* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » ma 12 april 2004, 4:00

Stil...heel stil is het in de kroeg. Alleen het laatste zachte geknisper van dovend vuur in de haard is hoorbaar...als je goed luistert...

was het maar
eventjes zo'n stilte ook, in mijn hoofd...
heel even..
en dan

slapen


..




werðandi

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » ma 12 april 2004, 10:06

Goed een nieuw geluid in de nachtkroeg te horen, juist nu het nachtleven wat lijkt te sluimeren. Welkom Amazone.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 12 april 2004, 10:37

Jazeker Organic, een beetje nieuw bloed kan het kroeggebeuren wel gebruiken. Dus heerlijk Amazone wees welkom. En laat je het biertje goed smaken.
Wat is toch de tijd vor slapelozen? Op 2e Paasdag om 10 uur in de morgen?
Normaal is dat de tijd dat stellen de tijd in bed doorbrengen, toch?

Ik schenk mijzelf een heerlijke bak espresso. En ik kijk in de zak verse croissants van onze onvolprezen MikMak. Ze lijken met de dag verser en knisperiger te worden. Dank je voor de matineuze activiteiten. Ik geniet er van.

Annne, in paashumeur

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Inbreken bij Intratuin

Berichtdoor organic » di 13 april 2004, 8:54

Dat "normale" beeld past sowieso niet zo bij mijn doen en laten, Annne, dus ook Pasen gaat, qua viering in de traditionele zin, vrijwel ongemerkt aan me voorbij. Het leeft vnl. nog enigszins in de herinnering.

Wel gisteren op stap geweest en wel naar het tuincentrum! De Intratuin :lol: Wat een moloch van een zaak zeg. Heeft hier een paar fraaie, door familie gerunde, landelijk gelegen tuincentra opgeslokt :roll:

Daarna uit eten geweest en bij thuiskomst gemerkt dat ik een aangeschafte kamperfoelie was vergeten. Waarschijnlijk bij het tuincentrum. In de auto van degene met wie ik uit was terug. Bleken de hekken inmiddels gesloten. Dat werd dus "inbreken" bij Intratuin op 2de Paasdag. Over een sloot gesprongen om toch op het terrein te komen. En ja hoor, bij de hoofdingang en onze karretjes stond 'ie nog, netjes in een hoekje. Bij terugkeer nog languit in de sloot gegleden, maar goed.
Heb een hele geschiedenis achter me met dit soort taferelen. Verstrooidheid wil nog wel eens een "aardige" belevenis opleveren.

Jullie nog wat gedaan en beleefd?

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » di 13 april 2004, 23:50

Al slenterend op weg naar mijn bedje, passeer ik de kroeg. Ik ga binnen en neem plaats op de filosofeerstoel en doe mezelf te goed aan een whisky.

Soms ben ik gelukkig. Als ik in het contact met de ander herkenning vind, en de herkenning is wederzijds, ontmoeten wordt begroeten.
Op verschillende punten bij verschillende mensen herkenning, maar als het een allesomvattend gevoel is, dan wordt mijn hart blij, en ben ik gelukkig.


drinkt de whisky op, en vertrekt met een glimlach op gezicht. :)

(proost op het leven, als je de kroeg nog bezoekt, en neem een drankje van mij om mee te proosten)

Ionah
Berichten: 338
Lid geworden op: di 27 augustus 2002, 1:01
Locatie: Reiziger door Droomtijd
Contacteer:

Berichtdoor Ionah » di 13 april 2004, 23:57



Whiskey,.... toeval?
Een lekker glas bij de hand hebbend, zit ik nog eventjes na te genieten van een paar uurtjes schilderen. Afstand nemen heet dat.
Vanaf een paar meter afstand eens goed in mij opnemen wat
er nu weer aangegroeid is op het doek.
Dromen van een wereld die er nog niet helemaal is.

Genietende
Ionah
Ik ben mijn eigen beperking.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » wo 14 april 2004, 0:08

Heerlijk verhaal Organic!!
Zag je gewoon klauteren ;-)
Mijn pasen was niet zo spectaculair in ieder geval. Ik heb gewoon gewerkt.

xx
MikMak

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Aangeven

Berichtdoor organic » wo 14 april 2004, 9:30

Ik had helemaal niet aan mogelijke camera's gedacht! Ga je me aangeven als je een man, die triomfantelijk een kamperfoelie boven zijn hoofd houdt en daarna languit in de sloot valt, in opsporing verzocht ziet? :lol:

Fijn dat jij dat zo hebt met schilderen, Ionah. Was als kind helemaal weg van tekenen. Meestal "uit het hoofd". Stripverhalen maken, tekenwedstrijden winnen etc. Langzaam maar zeker is dat weggezakt. Heb het later wel weer proberen op te pikken, via clubs en cursussen, maar het zette niet door.

O je, het is weer aardig uitgelopen in de nachtkroeg. Nieuwe bezoekers wegwijs maken etc. Zou er dan toch nog toekomst zitten in ons nachtelijk onderkomen?

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 15 april 2004, 23:33

Ik kan zwijgen hoor Organic. van mij hoort niemand dat jij het was die daar zo languit in de sloot lag ;-)

Overigens denk ik toch echt niet dat deze kroeg als een nachtkaarsje uit zal gaan hoor. Het is even wat rustig. Blijkbaar slapen we allemaal weer goed op het moment. Of we doen alsof in ieder geval.....
Maar toch...... de weg hiernaar toe is zo bekend....
ik weet 'm blind te vinden!

xx
MikMak

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 15 april 2004, 23:43

Mik Mak , ik kom even bij je zitten , neem je een glaasje rosé met me ?
Ik geniet van de grappige avonturen van Organic , en ook van het grappige verhaal van de touwtjestrekkende annne trouwens :lol:

Het was een mooie dag vandaag , de machientjes wilden braaf draaien en de volle papierbakken konden eindelijk eens worden uitgemest ...

En morgen een dagje vrij , heerlijk vooruitzicht , eh ja , ik ben verwend ...
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » do 15 april 2004, 23:46

Kom, kom, Organic, de levensvatbaarheid van een kroeg als deze is buiten kijf. Dat de omzet even wat minder is, hoort bij het spel van de middenstander, niet waar MikMak? Want jij staat het meest van ons in het midden. Je croissantjes vanmorgen hadden een vage smaak van de komende zomer. Zwoel en veelbelovend als de dag, die zo mooi verliep.

Droomvlinder zag ik voorbij fladderen op zoek naar een bloem waar honing uit gaat druipen. Een beter bewijs van de komende bloeitijd kunnen we niet hebben. Als de trekvlinders uit het zonnige zuiden hierheen trekken moet het wel mooi weer gaan worden.

In MikMak-land zijn de toeristen al in grote getale neergestreken. De meesten komen alleen voor Jeanne, sommigen voor het heilig bloeisel.

Proost allemaal, ik geloof dat ik begin te lallen. Laat ik mijn mond vullen met Hoegaarden en niet met dronkemansgezang.


Annne, lalalalalalalalalalala

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 15 april 2004, 23:48

Goeieavond Droomvlinder.
Ja, ik doe gezellig met je mee. al drink ik liever een bacootje.
Gewoon om jouw lange weekend te vieren. Mijn tijd komt wel weer, nu geniet ik er gewoon van om weer lekker aan het werk te zijn.

Heb dat verhaal van Annne net ook gelezen ja.

Nee hoor jongens, ik lach jullie niet uit. Ik lach jullie vriendelijk toe ;-)

xx
MikMak

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Gerustgesteld

Berichtdoor organic » vr 16 april 2004, 8:04

Zo, weer een beetje gerustgesteld door de mede kroeggangers. Ben dat zo nu en dan nodig. Als jongste uit een gezin van vijf kinderen bleef ik alleen over thuis in een niet bepaald florissante situatie. Later en nog steeds kom ik steeds weer in omstandigheden, waarbij ik als enige overblijf en me in de steek gelaten voel. Nu bijvoorbeeld weer op m'n (vrijwilligers)werk. Nog voordat het project "Internet voor de Minima" in de nieuwe opzet voortgezet zal worden, haken alle medevrijwilligers die met me in de kerngroep zaten af.

Niet gerustgesteld ben ik over jou, MikMak. Hoorde van de toestand in Tiel en hoop dat alles goed gaat.

Nog even de krant wat verder doorspitten, voor sluitingstijd. Ha, ook nog wat lichter nieuws. Hoewel! Een 68 jarige man uit India doet voor de 35ste keer een poging om te slagen voor het middelbare beroepsonderwijs. Hij heeft gezworen niet te zullen trouwen alvorens hij het diploma gehaald heeft! (Blijft natuurlijk de vraag of dat lukt, mocht hij alsnog slagen, maar aan optimisme geen gebrek!). http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/3622241.stm :wink:

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » vr 16 april 2004, 11:11

Even binnenwippen gedurende sluitingstijd.
Ik was niet in de buurt van de Aldi gisteravond hoor.
Overigens ben ik niet de enige regelmatige nachtkroeggangster die daar relatief dicht in de buurt woont.
Hopelijk was jij ook niet daar in de buurt J?

Vanmorgen vol goeie zin op weg naar m'n werk gegaan, alleen mijn autootje had minder zin. Nog geen 10 minuten was ik onderweg en hij begon te stomen van tegenzin. De rook kwam onder z'n moterkap vandaan.
Gelukkig kon ik nog thuiskomen om hem bij de garage neer te zetten. (die wel heel dicht bij m'n huis zit :D )
Maar het wordt een stevige reparatie voor mijn ouwe trouwe karretje :(
Reparatie is duurder dan de auto nog waard is, maar ja.... je moet wat he.

xx
MikMak

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » za 17 april 2004, 8:11

Het is weekend, vrij en hoef niet slapeloos te zijn want kan normaal mn eigen ritme aanhouden, maar nu ben ik toch erg vroeg uit de veren want ik ga gezellig met vrienden op stap om van het mooie weer te genieten. Erg vroeg, maar dat mag de pret niet drukken. Tijd voor gezellig gepraat en overpeinzingen overdag, een fijne dag allemaal en tot later.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten