Tantra; hoe te beginnen, boeken, cursus?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

roman
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 november 2006, 0:06

Tantra; hoe te beginnen, boeken, cursus?

Berichtdoor roman » di 07 november 2006, 0:27

Wie van jullie heeft ervaring me tantra? Het lijkt mij heel mooi en lekker, maar niet makkelijk om via boeken te leren. Een cursus tantra lijkt mij daarom beter dan leren uit boeken, maar ook raar...Heb wel boeken gekocht, gelezen en wat oefeningen gedaan.
Ik weet ook dat je veel moet oefenen maar ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen?
Iemand die hier iets zinnigs op te zeggen heeft?
Laatst gewijzigd door roman op do 09 november 2006, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » di 07 november 2006, 21:01

Er loopt ook nog ergens een ander topic over tantra; daarin kwam ook al het Tantrafestival aan de orde dat aanstaande zaterdag in rotterdam wordt gehouden. Zie http://home.planet.nl/~boe04708/tantrafest.htm
Uit betrouwbare bron vernomen dat 't (twee dagen geleden in ieder geval) nog niet uitverkocht is. Het is een leuke manier om eens een beetje vrijblijvend rond te kijken wat er allemaalte beleven is op dat gebied.

roman
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 november 2006, 0:06

Berichtdoor roman » do 09 november 2006, 12:43

Ik ga even kijken bij dat andere topic. Het tantra festival laat ik (nog) even aan me voorbij gaan...
Dankjewel

Clarence
Berichten: 30
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 13:16

Berichtdoor Clarence » zo 26 november 2006, 3:25

Beste Roman,

mijn vrouw en ik zijn pas begonnen met een cursus Tantra. Voor ons beide is het tot nu tot een fantastische ervaring, na natuurlijk eerst enige schroom te hebben gekend. Wij hadden al tijden de bekende boeken in huis, maar daar bleef het bij. En ja, raar is het ook voor ons, want we zijn niet gewend om sexuele handelingen binnen zo'n setting te verrichten. Nu voelt het als een nieuw verworven vrijheid, een extraatje bovenop de ervaring die tantra ons zelf al geeft.

Volgens mij komt het idee dat we een tantracurus soms als "raar" ervaren voort uit de manier waarop wij gewend zijn dat de maatschappij met sexualiteit omgaat. (ook angst, remmingen en schroom op sexueel gebied zijn volgens mij aangeleerd of aangedaan door derden) Ik blijf het een zonde vinden dat vele religies en maatschappelijke stromingen sex in het verdomhoekje hebben gestopt, met als gevolg dat zelfs een religieus ongebonden persoon als ik op sexueel gebied remmingen kent die volgens mijn ratio onnodig zouden moeten zijn...(dit alles even terzijde)

Terug on topic: Wij hebben alles rustig opgebouwd: we zijn eerst naar een open dag geweest van een tantra-instituut (dtdm in Nijmegen), hebben vervolgens een taoistische massagecursus gedaan, en zijn net begonnen met tantra. Voor ons zijn de stappen dus klein. En heel erg fijn, een verrijking en verdieping voor onze relatie..

Mijn tip, voor wat deze waard is: let er bij het kiezen van het tantra-instituut op hoe ze zich presenteren. De wijze van schrijven, met welke filosofie/achtergrond werkt het instituut, welke ervaring hebben de cursusgevers, wat is de inhoud van de cursus. Vervolgens hebben wij via google geprobeerd gebruikerservaringen mbt de cursus te vinden. Uit al deze zaken valt volgens mij toch best veel af te lezen.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » do 08 februari 2007, 23:21

voor iemand


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten