Nuva Ring!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Ringentoerist

Berichtdoor thisWaltz » zo 22 april 2007, 19:07

Neen, maar ik betaal die ringen.
Als ik toevallig eens in Nederland moet zijn, ga ik direct twee pakjes kopen.
Het scheelt dan 10 euro met België.
TW: Ringentoerist :D in Hulst, Sluis of Rucphen (als ie eens de Mystique binnenstapt).

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 22 april 2007, 19:13

is dat niet op voorschrift eigenlijk? Weet ik niet hoor, maar de Pil gaven ze me ook niet zomaar mee...

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Ring en Tampon.

Berichtdoor thisWaltz » di 01 mei 2007, 22:04

Een vraag aan de dames: Ik heb de nuvaring opgestuurd naar mijn vriendin. Als ik het goed gelezen heb op de website, is de dag van inbrengen best de eerste dag van de menstruatie. Maar hoe combineer je dat met tampongebruik. Berichtje gekregen dat het met deze ringen onmogelijk is om een tampon in te brengen??? Hoe rijmen die twee of dient die ring te worden ingebracht op het einde van de menstruatie?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 01 mei 2007, 22:25

Weet niet of dit normaal is maar door de tampons erbij te gebruiken verlies ik die nuvaring steeds. Zit nu aan mijn derde ring (omdat dat ding meegaat met het uithalen van tampon -en de keren dat ik vergat te kijken ben ik m kwijtgeraakt :roll: ). Linke is nu natuurlijk dat ik 2 keer dat ding langer dan 3 uur heb uitgehad (omdat ik het later pas merkte) :?

Hoop dat het vloeien snel stopt want zo is het wel een 'link' en duur ringetje :?
Het kan dus wel, maar je moet goed opletten telkens. misschien beter om ff maandverband te gebruiken dus

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Volgorde

Berichtdoor thisWaltz » do 03 mei 2007, 8:08

't was eerder een technisch vraagje.Ik ben geen vrouw, dus geen ervaringsdeskundige. Waarschijnlijk verkeerde volgorde van "instoppen" en "diepte van". Wat stop je eerst in de vagina: die ring toch diep genoeg en pas een tampon, maar wat minder diep?". Of zit de maandelijkse vloed ergens in de weg van beide?? Vermoed dat ze de omgekeerde volgorde heeft aangehouden.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 03 mei 2007, 10:57

Ik heb geen ervaring met de Nuvaring, maar mijn logische verstand zegt:

eerst de ring inbrengen zoals het moet en vervolgens de tampon zoals je dat gewend bent. Beiden mag je in principe niet voelen zitten, toch niet dat het hindert.

Zoals ik die ring heb bekeken, zit die niet in de weg van de tampon, alleen ff opletten als je de tampon verwijdert, dat de ring niet meekomt (indien dat het geval is: afspoelen onder heet water en terug inbrengen).

Er zit geen vloed "in de weg" :)

o
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 03 mei 2007, 15:28

Hahaha lekker ingewikkeld puzzeltje lijkt het :P

Tampons ververs je om de zoveel tijd per dag, een ring moet je eigenlijk laten zitten. ring gaat dus vóór. Nu, het probleem is dat de vagina wel veel ruimte biedt, maar niet alle diepte. Dus, wat bij mij steeds gebeurde, was dat de tampon tussen de ring ging zitten; zoiets

(I)
S

() = ring
I = tampon
S =touwtje

trekt men aan S, dan komen (I) er beide uit. Dus opletten dat die ring niet in de pot verdwijnt; vasthouden en terugstoppen (en idd, schoonmaken indien nodig).

:lol: :wink:

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » di 12 juni 2007, 8:55

Hem weer effe naar omhoog gehaald met een vraag aan de dames die hem gebruiken:.
In verband met gebruik snap ik een ding niet:
Dat is het tijdstip van inbrengen. Op de website van Organon en op de bijsluiter staat tussen de 1ste en de 5de dag van de menstruatie.
Normaal is het bij vrouwen met een regelmatige cyclus zo dat ze gedurende 1 tot 5 dagen menstrueren. Tijdens die periode is bevruchting niet mogelijk.
Als je dus de ring op dag 1 van de menstruatie inbrengt en je telt daar drie weken bij, dan moet de volgende ring worden ingebracht voor dat de volgende menstruatie begint?? Maar dat is toch 4 weken later???
voorbeeld ; menstruatie op 12 juni, inbrengen op 12 juni, dan moet je er hem op drie juli weer uithalen bij begin volgende menstruatie? Dan ringvrije week en dan weer inbrengen op 9 juli. Da's toch een maand. Of is het elke drie weken dat ie moet worden ingebracht.
In de bijsluiter spreken ze echter van een ringvrije week? Hoe rijm je dat.
----
Het gebruiksritme is me helemaal niet duidelijk. Inbreng tijdens menstruatie, drie weken later weer uit, menstruatie en inbreng tijdens menstruatie, drie weken later weer uit, enz..????

@Jessebel:ook op de Russische pagina is het niet duidelijk vermeld.

Is het niet beter het inbrengen te verschuiven naar midden of einde menstruatie of maakt dat geen verschil.

Salangaantje
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 31 december 2006, 3:23
Locatie: België, studente

Berichtdoor Salangaantje » wo 13 juni 2007, 10:23

Heb het eens aan mijn gyn gevraagd, zit ook in een voorbehoedsmiddelenovergangsfase :)

Het werkt zoals een pil: drie weken laten zitten en dan één ringvrije week, waarin je je maandstonden dan krijgt. Dus met zo'n cyclus ben je inderdaad vier weken bezig. Dat inbrengen tijdens de menstruatie is enkel de eerste keer dat je de nuvaring gebruikt van toepassing. Daarna zal je menstruatie dus plaatsvinden in de ringvrije week, en is er dus ook geen tamponprobleem.
Je moet dus alleen de eerste keer dat je hem gebruikt goed uitkijken, daarna is het bijna hetzelfde als een pilletje maar dan zonder er elke dag aan te hoeven denken.

Zoenn!

Salangaantje :)

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 13 juni 2007, 10:56

Daarna zal je menstruatie dus plaatsvinden in de ringvrije week, en is er dus ook geen tamponprobleem.
Dat gaat in de praktijk niet op hoor. Na het eruithalen van de ring duurt het namelijk nog een dag of 3-4 voor je ongesteld wordt, en dus moet je de ring weer inbrengen voor het eind van de menstruatie.

Salangaantje
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 31 december 2006, 3:23
Locatie: België, studente

Berichtdoor Salangaantje » wo 13 juni 2007, 18:40

Hmm,

dat komt dan toch heel dicht in de buurt van de pil, die begin ik ook al te slikken tijdens de laatste twee dagen van mijn maandstonden.

alhoewel ik ook een periode heb gehad (met een andere pilmerk) waarin ik maar drie dagen menstrueerde, dat zal per merk en hormonendosis van lichaam tot lichaam afhangen...

Maar het is niet zo dat je de ring steevast moet inbrengen op de eerste dag van je menstruatie, ik dacht dat thisWaltz daar een beetje mee in de knoei zat. Gewoon het schema drie weken in/één week uit volgen en dat komt dik in orde :)

zoenn
Salangaantje

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Schema

Berichtdoor thisWaltz » do 14 juni 2007, 12:47

Bedankt. :D Zat inderdaad in de knoei met dat schema.
Het inbrengen de tweede keer geschiedt dus na de menstruatie of op einde van...?

Salangaantje
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 31 december 2006, 3:23
Locatie: België, studente

Berichtdoor Salangaantje » do 14 juni 2007, 17:50

een simpel schema'tje:

Ik begin op een mooie maandag met de ring. Ik laat hem eenentwintig dagen zitten. Na deze drie weken mag hij eruit en blijf ik zeven dagen zonder ring, en in deze periode verschijnt mijn goede vriend de menstruatie. De laatste dag van deze stopweek is een zondag, de volgende dag (maandag) breng ik een verse ring in. Deze hele cyclus duurt dan 28 dagen.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is? zal best verwarrend zijn ;)
Vanaf het moment dat je deze ring een maand hebt gebruikt hoef je ook niet meer op je menstruatie letten met het oog op de inbreng-tijd van de ring, je gaat gewoon verder met het drie weken wel/één week niet-schema.

Na drie weken moet je m wel zeker verwijderen, dan zijn de hormonen die de ring afscheidt op en is-ie niet meer veilig.

zoenn!
salangaantje

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » vr 15 juni 2007, 9:36

Klaar en duidelijk. :D
Misschien kan je Organon er ook attend maken.
Ik heb hun Nederlandstalige, Engelstalige en Russischtalige webiste doorgenomen, maar nergens stond een duidelijke uitleg over het gebruiksritme :
Op basis van hun uitleg : Als je begint te tellen vanaf: eerste gebruik moet tijdens eerste dag menstruatie zijn + drie weken later moet er een nieuwe ring worden ingebracht, klopt het niet (uitgaande van een regelmatige cyclus).

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 15 juni 2007, 14:36

Naar mijn ervaring past de cyclus zich aan.

Niet moeilijker maken dan het al is he :wink:


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten