Nuva Ring!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 27 februari 2007, 12:17

Even up
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 27 februari 2007, 16:45

(ik ben er overigens alweer mee gestopt :? )

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Inbrengdag

Berichtdoor thisWaltz » ma 02 april 2007, 13:13

Een technische vraag: Ik heb een doosje ringen gekocht voor een vriendin die geen Nederlands/Frans/Duits/Engels kan lezen en dus vraag ik het maar. Al ik de documentatie op het web en de bijsluiter lees, moet die ring worden ingebracht tijdens de menstruatie (1-5de dag).
Maar bij sommige vrouwen is menstruatie een korte gebeurtenis, bij andere duurt het langer. Dus ben ik nieuwsgierig wanneer de meeste alhier aanwezige gebruiksters die ring inbrengen. Daarmee weet ik welke raad ik moet geven qua inbrengdag.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » ma 02 april 2007, 16:22

kan dus vanaf de eerste dag..als ze het dan meteen de eerste dag inbrengt?...what is the problem?
The music is all around us...you only have to listen..

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Juiste info.

Berichtdoor thisWaltz » di 03 april 2007, 10:59

Geen probleem. Gewoon een vraag, kwestie van juiste informatie door te geven. Verder is het wel opletten geblazen voor verlies van ring bij tampongebruik (volgens posting hierboven)? Dus bij elke tamponverversing, toiletbezoek edm controleren of ie er nog inzit?

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » di 03 april 2007, 21:09

lijkt me een lastig ding die ring, misschien zijn condooms een betere oplossing
The music is all around us...you only have to listen..

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Aanvoelen.

Berichtdoor thisWaltz » wo 04 april 2007, 10:18

Er is zoveel voor mij als voor haar een verschil van aanvoelen.
Na jaren eindelijk eens de condooms terzijde geschoven :) .
Een hemelsbreed verschil vooral bij het klaarkomen....
Met condoom: klaarkommoeilijkheden.
Zonder: geen probleem... mmm.lekker warm.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Re: Aanvoelen.

Berichtdoor Madeliefje » wo 04 april 2007, 10:32

Er is zoveel voor mij als voor haar een verschil van aanvoelen.
Na jaren eindelijk eens de condooms terzijde geschoven :) .
Een hemelsbreed verschil vooral bij het klaarkomen....
Met condoom: klaarkommoeilijkheden.
Zonder: geen probleem... mmm.lekker warm.
snap ik..denk ik (heb nooit een condoom om :lol: )

is een spiraaltje dan niks?
dat gehannes met zo´n ring lijkt me compleet niks...te onbetrouwbaar :?
The music is all around us...you only have to listen..

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » wo 04 april 2007, 16:50

tja, vrouwen. Een paar jaar geleden een mirena-spiraal betaald. Maar sommigen reageren nogal paniekerig als er ook maar een lichamelijke kleinigheid zich voordoet. In haar geval was dat een tussentijdse bloeding, die voor de mirena normaal is. Paniek, gezeur en weg mirena :?
Die topic doorlezend hangt het af van vrouw tot vrouw. Voor d'een wel een ideaal middel, voor d'ander niet... We zien wel.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 05 april 2007, 3:07

Met nuvaring was ik 2 mnd 'ongesteld' en komen tussentijdse bloedingen ook wel voor hoor (met Pil of zonder enig hormoon trouwens ook; kan gerelateerd zijn aan stress bijv.).

"vrouwen" -vind ik geen 'antwoord'. Paniekerigheid ken ik wel. Het is erg vervelend als je het idee hebt dat je lijf vreemd doet door ingrijpende middelen van buitenaf. Daarom gebruik ik nu dus weer helemaal niets. Het ligt er maar net aan wat je prioriteiten zijn.

Wat ik vreemder vind dan de 'paniekerigheid' is dat de vrouw in kwestie vanuit een taalbarriere zich in zekere zin afhankelijk maakt van haar partner terwijl het over haar lijf (paniekerig) gaat. Ga me niet vertellen dat er in haar taal geen sites bestaan over voorbehoedsmiddelen. Misschien zijn ze in haar geboorteland niet te krijgen maar medische gegevens moeten wel bestaan. Noem een taal als Bulgaars; dan kan je sowieso ook lezen op Poolse of Russische sites.

Niet naar bedoeld, maar naar mijn gevoel strookt het gewoon niet zo, dat je je druk maakt om een tussentijdse bloeding (bijvoorbeeld) en niet om het feit dat je qua belangrijke info en voorbehoedskeuzes afhankelijk bent van een ander...

(ps; ik weet niet hoe het zit in Belgie maar Mirena wordt gewoon vergoed in NL...... mits je verzekerd bent.)

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » do 05 april 2007, 22:01

@jessebel :
Het Mirena-spiraaltje wordt bij ons niet vergoed.

Katarine (met zachte g én mirena-spiraaltje :wink: )

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Verduidelijking.

Berichtdoor thisWaltz » ma 09 april 2007, 13:12

Haar taal is het Oekrains. Oekrains en Russisch zijn verwant. De hele uitleg over Mirena en Nuvaring staan ook in het Russisch op het web.
Mulitnationals die deze middelen ontwikkelen laten hun informatie in meerdere talen aanpassen. Zo komt ik o.a. aan opdrachten. :D
De Nuvaring kost in de Oekraine een half maandloon, de mirena-spiraal een maandloon.
--
Met "vrouwen" bedoel ik dat de ene de ander niet is. Niets pejoratief of een diepe zucht. Als je hier de topics over anti-conceptie doorleest, zegt de ene tegen middel X: "Prima", terwijl het bij de andere effecten teweeg brengt waarover ze zich zorgen maakt.
D'een zegt "Prima" tegen de Nuvaring. Ideaal middel, ik gebruik hem al drie jaar, makkelijk geen klachten.
Bij de andere (Jessebel) veroorzaakt ie 2 maand ongesteldheid.
--
Bij alle vrouwen is het inbrengen van de Mirena pijnlijk. Ie brengt bloedingen mee gedurende 6 maand en tussentijds vochtverlies(?)/bloedverlies(?). Na 6 maand is ie bij sommigen een zegen in die zin dat ze zich om niets meer zorgen hoeven te maken, er enkel nog doorbraakbloedingen zijn en ze daarna vier en een half jaar van menstruatie, tampons en maandverbanden vanaf zijn.
Bij de ander wordt het dan weer minder goed verdragen. Dat bedoel ik met "vrouwen". De een is de ander niet.[/url]

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Prijs

Berichtdoor thisWaltz » zo 22 april 2007, 10:36

Up om te vragen hoeveel een doosje ringen in Nederland kost?
(wegens uitzending van gisteren over pijnstillerstoerisme naar Nederland). In Nederland zijn sommige geneesmiddelen veel goedkoper dan in België. Hier heb ik 37 euro betaald voor een doos met drie ringen.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » zo 22 april 2007, 10:40

Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 22 april 2007, 16:26

dus ong 10 euro per maand. Mirena kostte mijn verzekering 125,-, maar daar doe je dan, als het goed gaat, 4-5 jaar mee..

Maarreh, als ze het in russisch kan lezen, hoef je het haar toch niet uit te leggen?


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 8 gasten