* hoe leer ik opnieuw vertrouwen te krijgen in mensen?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

isabella
Berichten: 160
Lid geworden op: ma 02 december 2002, 2:01

Berichtdoor isabella » do 10 april 2003, 14:24

dank je xp,de nagel op de kop

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 10 april 2003, 20:05

Isabella,

nu kan ik het ff niet nalaten.

Je geeft Shespotter xp gelijk wanneer hij vraagt om niet meer specifiek op jouw topic in te gaan. Terwijl ik juist het starten van dit topic als een verwijt zie aan bluesteaser en aan hoe alles is verlopen. Als je dit niet wou, kon je beter dit topic gestart hebben onder een andere nick, dan zou niemand specifiek gaan worden... Suggestie voor die nieuwe nick heb ik trouwens al, wat denk je van "April"?

Probeer zelf eens niet zo overduidelijk op de persoon te spelen, dan doen anderen dit ook niet.

Wat betreft de relatie van een jaar, ik was er niet bij, maar ik heb het even opgezocht. Bluesteaser heeft zich bij Shespot aangesloten op 1/12/2002 en ik meen me nog te herinneren dat zijn eerste topics gingen over het feit dat jullie elkaar leerden kennen, over de aantrekkingskracht enz enz.
Dat is toch nog niet zo lang geleden....

Ik ben er terdege van bewust dat een verhaal altijd twee kanten heeft, twee kanten die buitenstaanders nooit helemaal zullen vernemen of begrijpen. Het heeft dus weinig zin om die buitenstaanders erbij te betrekken. Verdriet delen en kenbaar maken is één ding, de andere partij verzieken is iets heel anders.

sterkte

orchidee

Gizem
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 24 februari 2002, 2:01
Locatie: In het grootste dorp met de minste inwoners.

Berichtdoor Gizem » do 10 april 2003, 20:45

April?

Hm.....dacht echt dat ze nieuw was!

Afbeelding

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 10 april 2003, 22:38

Isabella,

ik gaf zelf al aan dat er steeds twee kanten zijn, dus dat het voor buitenstaanders niet te doen is om erover te oordelen. Wat ik enkel wou doen, is mijn gevoel en mening weergeven.
Niet meer, niet minder.

Mijn gevoel zegt me dan ook gewoon dat ik met een kritisch oog naar April kijk, zeker omdat ze haar profiel heeft aangepast nadat ik hier de melding had gemaakt...
Maar ik beweer niks, ik geef enkel een gevoel weer.

Verder wil ik het daarbij laten. Ik wens je heel veel geluk toe met je partner en hoop dat je terug helemaal open kan staan voor nieuwe vriendschappen.

greetz

orchidee

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 10 april 2003, 22:41

Mijn bovenstaande posting was dus een reactie op een bericht dat Isabella geplaatst had, maar ondertussen reeds twee keer heeft verwijderd...

greetz

orchidee

isabella
Berichten: 160
Lid geworden op: ma 02 december 2002, 2:01

Berichtdoor isabella » do 10 april 2003, 22:46

Ik heb sterk de indruk hier van leugens beschuldigt te worden.
't Is niet omdat Teaser zich op die datum registreerde dat ik hem daarvoor niet kende.
Niki,het is niet omdat hij je niet eerder over mij vertelde dat ik hem niet al langer kende.
Maar niets wat ik hier zeg zal nog enig verschil uitmaken.Want niemand gelooft nog wat ik zeg.
Alleen Teaser en ik weten wat er werkelijk gebeurt is en hoelang we elkaar kenden.

Ik kan best kritiek verdragen.....maar niet als ie onterecht is.Ik laat me niet beschuldigen van leugens.
Een ding heb ik wel geleerd,wees ook niet te eerlijk,mensen zijn dat niet meer gewend,ze geloven het niet.

Het ga jullie allemaal goed
Isabella

En ja,ik heb al twee keer een (eerlijke) posting verwijdert,omdat ik nog zoiets als een geweten heb.

Iedereen raad me aan een nieuwe nick te nemen,als ik dat dan doe ,krijg ik weer verwijten.
Dus ook April verdwijnt omdat de link met isabella gelegd is door Orchid
Fijn van je
Thx
Ps;ik beweer ook niets,geef ook enkel een gevoel weer!

[This message has been edited by isabella (edited 10-04-2003).]

[This message has been edited by isabella (edited 10-04-2003).]

xp
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 15 januari 2003, 2:01
Locatie: belgië

Berichtdoor xp » do 10 april 2003, 22:58

zucht

kopjes voor iedereen! en knfls vr de niet katachtige Afbeelding en just 'let it be'

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 10 april 2003, 23:02

orchidee geeft isabella en xp een lief kopje tegen de benen.

Zoekt dan een plekje op de hele grote, warme shespot-bank en dut lekker in.

Ik hou van mijn plekje hier, en gun een ander dat ook....
Dit kattenkopje zal er verder geen commentaar over geven.

greetz

orchidee

nog steeds met naweeen over het weekend

xp
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 15 januari 2003, 2:01
Locatie: belgië

Berichtdoor xp » do 10 april 2003, 23:06

naweeen? waarom?

xd

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 10 april 2003, 23:12

xp, nawee-en

heel on topic:

mijn vertrouwen in de mensheid is ernstig geschaad, door zinloos vandalisme en vernielzucht door onbekenden.

orchidee

xp
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 15 januari 2003, 2:01
Locatie: belgië

Berichtdoor xp » do 10 april 2003, 23:16

had ik dit weekend ook. Reed naar huis en zag een porche met 2 rode strepen van verf over. Deed pijn om te zien, je spaar dan ne keer voor iets en dan doen mensen dat gewoon uit jaloerzie. Als het mijn auto was zou ik kapot zijn.

wat die nawee en betreft snap ik het nog ni.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 10 april 2003, 23:18

wil het er verder niet meer over hebben xp, maar in ons geval was het "onze" auto én hij is herleid tot schroot. Vandaar dat ik helemaal uit mijn hum ben en niet altijd even goed kan relativeren zoals ik wel zou willen. Ik reageer ook kattiger dan ik normaal ben. Vandaar, nawee-en.

orchidee

xp
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 15 januari 2003, 2:01
Locatie: belgië

Berichtdoor xp » do 10 april 2003, 23:20

damn das klote en sorry ben soms ook mega stuntelig... waarschijnlijk omdat ik te nieuwsgierig ben ... iig mega kattekopje of knfl Afbeelding en katten zijn zalig dus ni erg als je kattig bent Afbeelding

knfl xd

eenanoniempje

Berichtdoor eenanoniempje » vr 11 april 2003, 14:30

Tja, Isabella,
Dat herken ik wel.
Ik heb ook een minnaar gehad, ik was eerlijk met mijn man en hij(minnaar) daarop min of meer ook met zijn vrouw. Zij keurde ons samenzijn af, prima/ begrijpelijk natuurlijk, maar daarop was zijn actie en mening dat hij er dan gewoon stiekem mee door wilde gaan. Er was toen nog een gevolg maar ik was wel eerlijk tegen mijn man, de relatie kon geen stand houden op die manier. Mijn man en zijn vrouw konden elkaar ook.
Zij beschuldigde mij vervolgens dat ze mij ervan verdacht niet eerlijk tegen mijn man geweest te zijn. Terwijl de zaken omgedraait lagen. Hij(minnaar) lag van het geheel niet wakker, ik kreeg brieven van haar met geuitte beschuldigingen, zou ik mezelf daartegen verdedigen, had ik hem moeten verraden. Wat wij elkaar beloofd hadden nooit te doen.
Al met al een hele toestand en ook een grote teleurstelling in mijn minnaar/ vriend. Die de hele relatie afblies met 1 telefoontje en daarin 1 zinnetje zonder uitleg of evaluatie.
Dat geeft verdriet, gun jezelf dat verdriet.
Wij waren trouwens beide erg verliefd op elkaar.

Ik ben er prima uitgekomen trouwens, totaal behoefteloos naar andere mannen, aangezien ik ze toch niet meer vertrouw en het hele gedoe spuugzat, en een ijzersterk vertrouwen in mijn eigen man, die niet van mijn zijde week. Net zoals jezelf eigenlijk al aangaf als tussen jouw man en jouw. Je eigen relatie is er beter uitgekomen, je weet wat je aan elkaar hebt. Dus voor niets is het allemaal niet geweest.

Maar goed, je topic was volgens mij niet geheel op die relatie gericht maar op meerdere relaties die je hebt zien vergaan.
Ik wilde maar zeggen, geef jezelf de tijd dingen te laten bezinken en je wonden te laten helen.
Jij, je man en je kinderen, jullie hebben elkaar en zijn gelukkig samen. Geniet daarvan en laat anderen maar even voor wat ze zijn, misschien dat er dan vanzelf weer ruimte en vertrouwen kan ontstaan voor vriendinnen en vrienden.

Ik begrijp de irritatie wel, die kan ontstaan bij de anderen hier op shespot n.a.v je berichtjes. Het gaat op anderen overkomen als kinderachtig gejengel wat maar eens over moet zijn, je doet jezelf misschien meer pijn dan nodig is. Ik heb er zelf nogwel eens een handje van mezelf te verdrinken in zelfmedelijden. Op zich vind ik dat dat moet kunnen, maar wekt wel irritatie naar anderen.
Ik heb zelf wel dingen op papier gezet, en vervolgens mezelf van mijn ene mailbox naar de andere gemaild. Als een soort dagboekje van pijn..

Wat zij denkt, wat hij denkt, wat anderen denken, laat ze allemaal maar denken. Jij bent jij..

Veel sterkte.

100 % Belg

Vertrouwen

Berichtdoor 100 % Belg » za 28 juni 2003, 12:26

100 % gelijk Miki, alleen is het niet zo gemakkelijk om zelf dat vertrouwen op te doen. Zeker niet als je in je jeugd louter kritische opmerkingen kreeg, en weinig of geen opbouwende commentaar. Dan ga je zowat alles in het negatieve bekijken en wordt je een vermijder in plaats van een bereiker. Dit zijn twee soorten mensen waarvan de ene niet beter is dan de andere, maar de eerste doet alles om bepaalde dingen te vermijden, en de tweede doet dingen om vanalles te bereiken.
Ik heb zelf ook enorm veel problemen om mijn vriendin (die ik nu niet heb) te vertrouwen... Zelfkennis is het begin van de wijsheid, en ik heb de indruk dat het op dat vlak betert met me, maar er is nog veel werk aan de winkel: ik leg moeilijk contacten ==> gevolg: al 1,5 jaar zonder vriendin, terwijl het puur aan mezelf ligt denk ik...[/list]


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 1 gast