"Dressed To Kill"

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

OneWomanLover
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 09 juni 2004, 6:36

"Dressed To Kill"

Berichtdoor OneWomanLover » vr 24 december 2004, 9:26

Dressed to kill

In het forum “Het gevoel van.......nylons” ontstond een discussie of aantrekkelijke vrouwen die veel aandacht besteden aan hun uiterlijke verzorging en zich sensueel / vrouwelijk presenteren per definitie koel en afstandelijk zijn, onbereikbaar en hooghartig.

Hoe zien jullie dat? Zijn er verschillende types (we zijn nu toch lekker aan het generaliseren)? Ik ben met name (altijd wel eigenlijk) benieuwd naar het verschil tussen hoe enerzijds mannen hier tegenaan kijken en anderzijds hoe vrouwen dit ervaren. Ook ben ik benieuwd of dit verschijnsel ook bestaat bij mannen die er goed uitzien en bewust met hun uiterlijk bezig zijn. Zijn die in jullie beleving ook altijd gevoelloos en hard of is het daar juist andersom, hoe mooier, hoe gevoeliger? Ik ben heel benieuwd.

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » vr 24 december 2004, 11:57

Nou, da's natuurlijk iets persoonlijks hoe mannen dit zien. Zoals alles hier. :lol: Maar goed. Voor zover ik indrukken ontleen is het dat vrouwen die er verzorgd en vrouwelijk uitzien.... het verkiezen er verzorgd en vrouwelijk uit te zien. Geeft ze een goed gevoel klaarblijkelijk (als ze het voor zich zelf doen) en ontlenen er uitstraling aan. Prima toch. Met alles toch zo. Je huisje kan tiptop zijn, je kunt een snelle sportscar rijden. Da's een keuze. Zegt niet zoveel over innerlijk. Let wel: zegt ook nix over of iemand oppervlakkig is. Maar gewoon dat iemand om mooie dingen geeft.

Te vaak bestaat namelijk de gedachte dat als iemand er als een slons uitziet, dat hij of zij heel veel 'innerlijks' te bieden heeft. Neeee, ook dat is een keuze.

Wat je misschien wel kunt zeggen is dat vrouwen die er verzorgd en vooral vrouwelijk uitzien - iemand gister The Two Jakes gezien? - leuk kunnen bijdragen aan wat onderscheid. Net zoals veel vrouwen het leuk vinden als manlief er eens in pak bijloopt. Of meteen maar een (kinky) uniform. :lol: :wink:

PS: o sjittes, je vroeg vrouwen om hun mening...

:oops:
Op Venus zeggen ze: het wil me niet te binnen schieten. Op Mars: ik kan er niet op komen.

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » vr 24 december 2004, 14:23

Ik heb dat andere topic niet zo gevolgd moet ik zeggen, maar vind het een rare gedachte.
Wellicht willen sommige mannen wel dat vrouwen in deze kleding koel en afstandelijk zijn,...en is het een onbewuste wens! :wink: :wink:
of gooi ik nu olie op het vuur! :shock:
Is het een invulling van de man zelf die de vrouw in die positie duwt, of is het ook echt zo?
Lana
Laatst gewijzigd door lana op vr 24 december 2004, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 24 december 2004, 15:00

Dat is toch ook niet wat OWL zegt?

Het ging toch over ijskoningininnen? Nee die naam gaven zij eraan in het andere topic.
Ik weet wel over welke types ik het heb. Vrouwen met perfecte grime maar daarbij uit de hoogte zijn, in niemand geinteresseerd behalve henzelf, en het liefst voor een spiegel zitten. En vaak wat ordi, die vrouwen (die ik bedoel). Maar het is moeilijk zoiets in woorden te omschrijven. En zo klinkt het zo banaal. Maar wellicht weet men wat ik bedoel...

Wat zag ik laatst in een film... ohja; "kijk die vrouwen, geen stijl, en toch verwaand zijn!"

-Dressed to kill.. (heerlijk..) het gaat mij om de attitude en niet het (sexy) kleden..

JaJa
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 december 2004, 11:29
Locatie: NoordNederland

Berichtdoor JaJa » vr 24 december 2004, 16:22

Als ik me mooi aankleed, dan voel ik me zelfverzekerder.
Ik doe het dus puur voor mezelf.

OneWomanLover
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 09 juni 2004, 6:36

Berichtdoor OneWomanLover » za 25 december 2004, 7:51

Even voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dàt alle vrouwen die er geweldig uitzien koel en afstandelijk zijn, ik vroeg me òf het zo is / hoe dat ervaren wordt. Wat Jess dus ook al opmerkt is dat er wel degelijk types rondlopen die zeer hooghartig zijn en de spotlights alleen maar op zichzelf gericht willen hebben (volgens mij lege hulzen, Des). Wat mij intrigeert is de vraag of er misschien een verband bestaat tussen houding/gevoel/uitstraling en kleding.

Wat mij opvalt is dat Nala bijvoorbeeld schrijft over, zeg maar, het "verdedigen" van al dat moois (terecht hoor, als ze er met hun tengels niet af kunnen blijven!). Zou het kunnen zijn (ik verzin maar wat) dat vrouwen dat dan onbewust ook uitstralen? JaJa schrijft nl. dat ze zich zelfverzekerder voelt als ze zich mooi aankleedt (dus sterker, weerbaarder, hands off?).


En omgekeerd, dames, als je niet lekker in je vel zit, ga je dan in je meest gewaagde outfit naar feestje, of trek je iets minder opvallends aan?

OneWomanLover
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 09 juni 2004, 6:36

Berichtdoor OneWomanLover » za 25 december 2004, 20:53

Nala = off topic...........

Jammer, ik hoop niet dat ik iets verkeerds gezegd heb :cry:



Ieder geval nog fijne feestdagen!


@ Mirthe (heel kort :wink:) Ik denk inderdaad dat outfit en gevoel elkaar versterken. Maar daarmee heb je gelijk een kip ei dilemma.

Nu ga ik rennen voor de herhaling van Koefnoen!!!!

OneWomanLover
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 09 juni 2004, 6:36

Berichtdoor OneWomanLover » wo 29 december 2004, 9:27

@ Mirthe nog even,

met kip-ei-dilemma bedoel ik het volgende; als iemand niet in de schijnwerpers wil staan omdat hij of zij niet sterk is en zich "verstopt" in onopvallende, misschien wat slonzige kleding voelt dat op dat moment voor die persoon als enige optie, niet willen opvallen. Aan de andere kant kun je je afvragen of iemand zich niet juist klein en onbetekenend gaat voelen doordat hij / zij zich slonzig kleedt.

En omgekeerd, als je je goed, opvallend uitdagend kleedt kun je je daardoor beter / sterker / krachtiger door voelen, wat JaJa dus ook als zegt.

Ik denk dat dat dan een bewuste keuze is, niet zozeer een "mislukt verstoppen". En hoe dat voelt? Eerst onwennig, eng misschien. Dan kan het twee kanten op, als je de aandacht dan prettig vindt of je voelt dat het je sterker maakt ga je door. Zoniet, terug in je schulp of minder opvallend.

Wat ik maar wil zeggen, het is een cirkel die doorbroken kan worden. En als zo iemand dan niet doorslaat naar afstandelijkheid, maar gewoon prettig is in de omgang ontstaat er (voor mij althans) een behoorlijk onweerstaanbare combinatie.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 05 januari 2005, 16:28

Huh?? vette bankrekening? Speelgoed? ehh ik zie alleen maar dat een vrouw wel sex wilt als ze kan rekenen op 'zekerheid' .. volgens mij zie ik dan al teveel...

nog verder gezien;
Helemaal geloofwaardig; een vrouw die pas kids wil als ze weet dat de man erbij blijft.. een ring is daar voor velen symbool van..

Verder.. zie ik niet hoeveel die ring gekost heeft of hoeveel de vrouw verdient of hoe oud ze is ofzo... tja..

PS; over welke 'NataN gaat dit? want daarin schuilt de oplossing van wat zij bedoelde.. ik vind het overigens een denigrerende reclame dat wel.. erg simpel

Jojanneke
Berichten: 108
Lid geworden op: do 26 augustus 2004, 13:44
Locatie: Brabant, studente

Berichtdoor Jojanneke » wo 05 januari 2005, 21:34

Vind ik ook... 'koop een mooie ring, en benen spreiden zich vanzelf' ofzo..
Als in 'deuren gaan voor je open'...

Ik vind dat in films ook altijd zo stom. Dan heeft een stel ruzie, hij wil het goed maken, koopt een ring, en vraagt haar ten huwelijk. Dan zegt ze nog ja ook, omdat ze die ring heeft gezien?

Sorry als dit te veel off topic is!
back on topic!

OneWomanLover
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 09 juni 2004, 6:36

Berichtdoor OneWomanLover » do 06 januari 2005, 10:04

Op de eerste foto straalt deze dame kracht uit, zelfverzekerdheid. Op foto twee is dat geheel en al verdwenen. Als dat de uitwerking is van (slechts) het aanbod van de ring vind ik haar zielig en zwak; ik kan n.l. niet zien of deze man o.k. is en ga er voor het gemak even vanuit dat straks blijkt dat dit dit niet het geval is.

Overigens vind ik (als leg-man) de tweede foto erg lelijk, het lijken wel 2 stompjes. Nou ja, het reclamebureau zal wel iets overduidelijk hebben willen communiceren.

OneWomanLover

Bo
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 september 2004, 20:19

Berichtdoor Bo » do 06 januari 2005, 11:55

Wat een analyse van een plaatje dat m.i alleen maar als grapje bedoeld is en waarschijnlijk van een of andere humorsite geplukt is.
Moet het helemaal ontleed worden en omschreven worden hoe je het plaatje moet interpreteren?

Come on, keep smiling!!! :lol: :lol: :lol:

Hansje
Berichten: 725
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 1:01
Locatie: West-Brabant

Berichtdoor Hansje » do 06 januari 2005, 13:03

Helemaal met je eens Bo.

Zonder het hier gezien te hebben had ik het bij 'humor' gepost en daar hoort het ook thuis m.i.

Hans.

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » do 06 januari 2005, 15:08

Wat een analyse van een plaatje dat m.i alleen maar als grapje bedoeld is en waarschijnlijk van een of andere humorsite geplukt is.
Moet het helemaal ontleed worden en omschreven worden hoe je het plaatje moet interpreteren?

Come on, keep smiling!!! :lol: :lol: :lol:

Gelijk heb je, BO. Mij valt sowieso op dat humor op deze site wel eens ernstig afwezig is uitgezonderd de bijdragen van enkelen (goddank). Humor helpt relativeren. En mannen (niet alle), hou eens op met dat politiek correcte goodie-goodie meezwetsen. Getver.
Op Venus zeggen ze: het wil me niet te binnen schieten. Op Mars: ik kan er niet op komen.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 06 januari 2005, 15:46

He? Jeeeetje.. daarom vraag ik aan Mirthe waar die site vandaan kwam. Tenminste, ik vroeg wat NataN (ofzo, rechtsonder) betekende, want dan konden we weten in hoeverre het gein was of niet. (sommige reclames gaan echt zo ver hoor!)...

Ik vind de reacties té inhoudelijk..

Vind Mirthes reacties wel erg vaag.. :roll:

Waarom via pm? is er iets te verbergen..?

:wink:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten