Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » wo 18 augustus 2010, 14:39

so what

als je er maar van geniet :wink:

je leeft maar 1 keer
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

X80
Berichten: 29
Lid geworden op: di 17 augustus 2010, 10:40

Berichtdoor X80 » wo 18 augustus 2010, 15:06

haha dat is waar. genieten doe ik er zeker van...
moet ook zeggen dat ik twijfel of ik mijn relatie moet door zetten hoor even. maar had nooit van mezelf verwacht dat ik dit zou doen. offtopic

DenHaag2014
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 oktober 2014, 14:08

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor DenHaag2014 » di 28 oktober 2014, 14:37

Ik heb sinds enkele jaren een soort van minnaar. We spreken elkaar vaak via mail en appen en we zien elkaar soms. Eens per drie maaanden ongeveer. Het gaat met ups en downs.
Hij is niet trouw, ook niet aan mij. Ik weet sws van twee andere vrouwen.
Nu heeft hij een stel gevonden via internet (half met mijn instemming) waar hij een ruil mee wil doen, inmiddels heeft hij al kennis gemaakt met de vrouw. Ik sta er een beetje dubbel in. Moet ik dit alles beeindigen of zal ik mij (wederom) in het avontuur storten. Op het eerste gezicht lijkt het een leuk stel maar voel ik mij wel aangetrokken tot de vrouw en minder tot de man. Graag jullie advies! Kan het niet kwijt aan vriendinnen.
Laatst gewijzigd door DenHaag2014 op wo 29 oktober 2014, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor nikki-wear » di 28 oktober 2014, 16:03

DH2014, wat mij niet duidelijk is, dat is of jij naast deze minnaar je eigen relatie hebt.
Maar los daarvan is de vraag wat jij werkelijk wilt. Wil jij een minnaar die ook anderen ziet, dan is dat goed. Jij bepaalt. Heb je er moeite mee, dan is het verstandig om het te bespreken met de consequentie dat je minnaar daar niet in mee wilt gaan.

Ik had zelf ook een minnares naast mijn relatie (zonder mede weten van mijn vrouw). En later heb ik een relatie gehad waarbij we beiden afgesproken hadden om niet het alleen recht met elkaar te hebben. Een heerlijke relatie. Ieder zijn vrijheid. Het was geen vrijgevochten bende, maar het was verrijkend.

Bij deze laatste voelde ik me het best. Maar als ik dat niet had kunnen doen, dan had ik een keuze moeten maken, accepteren of stoppen. Eén ding is zeker, vasthouden aan iets waar je je niet in kunt vinden, is volgens mij geen optie. Er lopen genoeg leuke mannen (en vrouwen) rond. Ik hoop dat ik je wat op weg heb kunnen helpen.

Gr Nik
Laatst gewijzigd door nikki-wear op di 28 oktober 2014, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Nelly » di 28 oktober 2014, 22:18

Mijn advies bij dingen uitproberen is: kleine stapjes & heldere tekst/ setting die zorgt dat je altijd kunt bijsturen of stoppen als iets niet meer 'klopt'.

Als ik ergens inspring/ overheen stap - ben ik er vervolgens niet helemaal meer bij & kunnen dingen op vervelende ervaringen uitlopen. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor anderen. En dat is de bedoeling niet, toch??

Renate
Berichten: 10
Lid geworden op: za 11 oktober 2014, 19:39

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Renate » wo 29 oktober 2014, 21:12

Ik heb al jaren een vaste minnaar, zonder medeweten van mijn man of zijn vrouw. We mailen elkaar zeer regelmatig en zien elkaar af en toe.
Het contact met hem maakt me blij en is echt een toegevoegde waarde in mn leven.

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor nikki-wear » do 30 oktober 2014, 13:31

@Renate,
Ik heb al jaren een vaste minnaar, zonder medeweten van mijn man of zijn vrouw. We mailen elkaar zeer regelmatig en zien elkaar af en toe.
Het contact met hem maakt me blij en is echt een toegevoegde waarde in mn leven.
Ik herken dit, en ik heb dit ook als prettig ervaren. Ik had wel diep van binnen het gevoel dat ik iets deed wat ik niet moest doen. Maar omdat de situatie in mijn huwelijk niet veranderde, ook niet na gesprekken hierover, heb ik de stap genomen. Nadat ik met mijn vriendin (minnares) was samen geweest was ik ook veel blijer en hield ik ook veel meer van mijn vrouw. Dus het heeft mij veel goed gedaan en mijn huwelijk echt verlengd.
Er is één gevaar, bescherm je tegen verliefd worden. Anders gaat het fout (bij mij is dat niet fout gegaan).
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Snoozie » do 30 oktober 2014, 15:33

Er is één gevaar, bescherm je tegen verliefd worden.
Wijze woorden.
Vindt deze door scha en schande 'wijs' geworden vriendinnetje van een bezette man

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Noortje » do 30 oktober 2014, 15:39

Hoe doe je dat?

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Peter50 » do 30 oktober 2014, 18:27

Goede vraag, Noortje. Volgens mij kan dat niet. Ik hoor mensen die hun eigen gevoelens willen besturen altijd in grote verbazing aan.
  Echte liefde is niet blind.

Renate
Berichten: 10
Lid geworden op: za 11 oktober 2014, 19:39

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Renate » do 30 oktober 2014, 21:00

Er is één gevaar, bescherm je tegen verliefd worden. Anders gaat het fout (bij mij is dat niet fout gegaan).[/quote]

Verliefdheid maakt het hebben van een minnaar zeker niet eenvoudiger... Heb wel verliefde gevoelens gehad (en soms gewoon verdomde lastig te voorkomen, je deelt heel veel met diegene).
Maar die fase "ben ik gepasseerd". Hij is me erg dierbaar, dat is gebleven.

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor nikki-wear » vr 31 oktober 2014, 1:45

Verliefd worden of niet? Het is soms moeilijk, soms gaat dat makkelijker. Maar wij (ik en vriendin) hadden allebei dat we ons huwelijk niet in gevaar wilde brengen. Het ging bij ons om de sex en om samen te praten over onze perikelen in onze relaties. Duidelijke afspraken gemaakt. En dat heeft gewerkt.

Soms had ik een zwak moment en soms had zij dat. En we hielden elkaar in balans. Als je twijfelt aan je eigen relatie, dan ben je veel vatbaarder. Dat kan je jezelf wel al afvragen. Wat voor mij ook een motivatie was om het niet uit de hand te laten lopen was dat ik niet wilde dat mijn relatie beëindigd zou worden in een rel. Ik respecteer(de) mijn ex vrouw en zou dat haar (en niemand) aan willen doen.
Tja lastig om te verwoorden (het is al laat :roll: )
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)

Renate
Berichten: 10
Lid geworden op: za 11 oktober 2014, 19:39

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Renate » vr 31 oktober 2014, 21:30

[quote="nikki-wear"]Verliefd worden of niet? Het is soms moeilijk, soms gaat dat makkelijker. Maar wij (ik en vriendin) hadden allebei dat we ons huwelijk niet in gevaar wilde brengen. Het ging bij ons om de sex en om samen te praten over onze perikelen in onze relaties. Duidelijke afspraken gemaakt. En dat heeft gewerkt.

Soms had ik een zwak moment en soms had zij dat. En we hielden elkaar in balans. Als je twijfelt aan je eigen relatie, dan ben je veel vatbaarder. Dat kan je jezelf wel al afvragen. Wat voor mij ook een motivatie was om het niet uit de hand te laten lopen was dat ik niet wilde dat mijn relatie beëindigd zou worden in een rel. Ik respecteer(de) mijn ex vrouw en zou dat haar (en niemand) aan willen doen.
Tja lastig om te verwoorden (het is al laat :roll: )[/quot

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Nikki-wear, herken je gevoel en de gemaakte afspraken met je vriendin.
Heb ook soortgelijke afspraken met mijn vriend. En dat maakt het wel duidelijk. Geen van tweeën is van plan of bereid de eigen relatie op het spel te zetten of de partner te kwetsen.
Maar jij hebt het nu over je ex vrouw.... Ben je uiteindelijk dan toch verder gegaan met je vriendin?

nikki-wear
Berichten: 199
Lid geworden op: vr 03 juni 2005, 15:32
Locatie: flevoland
Contacteer:

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor nikki-wear » za 01 november 2014, 15:53

@Renate, nee ik ben niet met haar verder gegaan. We hebben nog zeker veel contact, en zij is nog getrouwd. Dat is ook goed.
Ik miste meer in mijn huwelijk dan alleen heerlijke sex en praten loste het niet op. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om er mee te stoppen. Best moeilijk en voor mij uiteindelijk wel het beste. Ik ben nu single en vrij :D en geniet daar enorm van.

:) Nik
It's better to burn out,
then to fade away.
(Kurt Cobain)

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Wie heeft er een minnaar/minnares ?!

Berichtdoor Peter50 » za 01 november 2014, 16:20

Heb ook soortgelijke afspraken met mijn vriend. En dat maakt het wel duidelijk. Geen van tweeën is van plan of bereid de eigen relatie op het spel te zetten of de partner te kwetsen.
Ik begrijp de motivatie om het niet uit de hand te laten lopen, maar het is me nog steeds niet duidelijk hoe je verliefdheid kunt voorkomen. Dat voorkom je toch niet met het maken van afspraken?
  Echte liefde is niet blind.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten