Taboe: bezette man inpikken

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Inge30
Berichten: 47
Lid geworden op: do 27 april 2006, 12:32

Taboe: bezette man inpikken

Berichtdoor Inge30 » vr 12 januari 2007, 17:34

Geïnspireerd door een vriendinnetje wil ik jullie reactie vragen over een onderwerp wat volgens mij een enorm taboe is: een bezette man inpikken. Dan heb ik het er dus niet over dat je met de man in kwestie een verhouding begint en hij uiteindelijk zijn relatie verbreekt voor jou, maar heel doelbewust iemand "losweken".

Het vriendinnetje waar ik het over heb, kwam haar "prooi" tegen tijdens haar werk en ziet hem op regelmatige basis, maar uitsluitend voor haar werk. Ze weet dat hij al jaren een relatie heeft, hij is daar heel open over, maar ze heeft haar zinnen op hem gezet! Alles onder het mom: ik wil hem nu eenmaal en als hij er op ingaat en zijn vrouw bedriegt, is dat zijn keuze.

Nou is mijn eerste reactie geweest: dat kun je niet maken! Aan de andere kant kan ik het me goed voorstellen: je wil iets zo graag dat het je niet uitmaakt wat daar (in zijn relatie) voor problemen van komen. Ik moet erbij zeggen dat zij wel degelijk verliefd is en het dus niet puur om sex gaat.

Wellicht is jullie eerste reactie ook dat ze dit niet kan maken, maar hoe reageer je als je er wat langer over nadenkt en héél eerlijk bent? En misschien heeft iemand zelf weleens zo'n "projectje" gehad.... (Ben benieuwd hoe dat dan is gelopen!)

Kom maar op met de reacties!

engel
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 22:13
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor engel » vr 12 januari 2007, 19:19

Ik heb het principe dat ik niet zoen/naar bed ga met een man die bezet is :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » vr 12 januari 2007, 19:57

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op do 26 maart 2009, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » vr 12 januari 2007, 20:03

Als zij echt zo dol is op die man, dan wil ze toch dat hij gelukkig is?
Laat hem dan lekker bij zijn vrouw. Ervan uitgaande dat hij daar gelukkig is. Iemand bewust losweken voor haar eigen gevoel... is naar mijn mening heel egoïstisch. En ik denk dat je er ook geen donder mee bereikt. De aap komt onherroepelijk ooit eens uit de mouw en dan is ze hem alsnog kwijt.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » vr 12 januari 2007, 20:14

weet je ... zoiets deed je (ik) toen ik 14 was ... net zo goed niet netjes maar dan *mag* het nog ;)
zodra een volwassen vrouw dit soort praktijken erop na gaat houden haal ik daar mijn neus voor op ! *uch*
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » vr 12 januari 2007, 20:34

Hoewel ik het niet goedkeur, vind ik dat de fout hier eerder bij hem, ligt (als hij hierop ingaat) dan bij haar. Hij is tenslotte degene met een relatie, hij zou zich verantwoordelijk moeten voelen t.o.v. zijn vriendin. Hij is degene die na zou moeten denken over: wat heb ik te verliezen, en wat krijg ik ervoor terug?

Moreel gezien is hetgene wat zij doet uiteraard verwerpelijk. Toch kan ik het wel enigsinds begrijpen. Zij kent de dame in kwestie tenslotte niet, zij heeft niets te verliezen, voor haar zitten er vrijwel geen negatieve gevolgen aan vast als het misloopt.

Wat ik mij vooral afvraag, is wat haar doel hierin is. Bij dit soort vrouwen heb ik vaak het idee dat het om een soort machtstrijd gaat. Of het zoeken naar bevestiging ("hij vind mioj zo leuk dat hij zijn vaste relatie ervoor op het spel zet"). Of zou het werkelijk om liefde of echte verliefdheid gaan?

Zelf heb ik een dergelijke stuatie meegemaakt toen ik 16 was, hoewel dat niet zo doelbewust ging als bij jouw vriendin. Bij ons was het namelijk zo dat hij al 2 weken overduidelijk met mij aan het flirten was, we al meerdere boeiende gesprekken hadden gehad, en op het moment dat ik mijn verliefdheid bekendmaakte pas vertelde dat hij een vriendin had. Als ik dat vanaf het begin had geweten, had ik waarschijnlijk niet opengestaan voor zijn flirts, maar ja, nu waren deze gevoelens er al. Uitendelijk hebben we wel gezoend, maar op dat moment heb ik hem ook gezegt dat hij moest kiezen: of zijn vriendin, of ik. En hij heeft het uitgemaakt met haar, na een relatie van 2 jaar. Twee weken later is hij overigens weer met hangende pootjes naar haar teruggegaan.
:love: Liefde verandert winter in zomer

Veertje88
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 23:43
Locatie: Midden Nederland

Berichtdoor Veertje88 » za 13 januari 2007, 0:32

Ik vind de reacties wel erg negatief allemaal.. Net alsof de dame in kwestie niet echt verliefd kan zijn en alleen maar een kreng is.. Ik kan me dit heel goed voorstellen.. Ik ben zelf ook al maanden gek op een jongen die al 6 jaar een vriendin heeft.. :cry: Nu probeer ik hem niet actief af te pakken van haar, helemaal niet zelfs. Het lijkt me namelijk ook niks als hij met twijfels voor mij zou kiezen en dan later eventueel weer terug naar haar gaat. Maar ik flirt bijvoorbeeld wel met hem als ik daar de kans toe krijg.. Ik ken zijn vriendin niet en ik weet weinig over hun relatie en als die niet goed zit vind ik het niet erg om dit hem duidelijk te maken natuurlijk.. Ik snap dus heel goed dat de dame in kwestie dit probeert. Ik zou het zelf nooit doen en ik keur het ook niet goed, maar ik kan het wel begrijpen..

x Veertje

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » za 13 januari 2007, 10:07

Tjee wat confronterend dit verhaal. Ik zou je vriendin kunnen zijn maar dan ben ik wel die vrouw die er ook ziek van is. Die er hoofdpijn van heeft, misselijk van is en rationeel en emotioneel behoorlijk in strijd is.

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » za 13 januari 2007, 12:48

Vind het van haar absoluut niet kunnen.
Maar hoe ver gaat die man daar in mee? Als hij 'té ver' gaat is hij net zo erg vind ik.

Als je gelukkig bent in je relatie kap je toch ook zoiets af lijkt me.

Inge30
Berichten: 47
Lid geworden op: do 27 april 2006, 12:32

Berichtdoor Inge30 » za 13 januari 2007, 13:09

Jeetje, wat een reacties allemaal! Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ze anders zouden zijn dan negatief, maar toch moet ik zeggen dat ik mijn vriendien wel begrijp.
Ze is écht verliefd en het is niet zo dat ze hem als leuk speeltje ziet. Zelf heb ik het idee, door wat zij me verteld, dat de relatie van haar "prooi" niet helemaal goed zit, anders zou ik ook verwachten dat hij het had afgekapt. Want laten we eerlijk zijn, hij zal toch wel íets merken?!?!

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » za 13 januari 2007, 14:20

Nee, mannen zijn niet zo goed in het oppakken van signalen [en soms ook wel handig ;-)]

Als ik puf heb zal ik mijn verhaal nog hier plaatsen maar momenteel zit ik zwaar in een dip over het onderwerp.

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » za 13 januari 2007, 14:24

Dat ligt aan het signaal..


Als je voor die man gaat staan en zegt: Héé, jij bent mijn collega, je bent getrouwd, maar ik ben stapelverliefd op je en ik wil dat je van je vrouw weggaat en met mij een leven opbouwt, of in ieder geval ff een keer lekker het bed in duikt... MISSCHIEN heb je dan kans dat hij het oppikt! ;)

Eveline van Porto
Berichten: 688
Lid geworden op: di 09 januari 2007, 23:59
Locatie: Zuid Holland

bezette man inpikken

Berichtdoor Eveline van Porto » zo 14 januari 2007, 13:12

Volgens mij gaat het over 2 dingen:
-Is een gebonden man/vrouw verboden gebied?
-Hoe ver wil je gaan om dat te krijgen wat je hebben wilt?
Als het vriendinnetje van Inge écht voor die man wil gaan, lijkt het me goed voor haar om te proberen hem te krijgen ook. Anders blijft ze balen dat ze het niet of maar half heeft geprobeerd. Het is aan haar om te bepalen hoe ver ze daarvoor wil gaan.
Het is aan die man om daar al dan niet op in te gaan. Maar het probleem met verliefd zijn is dat je een droom najaagt. Je weet pas hoe het werkelijk is als je (een aantal jaren) met de man bent. En dan is het leed van zijn huwelijk al geleden :( .
Iemand die gebonden is, is wat mij betreft geen verboden gebied. Dus wie een oogje op mijn lief heeft, heeft mijn zegen om te proberen hem te krijgen. Ik sta echter niet voor mezelf in als het werkelijk gebeurt.... :?
"Geen man is ooit zo'n vurige antifeminist als een echt vrouwelijke vrouw."
Evelyn Baetes

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » zo 14 januari 2007, 14:23

Spreken we over pubers of over volwassen denkende mensen?
1 Je hebt een vrouw die verliefd is/word op een man die getrouwd is;
Verkeerd? Neen kan gebeuren en zij heeft geen relatie.

2 Je gebt een man die getrouwd. Blijkbaar gaat het daar niet goed.
We weten niet of hij er iets voor doet, gedaan heeft, is die relatie al
gedaan maar nog niet "officieel" , vlucht hij weg?
En hoe beatwoord hij het geflirt? Dat hij niets ziet is bulshitt, als je niet
wil zien dan heb je geen nood en dan werkt het niet ; Om te zien moet
je open staan voor zo'n signalen.

Dus wie is in fout?niemand als er niets gebeurd.
Beide als er wel iets gebeurd,beide weten en wisten wat de gevolgen zijn.
Niet iedereen waar het slecht gaat in zijn relatie stelt zich open voor iemand die komt flirten.

Zo denk ik erover.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

senna
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 15 januari 2007, 11:43

Berichtdoor senna » ma 15 januari 2007, 14:04

Tja lastig ik heb aan allebij de kanten een keer gestaan, toen ik nog veel jonger was nam ik het niet zo nauw, maar een X aantal jaren later overkwam mij het zelfde. Kan je zeggen het deed gigantische pijn en kon ook voelen wat ik aangericht zou kunnen hebben toen ik een stuk jonger was.

Liefs senna
Afbeelding


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten