Masturberen als je al een lief hebt... .

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Chocolade
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 31 december 2003, 4:53
Locatie: GENT

Masturberen als je al een lief hebt... .

Berichtdoor Chocolade » ma 26 januari 2004, 18:21

Yow,

Zeg, ik zit een beetje verveeld met iets.
Mijn vriend en ik hebben een hele goede relatie en zeer regelmatig seks.
Maar hij heeft de neiging om toch af en toe te masturberen.
Is dit normaal? Of ben ik niet goed genoeg? Of? ... . :(

Gr., den Choco
Groetjes van Chocolade

::Anna::
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 19 december 2003, 19:00

Berichtdoor ::Anna:: » ma 26 januari 2004, 18:34

So? Mannen hebben nu eenmaal heel vaak zin en jij bent gewoon niet altijd beschikbaar, het is geen belediging. Ik en mijn vriend masturberen ook allebei nog ... en dat is zeker niet omdat we elkaar niet bevredigen. De goesting overvalt je soms gewoon en dan staat hij niet altijd klaar om die op te vangen.

Probeer het zo te zien :)
Don't get mad. Get everything.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 26 januari 2004, 18:51

Ja, ik ben het daar mee eens, maar het is wel altijd als de een niet beschikbaar is :), niet dat ik dus masturbeer als hij gewoon op de bank zit. Maar je kan ermee zitten.. misschien een idee om samen een paar geile foto's van jou te maken, kan hij daar naar kijken als hij bezig is.. dan hoef je er nooit meer ongemakkelijk over te denken...?

Hansje
Berichten: 725
Lid geworden op: vr 19 oktober 2001, 1:01
Locatie: West-Brabant

Berichtdoor Hansje » ma 26 januari 2004, 18:58

@ allen


Masturberen als er een niet beschikbaar is????
Mastuberen is een vorm van vrijen met jezelf en daar heeft niemand, OOK de partner niet, iets mee te maken. Het is niet een in plaats van, maar ook een vorm van sex. En als je daar een probleem mee heb is dat precies wat het is: JOUW probleem. Laat je partner lekker genieten van zijn of haar lichaam. Hoe kan hij/zij je vertellen wat lekker is als hij/zij het eigen lichaam niet kent.

Hans

deFine
Berichten: 396
Lid geworden op: zo 30 maart 2003, 2:01
Locatie: oost-nederland

Berichtdoor deFine » ma 26 januari 2004, 19:14

Juist hansje..

Mastuberen is gewoon lekker .. het gaat snel en soms moet het gewoon snel zonder al het "gedoe" eromheen.. lijkt me juist een gezonde zaak..

dus choco ik zou me er niet druk om maken :)

Groetjes deFine
"After thirty, a body has a mind of its own"
Bette Midler

sproetje
Berichten: 275
Lid geworden op: ma 11 augustus 2003, 16:23

Berichtdoor sproetje » ma 26 januari 2004, 20:46

nix mis mee hoor mastuberen ...ook al heb je een lief... het is heerlijk..

maak je er niet druk om.. en ga al helemaal niet aan jezelf twijfelen..


Sproetje

Sensueleman
Berichten: 581
Lid geworden op: wo 27 augustus 2003, 19:08

Berichtdoor Sensueleman » ma 26 januari 2004, 22:01

Chocolade,

Ik zie in theorie ook niet in waarom je of-of zou moeten doen: met andere woorden dat je zou moeten stoppen met masturberen als je een partner hebt. Masturberen is inderdaad "gewoon" een andere vorm van sex, en zou de feestvreugde alleen maar vergroten.
In de praktijk zit het niet altijd, en niet bij iedereen, zo mooi in elkaar.

Ik zou zeggen: zolang je er allebei open in bent, het niet in het geniep hoeft te doen, en je de masturbatie van de ander niet ziet als concurrentie van het vrijen met z'n tweeën....lijkt mij dat er niks aan de hand is!

groetjes,
Sens.

vampiertje
Berichten: 134
Lid geworden op: do 03 januari 2002, 2:01
Locatie: Belgium

Berichtdoor vampiertje » ma 26 januari 2004, 22:39

Als je het zo erg vindt, neem ik aan dat jij dus niet masturbeert (of nog nooit heb gemasturbeerd).

Je hebt denk ik een verkeerde visie op masturbatie. Heb je het ooit zelf gedaan? Ja? Dan denk ik dat je eerlijk moet zijn tegenover jezelf. Masturbatie heeft NIKS met seks te maken. ABSOLUUT NIKS !!! Ook niet met overspel of weet ik veel wat allemaal.

Masturberen is doodnormaal. Niks mis mee. Integendeel. Het is heel gezond!!!!

Praat erover ... of open je mind ... anders denk ik dat jouw relatie wel eens zou kunnen ontploffen. :(

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 27 januari 2004, 14:42

Mijn vriendin keek er in het begin ook vreemd van op, dat ik zo nu en dan masturbeerde. Zij had ook het gevoel niet te voldoen aan de eisen, waaronder mooi genoeg zijn, vaak genoeg seks hebben, enzovoort.
Maar het hoort bij het leven van een man, maar ook van een vrouw om lekker iets voor jezelf met jezelf te hebben.
Ik gebruik het heel vaak als slaapmutsje. Kan ik lekker ontspannen aan de slaap beginnen.
Mijn vriendin heeft er ffies over nagedacht en ze is tot de conclusie gekomen dat het iets van MIJ is en dat ik er verder niks mee bedoel.
Zo hebben mensen ook wel eens zin om te gaan lezen als de partner erbij is... Is de partner dan niet interessant genoeg??

Mark, die toch wel gezond in elkaar steekt

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » di 27 januari 2004, 22:03

Masturberen is bij ons niet alleen niet allen een onderdeel van ons seksleven, maar ook een frequent terugkerende bezigheid voor onszelf. Ik heb nooit ingezien wat daar nu fout aan zou kunnen zijn. Zowel Marian als ik bevredigen onszelf als de ander er niet is - en ook als de ander er wel is, als dat zo uitkomt! Waarom niet? Het is inderdaad een vorm van seks, en nog een heel lekkere ook, dus wat mij betreft kun je het niet vaak genoeg doen, bij wijze van spreken.

Ik ben ervan overtuigd dat je vriend niet masturbeert omdat hij 'te kort komt' hoor, hij vindt het gewoon lekker. Misschien kun je proberen zelfbevrediging wat vaker in je sekssessies op te nemen. Of vragen of je mag kijken! Hoe dan ook, vat het niet op als een afwijzing.

Succes, Frank

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » di 27 januari 2004, 22:25

Ik ken mensen die héél lang bij elkaar zijn en het als een van de mooiste vormen van sex zien: langdurig met elkaar samen masturberen.
Zover ben ik nog niet, maar het is wel degelijk héél intiem en mooi.

MK, linkerhand, rechterhand

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » di 27 januari 2004, 23:07

Zo is het maar net, MyKittens! Het wordt bijna een missie van Marian en mij om mensen te wijzen op de intimiteit en de bevrediging die gepaard gaan met wederzijdse masturbatie. Het is een enorme verrijking van je seksleven als je jezelf durft te laten gaan voor je geliefde. Als je dat eenmaal kan, liggen ook andere uitdagingen veel eerder voor de hand.

Go or it, Loep!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 27 januari 2004, 23:43

Ik heb laatst gevraagd tijdens sex of hij zich wilde aftrekken terijl hij naar me keek (half boven mij liggend), enne, ik vond het erg geil!! Misschien een ideetje ;) ?

nicedude
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 03 maart 2004, 15:45

Berichtdoor nicedude » wo 03 maart 2004, 17:46

Ik zal eerlijk zijn.
Zelf masturbeer ik regelmatig en mijn vrouw weet dit niet.
Maar zij is opgevoed in een milieu waarin dit taboe is en dat is nog zacht uitgedrukt.
Dat is geen excuus om het niet met haar te hoeven bespreken, dit is gewoon zo.
Elke vorm van sex die afwijkt van het traditionele (man + vrouw in bed) is voor haar taboe.
Ik heb niet de wil om haar te veranderen en ik ben er tevreden mee zoals het is.
Maar masturberen beschouw ik allang niet meer als iets abnormaals.
Ik vind het zelf in de douche het lekkerst maar dat is persoonlijk.
Het is wel jammer dat er voor de mannen geen hulpmiddelen zijn zoals voor de vrouw.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » wo 03 maart 2004, 17:52

edit
Laatst gewijzigd door Massie op zo 04 juli 2004, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 1 gast