Hij heeft nu al een nieuwe!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

An
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 1:02

Hij heeft nu al een nieuwe!

Berichtdoor An » di 05 augustus 2003, 11:51

4 maanden geleden heb ik een relatie van 7 jaar beeindigd. Mijn exvriend zag ook wel in dat het niet meer goed genoeg ging en dat we er te weinig aan deden, maar was liever doorgegaan met mij.
7 weken nadat het uitgegaan was ontmoette hij een nieuw meisje, gisteren vertelde hij dat dat zijn nieuwe vriendinnetje is.

Wat is dat toch, dat mannen meestal (schijnbaar) makkelijk & snel met een nieuwe relatie beginnen?!
Ik vermaak me juist prima in mn eentje, ben blij met mn besluit. Maar ik heb het vertrouwen in verliefdheid / liefde momenteel wel een beetje verloren, of ben er op zn minst sceptisch over geworden, zodat ik nog niet open sta voor een nieuwe relatie. Moet er niet aan denken!

Ik stel die vraag hier, omdat ik niet zo’n zin heb om het mn exvriend te vragen, lijkt me niet gepast of handig om zijn gevoelens en gedachten hierover tot in detail te bespreken, omdat ik juist de afstand die we van elkaar hebben genomen wil bewaren. Sterker nog, ik wil niet dat hij denkt dat ik toenadering zoek of veel interesse toon. Ik vind het prima voor hem, ik meende het echt dat ik het leuk voor hem vind.

Goed teken dacht ik eerst:
Hij is blijkbaar al zover dat ie ‘onze breuk’ geaccepteerd heeft, begrepen heeft, en klaar is om verder te gaan met een ander.

Maar de kater kwam later:
Hoe kan hij nu alweer zn hart verliezen, openstaan voor en intiem zijn met een ander meisje?
Wil hij me (bewust of onbewust) jaloers maken?
Wil ie bewijzen dat hij heus wel een ander kan vinden?
Kan hij simpelweg niet alleen zijn?
Is dit geloofwaardig of stelt het niks voor?
Wat stelde onze relatie en zijn gevoel voor mij voor als het blijkbaar voor hem zo makkelijk en impulsief gaat?

ps. ik heb hierover niet veel in andere postings gevonden, als ik iets gemist heb, verwijs me maar door

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

niet alleen

Berichtdoor annne » di 05 augustus 2003, 12:05

Beste An,

Veel mannen ( niet allen) stappen gemakkelijk van de ene vriendin over op de andere. Die waarneming heb jij en die kan ik onderschrijven. Ik zie dat ook gebeuren in veel relaties. Wanneer jij vraagt waarom jouw ex-vriend dat zo gemakkelijk doet, dan kan jij zelf het antwoord geven. Jij kent hem namelijk het beste.

Alle argumenten die je opvoert kunnen van toepassing zijn. Maar vaak is het omdat hij emotioneel ook al klaar was met jullie relatie. Hij wil toch de voordelen van een relatie niet missen dus stort hij zich in een nieuwe relatie. Kort na jullie breuk lijkt dat heel inconsequent. Maar hoe tegenstrijdig het ook moge klinken: vaak is dat omdat ze denken dat ene nieuwe relatie op de oude voet kan worden voortgezet. Dit soort nieuwe relaties zijn meestal tot mislukken gedoemd. Ze denken dat er niets veranderd, maar helaas voor hem is dat wel zo. De nieuwe vriendin moet tegen jouw geest opboksen. De oude relatie wordt als gouden standaard verheven en daar zijn de meeste nieuwe vriendinnen niet tegen opgewassen. Sterker nog: daar raken ze heftig mee in de clinch.
Natuurlijk is het veel beter eerst een poos het zelf uit te zoeken en dan vanuit die situatie weer een poging te ondernemen, Jij hebt groot gelijk.


Annne, klaar met relaties

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 05 augustus 2003, 12:16

An, ik heb geen antwoord maar ik zal je eens een raar verhaal vertellen.

Bij ons aan boord werken meisjes uit Letland en Litouwen. Ze werken in de catering, maken de kamers schoon en doen de was.
Er kwam een geoloog aan boord, een getrouwde vent van in de dertig en had drie kinderen.
Hij zag een van de meisjes, werd rood tot achter zijn oren en was in een klap verliefd. Einde van het liedje; is nu gescheiden van zijn vrouw en woont samen met "Svetlana"
Zeg het maar! Het gebeurt wel meer.Er wordt wel eens gekscherend gezegd dat we heksen aan boord hebben of; een man heeft te weing bloed om zowel een erectie te krijgen als zijn verstand te behouden. Maar het snel wisselen van partner zit schijnbaar in de mannelijke genen.

Ik zie ook wel eens met enige verwondering dat oudere weduwnaren ( 60-75 jaar) soms binnen enkele maanden weer een vriendin hebben. Vrouwen in die leeftijd die weduwe worden blijven meestal veel langer alleen. (Geen wet van meden en perzen, maar het is puur wat ik in mijn omgeving zie)

Misschien kunnen sommige mannen slecht zonder vrouwelijk gezelschap :wink:

zanna
Berichten: 737
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Contacteer:

Berichtdoor zanna » di 05 augustus 2003, 12:20

Hoi An,
Toen ik een einde had gemaakt aan mijn relatie begon mijn ex-vriend ook vrijwel meteen een nieuwe relatie met een collega. Niet veel later woonde ze in "mijn" huis en zag ze "mijn" kersenboom bloeien. Ik was erg gekwetst en begreep niet hoe het kon. Inmiddels denk ik dat het er voor hem niet zoveel toe doet met wíe hij is als hij maar rustig en genoeglijk kan samenwonen. Ze zijn nog steeds samen (al 16 jaar!) en ik geloof dat het een hele goed combinatie is.
Eigenlijk denk ik dat de manier waarop hij met onze breuk is omgegaan wederom een illustratie is van het feit dat we niet bij elkaar pasten... maar pijnlijk was het.
En ik vind het een heel goed besluit dat je dit niet met hem bespreekt!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, sterkte, zanna.
***wat is er mooier dan te zien dat je geliefden gelukkig zijn***

danique
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 2:01
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor danique » di 05 augustus 2003, 13:03

Hi Ann!

Wat ontzettend rot zeg, kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je relatie niets heeft voorgesteld en dat je je afvraagt hoe je zo snel vervangen kan worden..

Ik was in mijn vorige relatie 'vervangster': de relatie tussen mijn inmiddels ex en zijn ex was net 2 maandjes uit. Hij was niet opzoek naar een relatie, maar het overkwam hem. En in het begin had hij er af en toe nog best wel moeite mee. Het is inmiddels dus weer over, hij maakte het uit, maar dat had hele andere reden.. Het liep al een jaar niet lekker en ik was eigenlijk al een half jaar bezig met 'afsluiten'.
Enkele dagen nadat het utging, ontmoette ik alweer iemand anders.. De eerste weken was hij idd puur vervanging: de ideale manier om mn ex te vergeten.
Maar na een tijdje kwamen er steeds meer gevoelens bij kijken en heb ik me een aantal weken afgevraagd of ik hem nou nog steeds gebruikte als 'vervanging' of dat mijn gevoelens 'serieus' waren.. Mijn conclusie was dat ik serieuse gevoelens had ontwikkeld en inmiddels is het nu een maandje of 2 'officieel'.
Van de andere kant: hij heeft zichzelf ook een tijdje gek lopen maken met de vraag "ben ik nu vervanging of niet".. Niemand zal in die situatie compleet gerust zijn, denk ik. Maar ik heb hem dus na een tijdje 100% gerust kunnen stellen en ben voor het eerst sinds lange tijd echt gelukkig -even afkloppen-.

Verder heb ik onlangs nog ergens gelezen dat wat annne ook zegt.. Mannelijke redeneringen blijken toch heel anders en vaak onbegrijpelijk voor vrouwen..

Heel veel sterkte meis en laat je niet gek maken..

warmhoor
Berichten: 59
Lid geworden op: do 01 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor warmhoor » di 05 augustus 2003, 14:54

dit is absoluut geen mannending. ikzelf heb het fenomeen juist vaker bij vrouwen geconstateerd. sommige mensen willen/kunnen niet zonder, en zitten binnen een paar week weer aan een ander. so what? ( ik geloof dat mijn eigen vriendin er zo 1 is )

het lijkt me ook meer jou probleem dan de zijne. jij hebt hem toch gedumpt? en nu ben je verontwaardigd? uit je interesse in zijn nieuwe relatie maak ik op dat jij er in ieder geval nog niet klaar mee bent ( foutje gemaakt misschien? ).

misschien heeft hij in jullie relatie ook van alles gemist, en heeft ie nu zijn handen vrij om dat in te halen ( flirten/verliefheid/passionele sex ). als dat zo is kan je niet anders concluderen dat het een nette jongen is.

danique NI

Berichtdoor danique NI » di 05 augustus 2003, 15:32

Emotioneel niet zonder kunnen en vervanging zoeken.. ja dat is misschien een vrouwending, maar het is wel degelijk ook een mannending, maar in mijn ogen meer op een ander vlak (meer lichamelijk?)
uit je interesse in zijn nieuwe relatie maak ik op dat jij er in ieder geval nog niet klaar mee bent ( foutje gemaakt misschien? ).
Nou.. ik was persoonlijk ook wel geinteresseerd in hem en een evt nieuwe relatie (mezelf pijnigen? hoe schrijf je dat..), maar niet omdat ik er niet 'klaar mee was'.

Ben benieuwd hoe An over dit alles denkt..

ontdekker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 juli 2003, 15:32
Locatie: België

Berichtdoor ontdekker » di 05 augustus 2003, 15:42

Hallo An,

Het is inderdaad niet zo leuk wat je daar meemaakt.

Graag zou ik even mijn reactie als man willen posten.

Ik ben zeker niet het type dat dadelijk aan iemand anders toe is. Het is me zelfs al overkomen dat ik gewoon verliefd was op iemand en uiteindelijk ondervond dat ik werd afgewezen. Op zo’n moment kon ik lange tijd aan niemand anders denken, en wilde ik ook niemand anders.

Een andere gebeurtenis die ik je ook nog wil laten weten. Ben enkele maanden samengeweest met een meisje tot ze op een gegeven moment zei dat ze niet meer verder wilde. Het gevoel van in het begin was er niet meer. Iets wat ikzelf nog steeds niet begrijp, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen. We hadden nooit ruzie in die periode en (vind ik toch nog altijd) pasten wel goed bij elkaar.
Op een avondje uit zei ze me dan ook dat ze er nog over wilde nadenken of we wel zouden verdergaan. Ik heb haar de tijd gegeven om te denken, en dat waardeerde ze zeker.
Toch heb ik het ook zelf aan haar moeten vragen hoe het nu zat. Het rare vond ik dat ze net voor ze uiteindelijk zei dat ze niet meer verder wilde gaan met mij al een hele tijd rond iemand anders hing. En eenmaal ze het mij gezegd had hing ze er nog veel meer rond, en zag ik diezelfde (verleidelijke) blikken in haar ogen en rond haar mond naar die andere toe.
Ondertussen weet ik niet of ze nu een koppel vormt met die andere of niet. Enerzijds zou ik het wel graag weten. Anderzijds durf ik het niet vragen.
Wel heb ik haar eens gevraagd waarom ze niet verder wilde met mij. Ze geeft er eigenlijk geen echt antwoord op. Iets in de zin van het gevoel is er niet meer, je bent complex, hoewel ik dat zeker niet vind van mezelf…
Ik vroeg haar of er misschien iemand anders in het spel zat. Daarbij was ze dan wel verontwaardigd.

Zo zie je maar het komt toch niet alleen bij mannen voor dat ze vlug iemand anders hebben of rond iemand anders hangen. Het kan ook omgekeerd.

Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik wilde jou (en anderen) dit toch even laten lezen…

Groeten…

d&e
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 30 juni 2003, 11:54

Berichtdoor d&e » di 05 augustus 2003, 17:04

Heyla,
Hola,

ik heb hier sterk de indruk dat hem alle zonden israel's verweten worden, een bloemlzeing:

"vaak is dat omdat ze denken dat ene nieuwe relatie op de oude voet kan worden voortgezet. " en "Dit soort nieuwe relaties zijn meestal tot mislukken gedoemd. Ze denken dat er niets veranderd, maar helaas voor hem is dat wel zo"
>>> Ow ja? Andere (en betere) zou evenzeer van toepassing kunnen zijn, niet?

"Maar het snel wisselen van partner zit schijnbaar in de mannelijke genen"
>>> Yeps, zoveel mogelijk bevruchten... Darwin en Sir David kunnen je er meer over vertellen... mannen kunnen hier niets aan doen :)

"Toen ik een einde had gemaakt aan mijn relatie ... Ik was erg gekwetst en begreep niet hoe het kon"
>>> Wel, zal ik het even uitleggen: Jij dumpt hem... dus relatiegraad = 0, en meimeren over de oh zo goede relatie die nu oh zo hard voorbij is... laten we dat maar niet doen.

"En ik vind het een heel goed besluit dat je dit niet met hem bespreekt"
>>> Jaja... zeker en vast niet doen... want we zouden toch niet willen dat hij, al was het ook maar 1 nanoseconde, het gevoel zou krijgen dat jij zwak tegenover hem staat.

"Wat ontzettend rot zeg, kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je relatie niets heeft voorgesteld en dat je je afvraagt hoe je zo snel vervangen kan worden"
>>> Euh... dus die relatie heeft alleen iets betekend als hij 3 jaar als kluizenaar bij de bruin paters gaat zitten?

"maar in mijn ogen meer op een ander vlak (meer lichamelijk?)"
>>> Djeezesmaryandjosef... ik kan er echt ook wel op los neuken zonder me meteen in een nieuwe relatie te storten, hoor. En anderom... ik begin niet aan een relatie om van mn kwakje verlost te zijn.

"Het is inderdaad niet zo leuk wat je daar meemaakt"
>>> Met je schoonmoeder op trektoch door Liberia, das niet leuk... dit is peanuts.

En tegen An: get over him and get your own life again.

Een lichtjes geiriteerde D.

danique
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 februari 2003, 2:01
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor danique » di 05 augustus 2003, 17:37

ja zo kan je ook reageren.. :?

An
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 1:02

Berichtdoor An » di 05 augustus 2003, 18:02

Sjongejonge wat hebben jullie veel te vertellen! Gelukkig maar, bedankt allemaal! Hartverwarmend en dat bij deze hittegolf…
Momenteel gaat er vanalles in me om dus beetje moeilijk om complete reaxie te geven… maar what the hack…

eerst maar even @warmhoor:
Juist omdat IK de relatie verbroken heb en HIJ het liefste verder wilde met MIJ zou je je erover kunnen verbazen dat hij nu een ander heeft. Misschien maak je uit mijn verhaal op dat ik jaloers ben, tsja een beetje wel ja, maar als je er uit op maakt dat ik hem ‘terug zou willen’ nee. Geen foutje. Daarvoor heb ik te lang getwijfeld en heb ik weloverwogen mn gevoel gevolgd en er n punt achter gezet.
Dattie een nette jongen is (geweest :wink: ) heb ik altijd op vertrouwd. Ik ga niet overal op in, beste warmhoor want dan zou’k oververhit raken :wink: ) en 7 jaren ‘goede tijden&slechte tijden’ uit de doeken moeten doen. Iig alsie passionele sex etc. zo miste, heeft ie t zich nie makkelijk gemaakt, aangezien de nieuwe vlam in het buitenland vertoeft. :twisted:

@Annne: Yeah dat had ik effe nodig! :twisted: Gna gna het haalt mijn vileine kant boven. Hij zal nooit een betere vinden dan ik. Hoewel… ik het toch voor hem hoop want anders blijft ie ergens nog met mij bezig.

@Jippie de Skipper: Bedankt voor je ‘uitzondering bevestigt de regel’ verhaal :wink: neem me nie kwalijk dat ik de je ‘rare verhaal’ nu even op die manier interpreteer.
Je zegt: Misschien kunnen sommige mannen slecht zonder vrouwelijk gezelschap :wink: . Denk dat ik mijn ex daaronder schaar, recente quote van hem: ‘misschien kan ik niet lang zonder een vriendin…’. Ja jongens & meisjes dat verklaart n hoop he, in dit geval dan.
Okee, liefde / verliefdheid overkomt / overvalt je meestal, maar feit is, en dat steekt me blijkbaar, dat hij zich er al open voor kan stellen, en ik heb daar echt nog geen behoefte aan.
Nota bene ik heb het niet over beetje flirten, zoenen, avondje sex, daar hebben we allemaal wel ns behoefte aan, nicht? maar kheb het over een nieuwe relatie, van alweer, even tellen 2,5 maand.

@Zanna:
Ik was eigenlijk degene die al langer over de relatie twijfelde, en zodoende al een soort voorsprong had op de verwerking ervan. Maar toch heb ik er geen zin in, houd ik alles af. Komt wel weer eens.
Of mn ex er emotioneel al klaar mee is..? Ik hoop t.
En “illustraties van feiten dat we niet bij elkaar pasten” yep, altijd goed om weer in te zien he.

Oh, oh, jaloers wicht dat ik ben, ik zou degene moeten zijn die meteen weer verder kan, zoals psychonaut vertelt, en niet hij :wink:

@ontdekker: ik heb in al die tijd ook wel eens verleidelijke blikken geworpen. Voor mij was dat geen goed teken voor onze relatie. Vervelend als je ex niet goed precies kan uitleggen wat er mis is, waarom ze niet verder wil. Misschien vond ze het te kwetsend om te zeggen of schaamde ze zich. Ik kon mijn ontevreden gevoelens ook niet precies uitleggen aan de ex in kwestie. Ik weet dat hij daar ook mee zit. Of zat…

Denk dat we er allebei nog een tijd voor nodig hebben om er verder overheen te komen, zij het met een nieuwe relatie of alleen…

Ik snap mannen niet die zeggen dat vrouwen onbegrijpelijk zijn… ;)

An
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 1:02

Berichtdoor An » di 05 augustus 2003, 18:06

Oh, en aan D (van d&e)
ook bedankt, en AMEN!

Gast

Berichtdoor Gast » di 05 augustus 2003, 18:39

Amen?

Dus toch naar de bruin paters :)

D.

Aern
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 03 augustus 2003, 21:18
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Aern » di 05 augustus 2003, 19:44

Ann zeer simpel en cru gezegd Jij hebt daar niks op in te brengen jij was het die de relatie stopgezet heeft dus moet jij ook niet klagen als ie een andere relatie start!!
Verschillenden zeggen hier dat dat een gedoemde relatie is wel dank uw wel! Ik heb drie jaar een relatie gehad die ik super vond! tot het moment waarop zij hem dus wou stopzetten. Wanneer ik er dus alleen voor stond zag ik haar nog doodgraag! Na zes maanden kreeg ik het gevoel van verliefdheid tegenover een ander meisje. Ik dacht eigelijk eerst dat ik dat deed om mijn ex te vergeten maar uiteindelijk merkte ik dat dat niet zo was ondertussen hebben wij nu een SUPERrelatie van 6 maanden en ik durf er mijn geld op verwedden dat deze relatie bij god niet verdoemd is. En het is geen reactie van ander en beter of wat hier allemaal gezegd wordt! Gewoon verliefd worden kan nu eenmaal vlug gaan! Als er mij hier iemand kan zeggen hoe verliefdheid in elkaar zit weet het mij maar eens uit te leggen...
Ik voelde me eerlijk gezegd ook schuldig wanneer ik na 'amper'6 maand opnieuw een relatie begon maar moet je het daarom tegenhouden terwijl je verliefd bent en een relatie WIL starten!!!???
Ann je wil hem er niets over zeggen!? waarom niet!? als je nog overeen komt waarom zou je dan nie eerlijk zeggen hoe je erover denkt!? Praten daarover kan ervoor zorgen dat jij je ambetant gevoel over dit alles kwijt kan geraken en van zijn kant kan hij het ook maar aprecieren als je eerlijk bent!
En is dat dan een eigenschap van mannen!? Volgens mij zijn vrouwen en mannen er exact op dezelfde manier verdeeld in!
Kvind eerlijk gezegd gewoon dat de reacties hier niet echt bedacht zijn...

Maar kom ieder zijn eigen idee...
groeten van een persoon die gelijk is in zijn relatie!

warmhoor
Berichten: 59
Lid geworden op: do 01 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor warmhoor » wo 06 augustus 2003, 21:37

an, eerst wil ik me even verexcuseren voor de vinnige toon van mijn 1e post. ik voelde me behoorlijk op mijn pik getrapt dat je dit gedrag aan mannen verweet ( terwijl ik weet/denk dat mijn eigen vriendin er juist zo 1 is )

nu een reactie op je reactie:

> eerst maar even @warmhoor:
> Juist omdat IK de relatie verbroken heb en HIJ het liefste
> verder wilde met MIJ zou je je erover kunnen verbazen dat hij
> nu een ander heeft.

of juist niet. kijk: hij zei misschien wel dat ie met jou verder wil, maar misschien bedoelde ie wel ( misschien weet ie het zelf niet ), dat ie graag een relatie heeft/niet alleen wil zijn. in dat licht is het helemaal niet vreemd.

toen jij hem met een eventuele breuk confronteerde was de kortste weg naar een relatie/stabiliteit nog steeds jou ( lijmen of opnieuw proberen ), vandaar dat ie zei "met jou".

stel nu even dit juist is ( persoonlijk, gecombineerd met eigen ervaring heb ik er wel een beetje vertrouwen in ). dan moet je dus tot de (harde) conclusie komen dat JIJ voor HEM helemaal niet zo speciaal was, en dat ie nu bevrediging vindt in een relatie met (zomaar!) een ander.

en ik weet niet of ik dat allemaal zo erg vind: ikzelf geloof niet zo in dat "de ware" of "heel speciaal" verhaal. relaties worden geboren door een berg samenlopende omstandigheden, met een heleboel factoren erin ( plaats / tijd / beschikbaarheid / humeur ). en lang niet alleen wie de persoon is ( iedereen heeft weer zijn onhebbelijkheidjes, waar je uiteindelijk toch de vrede mee hebt bv ).

een deel van "de ware" of het "heel speciaal" zit em vervolgens juist in de relatie _zelf: samen dingen doen, elkaar ontdekken, romantische toestanden, vakanties, gedeelde ervaringen, op elkaar ingespeeld zijn, sex etc.

en juist daardoor is het allemaal best vervangbaar. maar ook ik vind 7 weken na 7 jaar snel. maar goed, ik wist ook al dat die mensen bestonden, ik dacht het zelf ook nooit te kunnen, en veroordeelde dit soort gedrag ook.

maar nu heb ik inmiddels zelf ook 7 jaar een relatie. de laatste tijd gaat ook niet alles meer soepel, en guess what? als er onverhoeds toch een eind aan gaat komen, hoop ik dat ik binnen 7 week wel wat opgescharreld heb, al is het maar voor even. een nieuwe, vaste relatie zal ik niet zo snel weer beginnen, maar je weet nooit.

dus, ik ben ook weer wijzer. nog een vraagje: op welke leeftijd zijn jullie de relatie begonnen?

en nog even wat anders: ik last later over nieuwe vriendinnetje en buitenland enzo... bestaat dat meisje wel?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten