Niet willen beffen

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » do 06 maart 2008, 9:36

Even helemaal los van de vraag of ik om deze reden al of niet vreemd zou gaan nog even dit.
Ik hoor verschiilende mensen zeggen dat je door te trouwen of samen te leven elkaar een bepaalde trouw beloofd en dat je toch wist wat je deed. Ik wist zeker wel wat ik deed,toen....ik was 22 en had/heb nooit een ander gehad. (bestaan zulke mensen nog?? ja dus) Ik denk dat dat aspect bij mij wel een rol speelt. Een behoorlijke dosis nieuwsgierigheid hoe het is om met een andere man te vrijen. Een gevoel dat enerzijds zegt:blijf maar lekker niewsgierig,je zal het nooit weten,en anderzijds dat pesterige stemmetje dat zegt: toe dan,er zijn mogelijkheden,doe het dan nu voor dat je "tijd" echt voorbij is......

In principe ben ik het ermee eens dat je zoiets niet stiekem zou moeten doen,maar als het niet bespreekbaar is,als je zeker weet dat het niet geaccepteerd word heb je dus een meerkeuze vraag:

a) je doet het stiekem
b) je vertelt het eerlijk en gaat daarna je spullen pakken
c) je houd braaf je handen thuis en legt je neer bij de regels van je huwelijk

Geloof me she spotters,het zal nog lang duren voor ik me een weg heb bedacht uit deze wirwar van gevoelens,waarbij ik ten alle tijden ons beider geluk scherp voor ogen zal houden....
I found the greatest love of all inside of me

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » do 06 maart 2008, 13:29

Dragonlady, ik ben het hélemaal met je eens.
Tenzij je afspraken hebt over wat wel en niet mag en kan, prima.
Maar zolang je de 'afspraak' hebt dat je voor elkaar gekozen hebt en het bij elkaar houdt, dan blijf ik het niet goed vinden als je buiten de deur gaat eten zonder dat je partner daar vanaf weet.

En ieder moet dat ook maar voor zich weten hoor, maar ik geef alleen maar mijn mening.
Waarom kunnen mensen die iets niet willen in een relatie moreel makkelijker hun stempel drukken dan mensen die iets wel willen?
En wie zegt dat ik ook iets niet wil? Maar zolang mijn man daar verder niet in mee wil gaan (weet niet eens of ik er zelf aan toe zou geven ál zou hij er wel in mee gaan, maar goed, dat is een ander verhaal) doe ik het ook niet.

Er bestaat toch ook nog zoiets als liefde lijkt mij. Elkaar geen verdriet willen doen. Want dat is toch wat er gebeurt als de partner er achter komt dat je het elders zoekt, áls je weet dat hij dat niet wil.

Laat mij lekker ouderwets zijn, prima, ik voel me er best bij.
ik was 22 en had/heb nooit een ander gehad. (bestaan zulke mensen nog?? ja dus)
Ja hoor, ze bestaan. Er zit er hier net zo één achter deze pc te tikken :wink:

MissN
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 14:36
Locatie: Brabant

Berichtdoor MissN » do 06 maart 2008, 13:52

Als het verlangen steeds groter wordt...
Ben je bereid om het gras daar aan de overkant te maaien?
Of kijk je verlangend uit het raam in de hoop dat jouw gras ook zo groen wordt...

Succes met je keuze Kalinda.
Wees weloverwogen en zorg dat je er geen spijt van krijgt... wat je ook kiest. :roll:
Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt- Acda en de Munnik

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » do 06 maart 2008, 13:58

Als het verlangen steeds groter wordt...
Ben je bereid om het gras daar aan de overkant te maaien?
Of kijk je verlangend uit het raam in de hoop dat jouw gras ook zo groen wordt...

Succes met je keuze Kalinda.
Wees weloverwogen en zorg dat je er geen spijt van krijgt... wat je ook kiest. :roll:
Thanks
I found the greatest love of all inside of me

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » do 06 maart 2008, 15:39

De oorspronkelijke vraag van kalinda was 'Hoe krijg ik een man die al 32 jaar weigert te beffen (wat een naar woord) omdat ie het vies vind,toch zo ver dat ie het voor mij doet?'...

Ik ben nog steeds nieuwsgierig. Niet naar het 'hoe', maar eerder naar het waarom. Waarom vindt hij het vies? Waarom vindt om het even welke man het vies? Zoals ik al liet doorschemeren, had ik ooit ook een man die het vies vond. Hij heeft het welgeteld één keer gedaan in al die jaren, en pas nadat ik zowat mijn velletje eraf had geweekt in een bad van meer dan een uur... Het gekke is, dat ik voor hem en na hem nooit weer iemand heb meegemaakt die het vies vond.

Dat HET interpreteer ik dan maar als 'het idee om daar je mond neer te zetten'. Het zit tussen de oren, het is niet de smaak of de vrouw of iets anders tastbaars, het is het idee. En dat idee is ooit tussen die oren terecht gekomen. Waardoor? Dát is denk ik de vraag die hier aan de orde is. En hoe krijg je dat idee weg?

Het antwoord op die vraag heb ik niet. Maar ik denk dat het zaak is, kalinda, om je vinger erachter te krijgen. Laat ie het maar uitspreken, hij alleen weet het antwoord. Misschien ziet hij het niet als de essentie van je vrouwelijkheid, als de bron van je wellust, als het ultieme stukje jij... Hoe ziet hij het dan wel? En kan/wil hij van gedachten veranderen, al was het maar puur en alleen voor jou?

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Berichtdoor Benno » vr 07 maart 2008, 18:27

...Als je trouwt dan weet je wat je doet of je doet het toch niet in een vlaag van waanzin?
Trouwen houd bepaalde verplichtingen en afspraken in die je als partners zelf bepaald en waar je je aanhoud...
Naar mijn mening is seksuele exclusiviteit voor de rest van hun hopelijk nog lange leven, iets wat jonge mensen niet kunnen beloven.
Daarom lijkt het mij onverantwoord dat dit aspect door de heersende moraal als wezenlijk onderdeel van de belofte tot huwelijkstrouw wordt opgedrongen.

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » vr 07 maart 2008, 21:23

Wat is er mis met een huwelijk waarbij je genoeg hebt aan elkaar? Niets lijkt mij. Hele volksstammen zijn er wel gelukkig mee.

En wil je iets anders, meer of weet ik veel wat, praat er dan samen over. Maak samen afspraken. Dat lijkt me toch heel redelijk tegenover de ander.
Ik lees hier genoeg, en het interesseert mij ook, maar veelal zijn de partners het er over eens. Nou, genieten dan! Dan vind ik er zéker niets mis mee!

Ik blijf erbij dat iets achter iemands rug doen niet kan. Liefde, vertrouwen.... waar blijft dat dan?

Dit is alleen mijn mening hoor. Wil niet zeggen dat dat de juiste is, absoluut niet.

bo_
Berichten: 645
Lid geworden op: di 24 april 2007, 16:14
Locatie: linkerkant van de afsluitdijk

Berichtdoor bo_ » za 08 maart 2008, 13:38

Naar mijn mening is seksuele exclusiviteit voor de rest van hun hopelijk nog lange leven, iets wat jonge mensen niet kunnen beloven.
Daarom lijkt het mij onverantwoord dat dit aspect door de heersende moraal als wezenlijk onderdeel van de belofte tot huwelijkstrouw wordt opgedrongen.
En nog steeds lees ik nergens dat iemand het heeft over seksuele exclusiviteit. Kan me persoonlijk ook niet herinneren dat ik dat bij ons huwelijk heb belooft. Ik blijf hem trouw, ja natuurlijk blijf ik hem trouw, maar wie zegt dat dat over sex gaat? Das meer de kortzichtigheid die de mensen die zo denken zelf hebben. Je blijft trouw aan je relatie en hoe je die invult met je partner is aan de betreffende mensen zelf.

Dus Benno mijn mening is eigenlijk dat jij zelf zit vastgeroest in bepaalde ideeën en ik krijg het nare gevoel dat die mij opgedrongen worden. Laat even duidelijk zijn dat ik dus anders in het leven sta. Dat ik in mijn huwelijk heb belooft trouw te zijn aan mijn partner tot de dood ons scheid en dat ik dit ook zeker van plan ben. Hoe we dat invullen is aan ons, niet aan iemand die zijn eigen (en dus duidelijk) andere gedachten heeft dan wij.

Als er mensen zijn die vinden dat seksuele exclusiviteit daar wel bij hoort, is dat HUN invulling van wat ZIJ willen in een huwelijk. Natuurlijk is het nog vervelender als je er later achter komt dat het toch anders ligt dan je toen dacht. Dat is dan iets wat je binnen de relatie uit moet vechten en niet omdat sommige mensen vinden het zo hoort. Wat voor conclusie je daar als onderdeel van de relatie uit trekt en hoe je daar mee omgaat. Tja, das voor iedereen anders.

Ik be- en veroordeel mensen (over het algemeen) niet om wat ze doen en denken (er is natuurlijk een grens), alleen wil ik niet dat mensen hun mening bij mij opdringen, of mij het gevoel geven dit te doen, daar krijg ik nare kriebels van en dan krijg je dit soort stukjes.
Leven is het meervoud van lef.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Berichtdoor Benno » za 08 maart 2008, 16:30

Wat is er mis met een huwelijk waarbij je genoeg hebt aan elkaar? Niets lijkt mij. Hele volksstammen zijn er wel gelukkig mee. En wil je iets anders, meer of weet ik veel wat, praat er dan samen over. Maak samen afspraken...
Vanzelfsprekend is er helemaal niets mis met een huwelijk waarbij je genoeg hebt aan elkaar - heb ik dan het omgekeerde beweerd, ik dacht het niet. Het ideaal is trouwens net zoals je zegt, dat mensen samen evolueren en - bijvoorbeeld (!!) - samen tot het besef komen dat hun relatie van occasionele seks buiten de deur geen nadeel hoeft te ondervinden. Maar dat is helaas niet altijd zo, mensen kunnen ook in tegengestelde richtingen evolueren en dan krijg je wel eens te maken met het soort problemen waar Kalinda over vertelt.

Precies daarom vroeg ik mij af of het wel goed is dat één van beide partners op een argeloze, op jeugdige leeftijd gedane belofte kan terugvallen om de andere te beletten om buiten de deur te gaan halen wat zij van hem niet krijgt (lees het verhaal van Kalinda).

Waarmee ik (voor alle duidelijkheid dus) niet heb gezegd dat zolang beide partners daar maar achter blijven staan, er met rigoureus nageleefde seksuele exclusiviteit iets aan de hand zou zijn...

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » za 08 maart 2008, 21:42

Ben het met Benno eens, niet stiekem doen, gewoon helder communiceren (kan ook een omkering met zich meebrengen omdat de partner die iets niet wil, ook niet wil dat een ander dat wel doet en zijn of haar positie in gevaar brengt, cq een bedreiging vormt en nu eindelijk uit zijn comfortzone moet en zich misschien bedenkt, maar in ieder geval uit z'n ivoren toren moet komen en echt moet beargumenteren waarom hij in dit geval Kalinda niet wil proeven en likken)
Ik zat ooit met mezelf in de knoop en een bevriende psycholoog gaf me de volgende simpele dooddoener mee : keuzes die je in het verleden hebt gemaakt, kun je per direct veranderen als ze nu niet meer bij je passen, dat was toen en we leven NU !
Dit IS het leven en geen generale repetitie

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » za 08 maart 2008, 22:45

Soms werkt helder communiceren niet meer. Als je het al zoveel malen hebt geprobeerd en je telkens het antwoord krijgt ‘ik wil (gewoon) niet’ dan kun je op je kop gaan staan wat je wilt maar het zal er niet uitkomen. Niet iedereen is bereid om te veranderen in inzichten, zelf veranderen en blijven strak vast houden aan een nee, zonder verdere tekst en uitleg. Waar blijf je dan als partner?

Kaart je het vaker aan, is het te vaak in de ander zijn/haar ogen en ben je aan het pushen met als resultaat? 0 komma 0. Sterker nog, het verwijdert alleen maar want de 1 blijft proberen om het bespreekbaar te houden terwijl de ander dat niet wil en die trekt zich meer en meer terug, voelt zich met de rug tegen de muur staan en gevangen.

Misschien zit ik er helemaal naast en dat kan en mag maar ik wil het voorbeeld terug trekken naar bijv. vriendschappen en waarom we daarin vaker wat makkelijker zijn als het gaat om wat je met de 1 beter onderneemt dan met de ander, zonder angst elkaar kwijt te raken/beëindiging van de vriendschap.
Ik heb bijv. een aantal hele goede intieme vriendinnen, waarvan ik er 2 aanhaal aan als voorbeeld in communicatie. Met de een kan ik werkelijk alles bespreken, van slappe humor tot bezoek aan parenclub. Met de andere vriendin heb ik ook slappe humor maar parenclub is geen issue voor haar, is een echte no-go area.
Geef ik vriendin 2 dan zomaar op omdat zij niet wil/kan praten over een parenclub? No way, want haar vriendschap is me net zoveel waard als de vriendin waarmee ik dat wel kan bespreken. Vriendin 2 raak ik echt niet kwijt door een onderwerp wat haar niet aanspreekt/niet over wil praten.

Hoe anders is het als je het over de term ‘relatie’ spreekt. Dan zijn zaken als die van TO een heikel punt of kunnen die worden. Is het angst om degene met het verlangen kwijt te raken?
Is het reëel om dat, wat je zelf niet wilt, de ander ook te onthouden? Is het reëel om dat, wat je onthouden wordt, buiten de deur te zoeken?
Is angst hier mss het sleutelwoord? Bang de ander kwijt te raken als er 1 haar zin doordrijft maar het verlangen sterker en sterker wordt? Of is de partner bang haar kwijt te raken omdat hij haar niet wil/kan geven wat zij verlangt?

Moeilijk, want wat ik lees van TO is dat ze het zeker niet buiten de deur wil zoeken maar zo langzamerhand weinig tot geen oplossing ziet.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » za 08 maart 2008, 23:10

Hi Clover, ( 3 of 4 blaadjes ?)

Kan me vinden in jouw reactie, heb net als jij ook verschillende soorten vrienden.
Een relatie is idd een ander verhaal, angst is echter een slechte raadgever, maar een weigerachtige partner die zich zonder argumenten verschuilt achter "daarom niet" en weigert te communiceren lijkt me ook niet je van het.
Mijn ex kon gewoon niet pijpen (noem het liever afzuigen) omdat ze een sterke kokhalsreflex had, zelfs al met tandenpoetsen, ik heb daar nooit problemen mee gehad, dat lag helder.

Geen communicatie of onderbouwing is in mijn optiek een gebaar van gebrek aan respect. Als je echt niet tegen de aanblik van een kutje kan of de geur of smaak gewooonweg smerig vindt, moet je dat kunnen zeggen.

Persoonlijke noot : wat zoek je dan bij vrouwen ? Nogal egoistische instelling, wel je lid erin maar niet je tong.......................
Dit IS het leven en geen generale repetitie

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » za 08 maart 2008, 23:34

@ Cornelis, altijd 4 blaadjes he :D
En vooropgesteld dat ik niet puur en alleen op jouw post heb gereageerd, wel ten dele :D In jouw geval lag er echt iets aan ten grondslag, iets wat je met eigen ogen hebt kunnen aanschouwen. Dat vind ik ook een heel verschil met een niet echt aan te voeren argument als vies, of wat dan ook. We weten allemaal dat de geur en smaak best valt te beinvloeden door bepaald eten, dus daar valt wat aan te doen.

Angst is niet per definitie een slechte raadgever. Het kan een slechte raadgever zijn, want wat doet de reactie angst met je? Juist, instinctief weglopen, klaar om op de vlucht te slaan. Mits daar gegronde reden voor is zoals brand, geweld, nouja, vul het maar in.

Maar angst door mss vervelende ervaring, herinnering is geen graadmeter voor de huidige situatie. Het verleden continue op je huidige situatie toepassen gaat/zal dan ook niet veranderen/verbeteren.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » zo 09 maart 2008, 0:01

Zie je PMtje Clover, mijn reactie is off topic
Dit IS het leven en geen generale repetitie

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » zo 09 maart 2008, 0:18

Hi gelukbrengertje :D ,
angst is idd gezond maar een slechte ervaring
meeslepen is wat anders.
Wat betreft je eetgewoontes heb je 100% gelijk voor wat betreft smaak en geur, geldt zowel voor lichaamsgeur/smaak, sperma als een kutje.

Ik blijf echter op m'n standpunt dat non-communicatie dodelijk kan zijn in een relatie. Begrip is de olie in machine.

Daarnaast ben ik van mening dat 1 slechte ervaring niet garant hoeft te staan voor "1x dus elke volgende keer zal wel hetzelfde zijn"
Als kind moest ik alles proeven cq eten en wat ik als 12 jarige niet lekker vond kan ik inmiddels wel waarderen of vind ik zelfs lekker. Dat zal op sexueel vlak niet anders zijn, want we blijven onszelf ontwikkelen en van verbazing in verbazing vallen.............
Dit IS het leven en geen generale repetitie


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten