat ook hoofdzakelijk om maatschappelijk gelijkheid. De vrouw is, denk ik, bijna altijd wel baas geweest in huis. Er is ook een tijd geweest, in de verre verleden...dat wel :wink: , dat vrouwen als godinnen aanbeden waren maar dat is al lang niet meer zo. (Let wel! Ik heb het over Westerse maatstaven).

Ik heb de neiging om te denken dat het een beeld is verzonnen door romanschrijvers na jaren onderzoek naar ons fantasie. Nancy Friday bijv. geeft duidelijk weer wat al heel lang de onbewuste verlangens van vrouwen (en mannen) zijn.
De Dominant/submissive (m/v, v/m, m/m of v/v) ontwikkeling van de laatste jaren geeft daar uiting aan. Misschien op een wat overdreven manier maar het is wel een manier om deze specifieke fantasieen verder te onderzoeken en beleven.
Dat is wel weer een kenmerk van deze tijd...taboes worden geleidelijk doorbroken. We accepteren niet meer zo makkelijk als 'wet' wat opgelegt wordt door staat, kerk en/of maatschappij. Zelfs als het achter gesloten deuren moet, bepalen wij zelf wat voor ons acceptabel is of niet.
We zijn het zat, de opgelegde ideeen van wat hoort. De beperkende veronderstellingen die niet op waarheid gebaseerd zijn.

Dit alles gezegd hebben, bekruipt me het gevoel dat het toch puur en primitief is dat een man jaagt...de vrouwtje de (gewillige) prooi is...zij lonkt en plaagt...en hij hapt en verlustigt zich op zijn verovering. Instinctief gaat het zo, alleen op een wat beschaafder en bescheidener manier dan waar we over fantaseren. Dat is weer een typische kenmerk van fantasie: het is overdreven, vele fantasieen, (zoals de verkrachtings/geweldfantasieen) willen we ook nooit in het echt meemaken.
Wat doen we dan met dat stukje waar het eigenlijk over gaat...de wens (hardhandig) sexueel overmeesterd te willen worden? Is het zo primitief dat het alleen in de stenentijdperk thuis hoort? :shock:
Luisteren we nu eindelijk serieus naar ons innerlijke stem? Zijn we nu pas eraan toe om op de 'juiste', 'menswaardige' manier invulling te geven aan deze oerverlangen? omdat we eindelijk 'mogen kiezen' hoe we het hebben willen?

...een paar hersenspinsels van mij...het mag wel duidelijk zijn dat deze materie mij mateloos boeit :wink:

(edit: typfoutje)
Laatst gewijzigd door Monique op zo 24 augustus 2008, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Jann
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 10:31

Berichtdoor Jann » zo 24 augustus 2008, 11:06

. Ik lees graag meer van jullie reacties... Als de topicstarter wil zet ik het wel in een nieuw topic?:)
Jessebel, wat mij betreft hoef je daar geen nieuw topic voor te starten. Het is zo een interessante discussie geworden. Zelf vind ik het best verrassend de consensus te lezen over de wens en hoe "gebruiken" ervaren wordt door de reagerende vrouwen.

Wat niet hoort,..dat is eigenlijk de reden waarom ik dit topic gestart ben. "Gebruiken" , dat hoor je niet te doen". Waar die opvatting vandaan komt geen idee ik durf het niet te pin pointen.

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » zo 24 augustus 2008, 13:37

Ik ben van mening dat zowel mannen en vrouwen elk moment dat ze elkaar weer ontmoeten zich zouden moeten proberen in te voelen wat de ander denkt of voelt, verbaal en non-verbaal en tevens binnen de relatie moeten openstaan voor veranderingen. Voor elk individu is er verandering. Je kunt binnen je relatie dus steeds een ander tegenkomen dan waar je reeds aan gewend was. Hij/zij staat niet stil. Afhankelijk van de flexibiliteit, energie, het willen, geven en ontvangen en de mood is flexibiliteit van wat de ander verlangt dus belangrijk en niet alleen op ervaring te stoelen.
Tja, en als er dan een keer iets heel anders verwacht wordt; ga het avontuur in en zie wat haar /jou behaagt?
Tuurlijk moet je dan ook dealen met de ander en je eigen dilemma's. Je normen. Maar aangeleerde ballast, of een matig zelfbeeld kunnen ook in dit vlak soms eens goed overboord. Als allebei maar in elkaar kunnen opgaan.
Get richer! :lol:

Mau

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » zo 24 augustus 2008, 17:35

@ Maurice
Tja de theorie of misschien wel de filosofie die klopt wel. Maar hoe hier mee om te gaan in de praktijk, daar wringt de schoen, immers veruit de meerderheid is zo niet opgegroeid.
Ik merk wel dat zowel de mannen als de vrouwen in de actualiteit er wel beter mee om kunnen gaan, maar het gaat zeker niet de kant op die jij hier bedoeld. Eerder wordt het toch een ouderwetser manier van omgaan met elkaar met een conservatief rollenpatroon die wel meer open is maar niet op de manier die jij hier schetst.

Eerlijk gezegd ben ik heel benieuwd of er mensen zijn die volgens jou ideaal beeld kunnen leven.

Get richer :D met jou theorie in de aanslag daar geloof ik dus niet in :D
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » zo 24 augustus 2008, 18:30

@Paniscus

Ik ben een praktijkman. Wat ik zeg heb ik gedaan of doe ik.
Ik dingen geintroduceerd bij de ander waar onbekendheid bij was en heb me laten introduceren.
Lastiger wordt het als de ander minder in sexualiteit geinteresseerd is, maar dan is het ook geen issue meer.

Mau

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » zo 24 augustus 2008, 21:49

Sorry maar het nodige ontgaat me en ik moet toch schrijven dat je je eigen geschrevene nog maar eens na moet lezen en proberen te analyseren.

@
Ik dingen geïntroduceerd bij de ander waar onbekendheid bij was en heb me laten introduceren.
Lastiger wordt het als de ander minder in sexualiteit geinteresseerd is, maar dan is het ook geen issue meer.


Als we allemaal zo zouden leven door dingen te introduceren zoals jij doet dan zou de wereld er een stuk beter uit zien!? En zullen we daar met z´n allen geestelijk rijker van worden!? Je durft wel :-)
En juist dat lastige wat jij omschrijft is het het issue waar we het over hebben in dit topic

Er wordt nu van alles en nog wat door elkaar gehaald nar mijn mening en ik begrijp absoluut niet wat je hiermee bedoeld.
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » zo 24 augustus 2008, 22:01

Niet van de handelingen an sich wordt je rijker, maar van het openstaan van elkaars onverwachte verwachtingen op sexueel gebied en het zoeken daarbinnen naar wat de ander (partner) daarin bedoeld en wenst.
Thats all. Ontdekken dat na jaren weer ander wensen mogelijk zijn en verbaasd, wellicht verbijsterd daar op ingaan. En verwonderd zijn over je eigen en de ander diens reactie.
Erg onwennig en spannend ja. Maar ook verfrissend en vernieuwend. Dat stukje kende je van jezelf nog niet of van de ander. En ontdekken vind ik altijd leuk en verrijkend, ja. Anderen kunnen dat welicht anders ervaren. Maar ja, ik ben nogal nieuwsgierig en leergierig van aard. Of dat beter is?

Mau

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » zo 24 augustus 2008, 22:56

:shock: Ik snap werkelijk geen bal van deze discussie. Ik begrijp niet eens wat er gezegd wordt. Kan iemand mij uitleggen waar het over gaat, in gewonemensentaal, en wat het met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft?
Amor vincit omnia


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten