anticonceptie staafje

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

snoezie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 09 december 2007, 21:10

Berichtdoor snoezie » di 11 december 2007, 11:12

ik ga deze doornemen, de bedoeling is dat je dan helemaal niet meer menstrueert, ik heb regelmatig bloedarmoede door de hevige menstruaties, mijn gyn zei dat je deze (lutenyl) ook kan nemen volgens het schema van de pil (3 weken en 1 stopweek) maar de apotheker zei dat je deze constant moet innemen ...
de bedoeling is dat er dan geen maandstonden meer zijn

het hormoon in lutenyl is nomegestrol
, die van omagetril is lynestrol (of iets in die aard), ik zie op de bijsluiter van omagetril veen bijwerkingen, op de bijlsuiter van lutenyl staat dat er geen bijwerkingen zijn ... (eerst zien natuurlijk ..) ik start morgen of overmorgen met lutenyl

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » di 11 december 2007, 12:16

He snoezie..

Bedankt dat je me op de hoogte houdt. Ja orgametril heeft helaas veel bijwerkingen en ondanks dat ik nu gestopt ben (1 dag) heb ik er nog veel last van.. moet nog ff uitwerken geloof ik...

Vertel je me hoe het gaat als je begonnen bent met dat spul??

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

snoezie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 09 december 2007, 21:10

Berichtdoor snoezie » zo 16 december 2007, 10:59

ik heb één pil genomen gisteren (lutenyl) maar daarna had ik de hele dag last om ze niet uit te spuwen (valt heel zwaar), en tegen de late namiddag begon ik heel erg last van migraine-aanvallen te krijgen en die heb ik nog, dus ik waag me niet aan een tweede pilletje

toen ik bij de apotheker stond raadde ze me ook aan microlut te proberen (minipil) omdat zij die had genomen (doornemen altijd) en al een jaar geen menstruatie meer had en ook de klachten niet dus ... toen twijfelde ik en dacht ik de gynaecoloog zal t wel beter weten (niet dus, het blijft zelf zoeken)

ik heb mn man om microlut gestuurd en start daar vandaag mee (beetje vreemd misschien na die ene pil lutenyl, maar ik moet wel iets nemen anders ga ik terug menstrueren en ben pas bijna doodgebloed bij de vorige menstruatie, heb jij de minipil al geprobeerd badeendje
je kan tussendoor dan wel last van spotting hebben maar sommige vrouwen menstrueren niets meer

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » zo 23 december 2007, 13:32

Hoi Snoezie..

Bedankt voor de tip.. ik heb even rond lopen snuffelen op het internet en daar vond ik dat de minipil minder betrouwbaar wordt als er meer dan 2 uur tussen de innameperiodes zitten (van je normale tijd) dus de max die er tussen mag zitten in 26 uur. dit vinb ik een te groot nadeel om er uberhaupt over na te denken.....

Fijne kerst en laat je nog horen hoe het met de minipil gaat??

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Ladyxxx
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 0:21

Berichtdoor Ladyxxx » zo 23 december 2007, 14:53

Ik kan helaas niet delen in de ervaringen omtrent pillen spiraaltje ed maar ik heb tegenwoordig wel last van een gruwlijke PMS (het natuurlijke klokje tikt gewoon door :twisted: )

Naast een bezoek aan mijn acupuncturiste (god bless her), slik ik de week ervoor teunisbloemtabletten, ik drink die week weinig tot geen koffie (lees cafeine), en zorg dat ik wat meer beweging krijg als normaal (wandelen)... ik zal niet zeggen dat het over is, maar de verschijnselen zijn wel van heel erg ontvlambaar (eigenlijk gewoon niet handelbaar :shock: ) naar licht raakbaar...
I am just me...

snoezie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 09 december 2007, 21:10

Berichtdoor snoezie » di 25 december 2007, 17:51

ik heb moeten stoppen met de minipil van de hoofdpijn, dit was wel de enige bijwerking, maar ik heb wat gegoogled op internet en kwam bij
FIBROPLANT (spiraaltje zoals mirena maar niet in T-vorm en met slechts 15 microgram hormonen / is wel hetzelfde hormoon dan in de minipil; maar ze word langzaam in de baarmoeder zelf afgegeven

en dan nog de GYNEPLANT maar die is nog in de maak geloof ik
(koper plus 5 microgram hormonen en zou hiermee de laagst mogelijke dosis hormonen zijn (ook veilig tegen zwnagerschap)
ik heb via mail de uitvinder (dr vandermeersch gent) uilteg gevraagd dus nu is t nog ff op antwoord wachten
deze zouden ook bij pms en hevig bloedverlies gebruikt kunnen worden

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » do 27 december 2007, 17:26

Hoi LadyXXX en Snoezie,

Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips en ideeen... Eerst ladyXXX Vervelend dat jij ook zo'n last hebt van ontvlambare momenten.. wat zijn die vreselijk. Gelukkig had ik er nooit zo'n last van, maar sinds ik aan de pil ben heb ik er wel last van, dit is dan ook het hele dilemma het is een bijwerking die volgens mij bij weinig vrouwen voorkomt. Daarom was ik aan het zoeken naar een andere vorm van anticonceptie. Ik wilde er eentje met minder of geen bijwerkingen op dit gebied. Helaas is stoppen met de pil (nog) geen optie voor mij en daarom wil ik het zo houden. Helaas moest ik stoppen met het testje met orgametril omdat ik het niet meer hield en ben ik voor 2 weken weer terug bij de pil, niet voor anticonceptie, maar om zeker te zijn dat ik ongesteld ben als ik weer naar de gyn ga. Thee iDie s een optie, acapunctuur zit niet in mijn pakket, en dat ook nog moeten betalen wordt wel erg veel en ik drink zowieso geen koffie, dus jou opties zijn ok, maar niet ec ht haalbaar. maar in ieder geval bedankt voor het neerschrijven, is er echt geen andere optie en geen ander anticonceptiemiddel, gaan we dat gewoon proberen. en misschien heeft iemand anders er nog wat aan...:)

Snoezie: Die twee spiraaltjes die je beschrijft zijn in nederland (nog) niet op de markt voor zover ik weet en dit was ook niet een van de opties die mijn gyn mij voorschreef. misschien moet ik het daar nog even met haar over hebben. Ik hoop dat dat wat is.... nu maar duimen.. ik moet volgende week vrijdag weer heen en haar onder ogen komen en vertellen dat ik moest stoppen, zal niet leuk worden....:D

Groetjes Badeendje en een gelukkig nieuwjaar!!
Wat is het leven mooi

snoezie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 09 december 2007, 21:10

Berichtdoor snoezie » zo 30 december 2007, 21:32

de arts heeft contact opgenomen, hij plaatst wel femilisT en fibroplant
en heeft een praktijk in gent

volgens hem zijn deze ook goed tegen premenstrueel syndroom enz
en komen de bijwerkingen door het oraal nemen van hormonen
(via de mond dus) dit zou de bijwerkingen veroorzaken

bloedafname met firoplant en femilisT is ongeveer 90 procent na een jaar geloof ik
(dus na een jaar gebruik heb je maar voor 10 procent je maandstonden meer)

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » zo 30 december 2007, 21:50

Hoi Snoezie,,

Dat klinkt echt allemaal te mooi om waar te zijn. Helaas is Gent niet haalbaar voor mij, maar als ik as vrijdag naar de Gyneacoloog ga ga ik nog een navragen hoe dat nu precies zit en of deze opties ook in nederland te verkrijgen zijn... :)
Ik hoop dat ik vrijdag iets krijg waar ik wat aan heb en wat mijn pms problemen en ervoor zorgt dat ik nog geen kids krijg, want dat is ook wel erg essentieel.

Alvast gelukkig nieuw jaar!!

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » za 05 januari 2008, 13:30

Beste Snoezie en anderen,

gisteren heb ik uiteindelijk een spiraaltje laten zetten, het zetten was enigsinds pijnlijk, maar niet onoverkoombaar..:)
Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over en heb ik nog geen last van eventuele bijwerkingen..

Groetjes Badeendje..

en snoezie een bijwerking is wel dat de mentruatie minder wordt na ongeveer 3 maanden en bij sommige vrouwen verdwijnt deze geheel.. dus misschien ook een idee voor jou!
Wat is het leven mooi


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten