.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

.

Berichtdoor rusteloze dame » ma 10 januari 2005, 2:15

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 10 januari 2005, 3:07

Ja ik herken dat echt wel..

Gelukkig rookt mijn vriend ook, dus dat is geen probleem..
Het is wel zo dat ik s'morgens echt geen rook wil ruiken; ik vind dat verschikkelijk (raar maar waar), en mijn vriend was ochtendroker toen ik hem leerde kennen. Daarintegen was ik een laatroker, en kon zelfs in bed voor het slapen gaan nog wel genieten van een nachtpeukje... Grappig om te zien dat, zodra we samenwoonden, de gewoonten zijn veranderd; ik rook nooit meer vlák voor het slapen gaan, en mijn vriend niet in de uurste uurtjes na het opstaan..
Onze 'trek' is helemaal samengegaan; en dat zonder bewuste afspraken ofzo...

Mijn eerste zoen was met een roker, toen ik niet rookte, en ik zal dat nooit vergeten. Ja dat is een asbak (en vooral voor de eerste keer, wanneer zoenen zowieso een beetje teleurstellend is).
Ik heb in de tussentijd met vrouwen gezoend die of niet roken, of niet drinken-of iets anders drinken (en ik drink droge witte of rosee; best overheersend ook), en ik hou daar altijd rekening mee.. wat drinken betreft neem ik eerst een slokje van wat zij drinken, en (wat roken dus ook betreft) eerst een pittig kauwgummetje ofzo. En vreemd genoeg gaat dat best spontaan hoor.. eigenlijk blijkt het lief over te komen, dat ik dus wel wat onzeker ben en rekening met de ander hou... Het heeft zo zn charme :wink:

No problem dus, ik heb tot nu toe alleen complimenten gehad hihi :lol:

Hansje
Berichten: 725
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 1:01
Locatie: West-Brabant

Berichtdoor Hansje » ma 10 januari 2005, 10:21

Ik heb momenteel geen relatie en de 'partners' die ik de laatste jaren gehad heb rookten niet en dat was geen toeval. Het zal voor mij geen breekpunt zijn in een relatie, ik begin er namelijk niet aan.

Hans. (zou ik daarom nog partnerloos zijn :evil: )

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » ma 10 januari 2005, 11:36

ik ben heel blij dat mijn lief niet rookt... ik dnek niet dat ik het zou kunnen verdragen.
de echtgenoot van mijn zus rookt wel (ondanks enkele stoppogingen) maar die mag sowiso niet binnen of in de auto roken en ook niet waar de kinderen bij zijn.. dus wind of regen, meneer gaat alle avonden toch eens buiten een sigaretje roken (hoe hij het op zijn werk regelt weet ik niet)
Het zal wel wennen vermoed ik bij het kussen, maar als niet-roker zal het toch altijd een beetje "vies" blijven denk ik...
:) Live to love, love to love, love to live! :)

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » ma 10 januari 2005, 12:20

Ja mijn lief rookt ook weer. En ik vind het zo vreselijk.
Het is inderdaad vies, die lucht is niet alleen in zijn mond, maar hangt om hem heen. Maar het roept geen weerzin op gelukkig.

Maar het meest nog ben ik zo bang dat hij jong doodgaat en mij als jonge weduwe met de kinderen achterlaat. Elke sigaret is voor mij een nagel aan zijn doodskist.
Zoveel mensen dichtbij of verderweg zijn al veel te jong overleden....
Ik ben werkelijk elke dag bang. En verhalen over opa's die al rokend toch 95 zijn geworden helpen daar niet tegen.

En dat het zoveel geld kost vind ik ook vervelend. We hebben het best krap. En dan moet ik nog meebetalen aan de sigaretten ook!

En ook vaak irritant dat hij als het net gezellig is, of het druk is met de kinderen, hij net even moet gaan roken. Buiten dus. Binnen word hier niet gerookt. Al helemaal niet met onze astmatische kinderen.

Maar het is geen reden om uit elkaar te gaan. Dat is nog niet in me opgekomen. 'Slechts' een bron van ergernis.
Maar áls hij dan jong doodgaat zoek ik wel een nietrokende man.

Amada

Anacha
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 april 2002, 1:01
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor Anacha » ma 10 januari 2005, 13:21

Ja, ik vind het echt smerig ... zoenen met een roker :mrgreen:
So why don't you stand up and be
Beautiful
(Marillion)

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 10 januari 2005, 14:04

Ik rook zelf, mijn man niet meer, wel jaren gedaan. Gelukkig maakt mijn man er geen probleem van dat ik weer rook. (ben 3 jaar gestopt geweest)
Als hij er wel moeite mee zou hebben, zouden we hier een probleem hebben denk ik. Ik vind nog steeds dat roken moet mogen. Het is mijn leven, mijn lichaam, en ooit zal ik wel stoppen ja, maar nu nog niet. Niemand kan mij ook zeggen dat ik moet stoppen.
Ik houd overigens wel rekening met mensen die niet tegen rook kunnen. Om medische redenen bijvoorbeeld. En als ik ergens kom waar niet gerookt mag worden, doe ik dat dus ook niet. Of in de tuin ofzo.

Ik denk dat als jij zo anti roken bent, je idd het beste een partner kunt zoeken die ook anti rook is. Lijkt mij een hoop ergernis voorkomen. Nu weet ik wel dat je het niet echt voor het zeggen hebt, maar kan me ook zo voorstellen dat het je tegenhoudt om een relatie te beginnen met een roker.

Het is en blijft een hekel punt.

Shazzz-rookt rustig door 8)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

HerrMohawk
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 juli 2003, 13:53

Berichtdoor HerrMohawk » ma 10 januari 2005, 14:29

mensen kunnen zo... intolerant zijn :s
zat deze zomervakantie met 'n paar vrienden van vrienden
te eten in 'n restaurant, was daar een meid en e kerel,
wel echt yuppievolk dat er vast van overtuigd was dat de wereld
om hen draaide en dat wie niet met hun mening niet deelde
marginalen zijn, ze waren al wat? een jaar 2 jaar samen
ik zat na 't eten 'n sigaret te roken aan de andere kant van de tafel
+-2.5m verwijderd.
haar ongelooflijk genuanceerde beeld van de wereld:
Ik weet dat we al lang samen zijn en ik kan me best voorstellen dak me leven ga doorbrengen met deze kerel, maar hij weet dat als ie ooit 'n sigaret aanraakt ik weg ben.

nou nou grote liefde hoor?
kweenie, maar als die kerel op z'n binnen 'n paar jaar
opeens beslist dat ie 'n biertje eigenlijk veel lekkerder vind
met sigaretje derbij ( wat mijn mening is) en dat ie dus
heel sporadisch es wil roken?

Dodoketjn
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 09 augustus 2004, 13:48
Locatie: België

Berichtdoor Dodoketjn » ma 10 januari 2005, 15:37

Mijn vriend rookt, spijtiggenoeg, ook en ik niet..ben al 5 jaar gestopt wegens astma. ik vind het heel spijtig dat hij rookt maar eigenlijk heb ik niet zo een erge last van...als ik em kus enzo ook niet..vind ik zelfs soms lekker :wink: mss is het omdat ik nog soms nr een sigaretje verlang.

maar er is ook nog goed nieuws..over 2 weken stopt hij :lol: want dan is hij een maand thuis... dus duimen voor hem dat het hem lukt!!

XXXXXXXX
Dodoketjn

SaN
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 02 augustus 2004, 15:46
Locatie: Rotterdam, student
Contacteer:

Berichtdoor SaN » ma 10 januari 2005, 16:54

Na een aantal stoppogingen, ben ik nog steeds een (bewuste) roker.
Ik moet zeker wel zeggen dat ik eraan verslaafd ben :(
Mijn vriend daarentegen is een gezelligheidsroker. Hij kan stoppen wanneer ie wil :x Maar omdat ik ook veel (of regelmatig, maar warschijnlijk is mijn regelmatige roken ook veel roken :) ) rook, doet hij vaak met me mee.

Hij kan alleen niet tegen de rook als ie net wakker is. dan gaat hij vreselijk niezen. Dus ik rook niet in zijn buurt als hij net op is. Pas na ongeveer 4 uur kan hij het wel hebben.
We roken ook niet (meer) in de slaapkamer, maar dat vond ik zelf ook echt gaan stinken op een gegeven moment.

En voor het slapen gaan, netjes alle asbakken in huis legen, dan ruikt het huis 's ochtends altijd fris. :D
It is better to have loved and lost than never to have lost at all.
Samuel Butler (1835 - 1902)

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » ma 10 januari 2005, 17:07

Mijn eerste vriendin rookte .
Mijn vrouw rookt en zelfs meer dan mij dus qua soren of "asbakgeveoel" heb i nooit ondervonden.
Waar ik problemen mee heb is enkel de zondagmorgen na een laat uitgelopen feest waar er veel gerookt en gedronken werd.
Dan kan ik geen rook genieten de eerste uurtjes maar dan .........
s'morgens ben ik altijd al op weg naar mijn werk voor iedereen opstaat maar ben wel blij want die sigaret voor het ontbijt kan ik niet verdragen .

miki
Berichten: 104
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 2:01
Locatie: Brabant, communicatie-adviseur

Berichtdoor miki » ma 10 januari 2005, 19:31

Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt op verzoek van mijn kids en toenmalige vriendje, die een erge hekel had aan het feit dat ik rookte... dat deed ik dus zowieso niet in zijn bijzijn en/of in zijn huis, maar het bleef voor hem een issue, mede omdat zijn vader aan longkanker gestorven was. Achteraf ben ik zo blij dat ie met mijn kids heeft samengespannen... ik ben er nu vanaf en daar heel gelukkig mee.

Zou nu nooit meer voor een rokende partner kiezen. Jakkie... heb er echt een hekel aan gekregen, maar probeer ook geen freak te worden... niets zo erg als van die gefrustreerde oud-rokers.

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 10 januari 2005, 21:05

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » ma 10 januari 2005, 21:24

Ik heb een keer een vriendinnetje gahad die rookte. Het betrof een vakantieliefde die zich grotendeel in Indonesie afspeelde en daar rookt toch al iedereen, dus dat m'n lief rookte kon er ook nog wel bij. En ik had haar op een zeker moment zover dat ze niet op de hotelkamer rookte. Maar dat van die asbak uitlikken klopt dus, kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Of ik weer verliefd zou worden op een roker? Tja, je hebt het inderdaad niet helemaal in de hand. Meestal reken ik voor roken twee strafpunten :lol: maar iemand kan dat natuurlijk compenseren met andere kwaliteiten... dus ik sluit het niet helemaal uit..

Anacha
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 april 2002, 1:01
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor Anacha » ma 10 januari 2005, 22:00

Voor ik een relatie met iemand aan ga probeer ik er zeker achter te komen of diegene rookt. Ik zal wel moeten, kan er niet tegen. Een relatie met iemand die rookt is dus onmogelijk. En tot nu toe ben ik alleen gevallen op mensen die niet roken of ermee konden stoppen.

Groeten Elaine
So why don't you stand up and be
Beautiful
(Marillion)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast