'ben wat later; net ongesteld geworden!'

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

'ben wat later; net ongesteld geworden!'

Berichtdoor Jessebel » di 13 december 2005, 13:50

Niet bepaald een groot probleem, maar ik vroeg me af hoe dit nou zit.

Vandaag ongesteld -aan het/ge- worden.. maar heb ook stage op dinsdagen. Nu weet ik dat ik even niets moet doen, maar het over een uurtje weer veel beter gaat.

Daarom kom ik later op de middag alsnog langs, want ik wil gewoon niets missen.

Maar hoe leg je dat nou uit? 'Ik voelde me ineens heel ziek, maar ik ben nu ineens weer helemaal beter!' :roll:

Het is zoveel makkelijker om een excuus te verzinnen, maar vind dat eigenlijk onzin (en dat had ik van te voren kunnen melden).
Aan de andere kant; tegen een man die je niet zo kent kan je toch moeilijk zeggen; tja, die dag van de maand, dan weet ik dat ik even een paar uurtjes uit roulatie ben.
Kan je dat eigenlijk zelfs wel tegen een vrouw zeggen op de werkvloer, die je niet zo goed kent?

Iaw ; hoe geaccepteerd is het eigenlijk, ongesteld zijn? We weten allemaal (vooral vrouwen) hoe het kan zijn, maar toch voelt het als taboe om het rechtuit te zeggen. :?

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » di 13 december 2005, 13:55

Jessebel

nu is mijn ervaring in deze dat veel mannen die een leidinggevende functie hebben meer begaan zijn met de vrouwen kwaaltjes zo een keer per maand dan een vrouw,, maar misschien heb ik de verkeerde vrouwen getroffen in hun leiding geven :?

ging wel naar mijn werk.. en meldde dan even ik ben er wel maar ben er niet ben vaag en heb pijn..
aahaa klonk het dan.. neem een kopje thee.. warm je voeten.. en laat het even.. kom even bij dan zien we zo dadelijk ..

sfinxs

altijd gewoon gemeld daar het elke maand weer het zelfde liedje was :(

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » di 13 december 2005, 15:32

Eigenlijk praat ik er liever niet over, en al helemaal niet met mannelijke collega's of mannelijke leidinggevenden.
Alleen met vrouwelijke collega's, maar dan alleen als het werken niet zo soepeltjes verloopt.
Sommige collega's hebben er begrip voor, maar er zijn d'r ook die het allemaal maar onzin vinden !!
Die zullen dus wel nooit last van pms hebben ....
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

Nyck
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 27 september 2004, 17:32
Locatie: Haarlem

Berichtdoor Nyck » di 13 december 2005, 17:28

Jess neem van mij aan dat zowel de mannelijke leidinggevenden als de mannelijke collega's het heel goed begrijpen.

Degene die er de (al zo bekende) grapjes over maken zijn ten eerste niet origineel meer en ten tweede stom bezig en dat mag je ze zeggen ook !!!

Nyck..
Afbeelding

RichardW
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 10 december 2001, 2:01
Locatie: ver van de haven

Berichtdoor RichardW » wo 14 december 2005, 15:51

Een smoes ophangen werkt niet als je inderdaad maandelijks een paar uur "wegvalt" Het gaat opvallen.

Daarnaast is mijn ervaring dat als je langer met elkaar werkt, ik van een redelijk aantal vrouwen door heb wanneer ze ongesteld zijn, of moeten worden. Door verandering in gedrag en humeur.

En als laatste, er is best een grote kans dat die mannelijke collega wel eens een relatie heeft het gehad met een vrouw met pms problemen. Dat hoeft niet te betekenen dat er altijd op het moment zelf begrip voor is (erg naar als iemand er niet is, of strontchagrijnig oid, zeker als het druk is) maar buiten die momenten zal er wel begrip voor zijn.

Het is als het weer, noch jij noch degene tegenover je kan er iets aan veranderen. Al kan ik de regen waar ik net doorheen moest fietsen hartgrondig vervloeken :)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 14 december 2005, 18:49

Ik heb het gewoon gezegd gisteren, tegen mijn vrouwelijke begeleider. Gewoon tussen neus en lippen door; "ik had even erg veel rug en buikpijn, sorry dat ik wat laat ben :wink: "

Geen vreemde reactie gehad gelukkig (maar ze wist wel gelijk wat ik bedoelde haha) :)

Gelukkig heb ik geen last van pms, en ik ben niet iedere maand een paar uur uit de 'roulatie'... maar op de dag zelf kan ik meestal van te voren wel aanvoelen of de krampen echt erg gaan worden...

Maar ik vroeg het me dus wel af.... Want je zegt ook gewoon dat je naar de tandarts moet, of ziek bent. Maarja het andere is voor velen weer een wat intiemer detail...

Tja.... :roll: :)

Bedankt voor de reacties!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten