PMS

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

PMS

Berichtdoor amazone10 » zo 06 juni 2004, 13:22

Jawel het is weer zover, het grote lijden is begonnen. Chaggerijnig, prikkelbaar, chaotisch, agressief, dramatisch, futloos, en ga zo maar door. Elke maand trap ik er weer in en denk ik dat er dit keer toch echt een mega depressie die op de loer heeft gelegen tot z'n volle glorie gekomen is en ik nou echt wederom in therapie en aan de anti-depressiva moet want ik trek het niet meer. Dan wordt ik ongesteld en na 1,5 dag ben ik weer een stuk meer tot mezelf gekomen.

Ik las ergens dat PMS met name bij vrouwen rond de dertig in alle hevigheid de kop op kan steken. Nou zal er ongetwijfeld al over geschreven zijn hier maar vroeg me met name af of jullie ervaringen hebben met homeopathische middelen die de klachten wat kunnen dempen. Heb al gekeken op het net en zie daar wat middelen staan. Zal sowieso eerst een homeopatisch arts bezoeken om te kijken wat bij mij past maar vraag me samengevat af:

Hoe zijn jullie ervaringen met homeopatische middelen voor/tegen PMS klachten? Wat gebruik(te) je en had dit goed resultaat?

Alvast dank voor het meedenken....

groet amazone10

- die als transgender nu even erg op het vrouwelijke aspect van het mens zijn zit :wink: -

star
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 14 november 2003, 21:15

Berichtdoor star » zo 06 juni 2004, 19:03

Ik heb ook last van PMS maar ben nooit op zoek gegaan naar een middel om het te verminderen. Meestal zit er 1 dag bij dat ik me echt heel klein voel, maar die gaat weer voorbij denk ik dan.

Ik ben wel benieuwd of je dit voor kunt zijn met homeopathie...

Star

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » zo 06 juni 2004, 20:42

Met grote dank aan Alfredo die hier ergens op het forum een poosje geleden een geweldige oplossing aandroeg tegen PMS-klachten: Je slikt teunisbloemoliecapsules.
1000 mg per dag.

Echt onvoorstelbaar, zo simpel maar doeltreffend.
Ik koop ze gewoon van het eigen merk van de Etos.

star
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 14 november 2003, 21:15

Berichtdoor star » ma 07 juni 2004, 8:30

De hele maand door?
Poeh, is het dan ook nog ergens anders goed voor?

Star

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » ma 07 juni 2004, 13:10

teunisbloemolie werkt ook nog eens ontgiftend.

En er zijn meer vrouwen op shespot die er baat bij hebben, weet ik.

star
Berichten: 348
Lid geworden op: vr 14 november 2003, 21:15

Berichtdoor star » ma 07 juni 2004, 16:54

Nou, dan ga ik het ook maar eens halen en proberen. Start je twee weken voor je menstruatie Selene?

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » ma 07 juni 2004, 17:00

Ja! Ik ben er daar 1 van

:mrgreen:

en ik neem het slechts 2 weken...dus niet heel de maand door.
en ik heb nu al 2 maanden dat ik denk....goh? waar blijfen mijn woede uitbarstingen en huilbuien nou? *grinnik*
goh Selene!
Ik vond je reacties altijd zo leuk hier op het forum toen je dat spul nog niet gebruikte!

MK, :wink:

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » ma 07 juni 2004, 20:27

Bedankt voor de reacties!! Nou als ik het goed begrijp twee weken voor menstruatie beginnen, ga het zeker proberen!! :D

groet,

amazone(nu (P)MS :wink:

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » ma 07 juni 2004, 21:11

Ik slik het de hele maand door. Heb eens geprobeerd op advies van medeshespotster wier broer apotheker is, om de eerste helft van de cyclus 500 mg te slikken en de 2e helft van de cyclus 1000 mg. Maar ik had zelf het gevoel dat dat minder hielp en ben toen maar weer de hele maand door 1000 mg per dag gaan slikken.

Jeanne, blij dat ze van die emo-ellende af is.

dotje
Berichten: 101
Lid geworden op: za 25 januari 2003, 2:01
Locatie: NL

Berichtdoor dotje » di 08 juni 2004, 15:33

zou het ook werken als je depressief bent?
Ben meteen volop gaanzoeken op internet, vind vanalles. Zelfs een paar keer gelezen dat het ook kan slikken wil je zwanger worden. :?

Ik zal wel even langs de homeopaat gaan, om het even verder uit te zoeken, maar als iemand nog meer ervaringen ermee heeft, lees ik graag verder mee.

Dot

Muurtje
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 21 maart 2004, 15:37
Locatie: 't Gooi. En o ja hm: op internet vrouw, daarnaast vaak ook (zielig dat ik het zo zeggen moet, toch?

Berichtdoor Muurtje » di 08 juni 2004, 17:06

Hm... Zou je dan zwanger kunnen worden van teunisbloemoliecapsules :?: :oops:

KWOOT: - die als transgender nu even erg op het vrouwelijk aspect van het mens-zijn zit :wink: -

Okee, begrijp ik je winkende boodschap wel of niet... Ik houd me nu onbetuigd Amazone :) Ik hork en hark hier nog wat rond, overweeg voorzichtig te vertrekken, maar ga je nooit vergeten, verwacht je nog te ontmoeten ergens, liefst hier toch.
Voor nu: dag lichtje in mijn geest, het komt goed met jou!
En euh... Misschien ga ik die capsules zelf proberen. :? :wink:
Geen mens kan elk oogmerk doorzien (J.R.R. Tolkien)

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » di 08 juni 2004, 17:38

Zwanger!!!!????? lijkt me redelijk onmogelijk(gniffel). Serieus het reguleert o.a.de menstruatie cyclus(heb ik n.a.v. dotje opgezocht) daardoor vergroot het de kans op een zwangerschap, indien deze uitbleef door een te lange cyclus, dat is wat ik ervan begrijp.

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Berichtdoor If then... » do 10 juni 2004, 20:37

Net gelezen.... patientenorganisatie voor vrouwen (ja hè hè mannen hebben geen PMS! :? ) met PMS te vinden op: :lol: http://www.selene.nl :shock:

Tips tegen PMS:
- Teunisbloemolie
- St. Janskruid (ook als je depri bent)
- seks (endorfinen! :P )
- sporten (ook endorfinen maar ik zou voor andere optie gaan)
- Agnus Castus-extract

IF :!:
(weinig last van PMS)

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » do 10 juni 2004, 21:10

edit
Laatst gewijzigd door Massie op zo 04 juli 2004, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Anacha
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 april 2002, 1:01
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor Anacha » vr 11 juni 2004, 15:51

1x per maand ben ik in staat mijn ontslagbrief te schrijven, als ik mijn cyclusdagen ga tellen blijkt dat het de week voor mijn menstruatie te zijn. Ik slik teunisbloemolie maar ben ook naar de homeopaat geweest, heb granules gekregen die ik dagelijks moet slikken, ben 2 weken bezig maar merk niet echt iets ...

Groeten Elaine
So why don't you stand up and be
Beautiful
(Marillion)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 1 gast