* Hoe stond jouw moeder tegenover seks?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: * Hoe stond jouw moeder tegenover seks?

Berichtdoor amaretto » zo 29 juni 2014, 23:23

moet er glimlachend aan terug denken. hoe mijn moeder mij zei dat ze met me wou praten. gesprekken over zo'n onderwerpen werden aan de schommel gedaan. terwijl we elk (mijn moeder en ik) aan het schommelen waren, probeerde ze me uit te leggen hoe het allemaal met de sexualiteit zat. Ik moet een jaar of 10 geweest zijn. het meeste wist ik al wel, van op school. maar ik weet nog altijd hoe lief en tegelijk grappig ik het vond hoe zij zich in allerlei bochten wrong om uit te leggen dat ik me niet aan eender wie mocht geven, maar dat sex toch wel zo zalig was... :-)))

mijn eerste maanstonden: nog zoiets waarbij ik een ietwat nostalgisch gevoel krijg. mijn mama die me in de badkamer uitgebreid laat zien hoe tampons eruit zien en hoe je dat moet gebruiken. En me wel 3x verzekerd dat het niet van de eerste keer zal lukken en dat het niet erg is.. en dan discreet de badkamer verlaat om me het te laten proberen. en toen ik een minuutje later haar riep dat het in orde was.... dat zij dan stomverbaasd binnenvalt en niet kan geloven dat het bij mij wél vlot gaat.. grijns..

ik ben op sexueel vlak vrij opgevoed. in die zin dat mijn ouders lieten (en laten) zien dat ze van elkaar houden. als kind vond ik het heel normaal dat mijn ouders in de keuken begonnen te dansen, dat mijn vader zijn hand wel eens in de blouse van mijn moeder verdween (met het niet-gemeend protest en twinkelende ogen van mijn moeder). zelfs toen ze 67 jaar waren en op hun vakantie-verblijf waren. ik belde mijn vader en het enige dat ik te horen kreeg was: 'ama, bel over een half uurtje terug, mama is in haar blootje de kasten aan het uitkuisen en we hebben wel iets belangrijkers te doen'... hahahha. iets téveel informatie, maar zo fijn om te weten dat ze nog steeds van elkaar genieten.
zelfs nu.. ze zijn nu elk 70 jaar... weet ik van mijn papa dat ze nog steeds van elkaar kunnen genieten. en dat vind ik zalig!
Ik denk dat het ook wel daardoor komt dat ik ook weinig problemen heb om over sex te praten of te beleven. voor mij is het iets heel natuurlijks, mede dankzij mijn ouders

goodlife
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 25 juni 2014, 13:46
Locatie: groningen

Re: * Hoe stond jouw moeder tegenover seks?

Berichtdoor goodlife » ma 30 juni 2014, 19:27

Ik ben opgegroeid in de jaren 70 in een jongens gezin en ik had drie oudere broers. In die tijd was de feministische beweging zo sterk dat als ergens een jongen werd geboren er rouwkaarten ipv geboortekaarten werden rondgestuurd. Was natuurlijk humoristisch bedoeld maar toch. Mijn moeder was een zeer dominante vrouw en mijn vader adoreerde haar waarbij er geen sprake was van gelijkwaardigheid en de affectie was zeker niet wederzijds. Mijn moeder was heel bang dat wij moederskindjes zouden worden en daardoor geen echte mannen. Hierdoor gaf zij weinig warmte. Ook was zij bang dat wij door de mannenhuishouding geen respect zouden krijgen voor vrouwen. Praten over seks was dan ook taboe, het tonen van warmte was taboe. En ik heb tot na mijn pubertijd oprecht geloofd dat alleen mannen konden genieten van seks. Ik maakte wel eens de grap dat ik dacht dat ik en al mijn broers moesten zijn voortgekomen uit een onbevlekte ontvangenis. Mijn broers hebben eigenlijk allemaal stuk voor stuk alleen ongelukkige relaties gekend. Misschien ligt de oorzaak in de jeugd. Ik weet het niet.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: * Hoe stond jouw moeder tegenover seks?

Berichtdoor Jippie » ma 30 juni 2014, 20:18

Een topic uit 2003 is weer opgehaald :roll:

Ik kan er heel kort over zijn: Ik heb mijn ouders nog nooit in hun ondergoed gezien. Op de ouderlijke slaapkamer zat een slot (die overigens nooit gesloten was), maar als je iets wou vragen klopte je op de deur. Mijn ouders deden niet aan seks in mijn perceptie. Ik vond dat esthetisch ook niet te bevatten. Ze spraken er ook nooit over en ik heb nooit iets gehoord, iets gezien noch enige vermoedens gehad dat zulke dingen onder ons dak gebeurden.
Toen er veel later vriendinnetjes mochten blijven slapen, werd ook alleen het woord slapen gebruikt. Wij deden ook waarschijnlijk ook niet aan seks. :st:
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: * Hoe stond jouw moeder tegenover seks?

Berichtdoor deco » ma 30 juni 2014, 20:32

Toen er veel later vriendinnetjes mochten blijven slapen, werd ook alleen het woord slapen gebruikt. Wij deden ook waarschijnlijk ook niet aan seks. :st:
:D6 Zo braaf toen of ben je het vergeten nu je zo oud bent :mrgreen:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten