would a rose, named by any other name.....?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

satine
Berichten: 479
Lid geworden op: vr 12 april 2002, 1:01
Locatie: Leuven

Berichtdoor satine » do 07 augustus 2003, 14:09

interessant topic,
kheb zelf nog geen kinderen (gelukkig) maar ja met een kleuter en twee peuters die hier regelmatig rond lopen hoor je ook al eens wat.
de kindjes zijn allemaal jongens dat scheelt, de oudste staat trots met zijn piemeltje te zwieren "kijk eens ik kan als een fonteintje in de wc plassen" over meisjes heb ik hem op dat gebied nog nooit bezig gehoord, toen zijn broertje geboren werd kwam die wel uit de buik van de mama, maar hij was toennog vrij jong ook...
bij ons thuis is er nooit met een woord over gerept, toen we op bosklassen gingen in het vierde leerjaar stond op onze benodigdhedenlijst maandverband voor de meisjes, ik had geen idee wat het was, mama had nog wel een pak liggen van vroeger (ze was toen 53 jaar) en dat kreeg ik mee, de uitleg erbij was "ge weet nooit met die veranderig van lucht dat er wel eens iets zou gebeuren, dus niet schrikken als er een beetje bloed in je broekje zit, gewoon zo'n verbnadje inleggen" dat was het, nouja verband"je". uit nieuwsgierigheid achteraf die dingen toch eens geinspecteerd en uitgetest, had het gevoel of ik mijn benen niet meer tegoei kon samendoen, zon dik groot spul was het, en het plakte niet meer dus blijven zitten deed het ook al niet. nouja toen niet nodig gehad, twee jaar later, op zeeklassen hetzelfde liedje, twas ondertussen wel nieuw maandverband maar nog altijd van dat dik spul. enfin, theeft nog drie jaar in de kast liggen verjaren eer ik het nodig had. de enige reactie die ik van mijn moeder kreeg toen ik zei dat ik mijn regels had was "ge weet waar het maandverband ligt". ondertussen wist ik natuurlijk wel al hoe alles in zijn werk ging... dat is eigenlijk gewoon spontaan gekomen. heb er voor mezelf eigenlijk nooit een naam kunnen op plakken.
mijn lief noemt het nu al wel eens "mijn poezeke" maar hij zit er meer aan te prutsen dan tegen te praten... tegen zijn penis zeg ik soms al wel eens "mijn vriendje" maar dat zeg ik tegen mijn (in zijn geheel dan) ook.

tis me allemaal wat, en ik vrees dat het bij mij later toch ook niet evident gaat zijn als ik kindjes heb om er over te spreken, zal dus eerst nog maar wat met mijn lief oefenen...

Satine
:) Live to love, love to love, love to live! :)

bitter moon
Berichten: 449
Lid geworden op: ma 25 februari 2002, 2:01

Berichtdoor bitter moon » do 07 augustus 2003, 17:06

.... still smell as sweet ?

Gast

Berichtdoor Gast » do 07 augustus 2003, 17:07

Goh, vraag me niet hoe ze (of mss ik zelf wel toen) erop gekomen zijn, maar bij mij en mijn zusje (ondertussen ben ik er 18 en zij 15) was het 'pissemuis'. :oops: als ik er nu over nadenk...
:) Maar toen was het normaal en och, we waren nog kinderen, wie kan het wat schelen welke namen we gebruikten. Ik vind het wel lief klinken...

Imke

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 07 augustus 2003, 17:11

haha pissemuis klinkt tamelijk schattig eigenlijk
nothing will kill me except a silver bullet

Gast

Berichtdoor Gast » do 07 augustus 2003, 17:42

En wat te denken van poesje? Klinkt ook wel lief vind ik, en die hebben toch ook snorharen?
Later wordt dat poesje met snor om van te likkebaarden. :D

bikinigirl.nl
Berichten: 42
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: omgeving Breda; moeder en dierenartsassistente, in willekeurige volgorde
Contacteer:

@ bittermoon

Berichtdoor bikinigirl.nl » vr 08 augustus 2003, 14:40

indeed, je herkent het citaat. tja je moet je berichtje wel wat aanlokkelijk maken met een mysterieuze titel, niet?

bikinigirl.nl
niet echt een shakespeare adept

Gast

Berichtdoor Gast » za 09 augustus 2003, 0:15

*ahum*
Bij ons heette dat een "pluisje".
:oops:
Geen idee hoe pa & ma daaraan zijn gekomen, maar ik gebruik het nooit meer. Ik vind het zo'n raar woord.

En off topic: ik ben blij dat mijn ouders open minded waren (zijn)! Mijn moeder heeft me al ruim op tijd verteld over de menstruatie. Iedere keer als ik een beetje buikpijn had, haastte ik me naar het toilet om te kijken of het er dan toch eindelijk was..... Hevige teleurstelling als ik dan nog niet ongesteld was, ik keek er echt naar uit!

Toen ik het uiteindelijk werd, heb ik een klein feestje gevierd! Zo blij was ik dat ik ein-de-lijk ongesteld was geworden (ik was een jaar of 12/13).
Mijn moeder heeft vervolgens tampons én maandverband voor me gekocht en heeft me zelf laten ontdekken wat ik het fijnste vond om te gebruiken. Heel open allemaal. Ze heeft me zelfs uitgelegd hoe ik een tampon het beste in kon brengen om e.e.a. zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.

Gera
(27 jaar jong, e.e.a. is dus nog niet zo heel erg lang geleden)

Geranium
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 18:56
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Geranium » za 09 augustus 2003, 0:17

Sorry, kwas niet ingelogd.
Hierboven: c'est moi.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast