zwangerschaptest indien toch menstruatie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

20
Berichten: 4
Lid geworden op: za 28 oktober 2006, 13:06

zwangerschaptest indien toch menstruatie

Berichtdoor 20 » di 31 oktober 2006, 13:09

hallo,
zit met een vervelend en onzeker vraagje....Ik heb de laatste tijd hevige pijn in de onderbuik en voel mij, ondanks de voldoende nachtrust, heel vermoeid en soms zelfs misselijk. Nochtans heb ik mijn menstruatie op de 'geplande' datum gehad, maar ik zou voor alle zekerheid toch een zwangerschapstest willen doen. Dit wil dus wel zeggen dat, aangezien die bij de eerste dag van de menstruatie genomen moet worden, er bloed zal zitten in mijn urine. Weet er iemand of dat een probleem is voor de test? Heb het hele internet uitgepluist maar niets gevonden en durf het hier thuis niet echt vragen....
Heel erg bedankt!
vele groetjes,
20

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 31 oktober 2006, 13:24

Volgens mij, áls je echt zwanger blijkt te zijn, maakt bloed in de urine niks uit voor de test. De test richt zich op zwangerschapshormonen in de urine en niet op bloed. Als de HCG hoog genoeg is, slaat de test posi uit. Dus volgens mij zou je gewoon kunnen testen...... Sterkte/Succes!
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 31 oktober 2006, 13:42

Ben het eens met Shazia.. dat kan gewoon... hou er wel rekening mee dat je even laat checken hoe het met je is als je zwanger blijkt te zijn. Tussentijdse bloeding kan.. maar beter safe zijn door even naar de dokter te gaan bij positieve test.

Liefs Savanne
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

julieta
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 18 oktober 2006, 21:47

Berichtdoor julieta » di 31 oktober 2006, 17:18

Volgens mij hoef je nu niet te wachten tot je volgende menstruatie hoor. Een zwangerschapstest moet je doen vanaf het moment dat je menstruatie uitblijft, en dat is meestal het moment dat je ongesteld zou worden. Dit omdat er anders nog geen ingenestelde eicel is en er nog geen hormoon wordt afgegeven.
Maar als jij denkt dat je al langer zwanger zou kunnen zijn en je vertrouwt je laatste mentruatie niet, kun je de test dus gelijk doen.

En inderdaad, bloed in de urine maakt niet uit voor de test... so don't worry.

Succes ermee!

@NNa
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 28 september 2006, 8:37
Locatie: brabant

Berichtdoor @NNa » di 31 oktober 2006, 21:56

Het HCG hormoon wat de test positief kan maken zit idd in de urine en bloed kan die test niet negatief maken. Het kan dat je maandelijkse bloedingen door gaan tijdens de zwangerschap maar an sich zijn bloedingen niet normaal. Toch zijn de symptomen die je geeft wel symptomen van een zwangerschap. Ik zou als ik jou was zeker de test doen en als die positief is gelijk ook naar een huisarts of verloskundige gaan om te vragen of alles goed is. Zij kunnen je dan sowieso verder helpen en evt een echo voorschrijven.

Sterkte!

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » wo 01 november 2006, 1:07

symptomen van een zwangerschap... Maar ook van pms of een heftige menstruatie...

gewoon testen hoor!

knuffel,
pipje

20
Berichten: 4
Lid geworden op: za 28 oktober 2006, 13:06

Berichtdoor 20 » do 02 november 2006, 12:39

aiai, ongerustheid slaat al toe... Zou het niet kunne omdat ik daar nu allemaal aan denk dat ik juist daarom moe, misselijk ben en pijn heb?

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » do 02 november 2006, 12:54

Een testje is zo gekocht en zo gedaan...

@NNa
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 28 september 2006, 8:37
Locatie: brabant

Berichtdoor @NNa » do 02 november 2006, 13:06

Je psyche heeft zeker te maken met je lichamelijke klachten maar ik zou gewoon een testje doen. Dan weet je het zeker!

mayte
Berichten: 79
Lid geworden op: do 11 november 2004, 12:54
Locatie: manager

Berichtdoor mayte » do 02 november 2006, 13:52

Testje al gedaan 20?
do it like she likes it, so ur baby don't wanne sleep around!

20
Berichten: 4
Lid geworden op: za 28 oktober 2006, 13:06

Berichtdoor 20 » do 02 november 2006, 14:50

nee,test zal voor volgende week zijn. Met het verlengde weekend zit ik thuis en mijn ouders weten niets van mijn relatie ('studies gaan voor'). Zal zoals julieta zei niet wachten op de volgende menstruatiestart maar zo vlug mogelijk (zondag waarschijnlijk) de test doen. Het ding is: ik heb nòòit pijn in de onderbuik en nu wel, dit is wat mij zorgen baart.... Ik heb wel de morging after pil gebruikt maar heb er niet zo'n vertrouwen in
Dankjewel voor de vele reacties!

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » do 02 november 2006, 21:33

Lieve 20, beetje advies van een 'ervaringsdeskundige' op dit gebied... Als je echt bang bent dat je zwanger bent, zorg dan dat er iemand bij je is als je die test doet. Ik had zelf heel sterk het vermoeden dat ik ongewenst zwanger was en mijn test bleek positief... Ik was op dat moment heel blij dat er een vriendin bij me was: ook al was ik er vrij zeker van, toch kwam het als een gigantische klap.
Ik hoop dat jouw symptomen een andere oorzaak hebben! Wellicht door de morning-after pil?

Heel veel sterkte in ieder geval met het doen van die test!
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

julieta
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 18 oktober 2006, 21:47

Berichtdoor julieta » do 02 november 2006, 23:32

Hai 20...

Veel succes en sterkte dit weekend... ik hoop dat een test je duidelijkheid zal brengen - wat de uitkomst ook is!

Ehm, misschien vertel ik je niets nieuws, en het is ook niet mijn bedoeling om je ongerust te maken.... De klachten waarover je vertelt zouden ook kunnen passen bij een SOA. Ik weet niet of je daar al aan gedacht hebt, en of je daar risico toe hebt gelopen, maar misschien is het goed om in je overweging mee te nemen (sowieso kan een test nooit kwaad als je risico gelopen hebt!).

xx J

20
Berichten: 4
Lid geworden op: za 28 oktober 2006, 13:06

Berichtdoor 20 » di 07 november 2006, 11:50

test negatief ***dolgelukkig***
dank voor de vele tips!!

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » di 07 november 2006, 13:44

Fijn zo! En die pijn kan denk ik best een aftereffect van de morningafter pil zijn, dat zijn geen hele fijne dingen (alschijnen ze steeds beter te worden)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 3 gasten