Hoe word ik onverschillig t.o.v. hem?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gast

Hoe word ik onverschillig t.o.v. hem?

Berichtdoor Gast » ma 21 juli 2003, 15:30

Gezocht: hulp bij het kwijtraken van een obsessie.

Ik heb een hele goede mailvriend gehad, die mij twee jaar veel plezier heeft gegeven. We hadden een heel intensief en intiem (geestelijk) contact, dat heel veel voor me betekende. Hij heeft ook goede invloed gehad op mijn huwelijk, door hem kwamen onze sluimerende SM gevoelens weer naar boven. Ik wil, nu het over is, hem met liefde gedenken en af en toe een mailtje wisselen, zoals ik met meer ex-vrienden m/v doe, maar het lukt me gewoon niet. Ik raak elke keer weer van slag als ik contact met hem heb, maar ook als ik geen contact heb. En daar wil ik van af! Help!

Ik heb altijd nogal heftig op hem gereageerd, hij kon me ontzettend blij maken en ongelooflijk kwetsen of boos maken. Het rare is dat ik dit alleen bij hem heb en niet bij mijn andere vrienden, zij mogen mijn verjaardag vergeten, toen hij dat deed was het de aanleiding om de vriendschap te beeindigen, ik vind het nooit erg als mensen dagen, weken of maanden niets van zich laten horen, maar als hij een mailtje niet beantwoordt of de verkeerde reactie geeft krijg ik een rood waas voor mijn ogen.
Dit komt waarschijnlijk door onze eerste ontmoeting: dat was voor sex, maar hij vond mij niet aantrekkelijk. Dit heeft me niet alleen een deuk in mijn zelfvertrouwen gegeven, maar ook het vertrouwen in zijn gevoelens voor mij kapot gemaakt, zodat ik bij hem altijd extra veel behoefte heb gehad aan bevestiging, denk ik.

Een jaar geleden begon het contact wat in het slop te raken omdat hij op Love@Lycos (datingsite) een hoop aantrekkelijke single dames tegenkwam en hij mij ging verwaarlozen. Ik heb mijn best gedaan om hier geen problemen mee te hebben, want ik gun iedereen uiteraard andere vrienden en relaties. Alleen betekende het wel dat IK mijn vriendje en amusementsbron kwijt was...terwijl ik hem op die datingsite alleen maar leuk en lief zag doen met anderen...en daar had ik dus wel een probleem mee. Na een paar hele kwetsende acties was ik zo ongelukkig dat ik de vriendschap verbroken heb. Hij riep nog wel dat onze vriendschap op een hoger plan stond, bla bla bla, maar zijn gedrag sprak dat zo tegen dat ik dat niet meer kon geloven.
Is hij te lomp en onnadenkend of ik te gevoelig? Whatever...

Dat is nu een maand of vijf geleden en ik mis hem nog steeds. Hij mij ook, zegt ie. Af en toe hebben we wel eens contact via telefoon of mail, maar dan komen er meteen weer veel te veel emoties los bij mij. Ik wil dit niet meer, ik heb er veel te veel last van. Maar ook als de vriendschap nog eens mocht oplaaien, want we zijn wel bang dat we nooit meer van elkaar af komen, wil ik dit niet meer. Wat te doen? Moet ik zijn mail als ongewenst gaan behandelen, wat ik altijd nogal een melodramatisch gebaar vind? Met hem praten, terwijl we allebei vinden dat als je teveel over een relatie moet praten die dus niet goed is? (en trust me, er IS al heel wat gepraat) Pizza´s bij hem laten thuisbezorgen als wraakactie? :-)
Nieuwe vrienden heb ik al, en hele leuke, lieve en goede, but no one compares to him.
Hoe word ik onverschillig genoeg tegenover hem?????

All tips welkom!
Groeten en alvast dank voor je geduld bij het lezen alleen al, want het is weer een hele lap tekst geworden!

Gast

Berichtdoor Gast » ma 21 juli 2003, 15:46

Super cliche,
Maar de tijd heelt alle wonden en alle gevoelens.
Het is echt waar.

Succes en sterkte.

eigenlijk Lisaluv

Berichtdoor eigenlijk Lisaluv » ma 21 juli 2003, 17:58

ja maar ik ben al jaaaaaaaren bezig hiermee...ik heb er zoooo genoeg van!!!

groetjes
Lisaluv
die de eigenlijke poster van de topic is maar iets verkeerd deed

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » ma 21 juli 2003, 18:08

Ik denk dat er maar 1 manier is, als ik je topic zo lees, en dat is geen contact meer met hem hebben. Je kunt er wel al jaren mee bezig zijn, maar als je telkens weer op welke manier dan ook uit balans geschopt wordt door die man, slijt of heelt er helemaal niks.
Ik vond de zin curieus: 'Want we zijn bang dat we nooit meer van elkaar afkomen' Dat klinkt als een lotsbestemming ofzo, maar volgens mij bestaat dat niet. Je hebt een keus, hoe pijnlijk ook, maar het blijft jouw keus!

weg ermee

Berichtdoor weg ermee » ma 21 juli 2003, 18:23

pleur je pc het huis uit, dan snap je na een poos wat voor idioten jij en hij waren. internet en chat maakt sommigen gek, pech voro jou

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » ma 21 juli 2003, 21:01

hear hear....
Ok, Seleen... klopt helemaal.
Degeen die het nare gevoel toe blijft staan is degeen die dit topic gestart is. Als het ware blijven koesteren van iets wat er niet meer is.
En zoals eerder gesteld is de beste remedie: aangeven aan jezelf wat je nou eigenlijk wilt en je daaraan committeren. Hoeveel pijn het in het begin ook doet en hoe lang het ook duurt. Het is namelijk morgen niet meteen over...

Groets

skip
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 21:35
Locatie: onder de zon

Berichtdoor skip » ma 21 juli 2003, 22:49

Bij het lezen van je topic dacht ik maar 1 ding..........
Waar ben je nu mee bezig????????????

Luister naar de wijze woorden van Selene, daar sluit ik me volledig bij aan!

Succes, skip

Lisaluv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 maart 2002, 2:01
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Lisaluv » di 22 juli 2003, 10:01

Dank allemaal...een harde aanpak is wat ik nodig heb, want ik loop hier al te lang mee rond. Ik zal zometeen eens op de bank gaan zitten met een doos tissues en Selene´s vragen. Hoewel ik al vele malen door een aantal ben gegaan, zonder resultaat, althans niet in mijn daden.
Denk je dat ik toch nog steeds sex wil, Selene? Hij is evenmin mijn type als ik het zijne, maar misschien wil ik hem deze keer wel afwijzen? Ik denk zelf eerder dat ik aandacht wil. Maar goed, mijn normale verstand (ik heb het echt wel, hoor :-)) laat me in deze zaak nu eenmaal erg in de steek.
Wat het vervullen van de behoefte betreft: ik HEB momenteel leuke nieuwe vrienden, van wie ik zowel sex zou kunnen krijgen (als ik dat zou willen) en van wie ik zeker aandacht en andere leuke dingen krijg, en die qua interessegebied beter aansluiten bij waar ik nu mee bezig ben. Maar toch kan ik meneer X niet vergeten, en daar baal ik van, want het staat ook de ontwikkeling met die nieuwe vrienden in de weg merk ik. Dat wil ik niet!
Vandaar...
Enfin, bedankt allemaal...ik ga ff aan het werk met mezelf...als mijn ogen wat minder rood zijn kom ik wel verslag uitbrengen :-)

Liefs
Lisaluv

Lovebear
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 13 juli 2003, 23:13
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Lovebear » di 22 juli 2003, 13:39

IK denk dat dit een van de problemen is die door het internet o.a. is veroorzaakt. Het makkelijke internet waarbij je in eerste instantie lekker veilig achter je computer kunt blijven en met iedereen contact kunt maken en krijgen en veel meer van jezelf kunt laten 'zien' dan je in real life zou doen. IK denk dat je door het internetcontact, wat jij dus ook gehad hebt, al zoveel (intieme) geestelijke zaken met hem besproken en gedeeld heb, dat je elkaar op een gegeven moment zo goed kent en door hebt dat je gedurende die periode al zo nauw verweven bent met elkaar. IK denk dat dit zelfs sterker kan zijn dan in real life omdat je dan (meestal) niet zo makkelijk en gauw het achterste van je tong zal laten zien. IK denk dat als je elkaar dan opeens in real life ontmoet er ook een 'klik' moet zijn anders kom je terecht in het aloude cliché van 'het oog wil ook wat'. Als dit niet aan beide partijen voldoet dan wordt de kans volgens MIJ groter dat het een 'broer/zus' relatie gaat worden waaraan hij (in dit geval) minder aandacht zal schenken. IK denk dat in zo'n situatie de kans erg klein is dat het nog een volwaardige relatie kan worden en dat je er voor jezelf beter aan doet om dat hoofdstuk af te sluiten en achter je te laten en (klinkt vervelend) eerder als leermoment kunt beschouwen voor de toekomst. IK zou hem denk duidelijk confronteren met dit gegeven wat je ONS nu voorschotelt (als laatste kans c.q. check) en indien hij negatief reageert het contact verbreken en hem ook uitleggen waarom je dit doet. Hij kan natuurlijk ook positief reageren maar dan wijst het zichzelf uit. Zoals eerder al werd aangegeven ben ik het eens met de stelling tijd heelt de wonden, alleen soms blijven er wel eens littekentjes over die je aan bepaalde momenten doen blijven herinneren....maar je raakt in ieder geval NIET verder zolang je geen grote knopen doorhakt

SUC6

(en ik weet een beetje hoe het moet voelen...)

Lovebear
Life is a bitch!!!!!!

Lisaluv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 maart 2002, 2:01
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Lisaluv » di 22 juli 2003, 14:46

Thanx, lovebear!
Maar een relatie met hem is niet wat ik zoek...ik heb een goed huwelijk. We hebben elkaar vrij snel irl gezien...geen sexuele klik dus...en daarna zijn we dus nog drie jaar aan elkaar blijven hangen waarbij ik diverse relaties van hem heb "overleefd" als "goede vriendin". Je weet wel, zo een die Goede Raad geeft en zo :-) Ik snap heus wel dat een hoeveelheid sexy dames op de datingsite een grote aantrekkingskracht heeft op een single man, maar om dan zomaar op de vuilnishoop gegooid te worden terwijl ik hem twee jaar lang door depressies, manies, nieuwe relaties, verbroken relaties etc. etc.heb gesleept...verdien ik niet!
Maarre...je hebt ervaring hiermee?

Liefs
Lisaluv

Gast

Berichtdoor Gast » di 22 juli 2003, 15:04

Beste Lisaluv ik zit met :? je verhaal te lezen! Het is denk ik voor veel mensen die weleens een internet relatie in welke vorm dan ook best herkenbaar. Lees nu net dat je een huwelijk hebt. Steek alle energie van je frustratie want zo klinkt het mij in de oren in je huwelijk en in je man! Ga leuke dingen doen. Weet niet of je man daar het type naar is en of de gelegenheid zich daarvoor leent. Waarom begin je niet een internet romance met je eigen man op het web? Schrijf elkaar lieve mailtjes of nog leuker handgeschreven brieven aan elkaar. Ik probeer alleen maar met je mee te denken hoor. Ik denk dat het een kwestie is van het verplaatsen van je aandacht op dit moment dan. Zoek een substituut in je partner en tja als dat niet kan. Ja het klinkt wat cru zoek een ander object of intrest. Dat van het tijd zal wonden helen geloven we allemaal wel maar als je er middenin zit lijkt het alsof de tijd blijft stilstaan. Sterkte.... :wink:

groet van een recovered addict! 8)

vroegevogel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 10:09
Locatie: Grou (Frl)

Berichtdoor vroegevogel » di 22 juli 2003, 15:17

Lisaluv,

Heb je deze reeks reacties wel eens teruggelezen?
Moet je eens doen en dan proberen van buitenaf ernaar te kijken.
Ik vind namelijk (en dat ben ik met Selene eens) dat je steeds duidelijker formuleert wat er nu precies aan de hand is. En in je laatste reactie zeg je het bijna letterlijk.
Het lijkt wat flauw dat ik niet wil zeggen wat ik lees, maar ik denk dat het van belang is dat je het zelf ontdekt. Als dat is gebeurd, is denk ik de helft van je probleem opgelost. Als je dan (nog eens? heb je al met een doos tissues op de bank gezeten en de vragen van Selene doorgeworsteld, en hoe voelde dat?) de vragen van Selene er nog eens bij neemt en die beantwoord, ben je denk ik al een heel eind.
Soms wil je dingen bereiken die je van jezelf verbazen. En als je dat niet onderkent kan het een obsessie worden, omdat je iets wilt bereiken dat niet bereikbaar is. Als je dat accepteert kan je verder.....
Lees maar eens terug, ik hoop dat het je lukt er op een afstandje naar te kijken.....

Vroegevogel.

G@st

Berichtdoor G@st » di 22 juli 2003, 16:14

lieve vrouw, nu lees ik ergens anders dat je ook al op datingsties komt, wat doe je daar als getrouwde vrouw allemaal in hemelsnaam toch?? je zoekt de problemen helemaal zelf op, als er iets hapert aan je huwelijk, als het saai geworden is, doe daar iets aan ipv je met half debiel nederland in te laten en je ook nog in de luren te laten leggen door een meneertje mooiprater!! ik zeg nogmaals, gooi je pc met een grote boog uit het raam en trek je man mee naar de picknickweide in je mooiste zomerjurk. internet biedt alleen instant soelaas, of maakt alles alleen maar erger. gegroet!!

Lisaluv
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 maart 2002, 2:01
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Lisaluv » di 22 juli 2003, 17:09

Die suggestie om mij eens meer op mijn man te richten is een hele goede...en dat heb ik gedaan, toen ik die mislukte "sexdate" achter de rug had, zo´n drie jaar geleden. En inderdaad, mijn huwelijk en sexleven is daar danig van opgeknapt! Inmiddels zijn we steeds meer aan het experimenteren geslagen en vandaar ook de datingsite, alwaar ik tracht een dame te vinden voor een trio.
Ondertussen kom ik daar ook allerlei andere, en heel soms erg leuke, mensen tegen en dat ga ik echt niet uit de weg! Tot nu toe allemaal platonisch, want met die dame lukt het niet zo.
Mijn man weet er van, dus niks aan de hand. Hoewel ik weet dat het vaak onbegrijpelijk is dat iemand op een datingsite zit voor de lol...en vooral die mannen die het niet snappen reageren dan erg raar als je zegt dat je ze niet wilt ontmoeten (zie posting van Lichtje) :-)
Zo...vallen nu alle puzzelstukjes in elkaar?

Liefs
Lisaluv

kat

Berichtdoor kat » za 26 juli 2003, 20:38

misselene is een echte helpster hoor ze heeft me ook n schaar gegeven en ik voel me al beter :)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast