* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 17 april 2004, 8:34

Een leuke zonnige dag wens ik amazone toe . Zelf was ik ook vroeg uit de veren , alleen het kwam omdat ik m'n wekker vergat af te zetten :roll:
Maar de dag zal mooi en warm zijn . De tuin rond de kroeg staat wazig blauw van de vergeet-me -nietjes . Ertussen hier en daar wat witte tulpjes en bosnarcissen , blauw en wit ,en prille bloesem ....
Organic , ik heb alvast de tuinstoelen uit de kelder gesjouwd , dat ga je dan toch al niet alleen moeten doen . Vanmiddag , als er wat meer zon is zal ik ze op het terras een sopje geven . Het is nog wat vroeg voor nachtelijk buiten zitten , maar wie weet heeft iemand wel zin om lekker ingeduffeld naar de sterren te staren .
Mik Mak , ik hoop dat je karretje het haalt , net als jij hecht ik me ook vaak aan die trouwe vertrouwde autootjes . Van het mijne zal ik misschien binnenkort ook afscheid moeten nemen , de firma wil me een glinsterende minibolide geven , pfff , ik ben er niet onverdeeld enthousiast over , nog wat onderhandelen zal wijs zijn .
Zo , de koffie was heerlijk en die rozijnebroodjes van vanmorgen echt een leuke attentie Mik Mak , ik denk aan jullie allemaal .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » za 17 april 2004, 9:36

een mooie ochtend
na een korte nacht
slecht geslapen
en zeer onrustig wakker geworden

heerlijk droomvlinder
het idee, 's nachts de sterrenhemel
achteroverleunend, glas in de hand,
goed gezelschap
ik verheug me er op,
al is het de eerste keer nog
in een deken gewikkeld...
vuurkorf er bij... mooi vooruitzicht

ik hoop dat ik binnenkort die rust weer heb
voel me nu verscheurd
onrust, ook wel een beetje angst ja,
weten dat ik weer een moeilijke stap moet zetten
gewoon, voor mezelf moet kiezen
6 maanden, een mooie tijd om de ander goed te leren kennen
en te ontdekken dat mijn zienswijze over het leven
niet wordt gedeeld,
kan ik leven met iemand die in essentie zo anders is?
die niet "mij" ziet, maar slechts het omhulsel,
nee,
moeten is iets anders,
maar ik heb de vrije keus,
ik leef, en kan leven,
zonder een man aan mijn zijde
een relatie is geen vereiste
maar mooi meegenomen
als het voor beiden iets moois brengt
maar waarom is duidelijkheid soms zo confronterend
ja, ik weet het antwoord zelf wel,
nu nog de boodschap zonder al te veel schade over zien te brengen
en dat
is nog wel het moeilijkst,
ik ben er wel uit,
ik laat het maar gebeuren

iedereen een heel fijn weekend
kijk om je heen, en zie

liefs femme
(toch verdrietig)

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » zo 18 april 2004, 6:50

Femme,
de dingen die gebeuren moeten, zijn zo zelden de leuke dingen om te doen.
Maar uiteindelijk is voor jezelf kiezen wel het enige juiste dat je kunt doen.

Sterkte.

xx
MikMak

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 18 april 2004, 21:53

@Femme , ik sluit me bij Mik Mak aan en denk dat liefde zo moeilijk is . Kom wat bij ons zitten , en laat wat rust in je komen verdriet kost zoveel energie .

Zelf heb ik een dieprood wijntje aangesproken , côtes du Roussillon , hij zou wat naar rood fruit smaken . Ja , ik wil wel .
Ik heb m'n boek meegebracht : therapie van David Lodge , eindelijk weer eens iets humoristisch , kan ik wel gebruiken . Het stormt hier eng , de deur van het steegje tussen de kroeg en het huis van de buren kreunt en het lijkt wel of ze niet lang meer zal blijven hangen . De kat heeft zich tegen me aangenesteld , ze houdt ook niet zo van deze wind , en weet dat er wel iets op haar kopje zou kunnen vallen buiten .

Het lange weekend is voorbij en ik denk met wat angst aan morgen , het wordt een moeilijke week , ons team zal wat uit z'n evenwicht raken .

Ik leg een beetje hout in de haard voor een klein vuurtje , de tuinstoelen werden wat vroeg bovengehaald , het is ijzig koud . Wie komt m'n hart hier wat verwarmen ?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » zo 18 april 2004, 22:06

Het is koud ja. Letterlijk en figuurlijk, al probeer ik dat vlammetje in m'n hart rustig door te laten smeulen.
Misschien kan dat vlammetje dan tzt weer een uitslaande brand worden.

Ja droomvlinder en femme, laten we wat drinken. Een hartverwarmd rood wijntje, zodat we morgen weer vol goeie zin de nieuwe week aan kunnen pakken.
Schouders eronder en door gaan op de weg die we gekozen hebben.
Want dat is het leven toch? Keuzes maken.......

xx
MikMak

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » zo 18 april 2004, 22:10

Prosit Mik Mak , laten we drinken op ons onverwoestbaar optimisme .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » zo 18 april 2004, 22:20

proost!
heerlijk
ik ben ontzettend rozig,
moe maar voldaan
na een lange wandeling in de betuwe vanmiddag
(leerdam-beesd)
4 1/2 uur lopen
(en dan in 6 minuten met de trein terug...)

de rust zal weer komen
maar moeilijk blijft het
de gesprekken vanmiddag
tijdens de wandeling
met mijn geweldige wandelvrienden
gaven weer wat helderheid
ik ga de week positief tegemoet
en ja, het leven bestaat uit keuzes maken
en je weet nooit of je de goeie maakt
maar ik vertrouw erop dat het goed is
die keuze te maken die nu bij me past
want alleen dan
blijf ik dicht bij mezelf

liefs femme
(verdrietig maar optimistisch
en zeker ook realistisch)

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » zo 18 april 2004, 22:36

Genoten van de bloesems op de appeldijk Femme?
De betuwe is op het moment toch echt het mooiste stukje Nederland naar mijn bescheiden mening :wink:

xx
MikMak

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Kamperen in de ruimte

Berichtdoor organic » ma 19 april 2004, 8:17

Tijd voor een groepsknuffel :hug:

Toch even ontroerd bij het vertrek van André Kuipers. Allemaal te volgen op het nachtkroeg plasma tv scherm. Het science fiction stripverhaal, wat nog herinnert aan z'n jongens jeugddroom, gaat mee de ruimte in. Alsmede belegen kaas. De drop ontbreekt nog! Zo lijkt het inderdaad op een weekje kamperen gaan met vrienden.

Ha, de terrasstoeltjes stonden weer spik en span buiten in het zonnetje, klaar voor de bezoekers. Dank, Droomvlinder. Was het niet onlangs dat ze opgeborgen werden? Zo lijkt het althans wel een beetje. Hoewel er toch ook weer meer dan genoeg gebeurt is sindsdien.

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » ma 19 april 2004, 8:55

Op weg naar mn werk nog even snel een berichtje achterlaten in de kroeg. droomvlinder, femme, mikmak en organic allemaal veel succes met deze nieuwe week. Heb zelf genoten van het weekend, zoals ik schreef gewandeld met vrienden in een mooi stukje nederland(brabant). Even helemaal weg van de realiteit van alledag. Nu roept de plicht helaas weer, nog snel een koffie verkeerd, en weer aan de slag!

tot later,

en met veel wijsheid en sterkte voor een ieder, geniet van de mooie dingen in het leven, geniet van de vrijheid,

liefs,

amazone

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 19 april 2004, 23:49

En zo raast de tijd als een sneltrein voort. Gelukkig staat de kroeg als een station voor gezelligheidszoekers open.

Wat is de natuur weer mooi. De lente stimuleert zo om nieuwe plannen te maken en het is de voorbode van de vrcht die de bloesem straks gaat dragen MikMak. Jij weet dat als geen ander. Heb je overigens nog wat van Jeanne vernomen? Het is stil om haar persoon of heb ik wat gemist?
Korom de Betuwe is in beweging, Organic.
Is het ook een voorbode van fris ontluikende liefde?

Ik bereid me voor op mijn tocht naar de subtropen. Heet is het weer daar. Ik zal aan jullie denken als ik in de verzengende zon mijn Hoegaarden zit te missen. Veel gefietst dit weekend Amazone. De een loopt en de ander trapt, ieder Shespottertje beweegt zoals hij/zij zich lekker voelt.

Proost allemaal, op de komende dagen

Annne, gestresst

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 20 april 2004, 1:27

Het is koud en stil buiten,
en binnen,
ik wil wel iets warms,
ja, een houtvuurtje en
en een kop nachtthee;
het maakt niet uit
deze keer.

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

De brui

Berichtdoor organic » di 20 april 2004, 9:18

Hopelijk verdwijnt de stress wat met dat je in de subtropen bent, Annne. Die kun je daar niet gebruiken. Je plaatsje op de hoek van de bar houden we vrij tot je terugkomst. Kunnen we je nog uitzwaaien als het zover is? Slapeloos zijn onder de tropenzon, vast een ervaring op zich.

Vandaag een spannende dag. Nadat ook de collega waar ik het beste mee kon er mee kapte, had ik bijna zelf ook de brui willen geven aan eén van m'n vrijwilligersbaantjes. Maar heb eerst gewacht tot de ergste emotie weggeëbd was en wil het nu nog een kans geven. Vanmiddag een gesprek met de coördinator over wat me dwarszit en hoe (eventueel) verder.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » di 20 april 2004, 21:52

Hoe is het afgelopen vanmiddag organic?

xx
MikMak

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 21 april 2004, 6:31

Eh , ja Organic , ik ben ook benieuwd hoe het afliep met je gesprek !

Vannacht nog maar eens slapeloos geweest , de vliegtuigen deden de rest . Het moeilijke van het slapeloze is dat je zo moe bent .

Anderzijds heeft het weinig zin van in het bedje te blijven woelen en draaien geloof ik . Organic , deze kroeg is voor slapelozen onovertrefbaar !!! Ik neem nu een sterke koffie en op naar de draaiende spillen en robots die niet hoeven te slapen te plassen en te eten , en ook niet lief kunnen hebben , zijn ze ergens aan ontsnapt of missen ze iets ?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten