denken is anders dan doen!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

witteke

denken is anders dan doen!

Berichtdoor witteke » ma 28 juli 2003, 22:40

Ik heb sinds vier jaar een vaste relatie. Hij is mijn tweede seksuele partner en ik voel me uitstekend met hem, maar dan komt de sex!
Ik kan in mijn hoofd de leukste standjes bedenken en erover fantaseren, maar wanneer het er op aan komt verstijf ik helemaal. In gedachten kan ik een verleidster zijn, maar wanneer ik nog maar het woord sex moet uitspreken gebeurt dit: :oops:
Hoe kan ik die drempel overwinnen? Velen zeggen dat ik het moet uitpraten met mijn vriend, maar dat valt wat moeilijk als je de woorden niet durft uit te spreken! :?
Na vier jaar zijn we in een routine vervallen zonder voorspel (of naspel) en ik ben nog nooit klaargekomen in zijn aanwezigheid. Is het nu te laat om alles nog te veranderen, want zo voelt het nu wel aan.

Is er iemand met dezelfde ervaring, en hoe ben je eroverheen geraakt?

droomvlinder.

Berichtdoor droomvlinder. » ma 28 juli 2003, 22:57

Lieve Witteke ,
het is nooit te laat om alles te veranderen zolang jullie een relatie met elkaar hebben en vooral niet als je je goed bij hem voelt .
Misschien kan je eens een leuk boek kopen met standjes of zo en het op een gezellige avond samen , boven halen en er met hem over praten . Je kan hem zeggen dat je schroom hebt maar dat je graag samen met hem wat verandering hierin zou willen brengen. Hij zal er vast blij mee zijn en een ander standje zal jou misschien helpen om klaar te komen en praten samen zal jullie relatie zeker ten goede komen , want hij heeft misschien schroom het hierover met jou te hebben . Veel geluk , en begin niet met het meest acrobatische want dan krijg je misschien wel de lachbui van je leven :wink:

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » di 29 juli 2003, 0:02

Misschien een rare vraag maar schamen jullie je ook voor elkaar. Ik bedoel hiemee vindt je het prima als je vriend je helemal naakt ziet, of probeer je je naaktheid stiekem te verbergen. Durf jij met je benen wijd tegenover je vriend te zitten? waarschijnlijk niet. Niks mis mee het zit ook in je opvoeding. Probeer telkens weer de grens iets te verleggen en neem kleine stapjes.
Vraag eens aan je vriend of hij met zijn vingers voelen wil hoe je van binnen aanvoelt. en begin een verkenningstocht bij hem praat over wat je voelt en vraag wat hij voelt als je hem betast.
Als je elkaars lichaam durft te verkennen dan durf je ook meer. En het is nooit te laat om iets te leren. Trouwens in je fantasie durf je altijd veel meer, dat heeft iedereen. Fantasie is een hoofdstuk op zich.

Jippie; time is on your side

witteke

Berichtdoor witteke » di 29 juli 2003, 10:08

Dank je droomvlinder en jippie voor jullie tips.
Ik zal zeker ze proberen toe te passen, het is gewoon dat ik zo bang ben voor een negatieve reactie. Ik denk altijd dat ik er niks van bak, ook al zecht mijn vriend dat hij het wel leuk vind.
Inderdaad, zoals je zei heb ik het er moeilijk mee om me naakt te vertonen, het is al iets beter tegenover vroeger, maar toch zoek ik nog steeds naar een kussen of een deken om me wat te verschuilen.

Ik kan me gewoon niet genoeg ontspannen om er zelf plezier aan te beleven, begrijp je?

mature
Berichten: 52
Lid geworden op: di 15 juli 2003, 21:35
Locatie: anders

Berichtdoor mature » di 29 juli 2003, 15:20

Behalve een boek, of allerlei boeken is nog een goeie truc om ergens over te beginnen waarover je moeilijk kunt praten "de metafoor" een verhaaltje waarin een gelijkaardige situatie aan bod komt maar dan " ver van je bed" of "ik heb gelezen, gehoord..... en wat vind jij daar nu van"
Als het gaat lukken en vertrouw er maar op, benijd ik je haast om wat er allemaal nog te ontdekken valt, stap voor stap....

het beste!

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » do 31 juli 2003, 14:30

Het is toch je innerlijke instelling, die je zo laat reageren. Mogelijk een gevolg van een ervaring in je opvoeding of gewoon de cultuur, waarin je bent opgegroeid.
Je eigen seksualiteit is echter een onlosmakelijk deel van je zijn. Je moet dan ook voor 100% accepteren, dat je lichaam en geest OOK een seksuele kant hebben, en die voor 100% OK is.
Plezier beleven aan seksualiteit is dan ook vooral jezelf accepteren als een wezen, dat seksueel IS en ook geestelijke en lichamelijke seksualiteit nodig heeft als water en brood.

Het seksuele spel met je partner is er een van elkaar aanvullen en volledig maken. Zonder vagina zou een mannelijk lid slechts dienen om te plassen en zou zijn seksualiteit slechts een eenzijdig beleven zijn. Ook de vrouwelijke vagina zou totaal onzinnig zijn, als niet het contact met die man er volledig bij zou horen. De hele natuur en alle mannen en vouwen zijn er op gericht om als menselijk soort in stand te blijven en jouw lichaam en dat van je vriend zijn volledig ingericht om zoveel plezier aan elkaar te beleven, dat je steeds opnieuw wilt vrijen en dan ook kinderen wil krijgen.
In steeds toenemende mate is die seksualiteit ook gericht op de sociale verbondenheid tussen man en vrouw, dus ook na de tijd, dat je kinderen kunt verwekken.

Je naakt tonen aan je vriend is dus puur onderdeel van je eigen zijn en streven naar die vervulling van jezelf, samen met die ander.
Als je door welke vorm dan ook dat als ongewenst hebt aangeleerd, dan misken je jezelf. Dat heeft weer tot gevolg, dat je een remming hebt bij het vol mogen genieten van al die heerlijke gevoelens in je lichaam bij het vrijen. En uiteindelijk het orgasme.

Kom dus voor jezelf op als volledig wezen, waar schaamte totaal geen zin heeft in de omgang met een door jou gekozen seksuele partner.

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

Berichtdoor Misty again » do 31 juli 2003, 15:00

Is er iemand met dezelfde ervaring, en hoe ben je eroverheen geraakt?
op een dag 'besloot' ik, wil ik mijn hele leven bang zijn om te blozen bij het woord sex ?
óf wil ik de volgende 40 jaar eindelijk eens mezelf de kans geven te gaan genieten ? ik koos het laaste !

Misty.
music was my first love, and it will be my last :)



Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten