* Worden forumvrienden altijd irl vrienden?

Moderators: Oceann, JanWbr

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » do 16 november 2006, 10:01

vrienden.....
ik heb er een paar op she :D heerlijke oprechte,fijne mensen die voor altijd een plaatsje in mijn hart hebben
een heb ik er deze zomer ontmoet irl en ook mijn gezin heeft haar nu geadopteerd :lol:
memory heerlijk chaotisch,zo gevoelig achter een muur van spot en humor
warm en eerlijk
en dan stille,iemand die denkt zoals ik denk,vaak mijn zinnen uitspreekt voor dat ik het doe
altijd tijd maakt en precies weet wanneer je een knuffel nodig heeft
anne,een groot hart en zoveel invoelingsvermogen
chatvriendschap niet echt???
echt wel
ik kan me mijn leven niet meer voorstellen zonder deze mensen
Women need a reason to have sex. Men just need a place

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » vr 17 november 2006, 12:23

vrienden..
ik heb virtuele en irl vrienden..het een is niet meer of minder dan het andere..ik weet dat er mensen zijn die mij raken, waar ik van ben gaan houden..kan dat..en volmondig ja..ik zou ze niet graag missen..soms moet je ze missen..maar ze zijn zo enorm waardevol..

Ik heb gejankt met ze, gelachen..ze hebben me geerd over mijzelf..over he,..geen mooier ding dan mensen....
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 19 november 2006, 21:04

Is iemand die je ivl hebt leren kennen, maar een keer irl hebt ontmoet een irl of ivl vriend(in)?
Is iemand die je alleen ivl kent, maar waar je heel veel mee deelt geen irl vriend(in)?

Vriendschap is wat je voelt voor iemand; of je de persoon nou wel of niet gezien hebt. En het digitale tijdperk (hoewel schrijven ook wel wat heeft) maakt het nu eenmaal mogelijk om met iemand, zonder deze te hebben ontmoet, een band op te bouwen.
Je (ik) word alleen zo nieuwsgierig, je wilt die persoon zo graag eens een keer zien, vastpakken, op een terrasje zitten, face to face praten enz. enz.
Helaas, de mensen waar ik ivl om ben gaan geven wonen in 'uithoeken', meer dan 100 km ver weg. Net zoals ik voor hen in een uithoek woon....

Fuutje
(voor wie ivl toch ook irl is)
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Hub

Berichtdoor Hub » zo 19 november 2006, 21:23

Je (ik) word alleen zo nieuwsgierig, je wilt die persoon zo graag eens een keer zien, vastpakken, op een terrasje zitten, face to face praten enz. enz.
Helaas, de mensen waar ik ivl om ben gaan geven wonen in 'uithoeken', meer dan 100 km ver weg. Net zoals ik voor hen in een uithoek woon....
Als het maar lang genoeg duurt, de band blijft, en jullie beiden 50 KM reizen, dan moet het toch mogelijk zijn :roll:

Ach en anders is daar altijd nog de o zo gezellige Shespot meeting, die zo af en toe de kop opsteekt :wink:

Hubbie

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » zo 19 november 2006, 21:33

Is iemand die je ivl hebt leren kennen, maar een keer irl hebt ontmoet een irl of ivl vriend(in)?
Is iemand die je alleen ivl kent, maar waar je heel veel mee deelt geen irl vriend(in)?
Beide ja.
Eerst de tweede vraag: Ik heb één man op dit forum ontmoet, die ik alleen virtueel ken (verder ook nog telefonisch, maar niet irl) waar ik veel voor voel, een diepe vriendschap! Misschien als we elkaar irl zouden ontmoeten dat het niet eens iets zou zijn, maar ik zie hem als een echte, weliswaar virtuele vriend.

Vraag 1: ik heb een man hier ontmoet die in mijn stad woont. Ik heb hem een paar keer gezien, toevallige ontmoetingen en voel inmiddels een echte vriendschap met hem. Maar er is een grote maar, mijn partner weet van ons contact en vindt dat moeilijk, zeker vanwege de soort site waar we elkaar hebben leren kennen. Zijn vrouw weet van niets.
Ik wou dat ik hem ergens anders had leren kennen, want ik weet zeker dat hij dan een goeie vriend was geworden, zonder verliefdheid, van mijn kant, van zijn kant kan ik daarover niet oordelen. Het klikt goed tussen ons.
Ik zie nu zo even niet een mogelijkheid om iets op te bouwen, zonder tegen wensen van partner in te gaan. Erg jammer.

eL

guinevere
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 11 februari 2005, 0:41
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor guinevere » ma 20 november 2006, 14:28

In al de jaren dat ik op het internet ben aangesloten, dat ik mijn deel heb gehad aan chatten, mailen etc, dat ik vriendschap heb gevonden, liefde zelfs, dat ik mensen heb zien komen, mensen heb zien gaan....op het moment dat ik besef dat ik dank zij de virtualiteit mezelf heb leren kennen, mezelf heb voelen groeien, dat ik eindelijk geworden ben wie ik altijd al wou zijn, onder andere dankzij en door anderen....op hetzelfde moment dat ik weet dat ik al evenveel heb toegelaten als losgelaten, dat beiden me winst hebben gebracht, dat niks me nog verbaast....kwam er een nieuwe vriendschap mijn stabiele en iets rustiger-wordende leventje binnengevaren.

Hij op zoek naar - voornamelijk - "spannende" dates buiten zijn huwelijk, ik gewone toeschouwer die wel ziet wie er langsvaart met zijn bootje.
Het klikt wonderwel, al vanaf de eerste mails. Er zijn afspraken : ik ben niet op zoek naar sex, verliefd worden is uit den boze en een relatie zit, voor beiden, noch in de wens noch in de mogelijkheden. Maw, de krijtlijnen zijn getekend.

Daarbinnen ontwikkelt zich algauw een diepe, hechte, intense ...virtuele... vriendschap. Er wordt gefilosofeerd, gelachen, muziek wordt gedeeld, film- en boekennieuws worden uitgewisseld en we vinden bij elkaar de spreekwoordelijke schouder om op uit te huilen....kortom, een rijke aanvulling van ons beider leven.

Na een paar maanden van heel intense mailuitwisseling besluiten we om elkaar te ontmoeten, ergens halverwege onze woonplaatsen. Het wordt een superleuke middag met een lunch en daarna een korte wandeling. Het "beeld" dat we van elkaar hadden, via de mails en ook via een foto, blijkt te kloppen. Ik vind hem een heel lieve, warme man met een groot hart waar ik me heel erg op mijn gemak bij voel. Gevoelens, verliefdheid, heb ik niet voor hem. Omgekeerd voel ik van hem uit wél aantrekkingskracht.
Uiteraard spreken we daar, na onze ontmoeting, nog over in de mails.

Zijn vrouw, waar hij zielsveel van houdt en die hij niet kwijt wil, is niet op de hoogte van onze contacten en eigenlijk ook niet op de hoogte van zijn verlangens en de zoektocht naar zichzelf. Ik, van mijn kant, "luister", help, reik tools aan. Omgekeerd kan ook ik bij hem terecht met mijn probleempjes. Hij "draagt" me vaak door zijn grote enthousiasme en positivisme.
Na een aantal maanden kunnen we er beiden niet omheen dat we een gevoel naar elkaar toe hebben van "jou wil ik niet kwijt"....als vriend, als maatje.

We hebben het er wel eens over hoe fijn het zou zijn als ook zijn vrouw mij kende. Ik voel ook een diepe verwantschap met haar en met haar problemen. Op een bepaalde manier benijd ik de manier waarop hij met haar omgaat, zijn liefde voor haar en de relatie tussen hen beiden, zonder daar; op welke manier dan ook, een sta-in-de-weg voor te willen zijn.

En dan komt de dag dat ik op vakantie vertrek en ik voel een grote triestheid van zijn kant omdat de mailtjes een tijd uit zullen blijven. Bij mijn terugkomst zit er een kort, zakelijk, koel berichtje in mijn Inbox dat hij "alles" heeft opgebiecht aan zijn vrouw, dat ze (uiteraard) heel ontzet, boos en verdrietig was om datgene wat zich "achter haar rug om" heeft afgespeeld en dat hij alle contact met me moet verbreken. Ook al had ik me daar al heel lang op voorbereid, kon ik me probleemloos verplaatsen in de gedachten en gevoelens van zijn vrouw, toch was ik heel erg geschrokken en ontdaan van deze manier van "afscheid nemen". Ik voelde me - letterlijk - weggegooid.

Positief vond ik dan weer dat deze schok hen beiden weer heel dicht bij elkaar bracht..... er moest worden gepraat, ze moesten vooruit. Ondanks zijn schrijf- en spreekverbod hebben we nog een paar keer kort contact gehad. Ze werken serieus aan hun relatie....ze zijn in therapie, vinden elkaar stilaan terug.... naast het verdriet af en toe zijn er ook heel veel mooie, nieuwe dingen.....soms, zo zegt hij, zijn we weer verliefd als in onze begindagen :)....dat vind ik dan weer fantastisch en het maakt me oprecht blij en gelukkig voor hem/hen dat het zo voelt....

En toch, mijn God, wat heb ik het moeilijk gehad met de leegte die er plots viel !!! Met “zijn” wegvallen, als persoon, als lieve mens, al de dingen die we deelden, konden delen…. Het heeft me best wel een beetje geknakt… mijn vertrouwen in de vriendschap vooral. En dan denk ik : “nu heb je je lesje toch wel gehad,nooit meer !!”….om dan even later vast te stellen dat het niet anders kan als je 200% “geven”, op het moment dat mensen diep je wezen binnensluipen !!

guinevere (in wiens kasteel altijd (ver)warm(de) vriendschapskamers ter beschikking zijn...)

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » wo 22 augustus 2007, 12:22

In al de jaren dat ik op het internet ben aangesloten, heb ik mijn deel gehad aan chatten, mailen etc, heb ik vriendschap gevonden, liefde zelfs, ....en ik besef dat ik dank zij de virtualiteit mezelf heb leren kennen, mezelf heb voelen groeien, dat ik eindelijk geworden ben wie ik altijd al wou zijn, onder andere dankzij en door anderen....

Deze (licht gewijzigde) quote is mij uit het hart gegrepen Guinevere!

Van sommige mensen die je nog nauwelijks kent, heb je meteen al het gevoel dat ze irl vrienden zouden kunnen zijn... ;)
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Gebruikersavatar
millie
Berichten: 827
Lid geworden op: di 22 januari 2002, 2:01

Berichtdoor millie » wo 22 augustus 2007, 12:26

Helaas net weer verkeerd gequoot ;)
De bovenste alinea was van Guinevere, in de posting voor de mijne.
Die daaronder is mijn reactie.

Nb. persoonlijk vind ik mannen vaak heel nuttig, zoniet noodzakelijk, om mijn technische tekortkomingen te compenseren :))
Welcome to my world of makebelieve. Check your reality at the door!

Lotusvrouw
Berichten: 123
Lid geworden op: za 24 februari 2007, 23:42
Locatie: Belgie - Ondernemend
Contacteer:

Berichtdoor Lotusvrouw » wo 22 augustus 2007, 23:04

Friends or not?

Shespot. Onbekend voor mij toen ik in 2003 de wereld wijde web ontdekte, begon mijn hart sneller te kloppen. Onbekend als ik toen was met seksualiteit en hoe er mee om te gaan bleef ik maar terugkomen. De mooie verhaaltjes – de mooie ontdekkingen – en vooral de openheid waar mensen zich mee openstelde en hun grootste emoties - frustraties –en passies lieten zien. De mogelijkheid om op een andere manieren van erotiek te mogen genieten. Ik – die niet eens wist hoe mijn lichaam werkte (ohjaa, de theorie en de praktijk had ik wel al lang achter de rug ) maar ik was nooit helemaal IN mijn lichaam. Ik genoot wel – maar had geen idee wat voor genot mijn lichaam mij nog zou kunnen schenken als ik het echt zou toelaten!
Shespot ontdekken is voor mij een duidelijke kentering geweest, ik heb door de mensen die Shespot maken leren genieten – en daarvoor ben ik voor de rest van mijn leven dankbaar. Ook al ben ik nooit echt superactief geweest. Lezen - hier en daar een opmerking achterlaten –en dan terug verder doen met mijn leven dat ik in het echt had. En uiteraard meer ervaring opdoen ;-)
Ook al deed ik nooit echt me wat betreft “vrienden” maken. Nog nooit gedaan, ook niet in het echte leven. Ik ben nu eenmaal iemand die niet zo graag hetzelfde denkt als de meerderheid. Altijd geleerd dat iedereen een stuk (voor hun) waarheid hebben.
Gevoelens en emoties van anderen kan je zo moeilijk echt weten. Je kunt veronderstellen ja – maar nooit echt weten. Redenen des te meer voor mij om uit bepaalde discussies te blijven. Het kost me te veel energie om uit te zoeken over wat dat de discussie over gaat, laat staan dat het mogelijk is om uit te zoeken wie uiteindelijk gelijk heeft.

Juist omdat Shepspot voor mij zo’n belangrijke plek is geworden - doet het me pijn dat er – juist hier – soms zoveel onrust bestaat.
Ook juist nu voor de meeting, omdat ik (tja, toch nieuwsgierig geworden naar de mens achter de verhalen) binnenkort heel veel van jullie in het echt zal ontmoeten. Er werd hier geopperd dat de meeting een scheiding zou kunnen betekenen voor diegene die komen – en diegene die niet kunnen of door andere redenen wegblijven. Niets daarvan! De meeting heeft een thema, namelijk Love, Peace and Happiness! Ik doe dan ook een warme oproep aan iedereen – diegene die komen – en diegene die deze keer thuisblijven – aub, laat elkaar in de waarde!
Iedereen heeft de recht om een menig te verkondingen, maar doe dat alstublieft op een manier die Shespot waardig is. Shespot heeft voor heel wat mensen (niet alleen mij neem ik aan) heel wat toegevoegd aan hun leven. En dat is aan jullie allemaal te danken.

Met heel veel liefs
Lotusvrouw
The name we give to something shapes our attitude toward it.
Katherine Paterson

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » wo 22 augustus 2007, 23:46

Lotusvrouw, een mooi, open posting van je met veel herkenbare ervaringen :-)

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » wo 22 augustus 2007, 23:51

dit weekend komt een dierbare vriendin bij mij logeren die ik zonder she nooit had ontmoet om de simpele reden dat we letterlijk ieder aan de andere kant van het land wonen
nog enkele shespotters zijn mij heel dierbaar geworden
virtueel kan levensecht worden.............. gelukkig wel :D
Women need a reason to have sex. Men just need a place

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » do 23 augustus 2007, 0:20

Ja soms wel.
sommige vaag
sommige zeer close
een enkele nog closer
sommige blijven
anders gaan

E.
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » do 23 augustus 2007, 22:55

Ik heb de man van mijn leven ontmoet door she...

dus dat zegt genoeg denk ik :)

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » vr 14 september 2007, 13:52

Afgelopen weekend mijn eerste meeting in Antwerpen met Shespotster/spotters meegemaakt. Ik heb gemerkt dat ik een sterke band heb gebouwd met een paar mensen. Mensen die ik alleen had leren kennen vanuit topics/postings en een enkel PMmetje.

Uiteindelijk heb ik niet het gevoel 'bedrogen' uit te zijn gekomen; eerder aangenaam verrast.

Het enige verschil met vriendschappen die van meet af aan IRL zijn geweest is dit:
Ik merk dat ik van mensen al meer diepere achtergrondinformatie weet, diepgang die me onbewust een extra band geeft, voordat het visuele aspect gaat meewegen.
Juist het visuele aspect (oa. de uitstralig) geeft in sommige gevallen nog een extra laagje, een extra charme.

Ventje
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » vr 12 december 2008, 1:26

* Worden forumvrienden altijd irl vrienden?

Nee. Niet altijd.
Panta rhei.


Terug naar “Maatschappelijke kwesties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten