Alweer een blaasontsteking...

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

magny

Berichtdoor magny » di 29 april 2003, 7:14

ik heb ook vaak last van blaasontstekingen, maar op dit moment heb ik het wel heel erg.
Ik heb 2 jaar geleden een koperhoudend spiraal laten plaatsten en heb er nooit echt last van gehad, alleen nu op dit moment lijkt het alsof het spiraal aan t zakken is door de blaasontsteking.
Ook ben ik erg ongerust over dat ik bloed plas.
Het plassen is al zo brandering en pijnlijk en dan kom je ook nog bloed tegen terwijl ik 2 weken geleden ongesteld ben geweest.
Misschien heeft iemand een idee wat het is en wat ik hiermee kan buiten alleen maar zeuren en zanikken tegen iedereen en alles.
groetjes magny

Jasmine25
Berichten: 51
Lid geworden op: di 01 april 2003, 1:01
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor Jasmine25 » di 29 april 2003, 9:34

@ Magny, ik heb maar 1 tip, naar de dokter gaan voor een antibioticakuur, na 1 tabletje wordt het al minder en dat is volgens mij de enige manier om er echt vanaf te komen. Als je er te lang mee blijft lopen, kun je een nierbekkenonsteking oplopen en dat is pas echt pijnlijk!!

Beterschap

Gast

blaasontsteking

Berichtdoor Gast » do 08 mei 2003, 20:11

als

Gast

Berichtdoor Gast » do 08 mei 2003, 20:14

Zelf heb ik ook veel last van blaasontsteking, en dan vooral 2 dagen na het vrijen is het vaak bingo. Het enige wat goed bij mij helpt is direct na de gemeenschap naar de toillet om te plassen, helpt echt goed!!!! Ik heb er nu al maanden geen last meer van. Ik hoop dat het bij jou ook werkt!
Linda

babs31
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 21:47

Berichtdoor babs31 » ma 16 maart 2009, 21:58

Ik heb ook veel last gehad van blaasontsteking.
Ik drink eigelijk te weinig water. En dat helpt zeker wel. Want iedere keer als je plast, plas je de bacterien eruit, en dus je blaas een beetje schoon.

Veel kuren gehad enz. En ook een verwijzing gehad naar de uroloog. Daar kwam niks bijzonders uit. Gelukkig.

Eigelijk is het ineens opgehouden, dus eigelijk weten we nog niks.

Ik denk zelf dat t komt, van het dragen van tampons. Mischien te gevoelig daaronder. En ik kreeg er altijd last van als ik ongesteld ging worden.

Misschien iets voor jou? een bezoekje aan je Uroloog.

Ja kun je hebben, nee kun je krijgen. TOCH......
suc-ses x :D
me, myself and I

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » di 17 maart 2009, 17:55

Hoezo oude koeien uit de sloot halen, als ze nou nog geen oplossing voor der blaasontsteking heeft is het niet best Babs.. :lol:

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » di 17 maart 2009, 22:46

ze heeft natuurlijk de datum niet gelezen :):)
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » wo 18 maart 2009, 14:14

ze heeft natuurlijk de datum niet gelezen :):)
Je meent het! :shock:

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 18 maart 2009, 14:25

:mrgreen:
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » wo 18 maart 2009, 15:56

hey niet zo doen tegen mij he :lol:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

walraven
Berichten: 153
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 18:03
Locatie: noorden v/h land

Berichtdoor walraven » wo 18 maart 2009, 19:32

Maar dames toch!! Houdt het toch bij de aloude cranberrie, het enige goedwerkende preventieve middel tegen blaasontsteking:

De cranberry bevat een hoge dosis vitamine C. Afhankelijk van de weersomstandigheden kan die hoeveelheid oplopen tot tussen de 65 en 90 gram per 1.000 gram bessen. De bijzonder hoge zuurtegraad van de bessen verhindert bij mensen hechting in het lichaam van de E-coli bacterie, die onder andere blaasontsteking kan veroorzaken. Het hoge benzoaatgehalte van de bessen maakt ze zeer lang houdbaar.
Bovenstaande passage komt uit mijn proefschrift over Terschelling in WO II, voor de liefhebsters(-bers) hier te raadplegen:

http://dissertations.ub.rug.nl/facultie ... an.de.wal/

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » do 19 maart 2009, 21:44

Wat ik nog niet heb gelezen: katoenen ondergoed of anders met een katoenen kruisje aandoen en géén inlegkruisjes gebruiken tegen afscheiding.
Synthetisch spul gaat nl. broeien en werkt bacterieen weer in de hand.
Maar dat zullen de meesten wel weten lijkt me.

Offe, en dat kan wel eens voorkomen; je urinebuis is te kort.

Vervelend en pijnlijk is het absoluut.
Sterkte!
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » vr 16 oktober 2009, 17:45

Sommige mensen (waaronder ik) krijgen een blaasontsteking van het neuken. Met of zonder condoom, maakt niets uit, hoeft niet zo te zijn dus dat je vriend bacteriien binnen brengt. Is waarschijnlijk een resistente bacterie in je eigen blaas die door 'dat soort bewegingen' geactiveerd wordt. Tenminste dat is wat mijn huisarts mij verteld heeft. Enige wat echt helpt is na het vrijen preventief een tablet cotrimoxazol slikken. Soms slik ik dan maar een halve of een vierde, maar met een beetje pech moet ik dat bekopen met een heuse blaasontsteking en een volledige antibiotica kuur. Daarnaast gebuik ik ook cranberry en vitamine c, maar dat werkt niet afdoende. De tip van Orchid wil ik ook nog even uitproberen, want ik blijf nog steeds zoekende naar een minder rigoureuze oplossing.
Cranberrysap drinken werkt heel goed, daardoor ontstaat er een zuur milieu in de blaas en daarin kunnen die verrekte Escherichia Coli bacteriën zich slecht vermenigvuldigen. Echt een aanrader!
Glimlach, morgen is het erger!

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » vr 06 november 2009, 23:10

Ik ben momenteel de trotse bezitter van een blaasontsteking
:evil: :evil:

Nu liet ik het eigenlijk te lang aanslepen,met pijn en koorts als gevolg.

Ik ben naar de apotheek geweest en kreeg erg goede medicatie,
ik ben er mee begonnen op woensdagmiddag,en nu al bijna helemaal over.
Medicijn heet UROCYSTIL en is hier in België vrij te krijgen,
veel water drinken en 8 pilletjes per dagen gedurende 5 dagen..........

op hoop van zegen.........
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » za 07 november 2009, 0:31

Ik ben momenteel de trotse bezitter van een blaasontsteking
:evil: :evil:

Nu liet ik het eigenlijk te lang aanslepen,met pijn en koorts als gevolg.

Ik ben naar de apotheek geweest en kreeg erg goede medicatie,
ik ben er mee begonnen op woensdagmiddag,en nu al bijna helemaal over.
Medicijn heet UROCYSTIL en is hier in België vrij te krijgen,
veel water drinken en 8 pilletjes per dagen gedurende 5 dagen..........

op hoop van zegen.........
Ik heb ook een hardnekkige blaasontsteking gehad, extra vervelend omdat ik op het punt stond twee weken met vakantie te gaan. Kreeg van de huisarts een kuurtje, Nitrofurantoine, en het leek over te zijn toen ik de kuur afgemaakt had. Maar op het eind van de week was het weer mis, bloed in de urine dus daar maar naar de huisartsenpost, en daar heb ik een kuur amoxicilline gekregen. Ook dat werkte zeer snel, 4 uur nadat ik de eerste pil ingenomen had was de urine weer glashelder. Maar na mijn vakantie begon na een paar dagen de ellende opnieuw, en weer een Nitrofurantoine kuur gehad, ditmaal twee weken lang. Ook een kweek gemaakt en Escherichia Coli bacteriën bleken de oorzaak. Na de kuur leek het weer over en ik drink nu elke dag een glas cranberrysap en tot op heden( ruim een maand later) heb ik geen last meer.
Glimlach, morgen is het erger!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten