mosterd na de maaltijd

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

mosterd na de maaltijd

Berichtdoor badeendje » do 27 december 2007, 17:17

Dit is een vraag voor alle damens hier. (maar mannen mogen natuurlijk ook reageren)

Vaak als ik aan het knuffelen ben met mijn vriend en mijn vriend krijgt uitendelijk een orgasme wil hij mij daarna graag nog bevredingen, maar voor mij voelt het zo als "mosterd na de maaltijd" de spanning is al ontladen en is dus al weg. Dit ligt aan mij dat weet ik ook want mijn vriend wilt altijd zijn best doen om het voor mij ook leuk te maken en te houden. Ik heb wel een idee waardoor dit komt:
1. mijn vriend heeft moeite met concentratie na zijn orgasme, ook als we een tijdje wachten dus de "echte" aandacht die je tijdens de sex krijgt heeft hij niet meer voor me.
2. Ik ben vaak ook moe na de sex, omdat ik vaak hard werk om hem naar het orgasme te helpen, en nee dit is niets onderdanigs, puur iets practisch omdat er maar 1 standje mogelijk is omdat ik anders pijn heb.

(eerst ik een orgasme hebben we ook al geprobeerd, maar daar voel ik me niet prettig bij, omdat ik dan helemaal geen penis meer in mijn vagina kan verdragen)

Nu een vraag aan andere damens (en heren)
Hebben jullie ook dat "mosterd na de maaltijd" gevoel (gehad)
Wat hebben jullie eraan gedaan, en als de een na de ander een orgasme krijgt hoe zorg je ervoor dat die "seksspanning" er nog is ipv "ach jij wilt ook nog wat, dus verwen ik je ff" gevoel.

Groetjes Badeendje... en een heel gelukkig en spannend nieuwjaar gewesnt!!!!!
Wat is het leven mooi

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Re: mosterd na de maaltijd

Berichtdoor Monique » do 27 december 2007, 18:33

Hoi Badeendje, jij ook een super 2008 gewenst!

Mijn eerste indruk bij het lezen van jouw stukje is dat je allereerst iets aan je "gevoel" zou moeten doen.
Volgens mij is het heel uitzonderlijk dat beide tegelijk kunnen klaarkomen. Er zal dus in principe altijd een "mosterd na de maaltijd" gevoel zijn, of bij jou of bij hem.
Als ik het goed begrijp is dit de enige, voor jou, prettige mogelijkheid:
(eerst neuken), dan jij klaarkomen dmv vingeren/oraal, dan hij klaarkomen dmv pijpen/aftrekken.
Dit lijkt me ook niet echt leuk voor hem als het altijd zo zou gaan, dus steeds afwisselen.
Soms jij eerst klaarkomen, en dan hij, zonder neuken.
Soms hij eerst klaarkomen, en dan jij, zonder neuken.
Soms neuken, hij komt klaar, jij oraal/orgasme.
Soms neuken, jij oraal/orgasme, hij oraal/orgasme.
Het is een kwestie van variatie, en geven en nemen. Misschien dat het gevoel van "mosterd na de maaltijd" een stuk minder wordt. Soms ben jij moe en ga je toch even door en soms doet hij dat.
Je hoeft ook niet altijd klaar te komen, en je hoeft ook niet altijd te neuken. Wat ook fijn kan zijn is als je de ene keer alleen met hem bezig bent, en de volgende keer hij alleen met jou.

Ik denk dat de oplossing zit in de variatie. Als het steeds anders is dan heb je minder de neiging om te denken dat je tekort komt.
Laatst gewijzigd door Monique op do 27 december 2007, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » do 27 december 2007, 18:43

Hoi Monique,

Bedankt voor je antwoord en geniet van de jaarwisseling...
Ik denk dat je gelijk hebt. Er is te weinig afwisseling, waardoor het altijd voelt als mosterd na de maaltijd. ik ben ook bang dat dit mijn schuld is, maar als ik lekker hem aan het verwennen ben en hij vraagt tussendoor of hij wat voor mij moet doen wil ik dat niet. Ik merk dan namelijk dat hij het lekker vindt, en daar wil ik dan mee doorgaan (logisch) helaas vraagt hij vaak of hij wat voor mij kan doen als ik al een tijdje bezig ben. Het is ook heel moeilijk om hem te laten klaar komen, dus als ik tussendoor stop wordt het alleen maar moeilijker om het point of no return te bereiken (hebben we ook al geprobeerd)
Verder voel ik me vaak schuldig als hij alleen aandacht aan mij geeft, want je sext toch samen, niet alleen voor mij....
Maar goed... Monique, heb jij dat gevoel wel eens, dat mosterd naar de maaltijd.
trouwens het is logisch dat tegelijk een orgasme krijgen niet lukt, dat is zo moeilijk te plannen/ in te schatten, tis gewoon geluk als dat wel gaat.

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » do 27 december 2007, 18:52

Er was een tijd dat het zo voelde, ja. Maar op een gegeven moment voelt hij zich ook schuldig als hij altijd en jij nooit aan je trekken komt. Dus het werkt averechts als je niet af en toe een beetje (voor je gevoel dan) egoïstisch bent.
Als je je overgeeft dan is het ook opwindend voor hem. Als hij merkt dat jij je niet prettig voelt (omdat het mosterd na de maaltijd is) dan werkt het weer remmend voor hem en is de zin er gauw vanaf.
Je moet het 'willen', laat je gaan, hij krijgt weer een opleving en jij voel je niet meer schuldig of tekort gedaan.
En tja, variatie hé, zodat het voor jullie beide niet altijd hetzelfde is.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » do 27 december 2007, 18:59

Hoi Monique,

Heel erg bedankt... dit was waar ik naar opzoek was... gelukkig ben ik niet de enige met dit gevoel.. en bedankt voor de tips, ik ga ze proberen (rustig) vanavond eerst genieten van alle rust in huis met een filmpje en wijntje

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Gebruikersavatar
Pandora
Berichten: 1709
Lid geworden op: ma 23 juni 2003, 21:08
Locatie: het hoge noorden verzorgende IG

Berichtdoor Pandora » do 27 december 2007, 19:11

Ik heb er 22 jaar over gedaan om me niet meer schuldig te voelen...

soms ben ik egoïstisch en daar genieten manlief en vriendlief dan ook weer van.... gewoon even aan dacht voor mij alleen en de gedachte dat ik hem vergeet niet meer toelaten..... en dat is toch prettig... :wink:

Pandora
Zorg er voor dat de stem van je hart luider is dan die van je ego....

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 27 december 2007, 20:47

Mijn eerste reactie was; maar zo is seks toch helemaal niet leuk (meer)? :?

Het lijkt alsof er een grote fixatie ligt op het orgasme, om en om, ipv het simultaan genieten... Maar ik besef me ook wel dat het misschien zo leest omdat je enkel het probleem duidelijk wilt stellen..

Ik weet niet precies hoe je dan alleen kunt klaarkomen.. ik ken vrouwen die enkel en alleen dmv een douchekop kunnen klaarkomen, en dàt lijkt me wel een groot probleem, aangezien dat natuurlijk niet in bed te halen is..
Maar als het om vingeren gaat, bij mij is dat het geval, dan valt dat toch prima samen te voegen met penetratie :) Ik bedoel; is er echt geen enkele mogelijkheid om samen net zo lekker te genieten, tegelijkertijd, naar het hoogtepunt komend?

Voor mij is het niet herkenbaar, meestal kom ik gelijktijdig klaar. Heel soms niet, en dat vind ik wel wat jammer. Daarin herken ik het gevoel dat ik òf zelf min of meer technisch bezig ben zonder echte geilheid, of het gevoel dat de ander dat heeft als hij mij laat genieten (en dat voelt idd niet zo spetterend). De passie lijkt dan een beetje eenzijdig. Het lijkt me wel erg vervelend als dat altijd zo zou gaan. Vandaar dus, mijn eerste reactie...

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » do 27 december 2007, 22:32

O ja, heel herkenbaar, deze situatie. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het merendeel van de stellen zich op een goed moment iets dergelijks afvraagt: doet hij /zij dit nou alleen maar voor mijn lol? Voor hem of haar is het nu toch wel even afgelopen?

Bij ons is dat inderdaad zo, vanuit mijn post-orgasmische staat gezien dan. Ik ga met alle plezier door, maar als het te lang duurt heeft het voor ons beiden te weinig meer met liefhebben te maken... dan wordt het een moeizame race naar het vierde of vijfde orgasme. Daarom is het bij ons gewoonte geworden dat ik pas helemaal op het laatst klaarkom, na flink wat orgasmes van Marian.

Maar ja, juist als je zo'n patroon al zo lang handhaaft is het nodig daarin variatie aan te brengen. Soms vind ik het enorm leuk in macho-stijl mij te laten pijpen, onder het motto 'doe het zelf maar hoor, als je wilt' :twisted: Uiteraard alleen in uitzonderlijke gevallen... Tijdens langere sessies is het wel erg leuk 'half' klaar te komen. Dat zou je je vriend eens kunnen vragen. Je laat het komen, maar eigenlijk net niet.. dan blijft het zinderend hangen en kun je daarna nog lekker lang door :P

En natuurlijk blijft recht overeind staan (pun intended) wat Jess zojuist zei... die fixatie op het orgasme kan zo hinderlijk in de weg staan van een hemels liefdesspel... maar dat wist je natuurlijk al :D
Amor vincit omnia

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » do 27 december 2007, 23:18

"Mau's recept"
Samen klaarkomen is niet moeilijk. Wat altijd goed lijkt te gaan, als we we weer eens met elkaar naar bed gaan, is dat mn ega op de rug ligt en ik zijwaarts van een kant haar heb gepenetreerd (na allerlei ander prettigs, vul maar in. Zij heeft dan het been wat het dichtst bij mij is opgetrokken en ligt met het andere been op mijn been. Meestal is dit standje wel zo dat de vagina wel ruim aanvoelt - kom ik door minder druk wel minder snel, maar gevoel wel de zijdezachte binnenkant. Met de hand die ik geheel op mijn zij vrij heb doe ik dan de nodige clitorale ne lippendiensten. Meestal tegen het moment van haar orgasme ben ik wel zo lekker gaar gestoomd dat ik, wanneer ik merk dat zij gaat komen - zij wordt meestal eerst wat stiller nog eerst wat stiller en beginnen hun adem wat in te houden en te slikken, korte minuten voordat ... wanneer zij dan klaarkomt ben ik dat met een paar halen ook wel - samen klaar.

Mau

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 27 december 2007, 23:43

samen klaarkomen vind ik ook niet moeilijk.. maar ik vraag me soms wel af in hoeverre dit ook vanzelfsprekend is voor anderen..

Maar Maurice, in het geval van badeendje is het geloof ik dus wel wat gecompliceerder...

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » vr 28 december 2007, 5:24

8)
Laatst gewijzigd door Searcher op vr 31 oktober 2008, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » vr 28 december 2007, 11:17

Hallo allemaal!!
Heel erg bedankt dat jullie zo open reageren... Aan sommige dingen heb ik wel wat zoals het "bijna komen" en dan verder gaan. Ook fijn dat dit toch herkenbaar is.
En maurice,... ik vind je uitleg niet echt duidelijk... dit si een soort missionaris, maar dan uit een andere hoek??

Met mijn vriend kan ik over alles praten, maar ik merk dat hij het moeilijk vind als wij het hier over hebben. Hij voelt zich dan soms vervelend omdat hij denkt dat hij tekort schiet. (goed hij weet dat dit allemaal in mijn hoofd afspeelt) En ik was ook voor een deel bang dat dit gevoel echt geheel komt doordat ik nog moeite heb egoistisch te zijn in bed.
Verder Jessebel, je hebt volgens mij groot gelijk, want wij zijn nu na 3 jaar nog nooit tegelijk klaar gekomen, goed het aantal keer dat ik bij hem ben klaar gekomen zijn op 2 handen te tellen en het aantal keer dat ik door hem ben klaar gekomen is 0 verder is het bij ons in bed nooit een race om een orgasme, maar het is een soort van "gevecht" (dit woord aub niet te zwaar opnemen) voor aandacht. Ik wil hem geven, hij wilt mij geven wie mag eerst etc... hij geeft het eerste toe waardoor ik eigenlijk altijd geef. en de laatste tijd is het zo dat hij niet eens meer vraagt of hij mag geven, ik heb het hem helaas afgeleerd... :cry:
Daar komt ook nog eens bij dat penetraie (nog) niet mogelijk is. Dit zorgt ervoor dat we zowieso een vreemd sexleven hebben en we (lees hij) veel masturberen in bijzijn van elkaar, alleen vind hij het niet leuk om samen te masturberen :? en ik vind het heel vervelend om na zijn masturbatie sessie zelf nog een keertje aan de slag te gaan...

Maar goed terug op topic:
Zoals ik jullie verhaal lees blijft het gevoel van moster na de maaltijd en wordt het vrijen daarna eerder iets technisch dan liefdevol (tenzij je tegelijk klaar komt natuurlijk) dus het nieuwe motto moet worden:afwisseling... Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

heel erg bedankt!

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » vr 28 december 2007, 11:19

Ps als jullie ideeen hebben over afwisseling waar geen penetratie bij aan te pas komt... ik heb een zeeeeer groot luisterend oor... :lol:
Wat is het leven mooi

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » vr 28 december 2007, 13:56

Nix geen mosterd na de maaltijd 8)
daar vrijen we niet voor!

Laat je niet stangen door de samenkom-droom!
Het heeft bij ons jaren geduurd voordat ik dat prettig vond, wilde en kon. Mijn eigen lijf eiste doodgewoon alle aandacht op en daar hadden we mee te dealen en meestal gingen dames voor. Daarna ging en gaat het toch wel vanzelf bij hem, maar misschien is dat bij veel jongere mannen anders.

Misschien is het een optie om nuchtere afspraken te maken, gewoon om te leren ontvangen, want nu lijkt het meer op een machtstrijd, zo van: nu ben ik aan de beurt om te geven en jij moet het maar aannemen... dat werkt niet, lijkt me.

Mirthe

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » vr 28 december 2007, 20:56

Hoi Myrthe,

Tja... bedankt voor je scherpe blik.. misschien heb je wel gelijk dat het een beetje een machtsstrijd voor aandacht is geworden en ik win. Niet omdat mijn vriend mij geen aandacht wilt geven (zegt hij) maar omdat ik op dat moment zo vastbesloten ben dat hij mij niet van mijn idee kan afbrengen.
Maar alles op zn beloop laten gaan, daar ben ik niet goed in, overgave vind in vreselijk moeilijk. Ik ben liever bezig, want dan heb ik de touwtjes in handen. Ook ben ik helaas het "boodschappenlijstje tijdens de sec" persoon..... wat ik allemaal niet af te leren heb.... :oops:

En leren geniet van alles, daar ben ik al een aantal jaartjes mee bezig, maar dat doe je niet van de ene op andere dag.
Maar goed, heb jij dat gevoel dan echt nooit, dat het zo mosterd na de maaltijd is, probeer jij dan niet meer klaar te komen, wilt je partner niet dat je dan nog klaar komt, of stop je meteen nadat persoon 1 klaar is en draai je de volgende keer de rollen geheel om???
Wat is het leven mooi


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten