foto's maken voor mijn vriend, iemand advies?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Sam
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 04 december 2002, 2:01
Locatie: Noord-Holland

foto's maken voor mijn vriend, iemand advies?

Berichtdoor Sam » zo 27 april 2003, 13:49

Hallo,

Mij lijkt het ontzettend leuk om mooie, erotische foto's van mezelf voor mijn vriend te laten maken. Een goede vriend (hij is homo) wil me daar bij helpen. Ik heb al aardig wat rondgekeken op shespot/klikken en shespot/kijken. Hier heb ik al leuke ideetjes op gedaan. Maar die vriend die mij wil helpen is geen professionel en ik heb het ook nog niet eerder gedaan, dus misschien hebben jullie adviezen kwa licht, doeken als achtergrond, voorwerpen (zoals bloemen, boa's enz). We willen namelijk zo mooi mogelijke foto's maken en we kunnen wel wat adviezen gebruiken.

Groetjes,
Samantha.

maya
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 02 juni 2002, 1:01

Berichtdoor maya » zo 27 april 2003, 16:48

Ik zal even proberen je wat huis-tuin en keuken tips te geven...

Het moeilijkst licht: probeer zo veel mogelijk natuurlijk daglicht op te vangen.
Een mooi effect geeft het als je een heel groot raam afplakt met licht kalkpapier of een dunne witte stof. (gaat alleen op een zonnige dag qua lichtsterkte).
De kleine flits boven op je camera gewoon negeren, dat geeft een heel onnatuurlijk resultaat.
Als je toch gaat bijlichten; kaarsjes of soft gloeilampen.

En dan de achtergrond:

Een heel goedkope oplossing is een laken.. als je wit te wit vind kan je het onderdompelen in koffie om een bruine tint te krijgen.
In belgie (antwerpen) kan je alle kleuren papieren achtergronden huren dus dat moet op wel meer plaatsten mogelijk zijn. Maar een beetje creatieviteit met doeken, behangpapier en (textiel) verf geeft een persoonlijker effect.

Attributen: dat is heel persoonlijk maar mijn mening is hoe minder hoe beter Afbeelding

Maya, fotografe op pauze Afbeelding

Sam
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 04 december 2002, 2:01
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor Sam » zo 27 april 2003, 20:07

Bedankt voor je reactie. Hier kan ik wel wat mee.
Nog meer adviezen zijn meer dan welkom!!!!!
Bijvoorbeeld leuke ideetjes voor kleding (ja, jarretels, mooie lingerie, kort rokje, kort jurkje, maar nmisschien ook iets anders...........).

Just a Princess
Berichten: 238
Lid geworden op: vr 27 december 2002, 2:01
Locatie: Bruxelles, studente

Berichtdoor Just a Princess » zo 27 april 2003, 20:27

Alles wat er in je buurt ligt kan als kleding dienen! Creativiteit!
Probeer je anders eens aan te kleden met je keukengerei?
2 dessertbordjes voor je borsten kan best wel hilarisch zijn.. Afbeelding

Sam
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 04 december 2002, 2:01
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor Sam » zo 27 april 2003, 22:49

Ja, dat zij die vriend van me ook al (maar dan als grapje.......)
We gaan gewoon van alles proberen en we zien wel wat leuk is. Misschien gaan we het morgen al doen, maar hij wist nog niet zeker of hij kan. Ik kan eigenlijk niet wachten. Het lijkt me ontzettend leuk om te doen.

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » ma 28 april 2003, 2:36

DE tip misschien wel: Laat hem heel veel foto's maken. Dan loop je niet de kans dat je bijv achteraf ziet dat die ene pose eigenlijk heel erg mooi was, maar dat je daar net een beetje suf uit je ogen kijkt of raar lacht. De prachtige foto's die je ziet van professionele fotografen zijn ook heel vaak (een enkele uitzondering daargelaten) 1 uit de honderd foto's die hij/zij van het odnerwerp schoot.

Met Maya's 'attributen: zo min mogelijk' ben ik het overigens geheel eens, weinig zo mooi als het menselijk lichaam.

Sam
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 04 december 2002, 2:01
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor Sam » ma 28 april 2003, 10:22

Bedankt voor je reactie Moose. Ja, we zullen zeker heel veel foto's maken. Wat helemaal handig is, is dat die vriend een digitale fotocamera heeft waar je gelijk al kan kijken hoe de foto eruit ziet. En wanneer we hem niet goed/mooi vinden, dan kunnen we hem zo wissen........
Jullie zeggen: hoe minder attributen des te beter, maar bedoelen jullie dan helemaal niks........ Mij leek het leuk om bijvoorbeeld delen met bloemen te bedekken, of iets met een boa, shaals e.d. te doen. Vinden jullie dat ook?

Nero
Berichten: 296
Lid geworden op: di 26 juni 2001, 1:01

Berichtdoor Nero » ma 28 april 2003, 16:20

Hey Sam,

Leuk idee, zal je vriend zeker leuk vinden Afbeelding

Met zo min mogelijk wordt er niet bedoeld helemaal niks al is zo min mogelijk wel helemaal niets natuurlijk (blijf me volgen he Afbeelding ).
Enkele attributen zijn altijd leuk maar overdaad ervan kan jou op de foto overspoelen zeg maar (ik geloof niet dat het de aandacht van jou weg zal trekken Afbeelding ).

Simpel gezegd: Je moet de foto niet te druk maken.

[This message has been edited by Nero (edited 28-04-2003).]

Marc Vermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 april 2003, 1:01
Locatie: Amersfoort

Re: foto's maken voor mijn vriend, iemand advies?

Berichtdoor Marc Vermeer » ma 05 mei 2003, 19:46

Ik fotograveer op semi-professineel niveau. Om zo'n foto sessie tot een succes te maken zijn niet de kamera, een beetje de fotograaf, maar vooral het model van belang.
Als model moet je kunnen flirten met de kamera.
De meeste onerervaren modellen kunnen dit niet. Je kunt hier iets aan doen door eerst een nep-sessie te houden. De gemaakte foto's bekijken en dan zien wat er fout ging. Dit kun je digitaal doen. De uiteindelijke sessie doe je dan op film.
Professionals halen een goede opname uit een rol van 36 dus koop voldoende film !
Succes !

maya
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 02 juni 2002, 1:01

Berichtdoor maya » ma 05 mei 2003, 19:59

@Marc, professionels werken met film van max 15 opnames :D

Maya, in een muggeziftersbui

Marc Vermeer
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 april 2003, 1:01
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Marc Vermeer » ma 05 mei 2003, 20:22

@Marc, professionels werken met film van max 15 opnames :D

Maya, in een muggeziftersbui
Mmm ken jij de Hasselblad 16-32 niet ? "Uses either 120 or 220 film. Equipped with LCD, built in dark slide, and battery powered memory. Features Barcode recognition function.

- 16 or 32 frames
- Can be changed in middle of roll without losing
a single frame
- Indicators and safety features prevent
mistakes
- Easy to mount on or off the camera"

Hahahaha nou ok 32 dan ! :)

Timmetje

Foto's laten maken

Berichtdoor Timmetje » wo 07 mei 2003, 16:27

Beste Samantha.

Ik heb ze voor mijn vrouw laten maken bij Erik Bolding
Kijk maar eens op zijn site www.erikbolding.com

Een betrouwbare serieuze fotograaf!

Succes
Tim.

maya
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 02 juni 2002, 1:01

Re: Foto's laten maken

Berichtdoor maya » wo 07 mei 2003, 16:59

@Marc... Ok die kende ik niet :wink:


Maya, die het nut niet snapt van kleinbeeld op rolfilm en nu verhuisd naar het fotografie forum :lol:

LifLaf
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 16 augustus 2002, 1:01
Locatie: De Meern, zelfstandige ICT consultant
Contacteer:

Berichtdoor LifLaf » wo 14 mei 2003, 10:40

Het is een late reactie, misschien heb je je sessie al achter de rug, maar ja ...

Wat ook erg mooi is is het gebruik van een zwarte achtergrond. Het liefst een laken die niet al te veel reflecteert. Door niet te dicht bij je achtergrond te zitten, zie je de vouwen en plooien ook niet heel erg.

Maak gebruik van 1 vrij felle lamp, hierdoor krijg je een sterke schaduweffect. Door het gebruik van een lamp ipv een flitser zie je allebei het resultaat terwijl je bezig bent.

Verder zou ik zeggen, loop door je huis en laat je fantasie op de vrije loop. Elke ruimte heeft wel iets waar je wat van kunt maken ... gekleed in een keukenschort iets uit de oven halen (mooie bilpartij) ... iets pakken uit dat erg hoge kastje (rek je je lichaam wat uit) ... erg uitnodigend op de wasmachine plaatsnemen (ze zeggen dat vooral het centrifugeren een leuke ervaring is) ... Mijn algemene stelregel is: niet teveel "props" het gaat tenslotte om jouw lichaam (dat by the way in de ogen van je partner altijd aantrekkelijk is)

Het is al eerder genoemd, maar vertrowen is toch wel het voornaamste. De techniek kan kloppen, de omgeving, maar je moet je vooral op je gemak voelen bij de fotograaf. Als je gespannen bent, zie je dat in het fotowerk terug. Die gespannenheid mag er in het begin wel zijn, maar moet wel weggaan ... als dat de eerste keer niet lukt, is dat nix erg!

Ik hoop dat het helpt
Groetjes, Olaf (amateur modelfotograaf)

Zoiets?
Afbeelding[/b]

RobertB39

professional

Berichtdoor RobertB39 » vr 30 mei 2003, 16:22

Ik weet niet wat je professioneel noemt. Maar ik heb diverse covers geschoten voor bladen met oplage boven een miljoen. En dat waren beelden op provia 100, 36 op een rol. Simpele Nikon F90X
RB


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten