* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 27 maart 2004, 9:59

Hoi , Organic , we mistten elkaar weer . Het is hier wel druk geweest gisteren en er liggen nog wat vergeten sylabussen en spiekbriefjes . Ik ruim de boel maar even op .
Het is nog steeds zo koud buiten en het wordt zelfs een beetje koud binnen in m'n hart .
Stemmingen , ja , Buto legde ze even vast , zoals we met ons humeur hier in het kroegje komen . Een momentopname , of soms wat langer .

Mijn oude pc heeft ook z'n kuurtjes ,gisteren begon hij opeens japanse tekens te schrijven , vreemd was dat , wat die toetsenborden allemaal niet in petto hebben , 哦 赫特和和俄赫赫 Oh nee het was chinees

nog een prettige dag allemaal 急剧个副 
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » za 27 maart 2004, 10:42

lente en zon..en toch nog zo koud, ja droomvlinder, ijs op het gras nog steeds.
En kou....die sluipt soms zo venijnig je hart binnen, niet-verwacht...als je hart met alle warmte openstaat is het het meest kwetsbaar .... open


werðandi

... proberend de warmte sterker te laten zijn.. in eigen kracht

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » za 27 maart 2004, 13:03

Vrouwen, wij synchroniseren :?

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » zo 28 maart 2004, 3:02

Even buiten de synchronisatie om; voelde net een duidelijk groot-potig dier tegen m'n been opkruipen onder het dekbed. Vloog het bed uit en zag dat het een dikke hommel was! Een ouwetje waarschijnlijk. Heb 'm gevangen in een maatbeker en buiten losgelaten, zodat ie nog wat kan genieten(?) van de Lente, die nu toch wel lijkt door te zetten. Hoe kan ik dat symbolisch nu weer uitleggen, zo vlak voor de zomertijd? Een virtuele nachtkroeg ganger wordt duidelijk geen nachtrust gegund :wink:

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 29 maart 2004, 22:06

Wat een heerlijk weer was het toch vandaag.
De winter is duidelijk voorbij. "Ze" hebben weer een uur van me gestolen, juist nu ik die tijd zo hard nodig heb en ja, ik ben dus weer aan het werk.

Vanaf nu kunnen jullie s'morgens weer komen genieten van vers gebakken croissantjes hoor! Mijn bezempje werkt nog prima, dus ik gooi ze hier wel af tijdens een pauze ofzo.

Nu vind ik het de hoogste tijd voor een dubbele espresso en een gezellig kroeggesprekje.......

xx
MikMak

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » ma 29 maart 2004, 22:27

Hee MikMak, jij bent vroeg vandaag. Zeker als ik bedenk dat voor jou het seizoen alweer begonnen is. Ik wens je alvast een boeiend en succesvol seizoen toe. Zet 'm op vrouw. En geweldig dat je dan ook nog kans ziet de kroeg te bezoeken.

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » ma 29 maart 2004, 23:05

Ik heb gewoon last van dat gestolen uur Jeanne, mijn tijdsgevoel werkt even niet meer :?
Enne......dank je voor je lieve woorden :D

xx
MikMak

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 30 maart 2004, 0:12

Croissants, croissants, hmmmmmmm, eindelijk, eindelijkAfbeelding. Mnnnn, knars, knars, wat heerlijk. Met heerlijke roomboter, om het daarna op mijn hoofd te smeren. Met jam en kaas. Afbeelding
En met heerlijke pittige espresso. Jij weet wat een man toekomt MikMak.
Au, wie gooit daar met olijven naar mij hoofd? Ah, ik zie het al : jij weer

Anne, zijn hoofd aaiend

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Vliegensvlug

Berichtdoor organic » do 01 april 2004, 20:20

Is de kust weer veilig of valt er nog een 1 april grap te verwachten? :wink:

Goed de bezem weer bij de kapstok te hebben zien staan, ook al was het maar voor eventjes. MikMak was vliegensvlug (letterlijk) weer verdwenen, na als vanouds de croissantjes afgeleverd te hebben.

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » vr 02 april 2004, 0:39

vlak voor het slapen nog even hier binnen.....nagenieten van de afgelopen dagen ..de zon die me gister zo lekker warmde, met ogen dicht wegdwalen.. energie opzuigen..
Daardoor de hele dag al zo'n kriebeltjes gevoel door hele lijf? waar het ook vandaan komt...het is fijn zo :)

ruik al bijna de verse croissantjes....

X

werðandi

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 02 april 2004, 6:04

Mmm de warme chocola doet goed , het is hier zo rustig en stil , nu nog even naar bed , misschien nog wat wegdromen ?

Zou het zonnetje vandaag ook willen schijnen?

De stad ontwaakt , ik hoor nu geen vliegtuigen meer die me uit de slaap houden maar hier en daar een startende auto , een voorbijgierend brommertje , de passen van de buurvrouw over de stenen vloer , druk in de weer om het iedereen naar z'n zin te maken .

Tja ,Organic , de eerst april hebben we weer gehad . Een mooie grap vond ik dat op de radio werd aangekondigd dat het thermaal centrum van Spa een experimentele behandeling voor ouderwordende mannen voorstelt : baden in een energiserende vloeistof die het blauwe pilletje zou vervangen , en naargelang de concentratie van het weldoende vocht zou je er 3 dagen à 3 weken van kunnen nagenieten :P Je mocht je per telefoon als kandidaat opgeven , het was echter niet gratis .

En nu maar naar een ontspannend bad , euh , sorry warm bedje , nog even .Houden jullie een croissantje voor me voor wanneer ik weer opduik ? Alvast bedankt .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 02 april 2004, 11:21

Zei iemand daar croissantjes? De verrukkelijke onvolprezen croissantjes van MikMak? of zijn het heerlijk verse uit een Belgische ven?
Het water loopt me langs de mond. De tentamen oorlog is hier gaande. Honderdzestig vuurspuwende oogjes kijken af en toe verwijtend achterom.

Wat zou ik graag nu heerlijk buiten lopen i.p.v. in deze ge-airconditioneerde werktoren zonder daglicht laat staan zonlicht zitten. Maar ach ikheb mijn ziel en zaligheid aan de onderwijsduivel verkocht.
Jullie boffen maar: in tuintjes zitten, rustig ontbijten, van de vogeltjes en de bijtjes genieten. Heerlijk Droomvlinder, fladder maar door het leven. Wij gedragen ons hoog in een toren als mollen diep onder de grond

Laten we allemaal van het leven genieten. Het duurt maar zo kort,

spak:

Annne, die Juliana aan zijn deur voorbij zag gaan

Femme
Berichten: 166
Lid geworden op: wo 05 november 2003, 15:54

Berichtdoor Femme » vr 02 april 2004, 20:29

zo heerlijk..
dat voorjaar
vanmiddag even genieten..
naar een vergadering..
op de fiets...
ge wel dig!
maar helaas
het einde is al even weer nabij
maar ik heb een rotsvast vertrouwen
dat het voorjaar het wint
van de kou

en annne..
ze ging ook langs mijn deur
en zo spijtig
ik kon het niet aanschouwen
een historisch moment
en waar was ik
op mijn werk
het leven is keuzes maken
elke dag weer

liefs
femme
(die hier even weer om het hoekje kijkt...)

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » za 03 april 2004, 7:14

Croissantjes, heerlijke roomboter croissantjes en voor de echte zoetekauwen vandaag ook chocolade croissants.

Eet smakelijk allemaal!

Ik vlieg weer razendsnel verder

xx
MikMak

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Ontroerend

Berichtdoor organic » za 03 april 2004, 7:58

Het zal wel te maken hebben met (over?)gevoelig zijn voor alles wat voorbijgaat, maar ik schoot regelmatig vol bij de uitvaart van Koningin Juliana. Hoe kritisch ik ook mag zijn op het koningshuis en ondanks dat ik de republikeinen maar wat goed begrijp. Op de keeper beschouwd vind ik het zelf ook een onhoudbaar systeem. 't is dat het werkt(?), maar anders.

Wat ik bijvoorbeeld een ontroerend, droevig beeld vond was de lijkkoets die langs de vierbaansweg reed. Daarbij dacht ik aan de uitspraak van Juliana dat ze niet ouderwets wilde ziijn, terwijl dit juist zo'n schril contrast vormde tussen de oude en de nieuwe tijd. Iemand anders hoorde ik op de radio zeggen dat hij dat deel van het parcours alleen maar troosteloos vond. Zo zie je maar hoe verschillend mensen zoiets kunnen beleven.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten