liegen tegen jezelf; mijn mening

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

liegen tegen jezelf; mijn mening

Berichtdoor Jessebel » za 02 juli 2005, 5:43

En nu..... een zeer openhartig gevoelstopic/bericht....

Ik ben nu thuis.... heb mijn liefie en mijn vriend achtergelaten.. ik trok het niet meer en wilde naar huis.. die twee waren al diep in conversatie... ik had genoeg gehad en had ineens heel veel zin in schilderen...

Met keiharde muziek zit ik lekker expressief te werken.. zo'n gigantisch gevoel van vrijheid, geluk.. en daarbij het besef dat het allemaal INEENS kapot kan gaan... maar ik was er OH ZO bewust bij... en een mens kan gewoonweg niet meer genieten.. dat weet ik zeker...

en tegelijk valt er ZO'N groot verdriet over me heen... wetende dat zoveel mensen elkaar beduvelen.. zovelen elkaar pijn doen.. zoveel leed, door jaloezie.. egoisme... etc etc...

ik moest denken aan alle keren dat ik hier gelezen heb.... dat iemand wil vreemdgaan.. iemand vreemdgegaan is.. adviezen dat diegene gewoon zijn mond moet houden.. het principe dat eerlijk zijn egoistisch is.. omdat je daarmee alleen je eigen schuldgevoel kwijtraakt.. :evil:

ik geniet .. maar ben ZO bewust.. als het ooit fout gaat.. was ik er zelf bij..

Ik weet alles.. pijnlijk en heerlijk.. ik leef..

maar het bezorgt me zo'n pijn... frustratie... gewoon.. een kutgevoel... als ik ervaar of lees.. hoe anderen een -voor de buitenwereld zo'n fijne- kutrelatie hebben.. vol manipulatie en bedrog.. en dan maar met bullshit het goed te lullen.. zichzelf erboven zetten... op een manier dat zij zelfs (!!) nobel zouden zijn...

ik wil altijd inleven.. begrip hebben... tot een zekere hoogte lukt dat.. maar nu even niet...

Ik minacht de mensen die hun partner (waar ze ZELF voor kiezen!!!) besodemieteren.. ik minacht mensen die niet eerlijk durven zijn.. waarom niet? bang dat de ander wegrent? Dan weet je toch al genoeg..??

Leef mensen leef... wees verantwoordelijk voor de daden die volgen uit gevoel.. gevoel ben JIJ... en als het de partner is waarover je tegen de buiten wereld zegt dat hij/zij Zo goed bij je past etcetc.... houdt die van JOU
met alles erbij.. maar waartegen je intussen liegt, verborgen houdt... of gewoonweg verzwijgt.. ben OF jij fout.. of is de partner gewoonweg niet degene die echt van je houdt met alles erop en eraan...

Wat ik wil zeggen... de ideale partner behoort je soulmate te zijn.. of iig degene die je ALTIJD zal begrijpen.. of proberen te begrijpen... mensen die dingen verzwijgen... (en er ook nog een excuus voor vinden ook :? ) weten toch in feite al dat hun pqartner niet degene is die zij kennen van buiten en binnen..

Waar ben je bang voor? iets kwijt te raken dat toch al niet zo dicht bij je staat blijkbaar?

fuck mensen het spijt me. wat moet je hiermee....

I dont know.. maar als iemand dit leest.. die voelt wat ik bedoel.. ga ervoor.. volg je hart.. en neem daarbij WEL de verantwoordelijkheden.. dan weet je gelijk waar je staat...

Jessebel - die weet dat ze maar 1 keer leeft.. misschien zelfs kort (you never know) die weet dat haar partner haar partner is JUIST omdat hij haar begrijpt.. zelfs die kutirritante dingen :wink: .. en dat is wederzijds.. mijn liefde is mijn allerbeste vriend..

@ mensen die liegen; als je liegt of verzwijgt... hou je jezelf voor de gek..
ben je niet trouw aan jezelf... de grootste leugenaar ben je voor jezelf

Mijn uitspraak is; liegen tegen je partner.. is toegeven dat hij/zij niet werkelijk met je verbonden is...

Ik heb wat op ja :wink: maar dat maakt deze post een heel eerlijke :wink:

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 02 juli 2005, 7:21

jessebel , het is vast een heel eerlijke en spontane posting maar voor mij zit er teveel vanzelfsprekendheid in je idee .

Niet iedereen heeft een partner bij wie alles bespreekbaar is en ik vind dat we anderen niet mogen beoordelen en minachten .

Maar het is mooi en goed voor je dat je het geluk hebt zo'n open relatie tenvolle te kunnen beleven met een open en gul partner .Wees blij en geef het aan anderen door door je houding en je uitstraling .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Annabel
Berichten: 42
Lid geworden op: di 15 maart 2005, 10:09

biecht

Berichtdoor Annabel » za 02 juli 2005, 7:41

Ik lees het stuk dat als je maar gaat biechten bij je partner dat alles goed is?
Wat is waarheid? Wat is liegen? Vanuit de cosmos gezien kun je niet liegen.
Want alles wat je doet heeft karma. En met karma betaal je zelf de rekening.
Of je nu alles opbiecht of niet.Fijn dat jij met deze "waarheid" wilt leven. Maar ik geloof in de wet van oorzaak en gevolg. En dat je alleen veranderlijk bent voor je zelf. En dat we allemaal onderdeel zijn van deze cosmos.
Zonder oorlog is er geen vrede, zonder honger geen overvloed,om er maar een paar te noemen. Mijn mening is dus dat ik alleen met mijn karma te maken heb. :D

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » za 02 juli 2005, 7:49

woow

jessebel!

zo zouden de mensen met elkaar om kunne gaan, heel mooi paradijselijk zelfs ... maar het is niet het LEVEN, hoe graag je ook zou willen , hoe graag je ook alles vanuit een open bron liefheb,

ik sluit mij daarin bij annabel, we zijn elk een stukje van een geheel de kosmos, van uit daar karma ( klinkt zwaar maar kan ook heel veel moois geven)

sfinxs
altijd in conclaaf met haar zelf

Dragana
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 september 2004, 16:56

Berichtdoor Dragana » za 02 juli 2005, 8:18

Jeessebel, minachting, eerlijkheid... Hmmm, wat zegt dit over jou? Behalve dat je teveel op had ;) waardoor het moeilijk is om dit onsamenhangend relaas echt serieus te nemen...
Denk dus dat je post meer over JOU zegt dan al die mensen of hun eigenschappen die je zo minacht... Misschien iets over de eigenschappen die je in jezelf minacht... Dat omarmen, nuchter en bewust, nou, dat is pas eerlijkheid... Doe je jezelf niet tekort of overschat je jezelf misschien?

athena
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 18 juli 2004, 11:36
Locatie: Utrecht

Berichtdoor athena » za 02 juli 2005, 8:20

Jessebel, ik ben het volledig met je eens. Ik probeer ook altijd eerlijk te zijn, door m'n ex te vaak bedrogen, en volgens velen té eerlijk. Ik heb vrij weinig geheimen, stel me vrij snel kwetsbaar op, met de weternschap dat ik sterk genoeg ben om dat te kunnen doen. Mensen kunnen mij kwetsen, verdriet of pijn doen, maar het is een stuk moeilijker om mij te breken.

Maar ook besef ik dat niet iedereen zo sterk is. Dat mijn ex toen niet zo sterk was. Dat mensen bang zijn, zwak soms, omdat ze al te vaak verlaten zijn vanwege hun eerlijkheid. Omdat ze zelf hebben geleerd dat je mensen niet kunt vertrouwen. Dat mensen liegen en bedriegen. En vanuit dat referentiekader zelf verder leven. Er zitten altijd wel redenen achter.

Ieder mens maakt keuzes, niet altijd de juiste, maar iedereen moet er achter komen wat voor hem/haar werkt. Liegen en oneerlijkheid in een relatie werkt nooit optimaal naar mijn mening, maar begrijp ook de angsten van een ander. Waarom anderen wél die keuzes maken. Ik keur het af ja, vind het zwak, maar zal te persoon daar niet om veroordelen. Wel heb ik natuurlijk mijn grenzen als ik het zélf meemaak in een relatie.
Every person is a new door to a different world

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » za 02 juli 2005, 9:01

Wat een (ver)oordeel zeg !

En dan strakst posten dat je het niet zo bedoelde maar dat je een slok te veel op had ? Of eh .. laat me raden.... je meent het in wezen echt nog steeds alleen je hebt je wat ongelukkig uitgedrukt vanwege de drank?

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » za 02 juli 2005, 9:25

Lieve Jess,
Leuk dat je ook met een slok op hier een stuk neerzet me voor jou overduidelijk grote waarde. Dat getuigd toch maar van durf. Werk het verder uit straks en zoek naar parallel in het schilderij dat je gemaakt hebt!

Zou het kunnen zijn dat je ergens diep in jezelf de kwetsbaarheid en het gevaar voelt, òf de angst voor het eventueel kùnnen gebeuren, dat deze door jouw verfoeide oneerlijkheid ook in jouw intieme kring zou kunnen sluipen?

liefs, MK
Laatst gewijzigd door mykittens op za 02 juli 2005, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

liegen tegen jezelf, mijn mening

Berichtdoor Mutsen » za 02 juli 2005, 9:42

Iedereen moet kunnen doen wat hij of zij wil.
Dit alleen niet zonder elkaar te 'beduvelen'
Dat doet namelijk pijn!
En erachter komen nog veel meer!!!
Zolang je maar eerlijk bent......

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » za 02 juli 2005, 9:43

En alles wat je zegt, zegt meer over jezelf van over die ander......

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » za 02 juli 2005, 9:55

sorry, van=dan.

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » za 02 juli 2005, 13:09

Ik begrijp wat Jessebel bedoelt .. in een perfect wereld zou het gewoon zo simpel moeten zijn.. recht is recht, krom is krom. Maar het gaat niet altijd om de man of vrouw in kwestie, meestal zijn er andere faktoren die meespelen zoals kinderen zieke partners of wat het niet zij.

Niet alles is over 1 kam te scheren, elk mens is uniek met diezelfde unieke situatie. Ze bedoelt het vast niet als een aanval aan degeen die niet zo leven. Op zich een interresante insteek, kan een mooi topic worden indien men zich niet aangevallen voelt.

:) groeten deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » za 02 juli 2005, 13:45

Ik ben benieuwd naar het kunstwerk dat je hebt geschilderd vannacht. Met de passie die uit je posting dendert, zal het vast prachtig zijn geworden! 8)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 02 juli 2005, 13:47

Ik heb de reacties nu niet eens gelezen...
Lees net mijn eigen post... in mijn hart voel ik dit ja.. echt.. al heel lang.. (weten meeste shespotters wel.. :oops: )
en ik MOEST het gewoonweg kwijt..

Maar het komt over als 'jessebel weet het allemaal'... met het vingertje wijzend... en dat is niet zo. ik weet wél wat ik voel.

maar oke is het niet. I know. het spijt me als ik mensen boos heb gemaakt.. (minachten is een heel groot woord die ik niet had mogen gebruiken.. alhoewel.. die heb ik al eerder gebruitk in deze context)

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 02 juli 2005, 14:16

Goed.. nu alles gelezen.. Nee Melixande ik zeg dus niets over drank :wink:


Jeessebel, minachting, eerlijkheid... Hmmm, wat zegt dit over jou? Behalve dat je teveel op had ;) waardoor het moeilijk is om dit onsamenhangend relaas echt serieus te nemen...
Denk dus dat je post meer over JOU zegt dan al die mensen of hun eigenschappen die je zo minacht... Misschien iets over de eigenschappen die je in jezelf minacht... Dat omarmen, nuchter en bewust, nou, dat is pas eerlijkheid... Doe je jezelf niet tekort of overschat je jezelf misschien?
Ja dat besef ik.. het zegt heel wat over mij... maar niet over die in mezelf.. tenminste.. nee ik heb nooit meegemaakt dat ik met een leugen leefde. Het zegt heel veel over mijn verdriet. en woede, maar ik weet niet waarom dit me altijd zo aangrijpt. Zit dit nu ook met een traan te schrijven, but dont know why (nee te laat voor pms :lol: ).
Ja ook een beetje met een soort angst van mij te maken (goed gezien). Anders zou het me niet zo treffen.

Wat is die angst? kan ik dus niet benoemen.. maar wat mijn moeder vaker heeft gezegd verklaart het wel; de grootste eenzaamheid ervaar je wanneer je samen bent.
Dat is voor mij een van de grootste leegtes.. en ik begrijp niet waarom zovelen juist voor die leegtes kiezen :?
(nee MK niet de angst dat het in mijn kringetje sluipt.. dat weer niet)

nee het is niet overschatten.. al komt het wel zo over (helemaal!)..
Het is wat Define zegt. Het even niet begrijpen waarom de rest van de wereld niet net zo simpel is.. een perfecte wereld. ja...

Dankje Define voor je laatste post. Je hebt helemaal gelijk en meestal zie ik dat wel zo :wink: Met een korte post zet je me weer even in de realiteit :)

merci

Staat verder overigens veel moois... @Annabel.. Karma en wet van oorzaak en gevolg. Dat spreekt niet tegen. want daar ben ik mee eens. Het ligt er dus net aan hoe je het interpreteert :wink:

(ik blijf maar schrijven hier haha)
Kirsten... ook fijn stuk... wat je schrijft over jongere stellen... juist. heb ook heel eerlijk en kritisch moeten beschouwen of dat niet het geval was bij ons (aan het begin). Ik begrijp dat het daarin kan vervallen. Bij oudere stellen trouwens ook :wink: .

Gek eigenlijk... ben blij dat ik het geuit heb want hier staat nu al zoveel waar ik iets mee kan.... sowieso nadenken, overwegen, tot beter zelfinzicht komen... nu nog op een rijtje zetten *ahum* :wink:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten