sex voor liefde

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

kimberley
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 30 juni 2004, 10:13
Locatie: zuid-holland

sex voor liefde

Berichtdoor kimberley » do 28 september 2006, 18:45

Nou daar was ik weer met nog een andere vraag. Durf vandaag eindelijk eens eea te stellen.
Ik ben dus tijd in huwelijkstherapie geweest samen met mijn man. De hulpverleners waren een man en een vrouw.
Ook het onderwerp sex kwam aan de orde. Voor wat mezelf betreft kan ik alleen sex hebben als er liefde is, maw ik moet het gevoel hebben dat iemand van me houd en om me geeft. Dus na een ruzie of zo kan ik dat dus niet. Nu zegt die mannelijke hulpverlener dus dat het met mannen precies omgekeerd is. Zij kunnen pas liefde geven als ze sex ontvangen.

En dat maakt dus ook dat ik me soms in een hoek gedrukt voel, ik moet maar even in bed gaan liggen en mijn huwelijk komt vanzelf goed. Dit is we erg kort door de bocht maar zo voel ik het soms.

MAar als ik eerlijk ben is na de sex deze week mijn huwelijk/relatie wel weer beterder.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties hierop.

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 28 september 2006, 19:34

mannen die pas liefde kunnen geven als ze sex ontvangen?
:shock:

wat een onzin ... en dat uit de mond van een hulpverlener !!
vind ik schandalig eigenlijk.


omgekeerd gesteld...
wat een feest zou het zijn zeg... als je maar naar bed hoefde te gaan met een man en ..hoepla.. hij houd van je ! :lol:


nee natuurlijk komt je huwelijk niet vanzelf goed door sex...

een echt goed sexleven.... en daarmee bedoel ik... allebei oprecht genieten en plezier hebben van de sex... kan de kans van slagen van een relatie wel stukken hoger maken volgens de statistieken... maar dat is wel iets genuanceerder gesteld.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Die hulpverlener heeft gelijk.

Berichtdoor thisWaltz » do 28 september 2006, 20:13

De liefde van de man gaat door de maag en door de sex. Typisch vrouwelijke reactie. Bij mannen komt sex op de 1ste plaats, de rest volgt.

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » do 28 september 2006, 20:30

Het is niet zo zwart wit maar het is natuurlijk wel waar dat vrouwen sex als verlengstuk van liefde zien en mannen liefde als verlengstuk van sex.
In een goede relatie maakt het niet veel uit. Zowel man als vrouw komt aan haar/zijn trekken.

Is de relatie verstoord dan ziet de man de weigering van sex als uiting van gebrek aan liefde en het is een stuk minder gemakkelijk en vanzelfsprekend om van iemand te houden die niets of minder om jou geeft, zeker in een crisissituatie.

Veel stellen komen zo in een negatieve spiraal. Hij laat niet zien dat hij van me houdt dus geef ik hem geen sex. Hij denkt ik krijg geen sex dus ze houdt niet van me.

Alex48
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 02 februari 2004, 1:34
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Alex48 » do 28 september 2006, 20:45

Zij kunnen pas liefde geven als ze sex ontvangen
I tend to disagree.

Toegegeven, voor de meeste mannen lijken seks en liefde twee dingen die niet persé met elkaar te maken hebben.
Maar om te stellen dat liefde komt na seks lijkt me echt veel te kort door de bocht.

Ik denk dat voor een man seks sneller iets is waarmee hij zijn liefde toont en zich geliefd voelt dan voor een vrouw.
En dat voor een vrouw veiligheid, vertrouwen vaak een voorwaarde zijn. Maar ja, dat kunnen vrouwen vast weer beter onder woorden brengen.
Don't ask me, I'm only visiting this planet...

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: sex voor liefde

Berichtdoor Thomas_K » do 28 september 2006, 21:16

Nu zegt die mannelijke hulpverlener dus dat het met mannen precies omgekeerd is. Zij kunnen pas liefde geven als ze sex ontvangen.
Leuk stel die therapeuten van je! Ik zie ze helemaal voor me. Hij lekker zelfingenomen. Zo van, dit heb ik als man gewoon nodig en als een vrouw verstandig is dan geeft ze wat ik verlang. Zij begrijpend en kritiekloos. Of nee. Misschien is het anders. De hulpverleners bedriegen hun partners nu al een paar jaar en hebben thuis ook zo'n relatie waar de seks niet werkt. Ze geloven zelf allang niet meer in het huwelijk of hun adviezen, maar ja. Het is hun werk en zo zien ze elkaar een paar keer per week. Sorry, m'n fantasie sleept me een beetje mee. Waar het om gaat is dat de therapie je onzeker maakt en dat is - denk ik - niet de bedoeling. Vertel bij gelegenheid nog eens wat meer over het therapeutenpaar. Wat drijft ze? Zijn ze verder OK? Heb je er wat aan?

Dat de stelling van die man niet opgaat lijkt mij duidelijk. Het hele concept van de hoofse liefde zou niet bestaan indien mannen pas liefde kunnen geven als ze sex ontvangen. Nou is de hoofse liefde ook weer een paar eeuwen oud, maar ik denk dat ook in het heden het grootste plezier wordt beleefd aan het spel der verleiding.

Eigenlijk denk ik dat deze therapeut het niet zo kwaad bedoelde. Ik wil de stelling van de therapeut wat nuanceren. Mannen zijn gek op het spel van verleiding en op seks. Seks zonder verleiding is als voedertijd in de dierentuin. Inspiratieloos en frustrerend. Daarna toch maar weer een dagje ijsberen langs het hek. De tip van de therapeut kan op jou zijn overkomen als: 'Ga af en toe even op je rug liggen en laat hem z'n gang gaan, dat vindt hij leuk.' Doe dit vooral niet. Dit is de dood in de pot. Dat zal ook zeker niet zijn bedoeling zijn geweest (hoop ik). Zijn adviezen zijn er denk ik op gericht dat er een nieuwe dynamiek ontstaat waarin jullie weer meer plezier aan elkaar beleven en hij probeert jou te motiveren om daar open voor te staan. Zoiets? Ik weet het ook niet.

Grappig ook dat je je ondanks de twijfels over de adviezen na de seks wel beter voelt. Is dat omdat je daardoor wat verlost bent van een knagend schuldgevoel? Of was de seks gewoon erg goed of is er bijvoorbeeld daadwerkelijk sprake van verbetering van de relatie?

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » do 28 september 2006, 21:19

ik ben een vrouw, en voel me evengoed minder geliefd wanneer mn partner minder seks wil of geen, me niet zoent enzo..

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 28 september 2006, 21:40

daar ging het niet om...
het ging niet om het gevoel van afwijzing noch om het spel der verleiding..

de ""stelling"" volgens de therapeut van Kimbery staat er als volgt..

"een man kan pas liefde geven als hij sex ontvangt'

m.a.w. een man zal nooit van iemand kunnen houden tenzij hij die persoon neukt
(of gepijpt wordt, ed)



en vaders en dochters dan?
en moeders en zonen?
opa's ..oma's .. ?
en zusters en broers.. en ... ??

:idea:
oh... da's natuurlijk wat anders ?? !
dan kan een man wel liefde geven zonder sex...

oh wacht...

hij is natuurlijk wel tot liefde in staat ..zomaar helemaal zonder sex..
alleen de man is natuurlijk niet tot liefde in staat voor een vrouw tenzij hij sex ontvangt...


:roll:

man man man...
het wordt hoogste tijd voor een "he-spot" !

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » do 28 september 2006, 21:46

mannen die pas liefde kunnen geven als ze sex ontvangen?
:shock:

wat een onzin ... en dat uit de mond van een hulpverlener !!
vind ik schandalig eigenlijk.
Geen probleem. Er zijn zoveel hulpverleners dat je er altijd wel een kan vinden die je vertelt wat je wilt horen.
omgekeerd gesteld...
wat een feest zou het zijn zeg... als je maar naar bed hoefde te gaan met een man en ..hoepla.. hij houd van je ! :lol:
Voor mij geldt dat in elk geval wel. ;-)
Do not take life too seriously; you will never get out of it alive.

Ezoko
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 09 juni 2006, 22:30
Locatie: Bilthoven, webmaster, programmeur, lexicograaf

Berichtdoor Ezoko » do 28 september 2006, 21:55

d
hij is natuurlijk wel tot liefde in staat ..zomaar helemaal zonder sex..
alleen de man is natuurlijk niet tot liefde in staat voor een vrouw tenzij hij sex ontvangt...
Precies, mannen die verliefd worden op vrouwen met wie ze veel sex kunnen bedrijven, hebben door de eeuwen heen de meeste nakomelingen verwekt en zo zijn de voor dat gedrag verantwoordelijke genen gaan overheersen.

Wat is de natuur toch mooi, hè? :twisted:
Do not take life too seriously; you will never get out of it alive.

kimberley
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 30 juni 2004, 10:13
Locatie: zuid-holland

Berichtdoor kimberley » do 28 september 2006, 22:30

ik ben blij met de reacties die ik lees. Kan daar toch wel wat mee gelukkig en om antwoord te geven op thomas-k. Nee ik ben niet verlost van een schuldgevoel. Op de een of andere manier stond ik er eindelijk eens voor open en moet ik zeggen ik geloof niet dat het ooit beter was. Kreeg ineens het gevoel dat we er wel gaan komen samen en dat gevoel werkt natuurlijk door in je relatie. (en dat terwijl ik 2 maanden geleden nog bezig was om uit te zoeken hoe/wat een scheiding gaat met alle consequenties van dien, je geeft niet zo snel een relatie van 13 jaar op als er ook nog kinderen zijn)
Sterker nog het bleef niet bij 1 x dus het gemiddelde van vorig jaar is inmiddels overtroffen. En dat zegt waarschijnlijk ook wel weer genoeg over hoe onze relatie was .
Maar bij mij gaat het wel knagen waarom kan het nu in 1x wel. Misschien moet ik gewoon niet te veel denken en er gewoon van genieten. :oops: En vertrouwen hebben in de toekomst.

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » do 28 september 2006, 22:32

De man was ook een relatietherapeut, geen gezinstherapeut. Dus die vergelijking met houden van je moeder of vader moet je dan niet in zo'n context zien. Er is liefde en er is liefde.

Ik ben ook nog nooit gepijpt geweest door mijn favo voetbalploeg, maar ondanks ze me al vaak bedrogen heeft met slecht voetbal blijf ik van haar houden :oops: :D

Ik ben het wel niet eens met zijn stelling (hoe verklaar je prille verliefdheid dan? Daar komt toch ook niet meteen sex aan bij te pas maar toch is er daar al liefde)
bow down before the one you serve.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Re: sex voor liefde

Berichtdoor hadewijch » vr 29 september 2006, 0:22

Voor wat mezelf betreft kan ik alleen sex hebben als er liefde is, maw ik moet het gevoel hebben dat iemand van me houd en om me geeft. Dus na een ruzie of zo kan ik dat dus niet.

Nu zegt die mannelijke hulpverlener dus dat het met mannen precies omgekeerd is. Zij kunnen pas liefde geven als ze sex ontvangen.



En dat maakt dus ook dat ik me soms in een hoek gedrukt voel, ik moet maar even in bed gaan liggen en mijn huwelijk komt vanzelf goed. Dit is we erg kort door de bocht maar zo voel ik het soms.

MAar als ik eerlijk ben is na de sex deze week mijn huwelijk/relatie wel weer beterder.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties hierop.
je haalt een aantal dingen door elkaar.

jij kan geen sex hebben na een ruzie.

de therapeut zeg: mannen kunnen pas liefde geven na sex.

Dit zijn geen tegenovergestelden.

Tegenovergesteld zou zijn: Ik kan geen sex hebben na een ruzie. Hij kan dat wel.

Probeer het zo te zien: sex kan een 'middel' zijn om de boosheid ( in een ruzie) van je man weg te nemen. na deze boosheid is er (extra) ruimte voor liefde. dan werkt sex als een vergrootglas voor liefde ( en een vergrootglas vergoot alleen de dingen die er zijn!!!). En het werkt kanaliserend.
ik geloof dus niet dat mannen eerst sex en dan pas liefde kunnen geven. In een gespannen situatie kan dit wel zo lijken.
Onderschat het belang van sex in je relatie hierin niet! En echt niet alleen voor je partner. Meer nog voor jezelf.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Berichtdoor Searcher » vr 29 september 2006, 5:08

Als een kind stout is geweest en daar straf voor gekregen heeft, krijgt íe na een tijdje toch ook weer een knuffel...?

Searcher
Laatst gewijzigd door Searcher op vr 13 juni 2008, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

engel van
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 18 september 2006, 21:19
Locatie: Drenthe

Berichtdoor engel van » vr 29 september 2006, 8:45

Ik vind dit niet erg handig zo'n opmerking van de therapeut. Maar toch denk ik dat liefde en seks erg dicht bij elkaar liggen. Maar als er als basis geen liefde is? Is seks lastig. Ik geloof overigens ook wel in seks als wederzijdse dienstverlening. Maar nee, met je man moet uit liefde zijn. Je zegt dat liefde voor jou belangrijk is om seks te hebben. Maar als je ruzie hebt gehad is het moeilijk? Is dan je gevoel voor liefde weg? Ik zelf kan nl. wel vrijen na een ruzie als ik gewoon geil ben. Maar ik weet ook dat veel vrouwen dat lastig vinden. Bij mij voelt nl. de liefde niet anders als ik boos ben. Ik keur hem niet af als persoon zeg maar, maar ben boos om wat hij doet. Ik herken wel bij mijn man dat als hij boos is? Dat seks wonderen doet. Sorry, maar ik gebruik het wel eens om het praten te starten. Eerst even strelen, voelen, seksen evt. en dan ondertussen praten. Dit werkt bij ons heel goed. Seks brengt je dan toch dichter bij elkaar. Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is. Maar voor jou is het nou eenmaal zo dat het moeite geeft. Ik denk dan dat je man hier rekening mee moet houden. En jij een beetje met zijn seks behoefte. Alle twee wat dealen zeg maar. Ik weet niet hoe dat bij jou werkt maar ik weet ook dat als je voor een langere tijd niet vrijt? Dat de spanning groter wordt, de lust minder. Daarom denk ik dat als je gevoelig bent voor humeur? Dat je de seks er wat in moet houden zeg maar? Klinkt misschien gemakkelijk maar hoe minder seks, hoe minder zin. Hoe meer seks hoe meer zin. Maar ja, een relatie is meer als seks! Jij moet aangeven denk ik aan je man wat jou lust geeft. Wat je nodig bent? Wat is voor jou die liefde? Kus bij binnenkomst? Even strelen als je kookt? Geef het aan? Misschien is man er niet zo handig in om dit te signaleren? Help hem dan? Misschien als hij hier zijn best voor wil doen? Heb jij meer zin om te vrijen. En andersom natuurlijk ook.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 2 gasten