Collega...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Romario
Berichten: 291
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 12:53

Collega...

Berichtdoor Romario » za 02 februari 2008, 21:46

Hoi,

Ik meen me te herinneren dat er ooit een topic over bestond, maar ik vind het hiet niet meer terug.

Sinds een maand of twee heb ik gevoelens voor een collega. Ze woont samen en heeft een kindje met die man. Ik probeer het dus wat onder controle te houden, maar de gevoelens worden sterker. Ik merk dat ik het moeilijker krijg om het te verstoppen. Zal dus wel niet zo lang duren eer andere collega's het door hebben...


We hebben een aantal gedeelde interesses en over haar kindje en de verschillende stappen in opgroeien kan ik ook wel meespreken. We babbelen dus wel regelmatig en zoeken elkaar ook af en toe op. Buiten het werk hebben we nog geen contact (buiten een heel lief berichtje dat ik met nieuwjaar van haar kreeg als antwoord op het mijne).

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik weet wel dat het "verkeerd" is, maar aan de andere kant is het iemand die alles heeft wat ik zoek, en wil ik niet zomaar laten gaan wat misschien wel eens de "liefde van m'n leven' kan zijn.

Iemand advies? :)

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » za 02 februari 2008, 21:49

ja..nu stoppen..als de sodeju :?
The music is all around us...you only have to listen..

Icarus

Re: Collega...

Berichtdoor Icarus » za 02 februari 2008, 22:22

Hoi,

....
Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik weet wel dat het "verkeerd" is, maar aan de andere kant is het iemand die alles heeft wat ik zoek, en wil ik niet zomaar laten gaan wat misschien wel eens de "liefde van m'n leven' kan zijn.

Iemand advies? :)
Het hebben van gevoelens voor iemand is niet "verkeerd" Romario, het is wat je ermee doet volgens mij. Je kunt je afvragen of datgene wat je zou willen, mogelijk een situatie creert die niet gewenst is op de werkvloer...

En hoe staat zij daarin?...

En je omschrijving dat het "misschien"de liefde van je leven is maakt dat ik daar toch wel wat vraagtekens bij zet... het is iemand die "alles" heeft wat je zoekt.. betekent dit dat je zoekende bent? en is het niet zo dat wanneer je je liefde van je leven tegenkomt dat het iets is wat je zeker weet en niet misschien?

Je kunt natuurlijk een op een met die collega bespreken wat je bezig houdt, en ontdekken of dat wederzijds is, is dat zo dan is samenwerken alweer een heel ander uitdaging.

Mijn advies is in dit geval goed bedoeld, ga bi jezelf na of dit werkelijk de liefde van je leven IS of KAN zijn.. daar zit een verschil in, bedenk dan of je het bespreekbaar wil maken en wat daar de consequenties van kunnen zijn...

of, waardeer die collega als een bijzonder mens waar je gevoelens voor hebt. stop met zoeken en laat het leven je overkomen, je zal zien dat er meer is dan wat jij denkt te vinden..
Groet Icarus

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » za 02 februari 2008, 22:26

OK madelief VINDT dat je moet stoppen.

Ik ben een andere mening aangedaan. Maar mijn mening vereist een hele directe aanpak. En een flinke dosis lef. Komt ie.. als het echt zo is dat je denkt dat ze de liefde van je leven is dan zal je open kaart "moeten" spelen.
Let op mijn mening is niets anders dan mijn mening en als je er niets mee kan prima. Zolang je niet denkt met het ding dat in staat van opwinding wel eens het meest invloed op je gemoed kan hebben, denk ik dat het het waard is om haar te vertellen wat je voelt. Dit is de meest snelle en zuivere manier om erachter te komen wat de volgende stappen zijn. Zegt ze nee want... dan weet je ook waar je aan toe bent. Geef haar overigens wel tijd .. eerste reactie kan schrikreactie zijn.... Schrik reacties zijn bijna nooit zuiver. Vraag haar bijvoorbeeld niet meteen te reageren maar stel het reactiemoment een paar dagen uit. Dit kan je doen door te zeggen ik wil niet dat je meteen reageert denk er eens over.

In mijn ogen is het erom heen blijven draaien niet het meest slimme. Dit kan je in de problemen brengen als er mensen notie van nemen. Of je maakt een gevoel waar je nu misschien nog "uit" kan stappen veel groter en dan wordt een afwijzing alleen maar pijnlijker.

Als je echt voelt wat je schrijft.... explore en leef met het antwoord...

liefs sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 02 februari 2008, 23:11

... Al denken veel spotters er anders over...

Over generaliseren gesproken zeg. :roll:
Je doet nu net alsof er al heel veel reacties zijn gekomen van spotters die zeggen dat hij ervoor moet gaan.
Sorry hoor, maar hier snap ik niet veel van, van deze posting.

Ik geef nog geen reactie omdat ik of zij gelukkig is in haar relatie wel noodzakelijk vond om een goed antwoord/advies te kunnen formuleren.
Ik wacht dus nog even....
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » za 02 februari 2008, 23:54

allereerst vind ik dat als een man/vrouw een relatie heeft het zelden een goede start kan zijn, kortom: vanuit een bestaande relatie iets te beginnen met de ander.

Eyeopeners zijn geen blijverds (meestal)

Initiatief ligt mijn inziens bij haar. En zelfs dan is het een heel gedoe. Mijn advies: verliefdheid gaat over, laat tijd zijn ding doen. Mocht het wederzijds zijn dan zal ze eerst orde op zaken moeten stellen voordat ze zich in iets nieuws stort.

:) groeten define ( nuchter en realistisch)
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

Romario
Berichten: 291
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 12:53

Berichtdoor Romario » zo 03 februari 2008, 13:55

Ze is allereerst niet getrouwd, ze wonen wel samen. Qua gebonden zijn maakt dat weinig verschil uit denk ik.
Of ze gelukkig is? Ze praat eigenlijk bijna nooit over hem. Alleen als we met collega's over iets praten, zegt ze wel eens 'mijn vriend heeft dat ook' of 'hij heeft dit of dat meegemaakt'.

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » zo 03 februari 2008, 14:58

Ik ben van mening dat er rustig initiatief vanuit jouw kant kan komen Romario.

Alleen wel met gepaste terughoudendheid. Een eerste stap zal moeten zijn vast te stellen hoe haar relatie is. Is ze dolgelukkig, dan rest je maar een ding: hands off.

Komt toch uit gesprekken ooit naar voren dat ze niet echt gelukkig is met haar partner, komt pas dan de tweede stap: wat vindt ze van jou?
Niet eerder dan dat moment mag je jou gevoelens voor haar beginnen te openbaren.

Immers, als je echt van haar houdt, zul je haar liefde voor haar partner (willen) respecteren.
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » zo 03 februari 2008, 15:02

wijs advies LV
The music is all around us...you only have to listen..

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » zo 03 februari 2008, 15:10

wijs advies LV
Ik zal even mijn uilebrilletje opzetten en onwijs wijs kijken...
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Gebruikersavatar
frouke
Berichten: 1689
Lid geworden op: di 12 december 2006, 16:55
Locatie: dorpje in Zuid-Holland

Berichtdoor frouke » ma 04 februari 2008, 18:06

Amen......Lang Ventje....... :wink:
Ik ben blij met mij

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Re: Collega...

Berichtdoor JeffreyBi » ma 04 februari 2008, 22:40

Ik weet niet goed wat ik ermee aan moet. Ik weet wel dat het "verkeerd" is, maar aan de andere kant is het iemand die alles heeft wat ik zoek, en wil ik niet zomaar laten gaan wat misschien wel eens de "liefde van m'n leven' kan zijn.

Iemand advies? :)
Yep. Doorlopen en een andere liefde van je leven zoeken. Niet gaan wroeten in een gezin. Call me old-fashioned...
I'm a creationist... I believe man created God.

AlfaRomeo
Berichten: 41
Lid geworden op: za 29 december 2007, 2:13
Locatie: Gelderland

Berichtdoor AlfaRomeo » wo 06 februari 2008, 22:39

he Romario,

Ik zie in de adviezen ook wel wat tegenstrijdigheid..

.. je weet hoe leuk sommige collega's zijn, hoe dichtbij ze zijn, elke dag weer. Heel erg spannend, maar als de situatie de zaak op slot zit, (bij jou: haar situatie) wordt het soms juist sterker. Misschien kan je het keurig negeren, maar altijd blijft er die lading.

Ik was lang bezet. Het meisje single, en duidelijk ook geinteresseerd.
Ik heb geflirt, gedate, maar niet gezoend, niets gedaan, nog langer niets gedaan.. tot we na twee jaar eindelijk allebei (denk ik) helemaal gek van de situatie waren. De zogenaamde collegiale vriendschap hing er als een verstikkend kleed. (en hmm heb inmiddels een andere baan..)
Zij is nog meer binnenvetter.. en wilde mijn relatie waarschijnlijk niet verstoren. Ik weet eigenlijk nog steeds niet echt wat ze van me vindt.

Uiteindelijk was ik toch genoodzaakt tegen haar te zeggen dat ik ' bij haar wel iets had' (ja .. dat ze het daar mee moest doen) en zij zei ' keep up the good work' , eerlijk etc. Ik was het duidelijk dat ik voorlopig geen verder actie nam.

Ik wil alleen maar aangeven, dat je, als je zoals je nu wordt geadviseerd, alleen maar vraagt naar haar relatie, tevredenheid, je automatisch aangeeft waar je zelf staat. En dat zij dit ook EHT WEL ziet, terwijl je het nog niet naar haar erkent. Vanaf dat punt kan de lading zich gezellig gaan opbouwen.
Dat maakt het dus lastig om neutraal te lijken, zoals je suggereert LV..

En.. Dat ben je ook niet ! Er is ruimte voor jou om haar te laten weten wat je gevoel is, als je hier behoefte aan hebt . Dat wil toch nog niet zeggen dat je haar aan haar haren mee de grot in sleept.
Het gaat hier ook om jouw leven en dat je van je hart geen-moordkuil maakt.
Niet alleen om haar en haar gezin. Waarschijnlijk kan ze zelf goed beslissen wat ze wil, en zal ze haar relatie niet zomaar op het spel zetten. (Dit kun jij alleen inschatten) En ze weet dan wat ze aan je heeft, ze kan bv rekening houden met je gevoel.
Je kunt haar na een eerste 'confrontatie' natuurlijk tijd geven om haar koers te bepalen, en haar gevoel, Dan komt volgens mij pas de gewetensvraag erbij.. Wat te doen!? Misschien wel niets. neem een goeie vakantie :)

Uiteindelijk heb ik het haar, vrij subtiel, maar wel duidelijk gemaakt. Daarmee kreeg ik het gevoel dat ik haar eindelijk recht deed. Na haar 2 jaar (haar, mezelf) aan het lijntje te hebben gehouden. Had ik dat maar eerder gedaan. Meer als een 'haar waarschuwen voor mijn gevoel'. oef. pff eindelijk. Ook kon ik eindelijk beter met haar samenwerken, en verder niets. (hoe is dat voor jou?)

tsja.. misschien zit ik nu toch niet zover van LV af..
zie het maar als een messed up praktijk voorbeeld!:)

Veel wijsheid, en luister natuurlijk vooral naar je eigen gevoel zou ik zeggen, relax.

Groeten !


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast