niet klaarkomen door schaamtegevoel??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Doe ik er goed aan haar proberen te helpen?

Ja, ze heeft vooral aanmoediging nodig.
1
20%
Ja, maar doe het heel rustig aan, zet haar niet onder druk.
4
80%
Nee, dit is een probleempje dat ze zelf moet oplossen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Yumiyahachiman
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 29 januari 2007, 16:48

niet klaarkomen door schaamtegevoel??

Berichtdoor Yumiyahachiman » ma 29 januari 2007, 17:01

Hey iedereen,

ik weet dat deze site meer op vrouwen gericht is, maar ik denk hier meer hulp te vinden. Ik ben 21 jaar, en heb een jongere vriendin (nu al half jaar) en ik heb haar drie maand geleden ontmaagd. Dit is allemaal goed verlopen en ik denk ook dat ze er geen spijt van heeft.
In ieder geval, we zijn ondertussen al gevorderd op seksueel vlak, maar ik slaag er niet in om haar helemaal te laten ontspannen dus van klaarkomen is al helemaal geen sprake (bij haar). Ik ben er 90% zeker van dat ze zich nog altijd schaamt (het is nogtans een knappe meid, kijk maar op men redbox) en dat ze totaal geen zelfvertrouwen heeft.
Ik weet dat als ik gewoon genoeg geduld heb, deze problemen waarschijnlijk vanzelf verdwijnen, maar ik post hier nu toch maar eens om te horen of er iemand ideeën heeft om te helpen deze ... ongemakkelijkheden ... te laten verdwijnen.
Freedom isn't given to you, freedom is what you make for yourself.

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » ma 29 januari 2007, 18:09

Hallo Yumienzovoorts !! Ben het wel met Kronkel eens. Ik zou er ook niet blij mee zijn als mijn foto zo op het web werd geplaatst.
Maar misschien is jouw vriendin op de hoogte en vindt ze het goed.

Afijn, wat de seks betreft. Volgens mij moeten jullie het gewoon rustig aan doen. Een vrouwelijk orgasme komt niet op commando, dat kost gewoon tijd en vertrouwen.
Jullie zijn nog jong en nog maar een half jaar samen, bovendien is dit haar eerste seks-ervaring.
Daar moet ze waarschijnlijk nog van bijkomen !! Ga het dus niet forceren, want daar wordt de situatie echt niet beter van.
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » ma 29 januari 2007, 18:23

Heb je haar wel eens gevraagd of ze wel klaar kan komen met zelfbevrediging? Want klaarkomen tijdens het vrijen is wat ik me heb laten vertellen het moeilijkste wat er is voor een vrouw. En als ze ook nog nooit met zichzelf gespeeld heeft tot orgasme me toe, is het alsof je iemand zegt die nog nooit paard of pony heeft gereden: klim er maar op en we beginnen met de hoge dubbele oxers. En dan ook nog verwachten dat ze van dit ritje geniet.

Het komt vanzelf wel als het net ietsje minder spannend wordt. Hoe meer nadruk je er op ligt hoe moeilijker het voor haar wordt. En als je het haar vraagt hoe ze het vrijen vindt, zal ze ongetwijfeld zeggen heel lekker en bevredigend.

Pas op dat het probleem niet zozeer in haar orgasme gaat zitten maar vooral in jouw ego en het gevoel dat je als minnaar tekort schiet.

Daar ligt het probleem niet. Niet voor jou, niet voor haar.
Sex kan ook heerlijk zijn zonder orgasme en vanwege de intimiteit. Juist voor veel vrouwen weegt volgens mij intimiteit zonder orgasme veel zwaarder dan een orgasme zonder intimiteit. Een man vindt het laatste prima maar voor een vrouw zou het heel goed een mislukt samenzijn kunnen zijn.


Ga lekker genieten, ook al is het (of juist nu het) zo spannend nog is. Dat andere komt vanzelf. Ik spreek uit ervaring en zij is nog steeds bij me.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: niet klaarkomen door schaamtegevoel??

Berichtdoor Thomas_K » ma 29 januari 2007, 20:51

ik heb haar drie maand geleden ontmaagd. Dit is allemaal goed verlopen (1)
we zijn ondertussen al gevorderd op seksueel vlak (2)
Ik ben er 90% zeker van dat ze zich nog altijd schaamt (3)
maar ik slaag er niet in om haar helemaal te laten ontspannen dus van klaarkomen is al helemaal geen sprake (bij haar). (4)
Beste Yumiyahachiman,

Ik wil niet onaardig zijn maar uit de quotes 1,2 en 3 blijkt dat Yumiyahachiman erg tevreden met zichzelf is. Niks mis mee, maar staat dat niet een beetje in de weg aan een objectieve oordeelsvorming? Is het eigenlijk niet zo dat Yumiyahachiman onderdeel is van het uitblijven van haar orgasme? Sterker nog, ik twijfel eraan of Yumiyahachiman het ooit nog gaat meemaken. Misschien is hij voor die tijd al gedumpt door deze onzekere vrouw.

Yumiyahachiman, met quote 4 sla je denk ik de spijker op de kop. Jij slaagt er niet in om haar klaar te laten komen. Dat is dus jouw probleem, en niet haar probleem. Maak van jouw probleem niet haar probleem. En als ik quotes 1,2 en 3 lees en als ik dan ook nog lees dat je vindt dat ze "totaal geen zelfvertrouwen heeft", dan denk ik dat Yumiyahachiman iets minder Superman zou moeten zijn en iets meer iemand met geduld en begrip, die haar in haar waarde laat en die wat minder daadgericht wordt ("ik heb haar ontmaagd, dat ging goed > nu nog klaarkomen, maar ja, ze is zo onzeker > stom wijf > ze is nog lekker ook > iemand tips?").

Zomaar een gedachte die bij me opkwam.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » ma 29 januari 2007, 22:10

Natuurlijk is hij daadgericht als jonge jongen en het feit dat hij hier post geeft juist aan dat hij bereid is dingen te leren toch?
Dat is hopelijk helemaal waar. Ik formuleerde het iets te hard. De bedoeling was meer een tip (met wake-up call).


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten