Opgewonden tijdens normale massage. Is dat raar?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

masseur
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 november 2004, 23:20
Locatie: rotterdam

Opgewonden tijdens normale massage. Is dat raar?

Berichtdoor masseur » wo 17 november 2004, 23:32

Als 32 jarige masseur (normale massages) heb ik al enige jaren een praktijk in de avonduren. De bedoeling van mijn massages is om de klant zoveel mogelijk te laten ontspannen, zeg maar een korte vakantie op de massagetafel. Sinds een jaar heb ik een aantal klanten die niet naar mij willen of kunnen komen en die ik met tafel, wierrook, muziek etc. aan huis bezoek. Na een aantal keren iemand onder handen te hebben gehad worden de gesprekken vaak persoonlijker en vooral de laatste tijd heb ik bij een tweetal klanten het idee dat ze iets meer willen dan de standaard massage. Ze komen hier beide openlijk voor uit met als reden dat ze gedurende de massage opgewonden raken terwijl ze hier vooraf helemaal niet mee bezig zijn. Ik weet dat mijn massages ontspannend en haptonomisch bedoeld zijn maar niet bedoeld om mensen op te winden.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, stel dat jullie naar een sauna gaan of naar een masseur kan het dan gebeuren dat je opgewonden raakt of is dit in sommige gevallen zelfs de bedoeling? Ik vind het zelf erg lastig omdat je vanuit de opleiding zelf duidelijk grenzen moet stellen maar ja ik ben ook niet helemaal van steen en ik moet de volgende keer met deze kennis deze dames opnieuw masseren en dan???
Gun le lichaam af en toe een massage!

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » do 18 november 2004, 0:41

Heel erg lastig voor u, maar helemaal niet raar.

Het gaat nochtans om aanrakingen, die er boven ook heel lekker aanvoelen. Combineer dit met wierook, "persoonlijke" gesprekken, een en aangenaam iemand..en je hebt er de perfecte voedingsbodem voor dit soort scenario’s.

Aan u om duidelijk te maken dat je echt niet meer wil van je klanten. En aan hun om te beslissen of ze u dan wel of niet nog wensen als masseur te hebben.

Greetz
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Berichtdoor grizzly » do 18 november 2004, 1:44

Nee, vind dat helemaal niet raar.Ben het eigenlijk helemaal eens met Januce. alle ingrediënten zijn aanwezig.

Kan me wel voorstellen dat het verwarrend werkt, als je die reactie's niet verwacht.

groeten van
Grizzly

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 18 november 2004, 1:50

Ben jij zooooo goed dan? 8)

Giz die best zin heeft in een ontspannende massage! :)
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 18 november 2004, 7:56

Als je haptonomie-massages geeft heb je toch een hele opleiding achter de rug, richting fysiotherapie?
Kan me niet voorstellen dat je er niets over meekreeg.
Elke opleidinkje verzorging gaat er toch al op in: hoe ga je om met sexuele gevoelens?

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » do 18 november 2004, 7:57

Ja exact Dimph!

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 18 november 2004, 9:00

Dimf en Lana,
Hij zegt toch ook:

Ik citeer even: "Ik vind het zelf erg lastig omdat je vanuit de opleiding zelf duidelijk grenzen moet stellen maar ja ik ben ook niet helemaal van steen"
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » do 18 november 2004, 10:29

Waar mannen en vrouwen samen zijn is er per definitie sprake van een seksuele spanning. Als professional hoor je daar professioneel mee om te gaan. Zelfde geldt voor hulpverleners, leraren, verplegend personeel en noem maar op.
Als vrouwen (mannen) opgewonden raken door de massage en de sfeer er om heen wordt het hoog tijd de relatie te verbreken, zeker als je zelf gaat twijfelen of je "je handen thuis kunt houden" :lol: .

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 18 november 2004, 12:50

Als vrouwen (mannen) opgewonden raken door de massage en de sfeer er om heen wordt het hoog tijd de relatie te verbreken
Absoluut Binkie! Dat is professioneel bezig zijn.
De vraag is dan alleen, wil je dat zelf eigenlijk wel?
En wat haal je jezelf op de hals als je dat niet doet?

Denk goed na Masseur!
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 18 november 2004, 15:07

Waar mannen en vrouwen samen zijn is er per definitie sprake van een seksuele spanning. Als professional hoor je daar professioneel mee om te gaan. Zelfde geldt voor hulpverleners, leraren, verplegend personeel en noem maar op.
Als vrouwen (mannen) opgewonden raken door de massage en de sfeer er om heen wordt het hoog tijd de relatie te verbreken, zeker als je zelf gaat twijfelen of je "je handen thuis kunt houden" :lol: .
of je gaat jezelf als sex-masseur aanprijzen. :roll:
maar geheid kom je dan nieuwe grenzen tegen.
Vraag me af wat voor opleiding je als masseur hebt gehad.

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 18 november 2004, 15:39

Volgens mij is "onze" masseur bezig met massages geven!

:roll:
"Jij bent zo mooi anders dan ik!"

masseur
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 november 2004, 23:20
Locatie: rotterdam

Berichtdoor masseur » vr 19 november 2004, 0:10

Allereerst bedankt voor de reacties en de kern van het probleempje is dat ik uiteraard vanuit de opleidingen (sportmassage, bindweefselmassage en haptonomische massage) dit onderdeel behandeld kreeg, maar dan meer vanuit je eigen standpunt. Ik heb nooit de intentie gehad om het masseren als iets sexueels te zien alswel het mensen naar de zin maken.
Het maakt me ook niet veel uit wat er op de bank ligt, man vrouw groot of klein. Het probleem nu is dat ik denk dat een aantal mensen op de bank wellicht andere gevoelens heeft. De vraag daarom ook (deze stel je niet zo makkelijk aan je eigen klanten) of het normaal is er een spontane sexuele reactie kan ontstaan (deze vraag is vooral voor de dames want zelf weet ik het wel) of gebeurt zoiets met voorbedachte rade want dan kan ik inderdaad beter besluiten om met deze klanten te stoppen ofwel een gesprek aan te gaan. Ik hoop dat de vraag nu iets specifieker is gesteld en ik zie de reacties graag tegemoet. Alvast dank.
Gun le lichaam af en toe een massage!

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » vr 19 november 2004, 1:06

De vraag is voor mij nu inderdaad duidelijker, zo je wilt ook met meer gevoel voor integriteit.

Het zou me niet verbazen als mensen/vrouwen met een dubbele agenda op de bank gaan liggen. Ik kan me ook voorstellen dat gaande een massage (zeker een haptonomische) verwarmende maar verwarrende verlangens ontstaan.
Mij lijkt een vastbesloten houding van jezelf de beste weg. Je signaleert en negeert, of hebt een opmerking paraat waaruit blijkt dat je sexualiteit niet ontkent, maar niet aangemoedigt, en zelf niet zoekt. (ahum, want wie betaalt dan de rekening?). Tsja, en wat voor handige opmerking dat moest zijn ...dat weet ik niet 1-2-3.
Wat bevelen beroepsfora aan?

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » vr 19 november 2004, 15:00

Masseur,
Het lijkt er in mijn ogen sterk op dat je jouw eigen seksuele verwarring of frustratie op de klanten projecteert.
Laat ik het maar gewoon benoemen. Krijgt de dame in kwestie, waar je té ver mee gaat, later spijt dan zit je diep in de shit. Het laten uitmonden van een normale massage in seks zal door een rechter als misbruik worden gezien.
Dit is het laaste wat ik erover kwijt wil.

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » vr 19 november 2004, 15:05

...of gebeurt zoiets met voorbedachte rade...
Volgens mij doet dat er helemaal niet toe. Jij bent de professional - zo'n klant kan wel van alles willen, maar jij zou het professioneel NIET moeten willen. Over de Afsluitdijk gaan praten als jouw klant zegt "zo'n heerlijk warm gevoel van binnen" te krijgen... Of over het normen en waarden debat van Balkenende... Genoeg gespreksonderwerpen die als verbale koude douche fungeren, lijkt me...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 16 gasten