Alweer een blaasontsteking...

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » za 07 november 2009, 0:50

grrrrrrrrrrrrrr

maak me nu niet bang!!!
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » za 07 november 2009, 1:05

grrrrrrrrrrrrrr

maak me nu niet bang!!!
Nee, ik wou je alleen maar aan de cranberrysap hebben, niet omdat ik daar aandelen in heb, maar omdat het een uitstekend middel is om de blaasontstekingen verre te houden.
Glimlach, morgen is het erger!

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » za 07 november 2009, 10:27

Ik drink al vele jaren dagelijks koffie en heb nog nooit een blaasontsteking gehad, dus ik zou je koffie aanraden. Helaas kan ik dat niet onderbouwen met antibiotica-ellende...

Princess, die gelooft dat Janfreak wel tegen een grapje kan :wink:

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » za 07 november 2009, 13:02

Ik drink al vele jaren dagelijks koffie en heb nog nooit een blaasontsteking gehad, dus ik zou je koffie aanraden. Helaas kan ik dat niet onderbouwen met antibiotica-ellende...

Princess, die gelooft dat Janfreak wel tegen een grapje kan :wink:
Ja hoor, Janfreak kan zeker wel tegen een grapje. Maar ik meende het wel serieus, mijn huisarts zei ook dat cranberrysap zeer goed werkt. En die kan het weten.
Glimlach, morgen is het erger!

Sterre
Berichten: 296
Lid geworden op: vr 05 juni 2009, 22:54

Berichtdoor Sterre » za 07 november 2009, 13:20

Cranberrysap is prima, maar sinaasappelsap kan het ook...

Ik heb er regelmatig last van, maar voel hem aankomen. Dan drink ik op een ochtendje een liter of 2 sinaasappelsap, even de zaak schoonblazen, en daarnaast nog veel water/thee/koffie.

Overigens is het verband met sex volgens mij niet zozeer het inwendig klaarkomen alswel de wrijving die sex met zich meebrengt, na de sex opstaan en plassen werkt daartegen heel goed.
Bij mezelf merk ik dat als ik dat vergeet, of gewoon te lui ben, ik de volgende ochtend weer mezelf klem mag drinken...

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » za 07 november 2009, 17:49

Vers sinassappelsap, grapefruitsap (CoolBest is een goede) werkt prima, niet één glaasje maar de boel goed schoonspoelen. Het gaat om de vitamineC die er in zit. Intussen weet ik ook dat sommige blaasontstekingen niet gevoelig zijn voor vitamine C dan baal je dus echt.

Héél veel C drinken kan je een weekend doorhelpen maar een blaasontsteking krijg je er niet helemaal mee weg. Succes!

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » za 07 november 2009, 18:12

Vers sinassappelsap, grapefruitsap (CoolBest is een goede) werkt prima, niet één glaasje maar de boel goed schoonspoelen. Het gaat om de vitamineC die er in zit. Intussen weet ik ook dat sommige blaasontstekingen niet gevoelig zijn voor vitamine C dan baal je dus echt.

Héél veel C drinken kan je een weekend doorhelpen maar een blaasontsteking krijg je er niet helemaal mee weg. Succes!
Dit las ik op gezondheidsplein.
Wist je dat?

Cranberry's staan bekend om hun positieve invloed op de blaasfunctie. Het sap van de veenbes maakt je urine extra zuur. Bacteriën in de blaas die blaasontsteking veroorzaken, gedijen een stuk minder goed door die zuren.
Glimlach, morgen is het erger!

ktnk
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 november 2009, 19:30
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor ktnk » wo 11 november 2009, 11:55

Vitamine C is de oplossing niet hoor. Blaasontsteking wordt veroorzaakt door bacterieen die in de endeldarm zitten (waar ze thuis horen) maar die op de een of andere manier in de plasbuis terecht komen, daar zich vermedigvuldigen en een ontsteking veroorzaken.
Ik heb dé oplossing. echt. ik was vanaf mijn jeugd al een blaasontstekingsklant.de ene antibiotica kuur volgde de andere op, maar sinds ik onderstaande toe pas ben ik al jaren blaasontsteking-vrij.
weet je dat het ook deels opgekropte, ongeuitte emotie is? maar oké, in dit topic kunnen we dáár niets aan doen. wat je wél kunt doen is:

Voorkomen:
-dagelijks minstens 2 liter water drinken. (goede truc is om iedere keer ná het plassen meteen een longdrinkglas water te drinken).
- dagelijks je cranberry pil te slikken (in cranberry zit een bestanddeel wat voorkomt dat de bacterie zich in de blaas kan nestelen en voortplanten)
-altijd goed uitplassen na sex, ook al is het nóg zo laat en ook al lig je nog zo lekker na te genieten.
- altijd plassen als je voelt dat je moet plassen, nooit meer je plas ophouden dus.
- nooit mer strings dragen. een string gaat van je anus naar je plasbuis en transporteert zó de anale bacetrieen naar je plasbuis.

Genezen:
- bij de eerste tekenen van irritatie begin je met dubbele dosis cranberry pillen te slikken.
- bij tekenen van blaasontsteking meteen dr. vogels Solidago nemen (20 druppels, om het uur, en ochtend lang en daarna de onderhoudsdosis).
- drinken, drinken, drinken, spoelen, spoelen, spoelen.

Ik vertel dit altijd aan iedereen die klaagt over blaasontsteking (geloof me, dat zijn er een heleboel), en nadat ze het toepassen zijn ze totnogtoe allemaal ervanaf gekomen.

KleineEngel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 08 oktober 2008, 0:14

Berichtdoor KleineEngel » wo 11 november 2009, 14:29

Ik ben het niet eens met de stelling dat het altijd darmbacteriën zijn die blaasontsteking veroorzaken en dat cranberry de oplossing zou zijn klopt ook niet. Ik heb meegedaan aan een onderzoek over cranberry, dat zuurt de urine pas na máááááááááánden aan en moet dan ook nog in grote hoeveelheden geslikt worden.

Blaasontsteking voorkomen?? Ach de een is er vatbaarder voor dan de ander, soms doet het wisselen van sexpartner wonderen (dan ben je ineens van al je blaasontstekingen af)....... en veel drinken enzo is altijd goed voor je lijf maar het voorkómt blaasontsteking echt niet.

Het blijft een rotontsteking, het breekt je energienivo af en je wordt er echt ziek van, het gaat niet vanzelf over en het kan echt gevaarlijk zijn voor je gezondheid. Soms heb je de ene na de andere of lijken ze niet weg te gaan, dan kan een onderhoudsdosis AB wonderen doen, overleg even met je huisarts als dat zo is.

Nogmaals beterschap aan alle blaasonstekingsgevoelige dames!

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Berichtdoor janfreak » do 12 november 2009, 2:47

Ik ben het niet eens met de stelling dat het altijd darmbacteriën zijn die blaasontsteking veroorzaken en dat cranberry de oplossing zou zijn klopt ook niet. Ik heb meegedaan aan een onderzoek over cranberry, dat zuurt de urine pas na máááááááááánden aan en moet dan ook nog in grote hoeveelheden geslikt worden.

Nogmaals beterschap aan alle blaasonstekingsgevoelige dames!
Kleine Engel, ik zou je willen aanraden dit verhaal eens te lezen:
http://www.terschellingercranberry.nl/b ... sproblemen
Inderdaad, blaasontsteking wordt niet altijd veroorzaakt door een darmbacterie, maar ruim tachtig procent van de urineweginfecties wordt veroorzaakt door de bacterie Escherichia coli.

En, alleen maar beterschap voor de dames? Ook mannen kunnen er behoorlijk last van hebben hoor.
Glimlach, morgen is het erger!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten