Mirena 'verlopen' .. ?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

vlinder32
Berichten: 522
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 19:56
Locatie: gelderland en ben huismama

Berichtdoor vlinder32 » za 01 maart 2008, 21:37

Tegen mij is ook nooit gesproken of dat ik geen sex mocht hebben dezelfde dag. Dat had nl ook te maken met de periode van het plaatsen. Als je hem nl laat plaatsen als je ongesteld bent, wat de voorkeur had voor mij gyn, dan ben je gelijk beschermd. Het had ook de voorkeur omdat je baarmoedermond dan al iets open staat tijdens de menstruatie.
vertrouw op je eigen instinct, die vertelt je heel vaak wat goed voor je is

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 01 maart 2008, 21:47

Ik heb van de week bij de apotheek een brochure meegenomen over de mirena.
Daar staat het volgende in over controles:

"Het wordt aanbevolen om na de eerste menstruatie volgend op de plaatsing van Mirena een controleonderzoek te laten doen. Meestal is dit ongeveer zes weken na het plaatsen; deze controle is echter afhankelijk van de behandelend arts.
Indien gewenst kan daarna eens per jaar een controle plaatsvinden."


Over betrouwbaarheid na het plaatsen lees ik het volgende:

"U bent direct na het plaatsen van Mirena tegen zwangerschap beschermd, mits Mirena geplaatst is tijdens de menstruatie. Wordt Mirena buiten de menstruatie geplaatst, dan is het nodig om gedurende 7 dagen een aanvullende anticonceptiemethode te gebruiken".
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

lizzy
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 06 juni 2005, 18:41
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lizzy » zo 02 maart 2008, 3:34

Mijn gyn had het erover dat ik meteen beschermd was tegen zwangerschap. Iets wat ik zelf overigens niet geloof aangezien ik niet menstrueerde tijdens het plaatsen. Maarja... Lekker duidelijk dus als ze allemaal wat anders zeggen.

Dat ik pas na 6 weken een echo krijg is omdat het spiraaltje soms naar buiten wordt gewerkt door de baarmoeder (soort afstoting ofzo.. :? ) Hij zit dus waarschijnlijk al goed maar het is even afwachten of dat zo blijft.
De enige echte liefde is de onmogelijke liefde.
(Goethe)

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » zo 02 maart 2008, 8:36

haai lizzy,

dat was bij mij ook het geval, bij mij twijfelde ze trouwens of hij wel goed zat, daarom mocht ik zes weken geen sex hebben... of met condoom...

Groetjes
Wat is het leven mooi

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » ma 05 mei 2008, 19:05

Ondanks mijn spiraaltje blijf ik vrij veel bloeden. Hiervoor heb ik al een aantal onderzoeken gehad waar niks is uitgekomen. De huisarts zei dat de mogelijkheid bestaat dat het aan het spiraaltje zelf ligt.

Morgen laat ik een nieuwe plaatsen. Ben benieuwd, mocht ik toch weer gaan bloeden dan heb ik gewoon pech en helpt het niet bij mij.... :?

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » di 06 mei 2008, 18:54

Nou het nieuwe spiraaltje zit er in. Fluitje van een cent, zo gepiept.

Nu maar hopen dat deze wel werkt..


Ik wacht af...

lizzy
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 06 juni 2005, 18:41
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lizzy » di 06 mei 2008, 19:48

Ai maria, hopen dat het deze keer beter gaat!

Ik had er zelf de eerste twee maanden last van maar nu lijkt het alsof het bloeden eindelijk verleden tijd is. Was het ook echt behoorlijk zat al!
De enige echte liefde is de onmogelijke liefde.
(Goethe)

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » di 06 mei 2008, 19:52

Het eerste half jaar ging het ook goed. Na een half jaar kwam het bloeden weer hevig terug.

Echo laten maken om te kijken of alles goed was nog andere onderzoeken gehad. Maar alles was goed (gelukkig).

Dus nu hopen dat het aan het spiraaltje zelf heeft gelegen en dat de menstruatie nu wel uit zal blijven (of in ieder geval stukken minder zal zijn)

Maar dit had ik geloof ik al verteld :oops: :lol:

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » za 10 mei 2008, 13:14

Hoi Maria en de andere damens

Heb jij nog andere bijwerkingen...??

Momenteel ben ik heel snel duizelig, misselijk, draaierig, trillerig en ik voel me gewoon vreemd. herken je dit???

Soms ben ik gewoon bang dat ik zwanger ben, wat niet geheel gemakkelijk zou zijn nu... maar goed..
mijn vriend denkt dat het andere bijwerkingen kunnen zijn van mn spiraal, ik twijfel, ga vanmiddag maar weer een zwangerschapstest halen.

Groetjes
Wat is het leven mooi

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » za 10 mei 2008, 14:10

ik herken dat niet van de mirena..
wel van mijn zwangerschappen...vooral in het begin :?
The music is all around us...you only have to listen..

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » za 10 mei 2008, 21:58

HOI madeliefje,

bedankt voor je antwoord.. dit is namelijk precies wat mijn vriend ook zei (zwangerschaps perikelen..:() maar ik heb een clearblue gehaald en deze is voor de 2e keer negatief.... terwijl ik zelf het gevoel heb dat er meer aan de hand is.... ik zou toch echt beschermd moeten zijn tegen zwangerschap... maar als het alsnog positief blijkt houden we het zowieso

dinsdag is de huisarts er weer en dan zal ik kijken of ik hem aan de telefoon kan krijgen...

Bedankt nogmaals...

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » za 10 mei 2008, 22:22

Badeendje... drink je wel genoeg met dit warme weer? Je kan ook gewoon wat last hebben van vocht tekort. Of wat suiker of zout.
Neem een kop bouillon, of drink wat extra glazen ranja....

Misschien maak je het erger dan het is?

succes!!

Pipje

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » za 10 mei 2008, 22:27

Hoi Pipje,

Nou ik drink genoeg, (Ca 2 liter op een dag) of meer, ik beweeg heel weinig nu met deze hitte tenzij noodzakelijk en het vreemde is dat het steeds op andere momenten plaats vind, voor het eten, na het eten, als ik achter de compu zit te werken, als ik op de bank zit met een sinaasappel, als ik aan het fietsen ben, in de sport school, als ik wakker wordt en ga zo maar door, er is geen touw aan vast te knopen, soms duurt het 5 minuten, maar vanmorgen heeft het ruim een uur tot anderhalf uur geduurd en werd in er ook misselijk van.

en ja ik controleer altijd of mijn informatie wel klopt, want ik ben express mijn drink en eetgedrag gaan bijhouden (wij hebben thuis halve liter glazen voor limonade en water ik drink en minstens twee op een dag leeg + thee en sapjes etc)

maar goed dat je het toch even aankaart.. herken jij verder mijn klachten ergens van (behalve zwangerschap??)

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » za 10 mei 2008, 22:31

Je symptomen kunnen overal vandaag komen, Badeendje, zelfs van een gewoon griepje.

Maar ik ben geen dokter....

Let op jezelf dus :)

sterkte,
Pipje

annaxx
Berichten: 623
Lid geworden op: di 06 juli 2004, 9:25
Locatie: Provincie Groningen

Berichtdoor annaxx » za 10 mei 2008, 23:11

Ik heb deze klachten wel een dag na het inbrengen gehad, maar daarna niet weer.........

Ik herken ze dus ook niet

Anna
Raak me waar ik voelen kan.......


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten