Een helemaal kaal en glad kutje!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

emigrantje
Berichten: 3
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 0:27
Locatie: buitenland

Berichtdoor emigrantje » wo 21 februari 2007, 16:12

Mijn Manonekke, met zeer gevoelige huud en zeker in haar aantrekkelijkste regionen, gebruikt veelal Veet-crême. Sinds kort is ze zeer enthousiast over een heel eenvoudig door batterijtjes aangedreven baardtrimmertje van een paar Euroos. Niet omdat de haardos zo weelderig is maar omdat het zonder irritatie werkt; ook op de schaamlipjes. Wie geïnteresseerd is in het merk vande trimmer kan ff mailen.
je kunt geen EL aan je eigen lengte toedoen...

Kulderzipken
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 11:32
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Kulderzipken » di 27 februari 2007, 19:23

Volgens mij is dit onderwerp binnenkort achterhaald. :shock:
http://www.nietvoordepoes.nl/nvdp/modul ... icleid=245
Carpe Diem

Aradia
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 20 oktober 2006, 16:33
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Aradia » di 27 februari 2007, 19:43

Hallo iedereen!

Ik laat me ook harsen/waxen en ik zweer erbij! Ik heb veel haar daar en kan nooit zo goed alle plaatsen, dus voor mij kwam het echt als een geschenk toen ik erachter kwam dat je het kunt laten harsen.

Mijn 'minder harige' vriendinnen vinden het ook wel prettig dat ze niet lang hoeven te scheren, maar voor hun is scheren ook een oplossing. Ikzelf krijg het nooit zo glad met scheren dan als ik het krijg door te laten harsen.

Ik doe het bij een heel lief Braziliaans vrouwtje, gewoon bij haar thuis, ze maakt de wax zelf van allerlei natuurlijke producten. Ik heb nooit last gehad van irritatie zoals ik het wel eens heb gehad van mn benen harsen (of desnoods van scheren).

Toch ga ik ook de tip van het scheren met olie eens proberen! Klinkt goed!

Groetjes,
Aradia

Ladyxxx
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 0:21

Berichtdoor Ladyxxx » zo 04 maart 2007, 1:28

Wij (mijn man en ik) zijn op dit ogenblik bezig met IPL een verbeterde versie van het laseren. Juist om van alle irritatieplekjes af te komen (scheer nu zo'n jaar of 10). Over 2 weken mijn 2e behandeling... dus ik kan nog niet al te gek uitweiden over resultaten, maar na mijn 1e behandeling komen de haren al wel zachter terug als wat het was en de huid is een stuk rustiger. De techniek is ook niet echt pijnlijk, zoiets als een buikspiertrainingsapparaatje op baterijen, maar dan veel zwakker. Mijn huid was een avond gevoelig, maar de volgende dag was dat weggetrokken (smeren met aftersun). De kosten voor een behandeling zijn € 130,00 (geheel kaal) en de gemiddelde mens heeft er 8 tot 10 nodig en tussen de behandelingen in zit er bij ons 9-12 weken... ik ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat :wink:

Voor het scheren betreft ... hema mesjes voor de heren, echt superscherp (en tegen hele schappelijke prijzen) met zoals al eerder genoemd een herenscheergel ... na het scheren talken om zweetbultjes te voorkomen, olie versterkt alleen maar de irritatie bij mij.
I am just me...

jules
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 februari 2007, 17:51

Berichtdoor jules » zo 04 maart 2007, 15:43

hallo iedereen

ik gebruik ook veet-creme special voor de bikini lijn.. werkt iedeal en je haartjes komen zachter trug dan met scheren.. t duurt alleen wat langer omdat je t natuurlijk in moet laten trekken.. maar ik ben er erg tevreden over

kus en succes

ster
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 07 mei 2006, 22:14

babyolie

Berichtdoor ster » zo 04 maart 2007, 21:39

Na de tips hier ben ik naar de winkel gegaan om babyolie te kopen. Ik heb op mijn been even een stukje geprobeert met olie te scheren, maar dat irriteerde enorm. Ik weet niet of dat komt omdat ik een beetje ongeduldig was :? , of dat ik niet tegen die zwitzal kan..

Ik ga binnenkort nog maar weer, rustig, een stukje proberen...
Laatst gewijzigd door ster op do 12 april 2007, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Chemistry
Berichten: 6
Lid geworden op: do 15 maart 2007, 18:53
Locatie: Randstad, Rechtenstudent

Berichtdoor Chemistry » do 15 maart 2007, 20:55

Idd goed om scheerolie te gebruiken of babyolie. Ik zou toch om de dag scheren omdat je huid geirriteerd kan raken en dat kan soms best pijnlijk zijn!
Do you feel it...;)

Salangaantje
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 31 december 2006, 3:23
Locatie: België, studente

Berichtdoor Salangaantje » vr 16 maart 2007, 1:41

Baby-olie is zeer ok, maar wel onder de douche of tenminste op een natte huid aanbrengen bij het scheren!!! Anders krijg je inderdaad irritatie...

zoenn

Louvre
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 16 maart 2007, 20:06
Locatie: België

Berichtdoor Louvre » za 17 maart 2007, 15:08

Werkt dit ook met amandelolie?

Salangaantje
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 31 december 2006, 3:23
Locatie: België, studente

Berichtdoor Salangaantje » za 17 maart 2007, 18:31

Ik denk dat de soort olie niet zoveel uitmaakt, als wel het feit dat olie ten eerste niet wegvloeit onder de douche en ten tweede de huid kalmeert en ervoor zorgt dat je mesje er strak overheen glijdt...

zal straks eens een poging wagen met olijfolie ;-) en laten weten hoe dàt gaat.

zoenn

aja
Berichten: 55
Lid geworden op: di 06 februari 2007, 22:30

Berichtdoor aja » ma 19 maart 2007, 23:27

gewoon na t doucen niet afdrogen en dan olie op je huid en scheren maar.
maakt niet uit wat voor olie ik gebruik babyolie omdat ik dat overal voor gebruik.
live is to short to live slow

Louvre
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 16 maart 2007, 20:06
Locatie: België

Berichtdoor Louvre » wo 21 maart 2007, 20:35

Heb van die babyolie van Johnson en Johnson gekocht.
Maar nu tot het besef gekomen dat ik geen douche heb (ben net verhuisd)
Doenbaar in bad dan?

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » do 22 maart 2007, 14:30

Ja tuurlijk doenbaar in bad !!
Al zou ik het wel pas aan het eind van het badritueel doen ivm drijvende plukjes haar !! 8)

(ik gebruik ook altijd babyolie, maar dan wel na het douchen)
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

AnneBelle
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 18 februari 2005, 10:28
Locatie: Aan zee

Berichtdoor AnneBelle » do 22 maart 2007, 15:11

Gewoon harsen het is even pijnlijk maar dan heb je ook wat ;-)
Afbeelding Liefhebben is meer lief dan hebben.

vlijtig liesje
Berichten: 83
Lid geworden op: di 11 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor vlijtig liesje » do 22 maart 2007, 20:19

Ik gebruik scheermes van mijn vriend met eigen (inderdaad Hema, niet beweegbare) mesjes, en zijn scheerschuim (Gilette gel). Als je je vaak scheert, went je huid eraan, geloof ik, want ik heb geen last van irritatie meer. Gebruik geen after-shave! En het leukst is het om je te laten scheren, naar dat moet je wel durven. Scheer je voor de eerste keer, haal eerst een tondeuse over je kutje, en scheer van boven naar onder. Later kun je wel tegen de haren in scheren voor een beter resultaat.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten