Tantra, de yoga van de sex.. wie kent het /doet het??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Tantra, de yoga van de sex.. wie kent het /doet het??

Berichtdoor Jippie » vr 06 januari 2006, 0:12

Ik las in een bad een verhaal over een echtpaar dat sexueel zeer actief is maar beoefenen alleen tantra.
Sinds de man het tantra beheerst had hij een totaal orgasme maar wel zonder zaadlozing. :roll:

Tja, ..klinkt als een boel wazige blabla.. :?
dus Jippie kijkt op het www en googled naar tantra.
Ik wordt daar echter weinig wijzer van.
Veel zweverige dingen en ik heb geen flauw idee wat ik me er bij voorstellen moet.
Zijn er mensen op het forum mensen die aan tantra doen of hun sexleven een impuls geven d.m.v. tantra?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » vr 06 januari 2006, 17:54

orgasme zonder zaadlozing wordt vakkundig uitgelegd en onderwezen onder andere door Mantak Chia. Er is ook een boek door hem voor de vrouw, zij kan dan leren hoe de sexuele energie als een baan doorheen het lichaam te laten gaan en zo tienvoudig dieper een orgasme te ervaren. Het zou ook het beste cosmeticamiddel zijn.

het zijn eeuwenoude technieken die enorm veel geduld en wil vereisen. In onze samenleving is het niet simpel om je aan zo'n project te zetten. kan ook gevaarlijk zijn als de energie te vroeg vrij komt zonder de kunst te beheersen om die energie te controleren en te begeleiden. Zo zouden mensen gek geworden zijn etc.

maar het is zeker mogelijk. Ik ken twee mannen die orgasmes hebben zonder zaadlozing. Het ultieme antieconceptiemiddel.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 06 januari 2006, 18:28

( sorry ff offtopic..) :shock: sinds wanneer lees jij in bad.............sinds wanneer ga jij in bad ipv onder de douche, heb ik wat gemist?? :mrgreen:

Als je weer terug komt zullen we dan gaan oefenen in tantrasex Jip.??
:twisted:

(Ontopic) @ Bell...zonder zaadlozing wil nog niet zeggen zonder voorvocht, dus geen ultieme anticonceptie zou ik zo zeggen...:roll:

X Mas..

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » vr 06 januari 2006, 18:32

@massie wel, die Mantak Chia bijvoorbeeld heeft in zijn leven twee zaadlozingen gehad. De ene om de boel even te reinigen, de andere om een kind te 'maken'. Dus als dat zo zelden gebeurt bijvoorbeeld, denk ik niet dat er zich veel sperma bevindt in het voorvocht. Of misschien heb ik het mis natuurlijk.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » vr 06 januari 2006, 18:56

@ Bell: ik vind een zaadlozing als 'reiging' best wel een vreemde gedachte eigenlijk. het klinkt alsof sperma 'onrein' is... :roll:. sorry als dit te veel off topic is

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 06 januari 2006, 18:59

Geloof jij in sprookjes Bell?? :shock:
Nee, grapje!!...er wordt altijd gewaarschuwd voor voorvocht.
Daarom is 'voor het zingen de kerk uit gaan' ook geen goed anticonceptiemiddel.
Er zijn karrevrachten mensen die het zo doen, maar je zult maar net pech hebben.
Sommige mensen worden nou eenmaal zwanger als je er maar naar wijst bij wijze van spreken..
Ik zou het dus geen anticonceptie willen noemen, maar misschien wel een verrijking van het sexleven van sommige mensen.
Alhoewel ik zelf de voorkeur geef aan een stevige vrijpartij met zaadlozing zonder geestelijke concentratie...gewoon lekker pats boem klaar.:mrgreen:.maar wie weet komt het ooit nog..

Groetjes Mas.

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » vr 06 januari 2006, 19:07

@massie maar, het is toch zo dat sperma in het voorvocht zit doordat het nog een restant is van de vorige zaadlozing? Dus, als je zelden een zaadlozing hebt, blijft het sperma mooi in de bal. ahum. denk ik

@hadewijch: sperma dient in Mantaks geval dus juist als reinigend middel. Snap je? Als je jaren geen zaadlozing hebt, is het juist *fris* om de deur eens open te zetten.

Maar wat weet ik er in godsnaam van, dus ik laat het topic even verder zijn gang gaan :D

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 06 januari 2006, 19:19

@massie maar, het is toch zo dat sperma in het voorvocht zit doordat het nog een restant is van de vorige zaadlozing? Dus, als je zelden een zaadlozing hebt, blijft het sperma mooi in de bal. ahum. denk ik
Dat denk je dan goed fout..:mrgreen:
Voorvocht is (ik citeer:) doorzichtig vocht dat uit de penis komt als een man opgewonden is.
· Het komt al uit de penis vóórdat de man een zaadlozing heeft.
· Dit opwindingsslijm bevochtigt en reinigt de urinebuis voordat het sperma naar buiten komt.
· Het kan om een enkele druppel gaan of een theelepeltje, maar er zijn ook mannen die geen voorvocht hebben.
· In voorvocht kunnen zaadcellen zitten!!! De terugtrekmethode is daarom geen goede manier om zwangerschap te voorkomen.
Als meisje ben je ontzettend stom als je bij het neuken vertrouwt op een jongen die zegt: “Ik zal voorzichtig zijn” of "Ik zal je niet zwanger maken”: geen enkele jongen heeft controle over het voorvocht.


Groetjes Mas.

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » vr 06 januari 2006, 20:51

Om op de vraag terug te komen....ja Jippie, den deze dus :wink:
Wij hebben dit geheel spontaan ontdekt. We kunnen alle twee op een heel "andere" manier klaarkomen, meerdere keren zelfs. Het klinkt misschien wel zweverig, maar daarom niet minder waar :wink:

Wil wel benadrukken dat er wel altijd een "echte" volgt hoor :lol: Dus ie wordt wel "gereinigd" (what's in a name....)

Juist omdat het spontaan gebeurde (elkaar masseren, zeer lange vrijpartij......), was het nog leuker. En wordt het elke keer beter :wink: Erover lezen is prima, maar verwacht niet dat je dan direct een Tantrameester wordt...dat wordt je vooral door heul veel geduld - te voelen - en jezelf te laten gaan.

Have Fun!
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » ma 09 januari 2006, 13:23

Een beetje meer uitleg...

Van http://www.tantra-lotus.com/orgasme.asp

Bij ‘normale’ seks vindt het voorspel de opwinding en het orgasme in een tijdsbestek van ongeveer 25 minuten plaats. Deze tijd is te kort om de Shakti goed te doen opstijgen, de Shiva goed te doen dalen, elkaar te laten ontmoeten en van daaruit Prana te ontwikkelen. Meestal is de opwinding de spelbepaler, laten we ons leiden door de opwinding, waardoor we te snel overgaan op orgasme gerichte seks.

Bij Tantra is dit geheel anders. Zo-wie-zo werken we niet op fysiek maar op energetisch niveau wat een totaal andere uitwerking heeft. Natuurlijk voelt de massage ook fysiek prettig aan, gebeuren er dingen in het lichaam en kan er zelfs een vorm van opwinding ontstaan, maar binnen de Tantra is deze totaal anders dan bij seks.
Tantra is het aanmaken, sturen en reguleren van bepaalde energiestromen. Doordat deze middels de massage over het gehele lichaam verdeeld wordt wordt het gehele lichaam een groot erogeen gebied waar de energie zeer goed voelbaar is. Je voelt je krachtiger, meer ontspannen, vrijer en energierijker dan daarvoor. dat is de fysieke uitwerking. Daarnaast heeft Tantra ook een hele grote spirituele en energetische uitwerking.


Shiva - Shakti De mannelijke (Shiva) en vrouwelijke kant (Shakti)
Prana:levensenergie

Januce
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » ma 09 januari 2006, 21:57

Wie amper aan tijd kan vrij maken voor gewone sex kan tantra wel helemaal vergeten zo te zien.
:shock:

Ik heb altijd vooroordelen over deze dingen:
vage en zweverige types met geitenwollensokken of hippieflodderkleren.

En dan heb ik het al weer gehad.
Ik voel me te veel kerel om me daar mee in te laten Maar aan de andere kant trekt het wel weer mijn aandacht.

Ik moet maar op priveles denk ik :mrgreen:
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » di 10 januari 2006, 0:18

Ik heb even gewacht met posten in dit topic omdat ik het lastig vind mijn gedachten over tantra onder woorden te brengen al heb ik enige ervaring.

Ik doe wel eens een tantra-workshopje. Dat woord express in bold omdat ik daarmee al eerder in een soortgelijk topic mensen geshockeerd heb :lol:

Nou is tantra geen beschermd begrip, iedereen mag er wat anders onder verstaan (en dat gebeurt dan ook) Mijn definitie, maar die is dus nogal beinvloed door die workshops, is ongeveer als volgt:

Tantra is een aan het boeddhisme verwante filosofische stroming die erotiek en andere wereldse geneugten niet ziet als belemmering maar juist als hulpmiddel bij spirituele ontplooiing.

O jee, bij het woord spirituele ontplooiing zie ik Jippie al afhaken, onder het verzuchten van "geteinwollensokken..." Sorry, ik weet even geen andere formulering.

In ieder geval, waar het om gaat is dat de meeste godsdiensten alle leuke dingen in het leven aan banden leggen. En dat dat dan niet hoeft. Genieten kan ook heel meditatief zijn. En dat kan gelden voor sex maar ook voor chocola.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » di 10 januari 2006, 11:28

:)
Laatst gewijzigd door hadewijch op wo 02 mei 2007, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » di 10 januari 2006, 11:46

Het maakt denk ik even niet uit of we nu weten dat tantra uit boedhisme of hindoeisme komt. Het komt uit het oosten en is daar verankert in bepalde stromingnen van de religie.
Frans zegt het goed denk ik: in tantra word (onder andere!) sexualiteit erkend als mogelijke weg om tot spiritueel inzicht te komen. Het is een methode om tot jezèlf te komen.
Momenteel is tantra erg "in" en dat zo in eigenlijk twee stromingen denk ik: een eerste ( de grootste ben ik bang) is die stroming van mensen die uitbreiding van hun sexualiteit zoekt en tantra als één van de mogelijkheden daarvoor zien. Deze mensen hebben eigenlijk geen behoefte aan (of misschien zelfs geen boodschap aan-) het spirituele in tantra. Deze maand een tantra workshop, volgende maand ergens anders naartoe.
De tweede stroming is die welke in meer of mindere mate wel die spirutaliteit nastreeft.
Ik denk zelf dat tantra zonder spiritualteit niet veel meer zal blijken te zijn dan een kortdurende (de zoveelste?) kick, net zoiets als je afrukken met je linkerhand onde je been door. Want de kortdurende sexuele kick zal altijd weer gewenning geven.
De echte tantra met een leerweg op het spirituele vlak houdt nooit op, omdat de verrijking op een veel breder vlak plaatvindt.

MK, één met zijn linkerhand

knipoog
Berichten: 162
Lid geworden op: di 18 december 2001, 2:01

Berichtdoor knipoog » di 17 januari 2006, 9:48

Deze vorm van beminnen (vindt ik mooier woord) gaat heel erg diep en veel intenser.
Intussen weet ik dat deze vorm me enorm aanspreekt en het ook zoveel meer geeft.
Samen met mijn huidige partner deel ik dit ultieme genot, geluk wat je ook noemen wilt.....het is een verrijking.
Ook de langste reis begint bij de 1e stap.........


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 9 gasten