Niet willen beffen

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 24 maart 2008, 12:23

Zouden jullie hetzelfde zeggen als een vrouw zegt ik wil niet pijpen, zou jullie advies aan de man dan zijn, ga bij haar weg er staan rijen vrouwen te wachten om je te pijpen..
dacht het niet, daar is het Shespotvolk veel te geëmancipeerd voor, want nee zeggen mag als vrouw zijnde.
Maar als een man iets niet wil, o wee, dan springt de horde er boven op!
Niet met alles eens (hoeft ook niet) maar met dit bovenstaande volledig! Ik heb dit vaker gedacht bij dit topic. Was het andersom geweest, waren de reacties wel anders.. (hoewel er daar dan ook wel eens wat buitenechtelijke suggesties gedaan worden).

Zoals bij elk topic is het waardvol dat er twee verschillende visies op het probleem gegeven worden, ik denk dat je Massies reactie dan ook niet helemaal naast je moet neerleggen.

"Dignity" en leren van jezelf te houden, betekent niet dat je je dierbaren opzij schuift voor je eigen gerieven. Want daarbij verloochen je net zo goed een stukje van jezelf. Het houden van iemand anders, en daar een lange intense relatie mee hebben, zegt veel over je eigen hart, je eigen keuzes, etc. Schuif je dat opzij, dan schuif je dus ook een deel van je 'dignity' en eigenliefde opzij. Want wat heeft dat dan allemaal betekend?

Just MY two cents.

Verder moet Kalinda het natuurlijk helemaal zelf weten, uiteindelijk.
Laatst gewijzigd door Jessebel op ma 24 maart 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 24 maart 2008, 12:24

Zonder nou de bedoeling te hebben op tenen te trappen...

Mag je dan ook niet als je partner systematisch geen zin heeft om te stappen met iemand anders wat gaan drinken?

Bedoel .. ik snap wel wat je zegt in feite massie.. ik wil absoluut de wereld niet aanzetten tot massaal vreemdgaan of opbreken van de relatie...
Maar zijn er geen grenzen aan wat je een ander kan onthouden?
Is het ergens niet ook vreselijk egoistisch van de man in dit verhaal dat hij niet wil kijken naar oplossingen om zijn vrouw tevreden te stellen. Zover ik dit topic gevolgd heb is het niet zo dat ze perse hem aan het beffen wil krijgen .. dit is in mijn ogen meer een vraag om fysieke aandacht...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » ma 24 maart 2008, 14:09

En laat het nou toevallig zo zijn,dat we ieder onze eigen genoegens altijd hebben kunnen waar maken.(behalve dit sex probleem)
We zijn geen claimers,en hij houdt van stappen met vrienden.Iets wat hij wekelijks doet,en daar heb ik nooit een probleem van gemaakt.We zijn voor een heel groot deel vrij om te doen wat we willen.Hij net zo goed als ik.
En dat gaat in goede verstandhouding.Dus medelijden hoef je met hem niet te hebben.Met mij trouwens ook niet,ik vind het goed om meningen van anderen te lezen,maar uiteindeijk is er maar 1 die bepaalt welke weg er te volgen is.En dat ben ik zelf,met alle verantwoordelijkheid en consequenties die er zijn.

"Learning to love yourself"..met de nadruk op dat "learning"
I found the greatest love of all inside of me

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » di 25 maart 2008, 9:49

Massie ik heb begrip voor je boze reactie, omdat je Kalindas situatie niet kent.

Je denkt dat ze op o.a mijn advies vreemd zal gaan alleen omdat haar man haar niet wil beffen.
Dat zou natuurlijk ook al te dol zijn. En dan heb je gelijk als je zegt dat een man die niet wordt gepijpt echt niet geadviseerd wordt om vreemd te gaan. Ik zou dat ook walgelijk vinden.

Maar de zaken liggen uiteraard veel ingewikkelder dan dat.
Ten eerste adviseer ik haar niet om vreemd te gaan, maar steun ik haar in de keuze die ze maakt, omdat ik het kan begrijpen.
Ten tweede is Kalindas probleem niet beperkt tot het beffen, dat heeft ze nu tot symbool verheven voor haar probleem.
Wie zegt dat ze haar probleem niet al jaren bespreekt met hem?

Ik zou langzaam gek worden als mijn sexleven zou bestaan uit het aanbieden van mijn lichaam aan mijn partner voor zijn eigen bevrediging, en mijn behoeften zouden worden genegeerd, ondanks veel praten.

Dus Massie...verdiep je eerst in Kalinda voor je van die denigrerende posten plaatst. Je hebt niet eens haar leeftijd goed.
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » di 25 maart 2008, 11:19

Dus Massie...verdiep je eerst in Kalinda voor je van die denigrerende posten plaatst. Je hebt niet eens haar leeftijd goed.

ze was 22 toen ze hem heeft leren kennen (zie pagina 5 van dit topic) en is 32 jaar samen met hem,(zie diverse postings oa de startpost) welke leeftijd heb ik niet goed Margriet? ik ben dan wel hartstikke blond, maar tellen kan ik nog wel..22 + 32 =...eh...eh... 54 toch? (Naar mijn idee is dat toch echt in de 50)
Ik zou bijna aan mezelf gaan twijfelen. :roll:
verder ken je me denk ik iets langer dan vandaag op dit forum dat je weet dat mijn posting allerminst denigrerend is bedoeld, maar dat ik wel rechtstreeks zeg wat ik denk.
misschien niet altijd even aardig, maar wel eerlijk.
Ik heb het gehele topic van A tot Z gelezen dus ik heb me er echt wel in verdiept, ik gooi niet zomaar met loze kreten nl, ik geef gewoon mijn mening en volg mijn gevoel.

Gr. Mas.
Laatst gewijzigd door Massie op di 25 maart 2008, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » di 25 maart 2008, 11:28

Ik kan me niet herinneren ergens gezegd te hebben dat ik hem op mn 22ste leerde kennen.We trouwden toen ik 22 was,toen hadden we al 5 jaar verkering......
I found the greatest love of all inside of me

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » di 25 maart 2008, 11:31

Pagina 5 van je topic zei je 22...ach laat ook eigenlijk maar..
Als leeftijd het allerbelangrijkste is waar jullie over zeuren wat verkeerd valt in mijn post valt de rest reuze mee denk ik, dus gaan jullie lekker verder praten over beffen en het ontbreken daarvan, ik trek me terug, ik hou van mieren fotograferen, niet van mierenneuken.
Ik wens je veel succes Kalinda en hoop dat je vind wat je zoekt..

Gr. Mas.

Edit:rekensommetje aangepast, want oh zo belangrijk volgens de dames.. (waar je je al niet druk om kan maken in het leven.).:roll:
Laatst gewijzigd door Massie op di 25 maart 2008, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » di 25 maart 2008, 11:35

Wat een ongelooflijk boze en negatieve manier van schrijven heb je,Massie.
En rekenen kun je nog steeds niet.
Ik heb goddank een positieve instelling van nature,anders zou je hier depressief van worden.Met vriendelijke groet....
I found the greatest love of all inside of me

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » di 25 maart 2008, 11:39

Niet doen, depressiviteit is zo naar, daar moet je niet mee spotten Kalinda..:wink:
Het ga je goed..


Gr. Mas.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » di 25 maart 2008, 14:06

Gaan we nu muggeziften of het nu eind in de 40 is of in de 50 dat je oud bent? :roll:

Ik ben het niet altijd eens met wat Massie zegt maar dames nu slaat ze wel ergens de nagels op de kop.
Niet enkel hier maar ook in andere topics is het me opgevallen dat sinds halfweg verleden jaar een man of vrouw zich maar plots aan de grillen van een echtgenoot(e) moet passen omdat het na een aantal jaren huwelijk plots "saai" is geworden.
Vergeet 1 ding nooit....en dat is dat als je beseft dat het saai en/of niet goed meer is ...dat het al een tijdje zo is en dat je het wel wist maar hebt verdrongen voor (noem de reden zelf op).
Maar plots gaan eisen dat de ander je daarin volgt want ja je hebt toch een open gesprek gevoerd en je gevoelens en wensen geuit...
Dus nu "moet" die ander je daarin toch ergens gaan volgen.... :roll:

1 vraag : WAAROM DAN WEL ?

Een huwelijk met zijn goede en slechte kanten word opgebouwd door de jaren heen en wat jaren geduurd heeft om zo te zijn , heeft veel (heel veel) jaren (en geen weken) nodig om terug te veranderen.

Makkelijkste oplossing?

Vind je een man/vrouw die toevallig net in dezelfde situatie is of een open relatie heeft en het aanvard dat je vreemd gaat...en doe je wens in vervulling gaan. Met een beetje geluk weet de partner er niets van en kan jij ermee leven...who cares..life goes on..take it easy!!

Moest het effe kwijt en Kalinda sorry als ik hier verwoord wat me in de meeste postings stoort.

En ja ik heb verleden jaar een relatie gehad met een andere vrouw maar met medeweten van mijn echtgenote...heeft het me iets opgebracht?
Ja. Maar heeft niks opgelost van wat ik wenste of dacht te willen veranderen...met tijd zal het wel goedkomen ...hoop ik ..en anders ben ik best gelukkig met wat ik wel heb.

Deco
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » di 25 maart 2008, 14:28

Op zich goed onder woorden gebracht Deco.
Je slaat alleen de plank een beetje mis in mijn geval.
Je kunt iemand idd niet dwingen om ineens de grillen van de ander te moeten volgen.Ik heb me er allang bij neer gelegd dat sommige zaken niet veranderd kunnen worden.
En zoals je terecht op merkte is het aan ieder voor zich wat daar dan verder mee te doen.
I found the greatest love of all inside of me

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » di 25 maart 2008, 14:56

Op zich goed onder woorden gebracht Deco.
Je slaat alleen de plank een beetje mis in mijn geval.
Je kunt iemand idd niet dwingen om ineens de grillen van de ander te moeten volgen.Ik heb me er allang bij neer gelegd dat sommige zaken niet veranderd kunnen worden.
En zoals je terecht op merkte is het aan ieder voor zich wat daar dan verder mee te doen.
Daar spreek ik dan ook niet op jouw persoonlijk kalinda maar er is een verschil met een persoonlijk probleem te willen delen en/of misschien een oplossing ervoor te vinden.
En "raadgevingen" hebben van wie in fout is en dat het elders zoeken een oplossing is.
Daar wrong het bij me.En die tendens is overal leesbaar op shespot.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » di 25 maart 2008, 15:13

Al met al blijft het een moeilijk thema,en ben ik blij dat er hier op she iig over gepraat kan worden.

Daar kan menig huwelijk nog wel een puntje aan zuigen.....
I found the greatest love of all inside of me

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 26 maart 2008, 9:04

nou nou..ik krijg het gevoel dat hier behoorlijk langs elkaar heen wordt gepraat.
Wij begrijpen elkaar niet of willen het niet begrijpen..geen idee.

Maar mijn opmerking over de leeftijd van Kalinda was alleen maar bedoeld om aan te geven dat er gevaar schuilt in conclusies trekken en oordelen op basis van enkel een paar posten. Het verhaal is groter en ingewikkelder.

Het topic verwordt nu tot een discussie over waarden en normen rond het al dan niet vreemdgaan, en de afglijdende moraal die men waarneemt op she.

Maar om terug te gaan naar waar het in mijn ogen om draait,
en dat is niet over het niet willen beffen.

Maar wat te doen als je partner (man of vrouw) op sexueel gebied een hork is, een egoist, onwillig, geen inlevingsvermogen heeft in jou behoeften, je lichaam gebruikt voor zijn/haar eigen gerief, en jou in de kou laat staan, waardoor je keer op keer ben aangewezen op jezelf?

Wat als je het daar al jaren met hem/haar over hebt...het keer op keer weer opnieuw wil bespreken, maar hij/zij een muur opwerpt, en gewoon doorgaat, niet wil luisteren naar je.

Wat als je dat zo jaren meemaakt en dan uiteindelijk op een punt in je leven aanbeland bent waarop je denkt 'ja...maar dit wil ik niet meer...ik word/ben hier doodongelukkig van?'


Moet hij/zij dan toch nog eens proberen te praten?
therapie zou een weg kunnen zijn, maar hij /zij sluit zich compleet af.
Vind je dat hij/zij er zich maar bij moet neerleggen, want hij/zij heeft het al 30 jaar volgehouden, daar kunnen er nog wel 30 bij?
Vind je dat hij/zij het moet accepteren omdat men nu eenmaal met elkaar getrouwd is met alle lusten en lasten?
Ga je dan zeggen 'ja maar kijk ook eens naar jezelf, mss ligt de fout ook wel bij jou'?
Ga je zeggen 'waarom moet de man/vrouw nu ineens gaan doen wat jij wil?'.


Ik denk dat Kalinda haar keuze heel goed zelf weet te maken.
Ze vraagt alleen begrip.
The music is all around us...you only have to listen..

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » wo 26 maart 2008, 10:37

Ik denk echt dat iemand die vanuit zichzelf zo'n conservatieve en stramme manier van sexbeleving heeft,niet wezenlijk te veranderen is.
Al zou het lukken om een openingetje te krijgen en er zou een poging worden gedaan om er iets beters van te maken,dan nog zal het altijd maar een poging zijn. Waar die ander zich helemaal niet prettig bij voelt.opgelaten zelfs misschien. Omdat iets wat niet "zijn ding" is,het ook nooit zal worden.


Je kunt wel heel graag beleg op je boterham willen hebben,maar als het niet in huis is,zal je droog brood moeten eten.
I found the greatest love of all inside of me


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 17 gasten