Virtueel bedrog

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

venus42
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 februari 2007, 1:04

Virtueel bedrog

Berichtdoor venus42 » vr 22 februari 2008, 13:00

Hallo,

Ik ben een vrouw van 43 en tot voor kort de meest gelukkige vrouw op de wereld.
Een fantastische man, romantisch, passioneel, lief kortom alles tot ......
ik ontdekte dat hij op forums zoals deze vrouwen (veel jonger dan ik) verleidde via gedichten, mails
het ging heel ver, tot bevreding via chat. Fantaseren over haar terwijl hij naast me lag enz ...
Dit alles heeft zowat een 2.5 jaar geduurd en met verschillende vrouwen.
Zoals ik kon lezen is hij ook 2 x echt verliefd geworden.

Het is allemaal uitgekomen, we hebben er veel over gepraat en hij zei me dat hij me niet kwijt wou
Dat hij de ciontacten verbrak en weg zou blijven van deze forums.
Ik heb er enorm veel verdriet over en probeer het achter me te laten en denken van "hij is toch nog steeds bij me"

Nu heb ik onlangs weer ontdekt dat hij een nieuwe pseudo heeft en zich weer bevind op een forum
Ik voel de grond weer wegzinken. Deze maal is het een forum meer voor gedichten te plaatsen, hij post dan wel telkens in de sensuele gedichten
ik heb me erop ingeschreven maar blijkbaar heeft hij zich ingedekt en onze ip adressen doorgegeven zodat ik geblokkeerd ben op deze forum.
Ik vraag me af waarom ?? wat zoekt hij toch ?? In zijn voorstelling spreekt hij ook niet over me, enkel zijn 2 zonen vermeld hij.
Het maakt me zo verdrietig en onzeker
Ik weet dat hij van me houdt, maar ik heb het gevoel dat er 2 personen zijn, waarvan ik er 1 niet ken.
De lieve man die s'avonds bij me is en dan de pseudo die ik weet niet wat wil

Ik moest even mijn hart luchten, misschien zijn er hier mensen met iets gelijkaardig, of kunnen mannen me doen begrijpen waarom zoiets gebeurd.
Moest er nu ergens iets in onze relatie zijn dat niet goed was, maar nee op alle vlakken zijn we echt zo goed samen.
Ik begrijp het niet echt niet

Venus

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » vr 22 februari 2008, 16:00

Hoi Venus,

Helaas kunnen we elkaar een hand geven. Als ik het zo lees zitten we in het zelfde schuitje: al meerdere malen deze manier van contact met anderen zoeken. Dan een man hebben die zich daar schuldig over voelt en beloofd het niet meer te doen, maar het dan toch steeds weer opzoekt. En zelf zo complex in elkaar zitten dat je aan de ene kant vind dat als hij nodig heeft het moet kunnen, maar er aan de andere kant ontzettend door gekwetst worden en jezelf en je relatie ontzettend in twijfel gaan trekken.

Helaas heb ik goede tips, was het maar waar, zit zelf even in een diep dal op het moment.
In het topic hieronder (van mijn hand) heb ik wel een boel hele rake adviezen gelezen van andere She-spotters, misschien kun je er wat mee.

Succes, Suzanne

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Virtueel bedrog

Berichtdoor Jippie » vr 22 februari 2008, 21:21

Ik weet dat hij van me houdt, maar ik heb het gevoel dat er 2 personen zijn, waarvan ik er 1 niet ken.
De lieve man die s'avonds bij me is en dan de pseudo die ik weet niet wat wil
Lees ik hier; de wens is de vader van de gedachte?

Er is maar 1 remedie venus42; eerlijk zijn en streng zijn.
Ik heb het min of meer ook al bij suzanne74 geplaatst.

Heel simpel; no hanky panky of anders opzouten.
je bent bij elkaar om elkaar gelukkig te maken en niet om oneerlijk te zijn en de zaak te flessen. Daarmee verwordt je basis voor een relatie tot drijfzand.

Vraag hem wat hem dwars zit, waarom hij jou ongelukkig maakt en hoe hij de toekomst ziet. Die zal blijkbaar anders zijn dan jij het voor ogen hebt.
Als je samen verder wil is het wel handig als je beide de zelfde richting op gaat.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » vr 22 februari 2008, 22:45

Hi Venus,

Ik heb met iemand te maken gehad die pseudo naam had etc. Het duurde ruim een jaar voor ik daar voor de 100% achter kwam. Hij had dus wel een relatie maar niettemin heeft het er behoorlijk ingehakt qua emoties. Het liegen en bewust daarin doorgaan, ook al had ik eerder mijn vermoedens uitgesproken. Hij bleef ontkennen tot er iets gebeurde waardoor het niet meer te ontkennen viel. In een notendop verteld.

Advies heb ik dan ook niet voor je behalve idd, wederom er over praten.
Sterkte, dat zeker, want je vertrouwen heeft een fikse deuk opgelopen.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Berichtdoor Benno » za 23 februari 2008, 19:06

Wat mij veel meer zou verontrusten dan zijn activiteiten op die forums, is dat hij daarover niet eerlijk is. Ook in gedachten zijn mensen nu eenmaal niet seksueel monogaam, op zich is dat geen schande. Maar oneerlijk zijn tegenover je levenspartner...? :(

venus42
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 februari 2007, 1:04

Berichtdoor venus42 » za 23 februari 2008, 23:29

Dank u iedereen voor de reacties.

We hebben al veel gepraat, en hij wil me helemaal niet kwijt. Enkele redenen die hij opgaf waarom hij het deed (doet)
De aantrekking, zien of hij nog in trek was bij andere vrouwen, ik verstikte hem teveel met mijn liefde.

De eerste keer dat ik het ontdekte was zomer 2006, er zijn toen heel wat tranen gevloeid, maar ik kon het toen meer een plaats geven.
Verliefd worden en zich aangetrokken voelen kan iedereen is overkomen, belangrijkste was dat we uit deze crisis heelhuids uit waren gekomen.

Tot nu in september 2007 erop uitkwam dat hij kort nadien reeds een nieuwe alias had en weer met andere vrouwen er intieme conversaties opnahield. Een slag in mijn gezicht, weer veel tranen, weer veel gepraat.
Ik heb toen zelfs hem gevraagd of het niet beter was van mekaar los te laten, maar hier heeft hij dan weer angstig op gereageerd dat hij me niet kwijt wou.
ok weer de belofte dat hij het niet meer zou doen, tot ik onlangs toevallig op een site kwam en 1 van zijn gedichten herkende. Daar gaan we weer !
Het is nu geen erotisch of sexueel getinte site, dus dat stemt me ergens gerust, alleen ben ik bang dat hij langs deze weg weer contacten zal leggen en het weer gebeurt. Waarom moet het zo in het geniep ?
En ik hou verschrikkelijk veel van hem, maar weet niet of een derde keer ik het nog aankan, emotioneel ben ik zo moe.

Blij van mijn hart hier te kunnen luchten

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » zo 24 februari 2008, 0:14

venus, ik lees in jouw postings de pijn en het verdriet, ook boosheid rond het gedrag van je partner.
Ik heb geen woord van je partner zelf kunnen lezen, dus hem laat ik even buiten beschouwing, richt me even enkel tot jou.
Ik wil wel eerst benadrukken dat ik bij de volgende bedenkingen zijn gedrag niet bij jou leg.
Wat of wie jij ook bent : hij heeft geen enkel excuus om te liegen.
Ik ben rotsvast overtuigd van de kracht van eerlijkheid en openheid.
Maar misschien kunnen de volgende bedenkingen het wat meer opentrekken?
Zou het kunnen, is er een mogelijkheid dat je partner zwijgt omdat hij jou niet wil kwetsen?
Omdat hij weet hoeveel pijn en verdriet je reeds gehad hebt toen vorige contacten uitkwamen?
En ook : kan hij zich de openheid wel permiteren?
En als hij 100% openheid zou hebben, met al zijn grote en kleine kanten, is hij dan nog wel de man waar jij mee verder wilt?
Als je eerlijk in jezelf kijkt, wat is het antwoord daar dan op?
En neen, je hoeft hier niet op te antwoorden ;-)
In elk geval, hoe of wat dan ook : ik wens je veel moed en kracht toe!

venus42
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 februari 2007, 1:04

Berichtdoor venus42 » zo 24 februari 2008, 0:33

Katarine,
Bedankt voor je lieve woorden.
Verdriet .... enorm veel, boos soms, veel ook op mezelf, omdat hij blijkbaar toch iets mistte in onze relatie
Hij heeft zeker me niet opzettelijk willen kwetsen, dat ligt ook helemaal niet in zijn karakter, hij wil voor iedereen goed doen. Dat maakt ook het risico zoveel groter, dat als hij contacten legt, het steeds zo vlug TE vriendelijk wordt, net of het voor hem moeilijk is de "veilige" afstand te bewaren.
ik vermoed dat virtuele een verslaving of noodzaak geworden, zelfs met het risico de realiteit te verliezen.

Over de openheid, ja hij kan zich die permiteren, maar praten met hem,is meer praten tegen hem, zo goed als hij kan praten tegen anderen, zo gesloten is hij als het gaat over onze gevoelens, nog meer bepaald de zijne.
Dat heeft me zo gekwetst, blijkbaar zat hij met wat zaken en is toen andere vrouwen in vertrouwen gaan nemen in plaats van het met mij te bepraten. En van het een kwam het andere. Lieve woordjes, leive gedichtjes enz. Al zijn energie ging daarnaar toe ipv naar ons.


Ik wil dit ook achter me laten en verder gaan, alleen de schrik zit er nu terug in en ik wil die zo graag kwijt.

Iemand hier had een mooi tekstje staan : Met je gezicht naar het verleden is met je rug naar de toekomst en zo voel ik het nu aan. Ik wil samen met hem naar de toekomst gaan

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 24 februari 2008, 1:28

Maar misschien kunnen de volgende bedenkingen het wat meer opentrekken?
Zou het kunnen, is er een mogelijkheid dat je partner zwijgt omdat hij jou niet wil kwetsen?
Omdat hij weet hoeveel pijn en verdriet je reeds gehad hebt toen vorige contacten uitkwamen?
En ook : kan hij zich de openheid wel permiteren?
Als de waarheid wel kwets, welke toegevoegde waarde geeft het aan een relatie als je de waarheid dan maar gaat verzwijgen?
Eerlijkheid duurt het langst, vroeg of laat dan dan komt het toch een keer aan het licht.

kan niemand zich openheid permiteren? Een relatie is toch geen dictatuur waar je niets zeggen mag?

Of snap ik er niet helemaal niets van?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » zo 24 februari 2008, 11:31

Jippie, dat is wat, meen ik, de ideale situatie is.
En waar ik naar streef in mijn eigen relatie.
In mijn liefdesrelatie, in de relatie met mijn kinderen, vrienden.
Maar ik schreef het op als een vraag naar Venus toe ... zou het kunnen dat ... ?
Omdat ik zelf ervaren heb hoe vast je soms kunt zitten in patronen.
En hoe je soms kunt overtuigd zijn van bepaalde dingen, ze proberen na te leven, ernaar te streven ... maar als je echt open naar jezelf kijkt, je dan ziet dat het eigenlijk niet gebaseerd is op wie je werkelijk bent.
Op wie je in wezen écht bent.
En misschien is dat inzicht net het puzzelstukje dat je nodig hebt om elkaar te begrijpen?

nevski
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 16 maart 2008, 16:44
Locatie: amsterdam

Berichtdoor nevski » zo 16 maart 2008, 18:09

Het lijkt soms dat internet alles sneller makkelijker en oppervlakkiger maakt. Met andere woorden internet vervlakt, verwaterd het leven. Veel contacten maar de waarde van deze contacten is moelijk in te schatten. Met andere woorden, is snel te overschatten en - of te onderschatten

Saint
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 07 maart 2008, 20:43

Berichtdoor Saint » zo 16 maart 2008, 19:27

Achter een schermpje zie geen mimiek zodat alles gemakelijker gaat en minder grenzen zijn! Ik vind msn leuk ,gemakelijk maar helaas kan ik hier ook een hand schuden. :cry:

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » zo 16 maart 2008, 23:17

Het lijkt soms dat internet alles sneller makkelijker en oppervlakkiger maakt. Met andere woorden internet vervlakt, verwaterd het leven. Veel contacten maar de waarde van deze contacten is moelijk in te schatten. Met andere woorden, is snel te overschatten en - of te onderschatten
Internet vervlakt en verwaterd het leven pas op het moment dat je vergeet dat er een virtuele wereld is en een real life wereld.

Internet kan de dingen oppervlakkig maken, maar vriendschappen kunnen een diepte cq diepgang bereieken waar dat in een reallife ontmoeting maanden zou duren mits het al zo is dat je elkaar een keer in de ogen durft te kijken..
Internet geeft mensen ook de kans om elkaar te leren kennen zonder de bekende vooroordelen.

Internet werkt alleen als je weet dat er valkuilen zijn..
je jouw grenzen weet en vast houdt en optijd van virtueel naar real life gaat :wink:

Miss B, die graag van virtueel naar real life stapt
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » ma 17 maart 2008, 11:29

Wat ik zo jammer vind aan Venus42 haar verhaal is, tenminste dat pik ik eruit, dat zij zichzelf verwijt dat dit gebeurd.

Ik lees er vragen uit zoals:
Waarom heb ik het niet eerder gemerkt, ben ik niet meer goed genoeg voor hem, mankeerd er iets aan mij waarom hij deze dingen doet???
Volgens mij reageren vrouwen heel vaak zo.

Jammer dat het genoemde forum je blokkeerd omdat het hetzelfde IPadres is.
Niet omdat je hem dan kunt controleren maar misschien kon je op deze manier "in contact" met je vriend komen en met hem mailen en chatten. Misschien dat zo iets jullie relatie een beetje "spank" kan geven.

Een ideetje voor een kadootje?? Een laptop of een eigen computer?
Laat hem maar eens in de zorgen zitten over wat jij allemaal doet op de computer :wink:


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten