Zoek altijd weer spanning bij een ander

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

aphrodite
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 23 november 2003, 21:58

Zoek altijd weer spanning bij een ander

Berichtdoor aphrodite » di 06 april 2004, 20:47

Hoi,

Ik vraag me af of er meer getrouwde vrouwen met hetvolgende zitten. ben zelf dus getrouwd nu inmiddels 6 jaar, heb twee fantastische kids en hou op zich wel van mijn man. We hebben wel nogal wat strubbelingen gehad en soms nog wel, maar we hebben een soort balans gevonden, behalve op seksueel gebied. Ik word gewoon niet meer opgewonden van hem. Hij kan doen wat hij wil, maar ik word er niet warm of koud van. Dat is voor hem natuurlijk erg frustrerend en niet erg bemoedigend, maar voor mij is het ook niet alles. :(

Mijn probleem is dat ik liever de seksuele spanning bij andere mannen zoek en die spanning later dan met mijn man tot uiting breng door geweldige seks met hem te hebben. Ofwel ik flirt graag met anderen en vrij daarna heerlijk met mijn man. :oops:

Soms blijft het overigens niet bij flirten, maar eindigt het flirten in een trio, waar ik helemaal van geniet.De weken daarna is mijn libido dan ook zo aangewakkerd dat we samen ook erg genieten.

Nu zitten we weer in zo'n dip dat ik niks met hem wil en ik weet dus dat ik dat wel weer zal willen als ik wat spanning of zelfs seks met een andere man heb gehad. Ik heb er overigens ook geen problemen mee als mijn man met een andere vrouw naar bed gaat hoor. Wat dat betreft ben ik ervan overtuigd dat seks en liefde twee verschillende dingen zijn. Ik ben/word ook niet verliefd op de mannen waar ik mee flirt/vrij. Mijn man is stapelgek op mij en gelooft in hetzelfde principe, alleen zoekt hij die vrouw niet echt op en ik wel. Dat is in mijn geval ook wel makkelijker omdat we enkele vrijgezelle vrienden hebben, en dan gebeurt er nogal eens wat. We hebben daarentegen geen vrijgezelle vriendinnen, helaas...

Zijn wij nu zo'n apart stel dat dit gebeurt of zijn er meer vrouwen die regelmatig plezier buiten de deur zoeken met toestemming van partner.
Misschien vinden jullie me wel vreselijk dat ik dat doe, maar we kiezen hier samen voor, sterker nog hij moedigt het zelfs aan.
Maar zou ook graag tips hebben hoe ik weer opgewonden raak van mijn eigen man.


Aphro



mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » wo 07 april 2004, 20:45

ben je nou 6 of 8 jaar getrouwd?

MK, die het ook nooit weet..

Marc1968_10
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:16
Locatie: Drente

het zoeken bij een ander

Berichtdoor Marc1968_10 » do 08 april 2004, 14:32

Seks in liefde zijn in mijn optiek ook twee verschillende zaken al is het wel zo dat er een bepaalde chemie moet zijn voordat je uberhaupt met een ander seks kan hebben. Lijkt me inderdaad tevens niet leuk voor jouw man om te weten dat je niet opgewonden word van hem. Misschien verstandig om dit voor je zelf te houden als je tenminste zeker weet dat het voor de overige 90% in jullie relatie wel goed zit. Er zijn inderdaad wel vrouwen die buiten hun relatie om pret buiten de deur zoeken, sommigen wel met toestemming en andere niet. Immers waar mannen vreemd gaan zijn er genoeg vrouwen die het ook doen (weet ik uit eigen ervaring). Misschien een idee om een leuke vaste trio-man aan jullie te binden. Aanbod genoeg alleen als het puntje bij het paaltje komt haken veel af. En dan is er nog het probleem dat jaloezie in de relatie bespreekbaar moet zijn of geheel niet aanwezig (nog beter ! ! ).

Wel eens gedacht aan een parenclub of een bi-ervaring met een leuke vrouw? En wat nou als jij eens bepaalde fantasien die bij jou spelen op hem mocht uitleven? Zou dat jou opwinden? Hierbij denk ik aan hem nemen met een voorbinddildo, hem vastbinden, hem opdrachtjes geven, kortom lekker dominant met hem bezig zijn. Misschien heb je er wat aan :lol: :arrow:
Sex is een spel dat het meer dan waard is om gespeeld te worden.

bodylover
Berichten: 2
Lid geworden op: do 25 maart 2004, 17:43

Berichtdoor bodylover » do 08 april 2004, 15:31

ik vind persoonlijk dat dit ook moet kunnen. Sex en liefde zijn twee apparte zaken ookal liggen ze dicht bijeen. Zolang je enkel op gebied van sex bij anderen gaat(zonder dat daar verdere gevoelens bij komen) en je relatie daardoor niet beïnvloedt wordt moet dit zeker en vast kunnen. Ik geef toe dat mijn vriendin op gebied van sex voor mij ook wat te kort komt maar dat wil niet zeggen dat ik haar daardoor minder graag zie. Het enige waar ik ook al aan zitten denken heb is om ook soms eens met iemand anders naar bed te gaan louter voor de sex. Dus denk ik dat het heel normaal is dat je kunt vrijen met iemand anders en toch een schitterende relatie kunt hebben. groeten

Kanjer
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 27 oktober 2003, 21:23
Locatie: Belgie

Berichtdoor Kanjer » do 08 april 2004, 16:02

Er zijn wel meerdere mensen te viden die in gelijksoortige situaties vertoeven.

Ikzelf bijvoorbeeld vrij regelmatig met mijn vrouw maar de spanning is er zowat af. Iedere keer dat je met iets nieuws naar voren komt krijg je de reactie van : "ben je daar weer". Ze staat er niet voor open.
Nochtans zou dit een serieuse meerwaarde geven aan mijn seksleven en onrechtstreeks aan onze relatie. Iemand die zich te kort gedaan voelt, gaat dit vertalen in zijn houding naar de partner toe.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar iemand die bepaalde wensen van me kan verwezenlijken en ja hoor - dit experiment gaf een zeer positieve wending aan mijn huwelijk. Ondertussen ben ik reeds een minnares verder maar ondervind dat ze te weinig tijd voor me kan maken zodat ik weer verval in het oude. Mijn wensen en verlangens worden niet ingevuld en dit merk je aan me.
Er zit dus maar één ding op - zoeken naar de perfecte minnares. Spijtig genoeg liggen ze niet voor het oprapen en het is zonder medeweten van de vrouw, wat het nog extra moeilijk maakt.

Zo zie je maar dat iets buitenhuis zoeken, voordelen kan bieden binnen je eigen huwelijk. Vul bepaalde gebreken op, zoek die spanning buitenshuis en reflecteer dit naar je gezin toe.
Ik voel me er in elk geval veel beter bij. Maar één probleem tracht ik te onderdrukken. Mijn vrouw staat niet open voor buitenhuwelijkse relaties of een open seksleven - toch ondervind ik dat het zijn vruchten draagt.

Deze ervaring wou ik toch even kwijt.

dolfijn
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 maart 2004, 11:55
Locatie: limburg

het zoeken bij een ander

Berichtdoor dolfijn » do 15 april 2004, 11:22

Hoi

Ik ben ook een vrouw die al eens een trio met een andere man heb gedaan.Dit zelfs door toe doen van mijn man, die hier open voor staat.Mijn man zou het ook met een andere vrouw mogen doen maar wil hier geen moeite voor doen. Dus de keus is aan hem zelf.Mijn ervaring hier in is als je eenmaaal geproeft hebt aan een ander dat je vanzelf hier ook in verder wil gaan.Ook ik heb dat al gedaan zonder medeweten van mijn man en inderdaad puur voor de lust. Echter er zit wel een risico aan, zorg dat die andere man niet verliefd op je wordt en neem maar van mij aan dat je dat risico loopt.Denk wel de meeste partners waar je het mee gaat doen zijn vrijgezel (ik neem niet aan dat je het met getrouwde mannen gaat doen, of de vrouw moet er natuurlijk achter staan)Ik ben van begin af aan duidelijk dat ik niet bij mijn man weg ga (wij hebben trouwens geweldige sex)en zodra ik merk dat er gevoelens bij komen haak ik af. Neemt niet weg dat ik met vuur speel,maar ja het is zo :lol:

gr dolfijn

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 15 april 2004, 13:19

Ik denk niet dat jullie zo'n apart stel zijn, maar bij lezen van deze postings kriebelen bij mij een heleboel vragen.

Weten jullie dan zo precies wat je mist in je sexleven dat je dat bij een ander kunt vinden? en ook dat je vaste partner dat niet in zijn/haar mars heeft? Weet die eigenlijk wel wat je zou willen? In zes jaar tijd je belangstelling verliezen voor je huwelijkspartner en hem en het niet meer terug kunnen vinden ... dat vind ik nogal snel.
Het lijkt wel of het om een boodschappenlijstje gaat, of om een ontbrekend puzzelstukje, en dat je dat 'zomaar' ergens anders kunt ophalen.

> Zorg ervoor dat die ander niet verliefd wordt.<
Hoe doe je dat? door niet zo aardig te zijn? je kunt de gevoelens van die ander toch niet sturen?

dolfijn
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 15 maart 2004, 11:55
Locatie: limburg

zoek bij een ander

Berichtdoor dolfijn » do 15 april 2004, 14:16

Hoi Dimph

Op de eerste plaats ben ik al bijna 16jaar getrouwd en al 20 jaar met mijn partner samen.Dit speelt allemaal pas sinds 2 maanden, behalve onze trio's dan, dit is langer geleden maar ook niet langer dan anderhlf jaar.Dus voordat wij gingen experimenteren waren we al 14 jaar getrouwd.In mijn sexleven mis ik totaal niets want die is goed. (en dat meen ik)dat met andere mannen dat is pure spanning en lust.Ook al is je relatie goed het doet je als vrouw zijnde goed dat andere mannen je aantrekkelijk vinden.Wat betreft verliefd worden; ik ben van begin af aan duidelijk dat ik absoluut niet van plan ben om een relatie met iemand aan te gaan, dat het puur om de lust gaat met die betreffende man.Verder hoeft hij van mij niks terug te verwachten.Merk ik inderdaad dat die andere man er niet mee om kan gaan dan pas ik hier inderdaad voor.Misschien inderdaad niet de fairste manier maar ik zie anders ook geen andere mogelijkheid.

gr dolfijn

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » do 15 april 2004, 15:36

Als ik het zo hoor, dan missen we allemaal niks, en hebben we een prima relatie, die we ook niet kwijt willen.
Maar............. De spanning, die missen we.

Dus we missen WEL wat, de SPANNING.

Iemand zei eens, ik dacht Toon Hermans: Mijn vrouw is als een goed boek. Ik heb het talloze malen gelezen en het blijft het beste boek.
Maar intussen ken ik elk woord wel ik weet niet wat voor hoeveel keer.
Ik heb het boek UIT.

Alles is voorspelbaar geworden.

En zo gaat het ook in een langdurige relatie. Het wordt alles een keer voorspelbaar. En daarbij verdwijnt er een spontaniteit. Denkt men.

Maar dat is maar net hoe je er mee om gaat en hoe je seks ziet in combinatie met verliefdheid, liefde en dagelijks leven.

Mij bekruipt altijd iets van het gevoel van oppervlakkigheid, als ik mensen hoor zeggen, dat ze wel seks willen voor de lust, maar dat er geen gevoel of verliefdheid bij moet komen.
Ik vraag mij dan af of die mensen eigenlijk wel weten wat goede seks is.
Wat intens bevredigende seks is met een persoonlijkheid.
Als je alleen lust wil hebben, dan masturbeer je je toch gewoon klaar?
Hoef je met niemand rekening te houden.

Seks is toch vooral het ONTMOETEN van twee mensen met elkaars hele persoonlijkheid en dan een seksuele verlenging daarvan als uitbreiding van een menselijk warm GEVOEL voor elkaar.

Man en vrouw voelen het volledige manzijn en vrouwzijn, omdat ze op dat moment die andere sekse op meest intieme wijze ontmoeten en zich dan eigenlijk pas ECHT en VOLLEDIG man c.q. vrouw voelen. Als een soort overtreffende trap.

In een langdurige relatie gaat dan wel de onbekendheid weg en wordt veel voorspelbaar. Maar ook brood eten is heel voorspelbaar. Toch hebben we steeds opnieuw honger en eten brood. Soms wit brood, soms bruin brood, soms dit of dat. En aan variatie in beleg is alles oneindig.

Als je dus een langdurige relatie als BASIS ziet, dan zijn er samen met de levensfasen en persoonlijke ontwikkelingen en persoonlijke dromen en fantasieen, een legio mogelijkheiden om de seksuele ontmoeten weer steeds anders te ervaren en ook verrasingen daarbij te ervaren.

Ik ben 57 en bijna 35 jaar getrouwd. We kennen elkaar lichamelijk volledig. En toch lijkt het vaak of we elkaar net weer ontmoeten. Dan is er weer iets gebeurd, waarvan ik denk; IK DACHT dat ik mijn vrouw kende, wat een vergissing. En steeds opnieuw is het dan moeite doen en nieuwe wegen ontdekken, die voor BEIDEN passen.

En ja. OOk ik zoek aanvulling. Dat kan ook seksueel zijn. Maar in eerste instantie een geestelijke persoon, waar anders mee omgegaan wordt en die andere dingen in mij losmaakt.

Hickey
Berichten: 90
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:29

Re: Zoek altijd weer spanning bij een ander

Berichtdoor Hickey » do 15 april 2004, 17:07

Zijn wij nu zo'n apart stel dat dit gebeurt of zijn er meer vrouwen die regelmatig plezier buiten de deur zoeken met toestemming van partner.
Misschien vinden jullie me wel vreselijk dat ik dat doe, maar we kiezen hier samen voor, sterker nog hij moedigt het zelfs aan.
Maar zou ook graag tips hebben hoe ik weer opgewonden raak van mijn eigen man.
Aphro
Nou, welcome to the club, Aphrodite :)

Ik kan je melden: je bent niet de enige en ik vind dat er niets is om je over te schamen; je doet het immers met zijn medeweten. Kan gewoon zijn dat jij en je man net die klik niet hebben om echt spetterende seks te hebben... Ik heb dat ook een beetje met mijn man. Seks met hem is fijn, maar nooit vuurwerk. Seks met mijn vriend daarentegen is GEWELDIG... Ik vind het ook jammer dat het niet wat vuriger tussen m'n man en mij is... maar zo is het nu eenmaal en het geeft ook niets.

Ik raad je aan eens bij www.polyamory.nl te kijken; gewoon omdat het helemaal niet raar is om van meer mensen te kunnen genieten.

succes,
Kitty

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » do 15 april 2004, 17:12

@dolfijn
bedankt voor je toelichting, ofschoon ik niet alleen jouw situatie in gedachten had bij mijn vragen, is het zeker plezierig een antwoord te krijgen!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 9 gasten