* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » za 03 april 2004, 14:02

Alles wat voorbijgaat, Organic. Gelukkig gaat alles voorbij. Ik vind dat een geruststellende gedachte. Ik moet er niet aan denken het eeuwig leven te hebben.

Kroeg voor slapelozen is een relatief begrip. Na de nachtdienst niet kunnen slapen, maakt dat midden op de dag een tijd voor slapelozen ontstaat.

Maar wat vliegt daar weer razendsnel voorbij. Afbeelding

Afbeelding

Annne, hongerig

Ionah
Berichten: 338
Lid geworden op: di 27 augustus 2002, 1:01
Locatie: Reiziger door Droomtijd
Contacteer:

Berichtdoor Ionah » za 03 april 2004, 14:37



Oh Annne, was jij het die zo rusteloos lag te draaien.
Luisterend naar spelende kinderen in de straat.
Tuinbestratende buren, en nog zoveel meer aan geluiden die verbonden zijn met de dag.
Eilandjes van slaap pakkend in een zee van wakker liggen. Om uiteindelijk te besluiten, "nu is het genoeg", en met een lichte slaapkater het leven weer in te stappen.
Mooi moment om te beseffen....... we liepen synchroon.


Laat ik deze dag beginnen met een heerlijke beker thee.


Ionah

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » ma 05 april 2004, 23:21

Eindelijk weer ontspannen aan de bar met mijn Hoegaarden, wat een zaligheid. Het publiek in de zaak is mijn zijn/haar eigen gedachten bezig. Sommigen praten wat voor zich heen, anderen staren in hun glas. Een diepzinnig gesprek zal niet moeilijk zijn.
Morgen zijn de croissantjes er weer van onze onvolprezen bakkeres ( of is het bakkerin?). Vanavond spreken we weer over de liefde en haat en hoe dicht die tegen elkaar aan liggen. Niet waar Organic? Is Jeanne nog wel eens te gast in dit etablissement? Haar subtiele geur laat zich subtiel ontdekken. Of is het mijn nostalgische reukorgaan?
Hoe dan ook proost.

Annne, als hij nooit weg geweest is

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 05 april 2004, 23:25

Misschien is het zelfs wel bakster Annne :wink:
Maakt ook niet uit, als die dingen maar smaken.

Nu laat ik me trouwens dat bacootje goed smaken :)

xx
MikMak

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Was sich liebt......

Berichtdoor organic » di 06 april 2004, 4:37

Haat is zelfs een vorm van liefde, las ik onlangs. Of komt er uit voort. Hoe dan ook, was sich liebt das neckt sich :wink: Of dat ook voor bacootjes opgaat betwijfel ik, mjam, mjam, smikkel, smikkel :P

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 07 april 2004, 6:23

Geen bacootjes voor mij vanochtend , liever een hete chocola. De komende dagen worden zwaar . Niet veel te dromen , jammer .Weemoed zal niets makkelijker maken . Vooruit met de koe :arrow:

droomvlinder met een diepe bodem .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » wo 07 april 2004, 7:53

Niet zo heel vroeg meer, maar wel een prachtig warme zon.....zo te zien een heel mooie opgang gemist terwijl ik nog in ochtendsoezerige dromen verkeerde...
Zonnestralen krachtig genoeg op tot op wat voor diepe bodem dan ook door te dringen....droomvlinder, knuffel..

en nu ..snel weer verder..gelukkig een weekje met een hoog 'vrij' gehalte..
:)



werðandi

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Hoorspelserie

Berichtdoor organic » wo 07 april 2004, 9:46

Sinds afgelopen maandag volg ik op de radio de hoorspel versie van Voskuil's epos Het Bureau. Het zal zo'n twee jaar gaan duren. Voor degenen in de nachtkroeg die er nog niet van gehoord hebben, misschien de moeite waard.

Via deze site kun je de afleveringen (alsnog/nogmaals) beluisteren, met "boekenlegger" en al!

De afleveringen zijn allereerst via Radio 747 AM en 's nachts (handig voor hier) op Radio 1 te beluisteren. Weet niet of dat in België ook te ontvangen is, Droomvlinder.

Heb de boeken niet gelezen, maar ben hier wel benieuwd naar.

Nog wat aanvullende informatie hier.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » wo 07 april 2004, 23:25

Wat een geduld heb je Organic, petje af hoor. Twee jaar Het Bureau aanhoren. Ik heb me nooit door de boeken heen kunnen worstelen, maar ik ken mensen die smullend daar dagen en nachten mee versleten. Moet je een speciaal karakter hebben omdat te kunnen lezen?
Waarschijnlijk mis ik het geduld en de rust om me door Voskuil te laten vermaken.

Dag medeslobberaars, het leven is zo slecht nog niet. Heerlijk alle gezichten hier in het schemerduister. Ik laat de noten ff staan, want de tandarts heeft me mishandeld met de belofte dat het allemaal nog veel erger gaat worden.

Hebben jullie ook zo genoten van de groene waas over de bomen en struiken. Lente op zijn mooist (of is het haar mooist Organic). Tijd voor de LIEFDE met hoofdletters Werdandi. Geniet ervan. Ik straal wel naar mijn bewonderaars uit. Althans ze zitten met grote ogen naar me te kijken.


Proost allemaal, de nootjes zijn voor jullie, Weten jullie wel welke gore bacterien daarin verstopt zitten? 8)

Annne, goedgehumeurd

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » do 08 april 2004, 1:26

Lekkere nootjes zijn dit! Komt vast door al die bacterietjes denk ik.

Barmejuffrouw, wat kun je me aanbevelen als slaapmutsje?
Een espresso lijkt me nu niet zo geslaagd, een dubbele baco misschien?

En oja Annne, het is niet alleen die groene waas waar ik van geniet.... nee, ik geniet van een Betuwe die met de dag meer in de bloei komt te staan.
Schitterend !!
Stiekum hoop ik nog op een nachtvorstje om dan s'morgens in alle vroegte de zon te zien weerkaatsen op de met een ijslaagje omhulde bloesemblaadjes. Dat is pas echt schitterend. Letterlijk.

xx
MikMak

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » za 10 april 2004, 0:55

Voldaan nog even hier binnenwaaien.... wat een lekker gevoel om een groepje enthousiaste mensen 'mee' te kunnen krijgen, die vol energie aan de slag willen...en dan zelf even rustig aan kunnen doen, alleen maar schakel in het geheel hoeven zijn....rust!
Een goed eind van een evengoed al fijne week...


weekend, warmte, wijntje...
werðandi

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » za 10 april 2004, 6:09

Na een ietwat slapeloze nacht zit ik nu aan een kopje thee. Bijna klaar om volop te gaan bakken. Al zit ik nog vreselijk duf voor me uit te kijken :?

Gelukkig heb ik straks nog een relatief lange middagpauze. Lang genoeg voor een middagdutje in ieder geval.

xx
MikMak

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 10 april 2004, 7:45

Gisteren vertoefde ik even in een oud kasteel , door de hoge ramen was alleen een groengrijze wirwar van bomen te zien .Op het terras , boven de 50 meter hoge rotsklomp zag je in de diepte tussen het kantwerk door een zilveren kanaaltje .Het was doodstil en af en toe kon je enkele tortelduiven horen.

Ik dwaalde rond in de verlaten ruimtes , en kwam onverwacht in een verrassend oord : een droombar . Nu moeten jullie mij niet geloven maar toch is het zo . Het was een kleine kamer met een gouden plafond en met zwartgespikkelde spiegels die de wanden vormden , zo kon je honderden droomvlinders zien warrelen . Op de glazen toog wachtten een aantal schitterende kristallen flessen met parlemoeren stoppen . Kies maar een drankje uit zei een onverwachtte stem ; ik keek rond maar zag alleen mezelf in veelvoud . M'n bril opgediept en met het ding op m'n neus ontdekte ik wat hier te drinken stond : dieprode emotie , grijze onverschilligheid , blauwe kalmte , pikante gele stimulatie , groene energie , paars verlangen ...In een grote stolp lagen snoepjes met herinneringen .
Wat zal het worden mevrouw , klonk de stem ietwat ongeduldig , er waren nochtans geen andere gasten .
Ik keek door het hoge raam tussen de spiegels door naar het mysterieuze woud .
Een coctail voor me graag - het werd een flinke scheut emotie , een laagje hoop , een enorme kwak energie , wat paars verlangen en helemaal bovenaan de azuurblauwe kalmte .
Een prachtige glazen tulp werd naar me toegeschoven . Kiest u maar een snoepje uit hoorde ik . Omzichtig grabbelde ik in de wirwar van kleurige zoet-en zuurtjes .

Toen ik het glas aan m'n lippen bracht weerkaatsten de spiegels een enorme regenboog , de zon brak door het grijze bos dat nog heel even vochtig bleef .

Voor de kroeg hier heb ik een flesje verliefdheid meegebracht , je hoeft het niet te sluiten , het aroma wordt er alleen beter op .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » ma 12 april 2004, 0:08

goeie savonds allemaal, mijn naam is amazone en ik ben nieuw hier in de kroeg, ik dacht kom ff een biertje halen,....(krijgt biertje) gaat zitten aan de bar, proost, op een nieuwe stamkroeg! :D

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 12 april 2004, 0:13

proost Amazone!
ik hoop dat je je hier thuis zult voelen.

xx
MikMak

ps neem nog een pilsje voor mijn rekening, maar ik moet nu op zoek naar wat broodnodige slaap.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten