* HET FILMHUIS

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

* HET FILMHUIS

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 05 november 2003, 10:46

Ik kon het onderwerp over films niet vinden vandaar dat ik dit filmhuis opstart. Ik ben lid van een filmhuis en ga zeer regelmatig naar de film.

Ik ben gisteravond naar de film "The Isle" geweest en hieronder even een korte beschrijving.

Kim Ki-Duk

Op een geïsoleerd eiland hebben twee buitenstaanders zich teruggetrokken. Hee-Jin verkoopt overdag gereedschap en ´s nachts haar lichaam aan vissers die even aan wal komen. Hyun-Shik is een suïcidale man die zijn interesse in het leven verloren heeft nadat hij zijn ex-vriendin heeft omgebracht. Als Hee-Jin na weer een zelfmoordpoging van Hyun-Shik diens wonden verzorgt, ontstaat een obsessieve relatie, die geen enkele inmenging van buitenaf toelaat. Voor hem is het een soort drug die zijn pijn verdooft, voor haar is seksualiteit de enige vorm van communicatie die zij kent. Koreaans gesproken, Nederlands ondertiteld.

recensie:

The Isle

Vooraf werden we gewaarschuwd voor een paar nogal gore scenes en of we zo vriendelijk wilden zijn niet op de stoelen te kotsen.
Het viel wel mee maar een paar scenes over het fileren van levende vissen kan in een Europese film denk ik niet vertoond worden.
LeAvEr DeA aS sLeAf

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » wo 05 november 2003, 12:34

Deventer!
Lekker, hoor, levende vis eten, maar dat was een antere topic.

Ik ga misschien vanavond

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » wo 05 november 2003, 15:27

Psyco -> ZEKER NIET GAAN KIJKEN. Matrix 2 was een ongelooflijke penisfilm,saai, voorspelbaar.Kijk liever naar The Animatrix dan, dat is stukken beter


greetz

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » wo 05 november 2003, 15:37

Als je Matrix 2 vergelijkt met deel 1 is deel 2 inderdaad een flinke afknapper.

Leuk voor je surroundsysteem en het gehoor maar stukken minder voor je ogen.

Hetzelfde had ik met alle vervolgen op The Crow
LeAvEr DeA aS sLeAf

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

Berichtdoor Misty again » wo 05 november 2003, 15:50

filmtip van de week; een *oudje*...dus al op video en DVD verkrijgbaar :)

*Original Sin*
Antonio Banderas
Angelina Jolie

ware liefde mooi in beeld gebracht :)
music was my first love, and it will be my last :)


Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » wo 05 november 2003, 22:51

Ben onlangs naar de première van de film Elefant van Gus van Sant geweest . Hij staat misschien in Nederland al een tijdje op de affiches .
De film vertelt het drama in het lyceum te Columbine.
Als je Bowling for Columbine zag doet het heel vreemd aan . De actie is traag als onwezenlijk soms . Prachtige beelden , zeer sober en met heel veel licht .
Vooral de eenzaamheid van de jongeren viel me op .
Wie heeft hem al gezien en wat vonden jullie van deze film ?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

mykittens
Berichten: 483
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 15:58
Locatie: Gelderland

Berichtdoor mykittens » wo 05 november 2003, 23:01

TOch niet naar "The Isle" gegaan: de recensie die sprak over vishaken etende(??) visser en vishaken in vagina van de vrouw deed mij anders beslissen

MK, die toch meestal voor "mooi" kiest

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » wo 05 november 2003, 23:10

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » wo 05 november 2003, 23:13

die film is gemaakt dankzij een belgisch productiehuis :-)


het is een film die ook op mijn verlanglijstje staat :-)

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 06 november 2003, 5:17

Les Triplettes de Belleville, ik zag hem nog niet maar ga er steevast heen , ik zag namelijk de aankondigingsstrook. Prachtige kleuren en tekeningen .
Mijn dochter zag hem en werd er wel wat droevig door .Ik ben benieuwd .

Rusteloze , waarom zeg je nu helaas in het frans ? De taal geeft toch ook kleur?
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » do 06 november 2003, 9:54

TOch niet naar "The Isle" gegaan: de recensie die sprak over vishaken etende(??) visser en vishaken in vagina van de vrouw deed mij anders beslissen

MK, die toch meestal voor "mooi" kiest
Wij krijgen iedere maand een folder thuis met daarin het maandoverzicht plus beschrijving van de film.
In mijn eerste posting van dit topic kun je zien dat de scene met de vishaken niet wordt beschreven. Ook het fileren van levende vis niet en alle andere moorden.
Nu gebeurt het vaker dat de beschrijving van een film in het maandoverzicht genuanceerder is dan in werkelijkheid.
Het gebeurt dan ook af en toe dat er mensen de zaal uit lopen i.v.m. met expliciet geweld, exlpiciete sexscenes ed.

Die scene met de ingeslikte vishaken was goor maar het inbrengen van vijf vishaken in een vagina om die er vervolgens uit te trekken deed een golf van afschuw door de zaal gaan.
Overigens, de film op zich was zeer de moeite waard.
LeAvEr DeA aS sLeAf

garry
Berichten: 176
Lid geworden op: za 04 januari 2003, 2:01
Locatie: westelijk utrecht

Berichtdoor garry » za 08 november 2003, 15:00

Van de week zag ik weer The Sixth Sense. Ik ken geen film die tegelijkertijd ontroert en je zo laat griezelen dat je zowat 2 uur kippenvel op je hele lijf hebt. Het is ook een van de films waarvan het slot je zo verbaast dat je hem wel een tweede keer MOET zien, maar dan weet je de clou.

garry

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » za 08 november 2003, 16:23

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Mazzeltovv
Berichten: 1642
Lid geworden op: ma 13 januari 2003, 2:01

Berichtdoor Mazzeltovv » za 08 november 2003, 18:48

Vanavond naar "Standing in the shadows of Motown" :D
Laatst gewijzigd door Mazzeltovv op zo 09 november 2003, 1:55, 1 keer totaal gewijzigd.
LeAvEr DeA aS sLeAf

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

etre e avoir

Berichtdoor Amada » za 08 november 2003, 20:46

Woensdag etre e avoir gezien in mijn geliefde filmhuis.
Prachtige franse film, heerlijk traag.
Het is een documentaire over een dorpschool in een plattelandsdorpje. Er zit eigenlijk geen verhaal in. Het is meer een verslag, een impressie.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten