Alweer een blaasontsteking...

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Just a Princess
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 27 december 2002, 2:01
Locatie: Bruxelles, studente

Alweer een blaasontsteking...

Berichtdoor Just a Princess » zo 09 maart 2003, 21:42

Jawel, het is weer zo ver...
Ik kon wel janken toen ik het juist voelde...
Blaasontsteking.

Op zich is het snel verholpen, ik weet het, maar ik ben het gewoon beu.
Mijn laatste blaasontsteking was vorige maand, die daarvoor in september... en ga zo maar door...

Ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen...
Het heeft met mijn anatomie te maken. Ja, daar ben ik mee geholpen... Afbeelding
Ik doe echt alles wat de dokter zegt: genoeg drinken, genoeg wassen(zonder zeep), nooit een plasje ophouden, altijd even naar het toilet na het vrijen...

Wat kan ik nu nog meer doen? Afbeelding

pieter
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 30 juli 2001, 1:01
Locatie: kempen

Berichtdoor pieter » zo 09 maart 2003, 21:53

Draag jij spannende broeken? Het is niet zomaar dat sommige zogezegde concervatieven zeggen dat vrouwen geen broeken horen te dragen, Dit is niet gezegd met de reden dat zij dat zo vinden dat dat moet zonder geldige reden. Maar een broek kan wel een veroorzaker zijn van blaasontsteking, eigenlijk zouden mannen ook een rokje moeten dragen ;-).

Just a Princess
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 27 december 2002, 2:01
Locatie: Bruxelles, studente

Berichtdoor Just a Princess » zo 09 maart 2003, 22:02

Ik draag wel broeken, maar extreem spannend zijn die niet...

Ik zou trouwens niet weten wat broeken met blaasontstekingen te maken hebben. Afbeelding

zanna
Berichten: 737
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Contacteer:

Berichtdoor zanna » zo 09 maart 2003, 22:07

Een vriendin van me krijgt blaasontsteking als ze sex heeft zonder condoom... Kan het bij jou iets met sex te maken hebben?
zanna

Xynix

Berichtdoor Xynix » zo 09 maart 2003, 22:22

cranberry sap en vitamine C, helpt erg goed.
Ik als rolstoeler met katheter had ook altijd blaasontsteking.
Niet meer Afbeelding

pieter
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 30 juli 2001, 1:01
Locatie: kempen

Berichtdoor pieter » zo 09 maart 2003, 22:32

Just a princess, als je wel wist wat met blaasontsteking te maken had, zou je al lang geen meer hebben.

Just a Princess
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 27 december 2002, 2:01
Locatie: Bruxelles, studente

Berichtdoor Just a Princess » ma 10 maart 2003, 12:37

Pieter, ik vind je erg bot. Afbeelding Ik zoek hier een oplossing, geen verwijten.
Ik wees je oplossing niet meteen af, ik vroeg gewoon om verdere uitleg.
Met mijn 5de blaasontsteking op minder dan 2 jaar tijd, denk ik toch wel te weten waar ik het over heb.
Ik ken de reden meestal: ik krijg mijn blaasontstekingen meestal als ik in slaap val na de sex(zonder condoom idd, Zanna Afbeelding), zonder eerst even naar het toilet te zijn geweest.
Maar ik ben het gewoon beu, weetjewel? Nooit kan ik na de sex eens lekker in de armen van mijn lief kruipen en daar in slaap vallen... Altijd eerst even naar de badkamer snellen.
Zelfs met condoom gebeurt het soms nog...
Volgens de dokter ligt het ook gewoon grotendeels aan mijn anatomie.

Thx@Xynix... Ik zal eens proberen! Afbeelding

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » ma 10 maart 2003, 15:35

Hoi !

Wat herkenbaar ik heb meer als een jaar lang blaasonsteking sinds de geboorte van me zoon.
Ik heb nu verschillende kuren gehad en nee hij wil me niet verlaten.

Ik vraag me ook af waar het aan ligt , want ik ben heel erg schoon op mezelf (buiten mezelf ook :-))) )

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » ma 10 maart 2003, 15:42

Just-a-Princess,

zelf ben ik ook heel gevoelig aan blaasontstekingen na de sex. Ondertussen voel ik zelf al wanneer een blaasontsteking in aantocht is (maar nog niet echt doorzet) en ik heb altijd "Mictasol" in huis, dit zijn pilletjes die je in België vrij bij de apotheek kan kopen en die zorgen voor ontsmetting van de urinewegen.
Wanneer ik die een aantal keer inneem, verdwijnt het vervelende gevoel tamelijk snel en resulteert het niet in een blaasontsteking.
Misschien ook iets om achter de hand te hebben wanneer je even niet het bed uit wil/kan na de sex...

Sterkte en liefs

orchidee

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » ma 10 maart 2003, 15:53

Nog een aanvulling: zelf vind ik voorkomen ook nog altijd beter dan genezen, maar als noodoplossing helpt het voor mij echt wel.

orchidee

Balameke

Berichtdoor Balameke » ma 10 maart 2003, 16:40

Eehm,

misschien een 'rare'gedachtengang, maar hoe zit het met de hygiene van je vriend? Kan hij je niet terug altijd aansteken met die ontsteking (waar jij blijkbaar dan veel gevoeliger voor bent dan de gemiddelde persoon)?

ben maar hardop aan het denken.

B.

pieter
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 30 juli 2001, 1:01
Locatie: kempen

Berichtdoor pieter » ma 10 maart 2003, 18:44

Just a Princess, mijn reactie was er eentje op de jouwe, ik vond jouw reactie ook bot vandaar.

cavia11
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 08 januari 2003, 2:01
Locatie: suburbia

Berichtdoor cavia11 » ma 10 maart 2003, 18:59

Doet de huisarts echt een kweek of alleen een stickje? Pas naar aanleiding van een kweek kan er een gerichte antibiotica kuur ingesteld worden. Ook komt het nogal eens voor dat mensen steeds blaasontsteking denken te hebben maar er geen sprake is van blaasontsteking. Er kan sprake zijn van een blaas die snel geprikkeld is en/of pijnlijke bekkenbodemspieren.
Is er inderdaad steeds sprake van blaasontsteking ondanks het innachtnemen van de adviezen dan zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn zoals stenen(bacterien kunnen zich daaraan hechten en zo steeds weer voor infectie zorgen.
Je zegt dat je nooit een plasje ophoudt, als je daarin te ver gaat kan het ook op het laatst een gevoel geven of je aldoor moet plassen.
Het is een vervelende kwaal, ik zou er mee naar de uroloog gaan.

Niki

Berichtdoor Niki » ma 10 maart 2003, 20:01

wel ik zou je aanraden om vlierbessensap te drinken en wel dagelijks.
Heeft al bij zeer vele mensen geholpen!
probeer het maar het is toch natuurlijk, baat het niet het schaad ook niet.

Dee
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 10 november 2002, 2:01

Berichtdoor Dee » ma 10 maart 2003, 20:06

Ik -als man- heb helaas ook regelmatig last van blaasontsteking. Sommige momenten kruip ik dan bijna over de grond van de pijn. Wat inderdaad goed helpt is cranberrysap en rode grapefruits. Eentje per dag persen of opeten doet bij mij al wonderen!

Dee.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten