Erotische massage & vrouw zijn

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

ZenSpirit
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 oktober 2005, 23:16
Locatie: Vlaanderen - Multifunctioneel

Erotische massage & vrouw zijn

Berichtdoor ZenSpirit » di 22 augustus 2006, 14:03

Hoi allemaal ...
geen zin om het volledige verhaal te lezen (is langer geworden dan gedacht), ga dan maar dadelijk naar de voorlaatste alinea :)


Soms denk dat je iemand door en door kent, tot ...

Mijn vrouw en ikzelf hebben altijd het principe gehanteerd “kijken mag, aankomen niet” wanneer het sex betrof waar anderen wel eens konden bijzijn.
De laatste jaren, sinds de komst van onze twee kindjes is ons sexleven beneden het vriespunt (zie een eerder bericht van mij). Ik moet echter zeggen dat het opnieuw de goede kant op gaat.
Mijn vrouw begint stilletjes aan het gevoel te krijgen dat ze de mama eens opzij wil zetten, en opnieuw even “de vrouw van” zijn, en niet enkel fulltime mama.

Zo was er onlangs haar verjaardag.
Ik om 6 uur 's ochtends uit bed om het één en ander in elkaar te knutselen, en de bakker binnen te laten. Ik had immers een “erotisch ontbijt aan huis” besteld. Niet veel speciaals, chocolade in de vorm van penissen en borsten, diverse condoompjes (smaak, ribbels, ...) erbij, een (wel erg grote) lolly in de vorm van een vagina (spijtig, was beter een penis geweest :) ), en verder de gewone croissants, beleg ed.
Zodra de tafel gedekt was vlug naar de badkamer, badje laten vollopen, lekkere geurtjes, theelichtjes naast het bad, ... .
Rond 7,30u ga ik haar wakker maken. Natuurlijk ligt onze jongste dochter weer bij ons in bed, dus het moet allemaal héél stilletjes gebeuren. Ik probeer haar wakker te maken, maar dat lukt niet bijster goed. Ze word zelfs even boos. Ok, blijf dan maar slapen zeg ik, en wil de kamer uitgaan, maar ze staat dan toch op. (We hebben onze eigen zaak, en zijn reeds van in juni iedere dag om 6 uur uit ons bed. Doorslapen 's nachts is er ook niet bij vanwege de kindjes, die het vertikken om door te slapen, vooral de jongste (1 jaar). Vakantie komt er hopelijk in de herfst. Dit was het enige weekend dat we enigzins konden uitslapen, en dan maak ik haar nog wakker :( )
Wanneer ik haar naar de badkamer breng is het laatste waar ze wel goesting in heeft, een bad.
Ok, nog niet alles verloren, dan maar naar de living, waar de tafel gedekt staat. Wel een succes, OEF :) .
Tijdens het ontbijt maak ik haar nieuwsgierig door te zeggen dat de dag nog verrassingen in petto heeft, dat er babysit geregeld is, en we om 20 uur ergens verwacht worden. Ik laat haar raden.
Aangezien ik in het verleden eens de wens geuit heb om in een parenclub binnen te springen en ons te amuseren met elkaar, geeft ze dadelijk aan dat als het dat moest zijn, het niet zal gebeuren. Geen nood, dat is het niet. Een privé sauna? Dat ziet ze wel zitten :) Neen, is het ook niet. Wanneer ze rechtstaat om iets te halen neem ik haar vast en begin haar onder haar nachthemd te masseren. Een massage vraagt ze? Ik zeg: “hmmm ....”, en begin haar borsten te masseren. Vraagt zij of ik misschien een erotische massage voorzien heb voor haar? Ik zeg stilletjes ja, al zeker zijnde dat haar antwoord categoriek NEEN zal zijn.

Kan je mijn verbazing begrijpen wanneer zij opeens heel nieuwsgierig wordt, en zeker niet afwijzend reageerd?
Ik vertel haar dat ze nog eventjes tijd heeft om hierover na te denken terwijl ik even de deur uit moet. Na een half uurtje ben ik terug, en ja hoor ... ze is akkoord. Ik kan mijn oren niet geloven.
Ze begint te vragen hoe dit in z'n werk gaat. En ik vertel haar wat ik op de betreffende website gelezen heb, en de ervaringen van een vriendin. Ze vraagt of de geslachtsdelen ook gemasseerd worden, kortom, of ze gevingerd zal worden. Ik zeg ja ... en ze wordt op voorhand al opgewonden :)
Op de vraag of ze door de man, de vrouw, of door het koppel wil gemasseerd worden, moet ze stevig nadenken, haar voorkeur gaat ineens uit naar het koppel. Dus vier handen die haar meest intieme plekken zullen verwennen.
Wanneer ik haar uiteindelijk na een tijdje vertel dat de afspraak nog niet vastligt, en dat ik wou polsen bij haar, merk ik enerzijds teleurstelling, anderzijds opluchting.
Teleurstelling omdat het toch niet voor “vandaag” zal zijn, opluchting omdat ze niet weg moet. Het zou de eerste keer zijn sinds de geboorte van onze jongste (nu 17 maanden geleden) dat ze eens iets voor zichzelf zou doen. En daar heeft ze het nog moeilijk mee. Alles wat ze doet staat in het teken van de kinderen. De belofte is gemaakt om dit écht te regelen bij een volgende speciale gebeurtenis. Eventueel haar volgende verjaardag. Mijzelf kennende zal ik het waarschijnlijk al vroeger regelen voor haar.

En dan nu uiteindelijk de vraag:
Ik heb een koppel gevonden met een massage praktijk, (zie deze link) waaronder erotische massage. Kennen jullie andere praktijken waar we terecht kunnen. Geen platte toestanden, maar een plek waar mijn vrouw zich veilig kan voelen, en met liefde en respect benaderd wordt. Liefst in de driehoek Hasselt – Maastricht – Eindhoven (of naaste omgeving).
Zijn er onder jullie mensen die ervaring hebben met dergelijke erotische massage.
Hebben jullie tips, ideeën, ... .

Het komt er op neer dat ik mijn vrouw opnieuw haar “vrouw zijn” wil laten ontdekken. Momenteel draait ze mee in onze zaak, is ze een perfecte mama, een geweldige echtgenote, ... . Maar ze moet leren opnieuw van zichzelf te genieten, tijd voor haarzelf uit te trekken, ... . Ik wil haar daar mee helpen, maar alleen lukt dit niet. Momenteel werkt het hier zo dat ik de initiatieven neem, en haar ergens naartoe stuur. Ze heeft hier niet altijd zin in, maar doet het dan toch. Met als resultaat dat ze telkens dolgelukkig thuiskomt.
Zo denk ik eraan om haar te laten deelnemen aan een “vrouwencirkel”. Hier vindt je meer info omtrent deze vrouwengroepen.
Maar ik ben zelf geen vrouw? Daarom vraag ik raad aan de shespotters. Herkennen jullie dit? Hebben jullie zelf ook opnieuw je vrouw zijn moeten ontdekken? Hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes, en alvast bedankt om deze epistel te lezen :)
ZenSpirit.
Geen man/vrouw is je tranen waard, en degene die dat is maakt je niet verdrietig

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » di 22 augustus 2006, 14:27

Dag Zenspirit,

Er is een topic "verslag b to b massage" dat in de rubriek Kroonjuwelen staat. Zeker eens lezen.

Leuk dat je spannende dingen kan beleven, ik wens je

veel genot,
spot

luna1969
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 20:02
Locatie: Brabant

Berichtdoor luna1969 » di 22 augustus 2006, 14:30

Ik herken het wel hoor, Zenspirit, het vrouwzijn opnieuw willen ontdekken. Ik heb ook 2 kinderen, hardstikke lief en leuk, maar ik ben thuis degene die ze het meeste verzorgt en met ze bezig is. Dat kost heel veel energie. Nu de jongste sinds maart naar school is heb ik ook besloten om veel meer aandacht aan mezelf te besteden. Niet alle energie meer in de kinderen te stoppen....zonder ze overigens te kort te doen hoor! Ik heb besloten om niet alleen meer moeder te zijn, maar vooral vrouw.

Ik ben in het voorjaar alleen op vakantie gegaan, zonder man en kinderen, gewoon even helemaal niks, niks moeten. het was echt heerlijk, ik ben er heel erg van opgeknapt en ik heb besloten om dat ieder jaar te doen. Al is het maar een paar dagen. Ook besteed ik veel meer aandacht aan mijn uiterlijk en gezondheid. Ik cijfer mezelf niet meer weg. Ik voel me sinds tijden weer aantrekkelijk en "erotisch" en dat bevalt me prima.

Ik vind het een goed idee van jou, een erotische massage. En lief dat je dat voor je vrouw wilt doen. Zelf denk ik er al lang over om dit te doen. Ik heb pas een boek gekocht om het samen met mijn man te doen en ik moet zeggen dat het een heel andere dimensie aan de sex geeft. Het wordt veel intenser allemaal. heb je ook wel eens gedacht aan een tantra-massage? Of samen naar een tantra-cursus? Kan ook heel erg fijn zijn.

Ik wens je veel succes, maar volgens mij komt het helemaal goed, als je vrouw er voor open staat en als je er samen over praat.

Luna

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Cursus

Berichtdoor thisWaltz » di 22 augustus 2006, 15:57

Vanuit het oogpunt van de masseur/masseuse heeft massage vandoen met het toepassen van de juiste technieken. Als je je werk goed gedaan hebt, is het bijzonder vermoeiend en hou je daar een zere rug aan over.
Of je nu borsten, trotslippen, clitoris masseert, je denkt niet aan sex.
Mag raar klinken maar is zo. En als je het niet gelooft moet je zelf maar eens een massagecursus gaan volgen....

ZenSpirit
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 oktober 2005, 23:16
Locatie: Vlaanderen - Multifunctioneel

Berichtdoor ZenSpirit » di 22 augustus 2006, 21:39

Hoi thisWaltz,
Ik kan je 100% gelijk geven. Ik gebruik in mijn werk regelmatig massagetechnieken bij gehandicapten en bejaarden (werk in de zorg, samen met mijn vrouw). Zéér vermoeiend als je het goed wil doen.
Ik heb me echter nog niet verdiept in tantra, tantra massage, ... .
Maar ik wil dit voorlopig ook niet zelf gaan toepassen bij mijn vrouw.
Ik wil haar, in haar eigenheid laten genieten, enkel bewust van zichzelf op dat moment.
Daarom moet ik er ook niet bij zijn wanneer zij dergelijke massage krijgt. Dat is haar moment, en zij moet dan niet aan mij liggen denken. Snappie :)

Ik ga nu eens opzoek naar het topic dat Spot aanhaalt.

P.S.: Ik heb een PB ontvangen, maar kan deze functie (nog) niet gebruiken.
Wil diegene die mij het bericht gestuurd heeft een mailtje doen naar [email protected] ?
Alvast bedankt hiervoor!
Groetjes,
ZenSpirit.
Geen man/vrouw is je tranen waard, en degene die dat is maakt je niet verdrietig

badluckboy
Berichten: 25
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 14:22

Berichtdoor badluckboy » vr 25 augustus 2006, 15:55

eerste en vooral wil ik je zeggen dat je niet de enige bent die zelf vind dat ie te weinig sex heeft door de kinderen.
het is een heel moeilijke en lange weg om je vrouw weer te laten beseffen dat de partner er ook nog is, en dat hij ook wat aandacht nodig heeft.
niet alleen de kinderen zijn belangrijk, ook wij.

van wat ik her en der lees gebeurd dit in vele (nieuwe) gezinnen.
als man begrijp ik niet goed, als het dan toch algemeen geweten is, dat deze "fout" nog zoveel voorvalt.

iig nog veel succes met de zoektocht naar het geschikte massagekoppel.

greetz

blb

ZenSpirit
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 oktober 2005, 23:16
Locatie: Vlaanderen - Multifunctioneel

Berichtdoor ZenSpirit » vr 25 augustus 2006, 21:41

Hoi BlB,
Ik denk dat we toch enigzins van mening/visie verschillen.
Het is hier geen kwestie dat mijn vrouw moet beseffen dat haar partner er ook nog is. Zij beseft maar al te goed dat ik er ook nog ben. Echter, wanneer een mens op het eind van de dag aan het einde van haar krachten is door werk, huishouden, kinderen, ... dan mag je nog duizend maal weten dat er een partner naast je ligt, als de vermoeidheid er is, is de zin er niet.
Trouwens, niet alleen bij mijn vrouw zo, bij mezelf ook.

Maar wat ik helemaal niet snap:
als man begrijp ik niet goed, als het dan toch algemeen geweten is, dat deze "fout" nog zoveel voorvalt.
Wat bedoel je wanneer je spreekt van een fout?
Is het een fout wanneer een vrouw na een drukke dag geen zin meer heeft in sex? Ik denk dat het eerder een logisch gevolg is?!
Of ben ik verkeerd?

Ik kijk uit naar je reactie,
groetjes,
ZenSpirit.
[/b]
Geen man/vrouw is je tranen waard, en degene die dat is maakt je niet verdrietig

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Re: Erotische massage & vrouw zijn

Berichtdoor princess » vr 25 augustus 2006, 22:09

Wat enorm veel lieve zorg en aandacht voor je vrouw! Ik vind het super dat je haar helpt te leren meer tijd en aandacht aan zichzelf te besteden.

Er vallen me in je verhaal wel een paar zaken op:
Het komt er op neer dat ik mijn vrouw opnieuw haar “vrouw zijn” wil laten ontdekken.
Maar ze moet leren opnieuw van zichzelf te genieten, tijd voor haarzelf uit te trekken.
Zo denk ik eraan om haar te laten deelnemen aan een “vrouwencirkel”.
Het lijkt hier in eerste instantie om jouw behoefte te gaan. Hoe zit het met haar behoefte? Wat zou zij het liefst doen? Wat als ze die tijd veel liever alleen door het bos dwaalt, met een vriendin gaat shoppen of uit eten, gaat sporten of een boek leest op op een terrasje?

Hoewel ik er van overtuigd ben dat je intentie heel lief is, voor haar kan het voelen als een nieuwe verwachting waar ze aan moet voldoen: jouw ideaal van de vrouw die geniet van haar lichaam.

Dan staat daar natuurlijk nog wel een issue naast: jóuw behoefte, niet minder belangrijk dan die van haar. Maar breng het dan ook als jouw behoefte: "Lieverd, ik verlang naar een actiever sexleven. Wil je met me mee op zoek naar hoe we hier mee om kunnen gaan".

Ja, ik heb ook mijn vrouwzijn opnieuw gezocht. Op het moment dat ik er aan toe was, en op mijn manier. Dus niet 'geregisseerd' door mijn man. Dat klinkt misschien hard, maar zo ziet het er toch wel uit.

Je hele mail zoemt van liefde voor je vrouw. Ze mag zich gelukkig prijzen met een man die haar zo op handen draagt. Maar geef haar de ruimte om haar éigen weg te vinden. Zeker weten dat je er een genietende vrouw voor terug krijgt!

badluckboy
Berichten: 25
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 14:22

Berichtdoor badluckboy » za 26 augustus 2006, 8:21

@zenspirit

eerst en vooral wil ik zeggen dat mijn woordkeuze niet echt ideaal was.
kon het gewoon op die moment niet anders verwoorden.
ik probeerde dat al aan te geven door middel van de "".

als je je oorspronkelijke verhaal een beetje uitkleed van de lieve woorden, komt het erop neer dat jullie weing sex hebben en dat vind jij niet zo best.
zelf wil je wel meer sex dan nu het geval is.

wat ik bedoelde met "fout" is dat wegens omstandigheden (kind, werk, ...) er dikwijls weinig tijd en/of energie overblijft voor de man/sex.
omgekeerd kan ook hoor, man werkt teveel en heeft zo ook geen energie/tijd over voor de vrouw om samen te shoppen of dingen te doen die zij graag heeft, kan ook sex zijn natuurlijk...
dus dit bedoel ik met "fout"
Zij beseft maar al te goed dat ik er ook nog ben. Echter, wanneer een mens op het eind van de dag aan het einde van haar krachten is door werk, huishouden, kinderen, ... dan mag je nog duizend maal weten dat er een partner naast je ligt, als de vermoeidheid er is, is de zin er niet.
hier is dus de fout dat er geen tijd gemaakt word om samen gezellig in bed te liggen. alle energie gaat naar werk, kinderen, huishouden,...


verder sluit ik me grotendeels aan bij wat princess zegt

ZenSpirit
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 oktober 2005, 23:16
Locatie: Vlaanderen - Multifunctioneel

Re: Erotische massage & vrouw zijn

Berichtdoor ZenSpirit » za 26 augustus 2006, 12:35

Het lijkt hier in eerste instantie om jouw behoefte te gaan. Hoe zit het met haar behoefte? Wat zou zij het liefst doen? Wat als ze die tijd veel liever alleen door het bos dwaalt, met een vriendin gaat shoppen of uit eten, gaat sporten of een boek leest op op een terrasje?

Hoewel ik er van overtuigd ben dat je intentie heel lief is, voor haar kan het voelen als een nieuwe verwachting waar ze aan moet voldoen
Je hele reactie is uitermate boeiend princess, maar anderzijds ook grappig. Zeker het stuk wat ik hierboven quote.
Ik lees reeds geruime tijd mee op shespot, maar ben niet zo'n actieve poster.
Het valt me op dat hier vaak mannen "aangevallen" worden wanneer zij iets willen plannen, uitproberen, doen, ... wat hun partner, in casu vrouw aanbelangt. Zou het kunnen zijn dat wij hier al urenlange gesprekken over gehad hebben, en zij mij duidelijk haar wensen kenbaar gemaakt heeft.
Dat het een typisch gegeven is in onze relatie dat mijn vrouw op deze gebieden vaak wel enigzins weet wat ze wil, maar het toch ook weer niet weet, en dat ze het dan een stuk aan mij overlaat om opzoek te gaan naar dingen die haar kunnen boeien. Wanneer ik ergens iets vind, praten we hierover, en zij maakt wel uiteindelijk zelf de beslissing.

Om aan te geven dat het om haar behoefte gaat: wanneer zij in bad ligt, geweldig te genieten, en ze hoort beneden één van de kindjes wenen, moet ze absoluut uit dat bad, naar beneden, om bij ons dochtertje te zijn. Ook al zit die dochter al lang op mijn schoot, is ze getroost, en weer aan't spelen.
De sfeer van het moment dat zij had in dat bad is weg, en het water ook.
Zij geeft zelf aan dat ze zover wil kunnen komen dat ze in dat bad kan blijven liggen, omdat ze weet dat ik er ben. Als er iets ernstigs is zal ik haar wel roepen. Zo ook wat berteft sex. Wanneer de kindjes bij de grootouders zijn, en we onverwacht vroeg klaar zijn met ons werk, weer thuis komen, wil ze zelf zover komen dat ze eens kan zeggen: "ok, we maken het even gezellig, en zien wat er van komt". Nu springt ze onmiddellijk in de auto om de kindjes te gaan halen. Blijft ze toch thuis, en zijn we aan't knuffelen, vrijen, ... , dan begint ze halfweg over de kindjes.

Het is moeilijk te verwoorden, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wat betreft mijn behoefte, is zeer kort te verwoorden.
Ik wil dat mijn vrouw zich weer goed in haar vel voelt als vrouw. Zodra mijn vrouw zich goed voelt, komt de behoefte aan sex bij mij ook wel weer terug. Want zolang mijn vrouw zich niet goed voelt, is de sex ook niet goed. En zolang deze niet goed is, heb ik bijlange zo geen grote behoefte aan sex.

Ik ben misschien een rariteit, maar ik kan er vaak véél meer van genieten om te zien dat mijn vrouw een goed orgasme heeft, door bv. masturbatie, zonder dat ik er zelf op en in moet :)
Klaarkomen is er voor mij dan ook niet bij, gewoon het feit dat zij genoten heeft geeft mij dan genoeg voldoening.

En er worden zeker geen nieuwe verwachtingen gecreëerd. Dat weet zij maar al te goed. Iedereen doet waar hij of zij zich goed mee voelt, zonder de andere te kwetsen. Alles komt op z'n tijd. En zij geeft aan dat de tijd er is om met dit bezig te zijn. Op haar ritme.

Ik hoop dat je mij wat begrijpt.
Lieve groetjes,
ZenSpirit.
Geen man/vrouw is je tranen waard, en degene die dat is maakt je niet verdrietig

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » za 26 augustus 2006, 14:06

@Zenspirit Amen!!

heb je posting zitten lezen, en wat een handelend partij, kan jij in deze wezen, je passie voor en genietende naar je vrouw is mooi om te lezen,
ik verwoord hem zo, * zie het als een grote suprise party die ik mij vrouw wil aan bieden , om op die manier weer opnieuw te leren genieten van haar VROUWZIJN **

ik ken een xx aantal mannen die het net zo benaderen, en er verschijnt altijd een zachte lach rond mijn mond, wanneer ik dan weer eens hoor waar mannen toe in staat zijn in hun creativiteit om hun vrouw te laten zien ik heb je lief en waardeer het zo wat en hoe je bent en doet.

en hun hoor ik vaak zeggen al is je maar een paar uur zonder de beslommeringen van kinderen , dat zie ik haar weer stralen en vol goede moed.. opgeladen en al

sfinxs

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » za 26 augustus 2006, 16:55

Dat zou héel goed kunnen ZenSpirit, dat al je plannen juist voortkomen uit die gesprekken met haar. Dat zul jij beter weten dan ik :wink:

En nee, je bent geen rariteit. Je klinkt als een man die open staat voor je gevoelens en die van anderen. Dat heet in mijn visie eerder een Schat.

Succes op jullie weg.
Liefs, Princess


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten