Glijmiddel wat is goed

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Baldlover
Berichten: 318
Lid geworden op: do 15 januari 2004, 14:25
Locatie: Omgeving Rotterdam

Berichtdoor Baldlover » ma 22 oktober 2007, 8:41

Wij gebruiken al 25 jaar Ky, is voor ons gewoon het ideal middel, droogt niet op en is gewoon goed spul.

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » wo 03 juni 2009, 18:01

ik heb eigenlijk een ander vraagje maar wou niet perse een nieuw topic starten


heb zo'n beetje de erotische massage kneepjes leren kennen, dus ook de tao/tantra technieken om de penis te masseren (wow!). Nu geef je zo'n massage met massage olie (sowieso kies ik voor erg neutrale olie) en vroeg ik me af of het wel ok is om daarna tot sex over te gaan. Maw, is het wel gunstig voor de vagina om een geoliede penis binnen te krijgen :wink: en heeft iemand ervaring hoe dit op te lossen. Bijvoorbeeld door de penis met een niet op olie gebaseerd glijmiddel te masseren. Maar is het effect dan wel hetzelfde (dat olie effect is juist heerlijk voor hem)..

Alvast bedankt!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 03 juni 2009, 20:53

Supersimpele oplossing hoor. Pjur! Is niet alleen als glijmiddel te gebruiken maar werkt ook erg lekker als massagemiddel. En het kan geen kwaad natuurlijk, als het in de vagina komt. ;)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » wo 03 juni 2009, 21:04

Er is Pjur op waterbasis en (veel lekkerder, vind ik) op siliconenbasis. Is dat laatste ook helemaal veilig? Volgens mij wel, maar weet iemand het zeker?

Eigenlijk kan ik me nauwelijks voorstellen dat het kwaad kan hoor. Mijn ervaring is alleen dat beffen - en pijpen dus vermoedelijk ook - minder lekker is als je eerst hebt liggen spelen met Pjur (of iets soortgelijks).
Amor vincit omnia

lavendeltje
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 31 augustus 2008, 7:43

Berichtdoor lavendeltje » wo 03 juni 2009, 21:23

wij gebruiken enkel een glijmiddel voor anaal en dat is blauwe Durex Play.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 05 juni 2009, 18:02

Als ik mezelf vinger tijdens het neuken voldoet sensilube prima, mijn eigen vocht krijg ik dan slecht te pakkken en dan helpt dit.
Heb wel een eens een tube KY gehad maar een tube is onhandig:o)

Voor echt lekker te glijen vind ik eros body glide (sliconen basis) lekker, blijft lang zitten.Niet glibberig, wel geil en glad. Maar ik gebruik het niet vaginaal, niet nodig.
Geen idee of het met condooms kan eigenlijk, volgens mij is de combi condooms en siliconenglij altijd riskant.

Prima voor mij om ff extra glij te hebben op mijn clit als ik word geneukt als zowel voor anaal, het blijft veel langer glad dan iets op waterbasis.kocht

eros gekocht bij mailandfemale. Paar druppels voldoen en het blijft de hele tijd werkzaam. ZOnder smaak of geur, niet onbelangrijk.

Ook goed te gebruiken voor een exra geile handjob!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 06 juni 2009, 5:07

PS: eros body glide is ook van Pjur :) en ik sluit me erbij aan...

Wat veilig is of niet staat meestal vermeld.. anders op de site (van Pjur). Bij Christine le Duc verkopen ze het ook, en weet de verkoper er (meestal) alles van ook :) -uit mijn hoofd weet ik het niet meer...

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » ma 08 juni 2009, 14:04

Klopt Jessebel, even nagekeken op het flesje, top spul.

Als je zo'n massage ermee doet (met die sliconenglij dan), heb je er maar heel weinig van nodig en geen probleem als het vaginaal komt. Maar niet geschikt volgens mij in combinatie met condooms of met speeltjes gemaakt met weekmakers.

Doe je het met een glij op waterbasis, dan masseer je die penis ook prima, je moet alleen vaker bijpakken.

Aan dit spul zit totaal geen smaak en het legt zo'n dun filtertje aan dat daarna pijpen of likken ook geen punt is. Oh en het plakt ook niet, dus geen pluisjes naderhand:o)

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » za 20 juni 2009, 11:55

dus, Pjur op basis van siliconen is je aanrader? condoom gebruiken we niet.

bedankt!

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Glijmiddel wat is goed

Berichtdoor janfreak » vr 16 oktober 2009, 17:41

Hoi Allemaal,
Ik heb een vraag over glijmiddel, wat is goed of slecht.
Glijmiddel voor anaal gebruik is dit bv slecht voor de vagina (en andersom) en wat zijn de goede merken. Is dit misschien ook persoonlijk (over smaak valt niet te twisten).

Bij de sexshops zie je veel merken met mooie uitleg erbij, wat zijn de ervaringen?

gr,
geel
Sensilube is fantastisch spul! Gebruik het al jaren.
Glimlach, morgen is het erger!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten