Nuva Ring!

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » ma 06 juni 2011, 18:25

Succes Hotje en het in en uit nemen is gewoon even wennen. (Laat maar weten als 't je niet lukt dan kom ik je helpen :) :lol: )

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 06 juni 2011, 18:28

grijnzzzzz
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » ma 06 juni 2011, 18:37

Ela, ik heb wel lange handen hé. (Ik wou dat ik kon zeggen 'en ook lange benen', maar da's niet waar en dat doet ook niet echt ter zake hé :lol: )

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 06 juni 2011, 18:43

hahahaha ik heb ook lange vingers en handen,en ja ik bedoel dat letterlijk, :lol:

en nee,lange benen speelt geen rol,denk ik ,hoop ik .... :?

Hotje,die de bijsluiter nog eens gaat lezen.......... :wink:
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

mopje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 maart 2003, 2:01
Locatie: gent

Re: Nuva Ring!

Berichtdoor mopje » wo 14 december 2011, 21:31

Hoe gaat het nu met de nuvaring dames?

Ik heb hem zelf 5 jaar gehad. Was er altijd super tevreden over. Tot op een bepaald moment, het moet in het 4de jaar geweest zijn dat ik telkens na de seks een branderig gevoel had. In het begin denk je dat je te heftig bent geweest of zoiets en sta je er niet echt bij stil. Tot het erger en erger wordt en je al bij voorbaat geen zin meer in sex hebt omdat je bang bent van de pijn achteraf.

Gepraat met de gyn, zij geloofde niet dat het door de ring zou kunnen komen. Uiteindelijk dan toch opnieuw gestart met de pil. Geen last meer van het branderige gevoel. Proef op de som genomen tijdens vakantie (had nog één ring liggen) en weer het branderige gevoel! Ring weggesmeten en opnieuw aan de pil. Ondertussen ben ik gesteriliseerd en wat een opluchting is me dat! Niks geen zorgen meer en geniet veel meer van sex en intimiteit dan vroeger.

Mopje

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Re: Nuva Ring!

Berichtdoor Hotje » wo 14 december 2011, 23:02

@Mopje
Ik ben nu 6 of 7 ringen verder en zou voor geen goud terug aan de pil willen!
Heerlijk,die vrijheid,nergens meer aan denken,alleen ,de datum staat wel steeds aangetekend,want dat is natuurlijk het risico,slechts 2 keer eraan denken,gaat ook vlug uit het hoofd!
@katarine
mijn vingers blijken ook lang genoeg :wink:
@Esther
je voelt er dus echt niks van ,NIKS,op geen enkel moment.
Er is wel eens een grappig incidentje geweest,waar ik niet over ga uitweiden,maar een paar trefwoorden:
ring ,pik,leek op het kinderspelletje,die ringen gooien over dat paaltje...........snap je?grinn

Verder:
in het begin een beetje zoeken,vraagt iets meer aandacht,beetje onzekerheid,maar das allemaal terug in orde.
Wél de eerste 2 maanden vreselijke hoofdpijn net voor menstruatie,zo erg dat ik van plan was ermee te stoppen,maar das ook over,
kortom,Hotje is erg tevreden over het genomen besluit !
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: Nuva Ring!

Berichtdoor Jessebel » do 15 december 2011, 3:07

Heb heel lang geleden een topic geopend over anti conceptie. Was het helemaal beu. was kwaad zelfs.

Stand van zaken nu:
de Pil: nooit/never/oprotten ermee (allemaal, van microgynon tot diane).
Nuvaring: 2 maanden volgehouden, wat een onhandig ding! :S
Mirena: Jaaaaah Mirena! Helemaal voor mj! Op She werd er ook gezegd door sommigen dat ze het fijn vonden dat ze er niet meer van ongesteld werden. Juist dat vond ik dan ook weer 3x niets. Maar toch laten zetten (na 3 jaar twijfelen): IK wordt nog wel gewoon ongesteld. Heb GEEN bijwerkingen. hoef er nooit aan te denken.
Eureka :D11

(moet m over een paar maanden wisselen, goh ik heb dat ding dus al bijna 5 jaar. Wat ben ik er blij mee!!! :) )

Succes met Nuva, misschien vind jij het wel handig :)

Gebruikersavatar
Matroesjka
Berichten: 35
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 16:06

Re: Nuva Ring!

Berichtdoor Matroesjka » zo 18 december 2011, 22:28

Op dit moment gebruiken we even niets maar die Nuva ring klinkt wel heel handig.
De Mirena lijkt me een beetje eng eerlijk gezegd maar dat komt door meer omdat een vriendin van mij daardoor gewoon zwanger raakte :shock:
Geen bericht is duidelijker dan een kus

Juliette
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 1:01
Locatie: Brabant

Re: Nuva Ring!

Berichtdoor Juliette » wo 11 januari 2012, 20:55

Ben nu een jaar zonder ring en bevallen van 1e kindje inmiddels, als ik weer terug aan de anticonceptie zou gaan dan zeker weer de nuvaring. Heb wel érg veel problemen gehad met onregelmatige menstruatie in dat jaar, maar weet niet of dat aan de ring lag of gewoon aan mij (altijd al erg heftig geweest).
Life shrinks or expands in proportion to one's courage.
Anais Nin

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Re: Nuva Ring!

Berichtdoor Hotje » wo 11 januari 2012, 21:00

Ben nu een jaar zonder ring en bevallen van 1e kindje inmiddels, als ik weer terug aan de anticonceptie zou gaan dan zeker weer de nuvaring. Heb wel érg veel problemen gehad met onregelmatige menstruatie in dat jaar, maar weet niet of dat aan de ring lag of gewoon aan mij (altijd al erg heftig geweest).
Ik ben met de nuvaring ook wel onregelmatig(er) dan met de pil.
Maar ,ook weer niet alle maanden.......
Al bij al:ik vind de voordelen veel groter dan de nadelen,nog steeds,
hij blijft nog even ,ikke tevreden mens.
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten