hoe belangrijk vind jij sex in een relatie??

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

dushi1208
Berichten: 25
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 18:27
Locatie: puttershoek

hoe belangrijk vind jij sex in een relatie??

Berichtdoor dushi1208 » za 17 februari 2007, 16:56

hallo,

na het verhaal van kreeftje te hebben gelezen ben ik toch wel heel benieuwd naar hoe belangrijk sex dan is?

ik vind dat als het bed ( en op andere plekken ) niet klikt wordt het moeilijk een langdurige relatie op te bouwen.
omdat je dan voor mij al begint met een probleem.

wat hebben jullie daarover te zeggen??

xx dushi
kan er geen genoeg van krijgen :D

b68
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 14:44
Locatie: De wereld/beetje aanrommelen

Berichtdoor b68 » za 17 februari 2007, 17:14

hoi,

hoewel het misschien voor sommige personen niet zo is denk ik dat het over het algemeen wel klopt wat je zegt.

Daarnaast werkt het bij ons heel duidelijk positief voor de relatie als geheel: als wij een bepaalde periode veel en goeie sex hebben dan "draait" de rest van de relatie ook veel beter, we zijn dan aardiger voor elkaar en hebben meer voor elkaar over (m.n. betreft de irritaties over en weer). Ofzoiets ;)

Baldlover
Berichten: 318
Lid geworden op: do 15 januari 2004, 14:25
Locatie: Omgeving Rotterdam

Berichtdoor Baldlover » za 17 februari 2007, 19:41

Ik heb dr. Phil eens horen zeggen; Seks maakt 10% uit van je relatie, als de seks niet goed is maakt het 90% uit van je relatie.

heks
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 02 juli 2006, 22:29
Locatie: randstad

Berichtdoor heks » za 17 februari 2007, 22:35

:wink:
Helaas heeft -ie gelijk, vrees ik. Alhoewel ik hoop boven de 10% uit te komen in goede tijden....
I can resist everything except temptation.
(Oscar Wilde)

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » zo 18 februari 2007, 0:12

Seks is heel belangrijk voor me. Het zal dus een van mijn criteria worden voor een eventuele nieuwe relatie.

Eén keer heb ik dit gegeven genegeerd, met het cliché 'een relatie bestaat niet alleen uit seks' in mijn achterhoofd. Maar in de loop der jaren bleek dat het gebrek aan (goede/regelmatige) seks de rest van de relatie negatief beinvloedde. Een te lang verhaal om hier te doen...

Ik heb mijn lesje geleerd. Als het op veel gebieden klikt met iemand, maar op het gebied van seks niet, dan wordt die persoon waarschijnlijk mijn beste vriend. Maar niet mijn partner.

Satya
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 0:04
Locatie: Noord-Brabant, studente

Berichtdoor Satya » ma 19 februari 2007, 1:01

Ik zeg altijd tegen mijn vriendinnen (die een langdurige, vaste, monogame relatie hebben en mijn 'vrijere' visie op seks soms niet snappen):
Seks kun je hebben zonder liefde, maar liefde niet zonder seks

Seks zonder emotionele waarde is heel simpel: lust. Wel de lusten, niet de lasten. End of story.

Maar als er dan iemand is waarmee je een relatie hebt dan is intimiteit belangrijk. Intimiteit kan buiten het spreekwoordelijke bed heel diep gaan, maar uiteindelijk moet je die intimiteit toch een stap verder tillen door elkaar toch op het meest kwetsbare punt te leren kennen. Een gesprek terwijl je naakt tegen je partner aan ligt heeft immers een hele andere inhoud en lading dan een gesprek terwijl je op de bank hangend naar tv kijkt. Het is een andere vorm van met elkaar communiceren, elkaars lichaam lezen, naar elkaar luisteren en elkaar aanvoelen (letterlijk, figuurlijk en lichamelijk).
Voor mij is seks in een relatie een must. Naarmate een (gezonde) relatie zich verder ontwikkelt is seks onontkoombaar.

jojolina
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 3:43

mee eens, nu nog vinden

Berichtdoor jojolina » ma 19 februari 2007, 4:51

ik denk dat steeds meer vrouwen zich realiseren dat je zonder goede seks met je partner een relatie op de lange duur niet volhoudt. Zelf bleef ik 3 jaar bij iemand die vreselijk leuk was, maar de seks niet geweldig. Op gegeven moment gaat het dan niet meer, hoe tragisch ook van de liefde. In een volgende relatie wil ik die 'fout' niet meer maken, inderdaad ook één van mijn criteria nu!
jojolina
wil nog veel exploreren

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » ma 19 februari 2007, 7:41

Ik zeg altijd tegen mijn vriendinnen (die een langdurige, vaste, monogame relatie hebben en mijn 'vrijere' visie op seks soms niet snappen):
Seks kun je hebben zonder liefde, maar liefde niet zonder seks

Seks zonder emotionele waarde is heel simpel: lust. Wel de lusten, niet de lasten. End of story.

Maar als er dan iemand is waarmee je een relatie hebt dan is intimiteit belangrijk. Intimiteit kan buiten het spreekwoordelijke bed heel diep gaan, maar uiteindelijk moet je die intimiteit toch een stap verder tillen door elkaar toch op het meest kwetsbare punt te leren kennen. Een gesprek terwijl je naakt tegen je partner aan ligt heeft immers een hele andere inhoud en lading dan een gesprek terwijl je op de bank hangend naar tv kijkt. Het is een andere vorm van met elkaar communiceren, elkaars lichaam lezen, naar elkaar luisteren en elkaar aanvoelen (letterlijk, figuurlijk en lichamelijk).
Voor mij is seks in een relatie een must. Naarmate een (gezonde) relatie zich verder ontwikkelt is seks onontkoombaar.
ik kan je daar volledig in volgen .... ik zou het niet beter kunnen zeggen
Meet de grootte van je succes aan wat je ervoor op hebt moeten geven

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » ma 19 februari 2007, 20:53

Mooi antwoord elders op dit Forum: Seks maakt 10% uit van je relatie, als de seks niet goed is maakt het 90% uit van je relatie.
Geluk is een geschenk voor hen die het durven uit te pakken.

Clarence
Berichten: 30
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 13:16

Berichtdoor Clarence » di 20 februari 2007, 11:42

Seks is heel belangrijk voor mij. Een relatie kan wel even zonder, maar niet langdurig. De allermooiste momenten in mijn relatie, zijn wanneer alles samenvalt: intense liefde en intense sex.

Het hebben/krijgen van kinderen dreigt voor velen de rol van sex op de achtergrond te duwen binnen een relatie. Voor ons niet: wij zijn van mening dat als wij goede ouders willen zijn, we ook af en toe goed voor onszelf moeten zorgen.

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » zo 25 februari 2007, 0:39

Eén keer heb ik dit gegeven genegeerd, met het cliché 'een relatie bestaat niet alleen uit seks' in mijn achterhoofd. Maar in de loop der jaren bleek dat het gebrek aan (goede/regelmatige) seks de rest van de relatie negatief beinvloedde. Een te lang verhaal om hier te doen...
Je kunt mijn relatie niet treffender omschrijven... ook ik heb jarenlang de relatie in stand gehouden met datzelfde cliche in het achterhoofd. We zullen binnenkort dan ook ieder ons weegs gaan. Heel vervelend allemaal na 16 jaar, maar het is gewoon niet vol te houden. Mijn vrouw beschuldigt me er van dat het me alleen om de sex gaat. Ook een sexuologe heeft ons (met 1,5 jaar lang therapie) niet verder kunnen helpen.
Ik heb mijn lesje geleerd. Als het op veel gebieden klikt met iemand, maar op het gebied van seks niet, dan wordt die persoon waarschijnlijk mijn beste vriend. Maar niet mijn partner.
Ik heb mijn les ook geleerd.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

verdwaaltje
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 20 december 2006, 21:29
Locatie: wachtend in dromenland

Berichtdoor verdwaaltje » zo 25 februari 2007, 15:09

Ik vind het moeilijk.

Waarom? wat als iemand je levenspartner is, je soulmate. Als die persoon een andere opvatting heeft over hoe vaak, en hoe? Ik zou mijn levenspartner niet kwijt willen op dit moment, al is dat misschien vele malen makkelijker.

Let op, mijn partner heeft op momenten meer drive dan ik, en omgekeerd. We gaan richting een polyamoureuze relatie waarin we elkaar vrij laten, dus heb ik redelijk makkelijk praten misschien, maar dit is een richting die pas een paar maanden gaande is.

Voor die tijd werd ik "verscheurd" door allerlei gedachten, aangezien partner al een tweede partner had. Door allerlei gebeurtenissen heb ik geleerd dingen anders te leren zien; dit is een voorgaand proces. Ook nu heb ik zekere heikele punten, maar er hoeft geen punt meer van gemaakt.

Ik kan maar 1 ding aan raden en dat is volg je hart.

Verdwaaltje
Niets is zo veranderlijk als de waarheid

Brood
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: Flevoland, Nederland
Contacteer:

Sex is belangrijk

Berichtdoor Brood » ma 26 februari 2007, 15:50

Zoals alles in het leven is sex belangrijk en houdt het je gezond. De mensen op deze site staan wat opener voor sex en vinden het mogelijk ook belangrijker dan anderen in de wereld. Veel mensen zullen deze site immers mijden. Niettemin als Dr Phil het zegt zal het ongetwijfeld waar zijn. Zelf ervaar ik het net zo.

Ik wil echter wel een lans breken voor al die andere zaken die belangrijk zijn. Relaties zijn erg gecompliceerd. Het gaat om geven en nemen en elkaar willen begrijpen en vrijlaten. Het is compromissen willen sluiten en op je strepen durven gaan staan. Een relatie is vaak bedoeld om iets samen te beginnen: plat is dat een huis, een boom en een hond, vaak gaat het om samen kinderen te krijgen en op te voeden. Een relatie is een hele klus, die je een leven kan bezig houden.

Is het na een jaar al saai, hou er dan snel mee op, ook als de sex goed is. Neem afscheid. Ik wil gewoon zeggen, sex is leuk, maar niet belangrijk als de rest niet loopt.

Broodje, relatie gesmeerd met sex.
Brood, worst case scenario;-)

Julia2704
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 maart 2007, 20:49

Berichtdoor Julia2704 » zo 04 maart 2007, 20:57

Een mooie tekst die ik hier goed bij vind aansluiten:
"The greatest thing you'll ever learn, is just to love and be loved in return"

Sex is mooi, heel erg mooi. Maar zonder zonder liefde is het lang niet zo mooi. Hetzelfde geldt voor liefde, dat wordt mooier met sex. Of daar nu de 10% regel of de 90% regel aan gehangen wordt, dat is voor elk persoon anders. Maar de balans moet er zijn. [/i]

ster
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 07 mei 2006, 22:14

Berichtdoor ster » zo 04 maart 2007, 22:10

Voor mij is seks in een relatie erg belangrijk.

(net als masterberen als ik geen relatie heb trouwens :D)

Bij mij merkte ik ook wel dat als ik verliefder was, mijn seksleven ook beter was, dan als ik minder verfliefd was. Dat heeft een heerlijke wisselwerking.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten